Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mening en advies gevraagd rondreis september/oktober 2007

Discussie gestart

Klaas

Hallo,

Wij gaan aankomende september/oktober rondreizen per auto en wij hebben onderstaande route in gedachten.
Aangezien dit onze eerste keer is,  zijn alle op- en aanmerkingen welkom en schroom niet om tips te geven.

Onze voorlopige planning is als volgt:

17/9 aankomst in LA ('s avonds)
18/9 LA verkennen/bezichtigen
19/9 LA verkennen/bezichtigen
20/9 LA -> Monterey (langs kust)
21/9 Monterey -> SF
22/9 SF verkennen/bezichtigen
23/9 SF verkennen/bezichtigen
24/9 SF -> Yosemite
25/9 Yosemite
26/9 Yosemite -> Sequoia
27/9 Sequoia
28/9 Sequoia - > LV
29/9 LV verkennen/bezichtigen
30/9 LV verkennen/bezichtigen
1/10 LV -> Grand Canyon
2/10 Grand Canyon
3/10 Grand Canyon -> Flagstaff
4/10 Flagstaff
5/10 Flagstaff -> Barstow
6/10 Barstow shoppen
7/10 Barstow -> LA
8/10 vlucht naar Miami

2 vragen:

1) Is het de moeite waard om de kustroute van LA naar SF te nemen?

2) We willen van tevoren onze overnachtingen niet vastleggen (m.u.v. LA+SF+LV). Is dit verstandig?

We zien jullie reacties graag tegemoet.

Groetjes,
Klaas en Ieke
#1 - 14-06-2007, 20:32 uur

Marianne

Hallo Klaas en Ieke,

Ziet er mooi uit, en niet te gehaast. Wat ik niet helemaal begrijp is die hele dag in Flagstaff. En voor mij zou die dag in Barstow ook niet hoeven, maar ik weet dat veel mensen er anders over denken!

20/9 LA -> Monterey (langs kust)
21/9 Monterey -> SF

De kust is echt prachtig om te doen, dus 1 overnachting daar vind ik iets weinig. Maar het hangt er helemaal van af wat je er wilt doen. Om alleen van het uitzicht te genieten is 1 tussenstop wel voldoende, maar dan ligt Monterey niet echt handig.

24/9 SF -> Yosemite
25/9 Yosemite
26/9 Yosemite -> Sequoia
27/9 Sequoia
28/9 Sequoia - > LV

Willen jullie niet door Death valley? Van Sequoia naar Las Vegas is een behoorlijk eind rijden, je hebt dan geen tijd voor Death Valley.  Ik vind Sequoia erg de meoite waard. Bezoek ook Kings canyon Scenic Byway. Je zou echter ook langer in yosemite kunenn blijven en dan via de Tioga Pass en DV naar Las Vegas rijden. Dan is het shcema als volgt:

24/9 SF -> Yosemite
25/9 Yosemite
26/9 Yosemite - Lee Vining
27/9 Lee vining - DV
28/9 DV -  LV[/i]

Op die manier heb je bijna twee dagen in Yosemite waardoor je ook de oostkant van het park kunt bezoeken.
Als je toch Sequoia wilt doen, kun je dat ook vanaf de Grand Canyon doen, op weg naar LA.
Anders heb je Barstow twee keer op je route.


1/10 LV -> Grand Canyon
2/10 Grand Canyon
3/10 Grand Canyon -> Flagstaff
4/10 Flagstaff
5/10 Flagstaff -> Barstow

Zoals gezegd, vind ik Flagstaff jammer van de tijd. Ook de tijd voor de Grand Canyon is ruim, maar als je een stuk in de canyon wilt hiken is dat wel nodig.

Marianne
#2 - 15-06-2007, 18:13 uur

Klaas

Hoi Marianne,

Bedankt voor je tips en op/aanmerkingen. Ik ga hier zeker naar kijken samen met Ieke.
Dit is voor ons de reden om dit topic te openen, zodat wij van de ervaren reizigers (o.a. jij toch?) bruikbare tips krijgen,
zodat we het programma enigzins bij kunnen stellen.

