Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

meivakantie ( 27-4 t/m 11 mei) rondreis vanuit Los Angeles

Discussie gestart

westwood

Hallo,

We zijn van plan om op 27 april 2018 te vliegen naar los Angeles en van daaruit een rondreis te maken van bijna 2 weken. Onze voorkeur gaat uit naar een camperrondreis. We zijn met een gezin met twee tieners van 13 en 16.
We twijfelen over een rondreis langs de parken Grand Canyon, Zion, Bryce, Canyonlands of een meer zuidelijke route langs Joshua Tree, Phoenix, Tuscon en de nationale parken in die richting.
We willen eigenlijk niet meer dan 3 a 4 uur per dag rijden. Heeft iemand een suggestie voor een leuke route die geen race tegen de klok wordt en voldoende tijd geeft om wandelingen te maken? En suggesties voor leuke stops onderweg op langere reisdagen.
Welke campings in de parken zijn aanraders ?
Welke verhuurder van campers raden jullie aan ? En kan je bij de verhuurder de camper inleveren en een gewone auto huren om daarmee nog de omgeving van Los Angeles te bekijken ?

We zitten trouwens niet perse aan het idee van een camper vast. Een autorondreis zou ook kunnen, alleen denken we dat je dan minder in de parken kunt overnachten en dus minder het gevoel hebt 'er midden in te zitten'. Is jullie ervaring daarover misschien anders ? Zo ja, wat zijn dan goede plekken om te overnachten ?

Een boel vragen en misschien niet heel specifiek uitgelegd, maar we zitten nog helemaal aan het begin van onze oriëntatie.
Alvast enorm bedankt als er iemand is die met ons mee wil denken  ;)
#1 - 22-10-2017, 13:04 uur

Cees A

welkom op dit forum.
Tip:
Kijk voor inspiratie eens bij onze voorbeeldroutes en lees vooral ook de informatie die onder die routes staat.
Ik denk dat je hierin antwoord zal vinden voor een groot deel van je vragen
Linkje: --->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/?PHPSESSID=lb8u2vc4ds2t69eq2djrcpg2f6
Bekijk vooral de route door het zuid-westen en de route door Arizona / New Mexico.
Eventueel kun je zelf of met onze hulp stukjes van beide routes aan elkaar plakken tot 1 nieuwe route.

Nog meer tips:
Maak je rondreis niet te groot en hou rekening met de afstanden in Amerika. Je hebt maar 2 weken !!
Maak geen reis van het type "we zijn wel overal geweest maar hadden geen tijd om iets te zien of te ondernemen"
Laat de plaats waar je naar toe vliegt afhangen van de route die je wil rijden.
Als je bv naar Zion/Bryce/Canyonlands wil, vlieg dan naar Las Vegas of Phoenix en niet naar LA.
Als je richting zuid-Arizona en New Mexico op wil, vlieg dan naar Phoenix.

Laat de keuze voor camper of auto niet alleen afhangen van je persoonlijke voorkeur.
Een camper is handig in de natuurparken, maar in de steden is het een blok aan je been.
Bepaal dus eerst je route en als er (veel) steden-dagen in die route zitten, kies dan sowieso voor een auto.
Zit je voornamelijk in de natuur dan is een camper het overwegen waard.

Ik ben zelf geen kampeerder, dus beantwoorden van je vragen over kamperen, camperverhuurders e.d. laat ik aan anderen.
Uiteraard is het mogelijk om een deel van je reis per camper en een deel per auto af te leggen.
Je krijgt dan wel te maken met 2 verschillende verhuurders.
Camperverhuurders verhuren namelijk bij mijn weten geen auto's en autoverhuurders geen campers.

