Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

met 5 rondreizen in 14 dagen

Discussie gestart

Harm-Jan

Dank voor de tips,

Zo te zien gaat het om de Annual Pass maar als ik goed lees is die met een maximum van 4 personen?
We zijn met 5....

Ik heb overigens gelezen dat Red Rock een poos dicht zit in 2010? Enig idee of dit ook eind juli nog het geval is?

Ik hoor graag wat jullie vinden van de Annual pass voor 5

Groet

Harm-Jan
#31 - 04-02-2010, 12:59 uur

Marianne

Red Rock SP gaat inderdaad dicht op 3 juni, en dat is geen kortstondige sluiting (bezuinigingen).
Het Slide Rock SP blijft nog wel open.

Wat de pas betreft: het zal wellicht niet uit kunnen met maar 3 parken, maar het is wel leuk en ook gemakkelijk om hem aan te schaffen.
En voldoende voor 5 personen, zolang ze niet allemaal boven de 16 zijn, zie hieronder.

This pass is available to the general public and provides access to, and use of, Federal recreation sites that charge an Entrance or Standard Amenity Fee for a year, beginning from the date of sale. The pass admits the pass holder/s and passengers in a non-commercial vehicle at per vehicle fee areas and pass holder + 3 adults, not to exceed 4 adults, at per person fee areas. (children under 16 are admitted free).

Marianne
#32 - 04-02-2010, 13:47 uur

Harm-Jan

De jongste is inderdaad 14 Marianne... dus dat lijkt geen probleem dan.

De laatste 2 plekken (Pismo Beach) en Las Vegas neig ik naar Kon Tiki Inn en Imperial Palace

Ben jij  daarmee bekend?

Superforum dit, ik steek er geweldig veel van op !!

 :D
#33 - 04-02-2010, 14:41 uur

Hans B

Ik ga er niet vanuit dat dit een probleem oplevert, maar
In het bericht op NPS.GOV staat dat personen onder 16 jaar vrij toegang hebben.

------------------------------------------------------------------------------- uit 2003
The National Parks Pass admits the pass signee and any accompanying passengers in a private * vehicle if a park has a per vehicle entrance fee. Where a per person entrance fee is charged, the National Parks Pass admits the pass signee, spouse, children and parents. The National Parks Pass is nontransferable and does NOT cover or reduce use fees such as charges for camping, parking, tours, and concessions.
-------------------------------------------------------------------------------- uit 2008
America the Beautiful – National Parks and Federal Recreational Lands Pass – Annual Pass - Cost $80.
This pass is available to the general public and provides access to, and use of, Federal recreation sites that charge an Entrance or Standard Amenity Fee for a year, beginning from the date of sale. The pass admits the pass holder/s and passengers in a non-commercial vehicle at per vehicle fee areas and pass holder + 3 adults, not to exceed 4 adults, at per person fee areas. (children under 16 are admitted free) The pass can be obtained in person at the park, by calling 1-888-ASK USGS, Ext. 1, or via the Internet at 
#34 - 04-02-2010, 15:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harm-Jan

Route rond:
Beste mensen, dank voor jullie geweldige adviezen op dit prachtige forum:

De route die we nu hebben staan is:
Dag 1: Aankomst LA, Dag 2: LA-Hollywood-Beverly Hills-Palm Springs (korte dag om de vermoeidheid weg te krijgen), Dag 3: Palm Springs-Sedona
Dag 4: Sedona, Dag 5: Sedona-Grand Canyon (om zonsondergang mee te maken), Dag 6: Grand Canyon-via Route 66-Hooverdam-Las Vegas
Dag 7: Las Vegas, Dag 8: Las Vegas-Death Valley-Lone Pine, Dag 9: Lone Pine-Tioga Pass-Yosemite, Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite-Mariposa-SF Dag 12: SF, Dag 13: SF-Monterey, Dag 14: Monterey-Pismo Beach om te besluiten op Dag 15 Marina Del Rey (LA)

We hebben er naar gestreefd om niet te veel te reizen en toch veel te zien en op basis van wat we allemaal tot nu toe hebben gelezen lijkt dit onze definitieve route.

Graag hoor ik jullie reacties of we dit zo goed zien, omdat het voor ons de eerste keer is dat we het Westen aandoen, na 2 jaar geleden Florida

Iedereen alvast hartelijk bedankt voor reactie
#35 - 06-02-2010, 13:44 uur

Jez

Ik vind het een mooie route! Om nog even een shop-tip te geven: ik zie dat je nu 2 avonden in Vegas bent, zodat je overdag tijd hebt om te shoppen. Die van ons (24+19) vonden de Premium Outlets (bij het vliegveld) een beetje tegenvallen (de verkeerde merken, werd me verteld), maar bij die in de buurt van Stratosphere zijn ze wel geslaagd. Primm schijnt ook leuk te zijn; da's een half uurtje ten zuiden van Vegas.
#36 - 06-02-2010, 14:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Harm-Jan

Bedankt voor de shoptip in LV.

Andere reacties-suggeties op onze route als bovengenoemd blijven welkom :)
#37 - 06-02-2010, 19:00 uur

Hans B

Route ziet er inderdaad goed uit.