Maar wat betreft de vraag m.b.t. de overnachtingen, valt daar ook iets over te zeggen?
Ik weet niet hoe de meesten van jullie dit doen, maar het lijkt ons fijner reizen als je wat minder gebonden
bent om ergens op tijd te moeten zijn. Maar ja dan moet er dan nog wel plaats zijn om te overnachten.
O ja we gaan trouwens met een huurauto de route rijden.

Bedankt tot zover!

Gr. Klaas
#3 - 15-06-2007, 19:57 uur

Klaas

Hoi Marianne,

Nog vergeten te vragen, welke tussenstop langs de kust van LA naar SF zou jij ons dan aanraden?

We zien de reacties graag weer tegemoet shiny

Greetz
#4 - 15-06-2007, 20:12 uur

Hans B

Nog vergeten te vragen, welke tussenstop langs de kust van LA naar SF zou jij ons dan aanraden?
Citaat
Hallo Klaas,
ik zou voor L.A. iets minder tijd nemen en meer gaan genieten van de natuur. Echter dat is natuurlijk persoonlijk.
Als 1e stop langs de Highway-1 zou je Santa Barbera of Pismo Beach kunnen nemen. (Halverwege de middag uit L.A. kun je het makkelijk redden).
De 2e stop in Monterey en daarna naar S.F.

Verder raad ik de reizigers meestal aan om vanuit Yosemite NIEt naar Sequoia te gaan.
Is wellicswaar een prachtig park, maar om de reuzenbomen te zien, kun je ook terecht in het Yosemite park zelf. (Mariposa).
Vanuit Yosemite neem je de TIOGA ROAD naar Mono Lake, dan de 395 waaraan ook nog enkele leuke plekjes liggen, dwars door de Death Valley naar Las Vegas.
Is ook nog eens een kortere route dan via Sequioa en Bakersfield. Ook dit is persoonlijk.
Voor het laatste stuk neem je wel erg veel tijd. Grand Canyon, Flagstaff, Barstow, Ik zou meer natuur 'pakken'.
Je vliegt van L.A. naar Miami.
als je meer natuur wilt zien (ZION BRYCE, zou je kunnen overwegen om van L.V. eerst deze parken aan te doen, dan de Gr.C. en vliegen vanaf Phoenix.

veel plezier met je planning.
Hans
#5 - 15-06-2007, 20:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Maar wat betreft de vraag m.b.t. de overnachtingen, valt daar ook iets over te zeggen?
Ik weet niet hoe de meesten van jullie dit doen, maar het lijkt ons fijner reizen als je wat minder gebonden
bent om ergens op tijd te moeten zijn. Maar ja dan moet er dan nog wel plaats zijn om te overnachten.
O ja we gaan trouwens met een huurauto de route rijden.

Tegenwoordig boeken wij bijna alle overnachtingen van te voren, maar wij reizen met kinderen, en in het hoogseizoen. We zijn twee keer buiten het hoogseizoen geweest, en toen hadden we niet eens de eerste nacht gereserveerd, en ook niet in Las Vegas (we reden er naar toe en hoorden op de radio allerlei aanbiedingen voorbij komen, heel handig, maar of het nog steeds zo werkt weet ik niet).
Zeker in september zal het wel lukken zonder reserveren. Het is best wel fijn als je gewoon onderweg kunt zeggen: dit lijkt me wel wat, laten we hier maar stoppen.
Kijk wel even waar je in de weekenden zit: Las Vegas is dan erg duur, en de parken zitten dan nog best wel vol.

Nog vergeten te vragen, welke tussenstop langs de kust van LA naar SF zou jij ons dan aanraden?

Waar ik nog wel eens zou willen overnachten is in Pfeiffer Big Sur. We hebben daar eens gekampeerd, dat was heerlijk. Helaas is het zonder tent niet te betalen daar, maar wil je een keer gek doen, dan is Big Sur een aardige plaats om het te doen.

Kijk eens wat je allemaal zou willen doen langs de kust. Voor een bezoek aan Hearst Castle is het wel handig om bij San Simeon te overnachten. Als je in het begin nog wat plaatsen als Santa Barbara wilt bezoeken dan is de omgeving van Pismo Beach niet gek.