Succes met je planning.
#2 - 22-10-2017, 13:45 uur

westwood

Bedankt, we gaan puzzelen!
#3 - 22-10-2017, 20:06 uur

westwood

We hebben inmiddels deze route bedacht:

Dag 1: A'dam naar LA
Dag 2: LA naar Joshua tree ( 206 km)
Dag 3: Joshua tree
Dag 4: Joshua Tree naar Kingman ( 335 km)
Dag 5: Kingman ( via stukje route 66) naar Grand Canyon ( 280 km)
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon naar Page ( 223 km)
Dag 8: Page naar Zion ( 186 km)
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion naar Las Vegas ( 393 km)
Dag 11: Las Vegas naar Death Valley
Dag 12: Death Valley  richting LA ( max 2,5 uur rijden)
Dag 13: Aankomst LA
Dag 14:LA naar Amsterdam

We horen graag jullie op- of aanmerkingen.
We twijfelen over een dag in Grand Canyon of een dag in Page. Wat raden jullie aan ?
Verder zoeken we nog leuke campings in Kingman, Page en tussen Death Valley en LA. Iemand suggesties ?

Groeten,
Westwood
#4 - 23-10-2017, 15:21 uur

Dirc

Volgens mij een prima eerste opzet.
Ik zou de dag in Page doen. Je kunt vanuit kingman naar de Grand Canyon en de dag erna wat uurtjes in de ochtend langs de rim slenteren voordat je naar Page rijdt. De volle dag in Page extra kun je prima gebruiken voor de Antelope Canyon in de ochtend. In de middag kun je dan de dam nog bezoeken, of naar de staatsgrens met Utah of naar Lake powel of het uitzicht op de powerplant bij zonsondergang.

Het enige jammer vind ik dat je Vegas alleen gebruikt voor overnachting. Waarom sla je dan DV niet over dan heb je een dag extra. Death valley naar LA is namelijk 4,5 uur rijden, maar LV naar LA 4 uur. En dan bespaar je een dag.
#5 - 23-10-2017, 15:34 uur

westwood

Enorm bedankt voor de snelle reactie en de info over Page. Ik denk dat we de dag Grand Canyon dan niet doen en daarvoor in de plaats Page. De keuze voor Death Valley : we hebben een Star Wars fan in ons midden  :afro:
#6 - 23-10-2017, 15:42 uur

Cees A

Inderdaad een mooie route. Goed haalbaar ook. Compliment !  :afro:
Je "probleem" Grand Canyon of Page is gemakkelijk op te lossen.  Eigenlijk heeft Dirc het al opgelost.........
Met Dirc z'n oplossing kun je,  zonder ingrijpende wijzigingen,  zowel Grand Canyon als Page bezoeken.
 
Kijk voor de duidelijkheid nog even op deze kaart: http://npmaps.com/wp-content/uploads/grand-canyon-classic-map.pdf
Zoom in op de southrim op het deel tussen Visitorcenter en Desert View.
Je ziet dat er tussen dat Visitorcenter en Desert View een rode weg loopt met wegnummer 64
 
Rij op dag 6 rond de middag op je gemak deze 64 af richting Desert View.
Langs deze weg liggen diverse uitzichtpunten (met parkeerplaatsen erbij) waar je kunt stoppen en kijken.
Desert View is het laatste uitzichtpunt. Vanaf Desert View is het nog ongeveer 2 uur rijden naar Page.

Je hebt nu de middag van dag 5 + de avond (zonsondergang) en  de ochtend van dag 6 (helicoptertour ? ) voor Grand Canyon
In de middag rij je langs de uitzichtpunten aan de 64  naar Desert View en dan heb je de highlights van Grand Canyon wel gezien.
#7 - 23-10-2017, 16:16 uur
« Laatst bewerkt op: 23-10-2017, 16:35 uur door Cees A »

westwood

Bedankt  >:D
Met de info over de Grand Canyon kunnen we goed uit de voeten. Super bedankt!
Ik heb inmiddels op de site van Tiogatours info over campings gevonden, dus dat komt vast ook goed :afro:
#8 - 23-10-2017, 18:56 uur

Old Faithful

Mooi route.  :afro:
Mij valt wel op dat je Bryce overslaat. Is dat bewust?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 23-10-2017, 19:15 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15