ShoptipsMidden in Las Vegas zijn wij het afgelopen jaar ook een mega kledingwinkel tegen gekomen.
Het was aan The Strip.
Volgens mij was het de Fashion Mall op 3200 Las Vegas Boulevard South

Verdere mega outlet vindt je in Gilroy.
Vanaf Yosemite opweg naar Monterey kom je er langs kruising Hwy-101 en Hwy-152
#38 - 07-02-2010, 10:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harm-Jan

Hartelijk bedankt voor de shoptips!!!

Waar ik nog alleen een beetje mee zit is: We hebben 2 nachten Yosemite maar willen vandaar uit ook nog kijken bij Mariposa Grove (de bomen), wat een uur van de valley af ligt als ik het goed heb.

Is het wijs omdat te doen op volle dag dat we daar verblijven (wat dus ten koste gaat van de andere bezienswaardigheden) of is het beter dat mee te pakken op de route Yosemite-SF, die na de 2 nachten op de rol staat.

Hoor graag jullie adviezen
#39 - 07-02-2010, 11:38 uur

Hans B

Neem het mee in je rit naar SF.
Het is een prachtige route Valley - Mariposa.
De wandeling daar ±2 uur.
Vervolgens doorreizen naar SF.
Als je op tijd vertrekt is het wel te doen.
#40 - 08-02-2010, 11:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harm-Jan

Dankjewel Hans,

Kan ik ook eventueel omdat we de dag voordat we in de Yosemite Lodge aankomen vanaf Lone Pine reizen, die middag nog benutten voor de Valley en het Mariposa gedeelte de eerstvolgende VOLLE dag doen?
Welke route naar SF is dan aan te bevelen, juist vanaf Yosemite (uitgang noord?) of die vanaf Mariposa?

We willen in SF in de middag liefst aankomen.

Hoor graag jouw/jullie advies!!
#41 - 08-02-2010, 12:06 uur

Marianne

Ik zou het jammer vinden om de Mariposa Grove voor je volle dag te gebruiken, omdat je dan helemaal vanuit de vallei heen en weer moet rijden. Dat kost je 2 uur reistijd, plus de tijd voor het bezoek. Maar het kan natuurlijk wel. Je kunt dan ook Glacier Point bezoeken diezelfde dag hoewel het de vraag is of je er kunt parkeren. Kijk eens wat je verder allemaal wilt doen en maak dan een planning.
Op de NPS-site kun je de Yosemite Guide van vorig jaar juli bekijken, dit is een heel handig krantje (je krijgt hem ook bij de ingang) met veel informatie per gebied. Leuk en verstandig om van te voren eens te bekijken. De link naar www.yosemitehikes.com had ik waarschijnlijk al eens gegeven, maar misschien toch goed om nog eens te vermelden.
De dag dat je van Lone Pine komt heb je nog wel tijd voor de vallei, maar rij niet te snel langs de Tioga Road, want ook dat is al een doel op zich. Maak bijvoobeeld de wandeling naar Soda Springs (kort, vlak, maar erg mooi), bekijk Tenaya Lake en Olmsted Point (ook even naar het uitzichtpunt lopen) en rij dan pas door naar de vallei. De wandeling naar Vernal Fall is tegen de avond prachtig, of doe het rustig aan, maak een rondje met de shuttlebus, en geniet van de ondergaande zon op Half Dome vanaf de Sentinel Bridge.
Nog even over Glacier Point: er gaat hier ook een bus naar toe, is ook leuk. Helemaal leuk is het om met de bus heen te gaan en terug te lopen, via de Panorama Trail. Je komt dan ook langs de Nevada Fall en de Vernal Fall - spaart weer een wandeling omhoog vanuit de vallei uit. :afro:
En dan zijn er nog 1001 andere mogelijkheden (fietsen, paardrijden, zwemmen, raften,... Heb je niet nog een dag?  ;)

Waar overnachten jullie? Maakt ook wel uit voor de planning.


Marianne
#42 - 08-02-2010, 12:32 uur
« Laatst bewerkt op: 08-02-2010, 12:35 uur door Marianne »

Harm-Jan

We overnachten in de Yosemite View Lodge (2 nachten dus). Ik lees met grote interesse je tips dienaangaande, maar weet niet of de dag waarop we vanuit Yosemite naar SF willen rijden voldoende tijd biedt voor de tussenstop in Mariposa en het 2 uur daar lopen, zoals Hans B. opmerkte.

Enig idee wat ik het beste kan doen?
#43 - 08-02-2010, 12:58 uur

Marianne

Het kost je wel meer tijd voor de rit naar SF, reken op ruim 1 uur extra reistijd. Zie hier voor een kaartje met afstanden.

Marianne
#44 - 08-02-2010, 14:21 uur

Harm-Jan

Dankjewel Marian.

Hans B. zei dat ik dan vroeg moest vertrekken, wat zou jij doen?
Hoe laat weg op de 11e dag om des namiddags in SF te zijn, rekening houdend met voldoende "kijktijd" Mariposa?
#45 - 08-02-2010, 14:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15