Overnachtingen langs Hwy 1 zijn meestal niet goedkoop. Tips: Motel6 bij Monterey, en Best Western Casa Grande Inn in Arroyo Grande. Ik ken ze niet uit eigen ervaring, maar het zijn betaalbare motels. Zelf hebben wij eens overnacht in de Spyglass Inn in Pismo Beach (boven de zee, niet eraan) en een BW in Carmel. Allebei prima, maar wel prijzig.

Marianne
#6 - 15-06-2007, 21:28 uur

Marianne

3/10 Grand Canyon -> Flagstaff
4/10 Flagstaff
5/10 Flagstaff -> Barstow[/i]
Zoals gezegd, vind ik Flagstaff jammer van de tijd. Ook de tijd voor de Grand Canyon is ruim, maar als je een stuk in de canyon wilt hiken is dat wel nodig.

Dit trek ik terug! Gisteren in de bieb de Inside Guides Arizona & the Grand Canyon gehaald - zeer de moeite waard - en ik word weer helemaal enthousiast als ik over Sedona en Slide Rock State Park lees. Als je dat vanuit Flagdtaff doet, heb je een geweldige dag! Ook aardig is misschien de Verde valley railroad. Kost je wel een paa uurtjes. Wij zijn hier in 1988 geweest, en het lijkt me heel leuk om dit met de kinderen te gaan doen.

Marianne
#7 - 16-06-2007, 11:44 uur

Ine



Onze voorlopige planning is als volgt:

17/9 aankomst in LA ('s avonds)
18/9 LA verkennen/bezichtigen
19/9 LA verkennen/bezichtigen
20/9 LA -> Monterey (langs kust)

Dit is wel een hele lange vermoeiende dag als je via de kustweg gaat rijden. Veelal een 2-baansweg, soms met drukke stukken. Ik zou LA 1 dag eerder verlaten, bijv. in de middag en doorrijden tot Santa barbara of noodelijekr daarvan, dat geeft veel meer tijd.

21/9 Monterey -> SF
22/9 SF verkennen/bezichtigen
23/9 SF verkennen/bezichtigen
24/9 SF -> Yosemite
25/9 Yosemite
26/9 Yosemite -> Sequoia
27/9 Sequoia
28/9 Sequoia - > LV

Is al aangegeven sequioa-LV in 1 dag is ook weer een hele lange dag, terwijl je Death Valley overslaat. Je weet dat de ingang/uitgang van Sequioa alleen aan de westkant is, je kunt er niet via de oostkant uit.

29/9 LV verkennen/bezichtigen
30/9 LV verkennen/bezichtigen
1/10 LV -> Grand Canyon
2/10 Grand Canyon
3/10 Grand Canyon -> Flagstaff

Ik neem aan de Southrim?
Gr.-Canyon-Flagstaff is een ritje van zo'n anderhalf uur, dus eigenlijk een overbodige stop, tenzij je hier iets absoluut wilt bezoeken


4/10 Flagstaff
5/10 Flagstaff -> Barstow
6/10 Barstow shoppen
Stel je van shoppen in Barstow niet al teveel voor. Dat shoppen is veel aantrekkelijker in een van de vele grote Outlets Malls in Las Vegas!

7/10 Barstow -> LA
8/10 vlucht naar Miami

2 vragen:

1) Is het de moeite waard om de kustroute van LA naar SF te nemen?
Ja absoluut, niet overslaan.

2) We willen van tevoren onze overnachtingen niet vastleggen (m.u.v. LA+SF+LV). Is dit verstandig?
Wat jezelf prettiger vindt. Wil je in de parken slapen dan zeker reserveren erbuiten lukt meestal nog wel. Check of er in Las Vegas geen congres aan de gang is, dan zijn de kamers vaak een stuk duurder en veel voller.
Hetzelfde als je er in een weekend komt.

We zien jullie reacties graag tegemoet.

Groetjes,
Klaas en Ieke

Citaat
#8 - 16-06-2007, 18:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15