Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mesa verde bezoeken eind okt. 2008

Discussie gestart

ankie

Op onze eerste rondreis west Amerika ligt NP  Mesa Verde eind okt. op onze route. Nu las ik net dat het park dan wel open is maar het visitor centre dan NIET meer open is (en nog meerdere andere voorzieningen niet). Is het zinvol/veilig dit park te bezoeken zonder de de informatie van het visitor centre? Moet ik hieruit concluderen dat guided tours dan ook niet mogelijk zijn? Is het dan wel mogelijk goed te kunnen kennismaken met dit park?
#1 - 23-05-2008, 13:00 uur

Bertorelli

Op onze eerste rondreis west Amerika ligt NP  Mesa Verde eind okt. op onze route. Nu las ik net dat het park dan wel open is maar het visitor centre dan NIET meer open is (en nog meerdere andere voorzieningen niet). Is het zinvol/veilig dit park te bezoeken zonder de de informatie van het visitor centre? Moet ik hieruit concluderen dat guided tours dan ook niet mogelijk zijn? Is het dan wel mogelijk goed te kunnen kennismaken met dit park?

Ik zou ze even een mailtje sturen.
Van de ingang van het park naar de ruines is het een eind rijden en volgens mij mag je ze alleen onder begeleiding bezoeken.

Navragen is weten zou ik zeggen.
Zou me niks verbazen als het rond die tijd al weer gesneeuwd heeft daar.

Bert
#2 - 23-05-2008, 13:28 uur

Marianne

Het kan er in oktober inderdaad al sneeuwen maar volgens mijn Fodor's "there's rarely enough to hamper travel."
En: "In winter the Wetherill Mesa road and Far View Lodge are closed, but the sight of the sandstone dwellings sheltered from the snow in their cliff coves is spectaculair."

Ik neem aan dat je dit en dit gelezen hebt?

Marianne
#3 - 23-05-2008, 14:17 uur

ankie

bedankt voor jullie reakties.
de informatie had ik inderdaad van die officiele site van het Mesa Verder NP. Ga proberen per mail wat meer info te krijgen maar
zijn er mensen hier op het forum  die ervaring hebben met een bezoek aan Mesa Verde  in het laag seizoen zonder informatie ter plekke
#4 - 23-05-2008, 14:26 uur

arizona

...ik was er 21 april 2007 en heb het gedaan zonder informatie ter plekke. Dat kun je allemaal wel uitzoeken, deels vooraf en je koopt evt. een DVD in de winkel annex museum aan het einde an de weg naar de dwellings.
Ga ermaar vanuit dat de kans groot is dat je er niet kunt komen vanwege de sneeuw: unpredictable
A.

Dat de Mesa Verde bezoeker hier betrekkelijk vrolijk kijkt is vanwege het vooruitzicht door een Ranger de ca. 20 km lange weg naar beneden gebracht te worden per dienstvoertuig.
#5 - 23-05-2008, 21:49 uur

Jez

Wij waren er in 2004 op 1 oktober, heerlijk weer. We hadden genoeg info door de folders die we bij de ingang kregen en onze reisgids. Niet alle ruines zijn alleen onder begeleiding te bezoeken; Spruce Tree House bijvoorbeeld kun je zelf naartoe lopen.
#6 - 24-05-2008, 12:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15