Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

met 5 rondreizen in 14 dagen

Discussie gestart

Harm-Jan

 ;)
Hallo, we zijn van plan om ingaande eind juli rond te reizen, ruwweg via onderstaand schema:
dag 1 Landen in LA
dag 2 Via Beverly Hills, Hollywood naar Palm Springs
dag 3 Via de weg langs Prescott en Jerome naar Sedona
dag 4 Verblijf in Sedona
dag 5 Via Flagstaff (meteoor?) naar GC voor meemaken zonsondergang
dag 6 van GC via historische route 66 en Hooverdam naar LV
dag 7 Verblijf in LV (optioneel)
dag 8 Van LV via Death Valley naar Lone Pine
dag 9 Van Lone Pine over Tioga pass naar Yosemite
dag 10 Verblijf op Yosemite
dag 11 Van Yosemite via seqoiabomen(suggesties?) naar San Francisco (binnenrijden via Bay Bridge ivm view op Treasure Island
dag 12 Verblijf SF
dag 13 Langs de kustweg (opties waar te verblijven?)
dag 14 LA Santa Monica

We reizen met 5 (jongste 14) en neigen meer naar natuur dan steden maar willen toch ook LV, SF en LA meepakken. Mon Valley stond op verlanglijstje maar lijkt niet goed in te passen omdat we niet willen racen en ook stops willen. Suggesties over verblijf met 5 (1 gezin) om te overnachten zijn welkom. Alvast bedankt !!!
#1 - 30-01-2010, 19:36 uur

Jez

Wij zijn net terug uit California en zijn voor het eerst met een 19-jarige en een 24-jarige gegaan. Daarom zou ik zeker Las Vegas doen, liever 2 dagen dan 1. Ik weet niet hoe oud de oudste is, maar voor die van ons was een dag shoppen in de outlets in Vegas essentieel. Onze route was als volgt (en volgens de kids ideaal):
Dag San Francisco
Familiebezoek in Folsom, incl. bezoek aan Sacramento (capitool en old Town) en outlet mall
Yosemite Village (de Tioga Pass is in de winter gesloten)
Death Valley
Las Vegas Strip + shoppen
LA: Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica Pier
LA: shoppen in de Lakewood Mall, Watts Tower en Griffith Park voor de zonsondergang
Omdat wij een evenement in LA hadden, zijn onze kids nog een dag naar Disneyland gegaan, maar dat vonden ze een beetje tegenvallen.
Oh, en wij hebben tussen de 2 dagen LA nog een cruise naar Mexico gemaakt, ook een aanrader  ;)
#2 - 30-01-2010, 21:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Voor een 14 daags verblijf, zou ik mij echt beperken tot enkele highlights en hier voldoende tijd voor uittrekken om het goed te bekijken. Overweeg om bv op Phoenix te vliegen, dan wordt je route naar je eerste hoogtepunt (Grand Canyon) aanmerkelijk korter.
01. vliegen naar PHX
02 PHX - Sedona (slide rock 1 a 2u) - Flagstaff - Grand Canyon (de afstand is in 5 uur te reizen)
03 Grand Canyon - Williams
04 Williams - route 66 via Seligman - Hooverdam - Las Vegas (met kids van die leeftijd zeker 2 dagen)
05 LV
06 LV - Death Valley
07 Death Valley naar Yosemite
08 over de Tioga Pass (2 dagen Yo)
09 Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - San Francisco (2 dagen)
12 SF
13 SF- Monterey - Santa Barbera
14 SB - Hollywood - Santa Monica Beach - LA

Bovenstaand is maar een van de vele optie's. Je hebt weinig tijd, gebruik het niet voor 'bij'zaken zoals Meteor Crater of zo.
Succes.
#3 - 31-01-2010, 09:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harm-Jan

Dankjulliewel Jez en Hans,

Zo te zien hebben we wel een aardige route; zonder te racen toch aardig wat zien en niet de beginnersfout te maken teveel te willen, maar ook tijd te reserveren voor ontspanning, wandelen, kijken, shoppen etc.
De tip over Vegas (outletstores) is door de dames ter harte genomen, waarvoor dank!

Tevens houden we de krater bij Flagstaff achter de hand mocht er tijd over zijn en beperken we ons inderdaad tot de in de route opgenomen highlights.

Heeft iemand nog suggesties over overnachtigingsplaatsen voor 5 personen? Met name in Vegas en langs de kustlijn van SF naar LA hebben we nog niet concreet omlijnd.

Nogmaals bedankt voor de tips tot nu en de suggesties blijven meer dan welkom. We zijn met 5, 3 "kids" van 20, 19 en 14

Groet,

Harm-Jan
#4 - 31-01-2010, 13:50 uur

Marianne

hallo Harm-Jan,

Hebben jullie niet iets meer tijd? Een paar dagen extra zou veel meer mogelijkheden geven, maar in 2 weken kun je een prachtig rondje maken door Californië.
De opzet is mooi, maar ik zou de suggestie van Hans overwegen om in Phoenix te beginnen. Dat scheelt je veel tijd. Of doe het stuk van LA naar de Grand Canyon iets sneller zodat er elders meer tijd overblijft. Zelfs dan is het nog niet echt ruim; je zou bijvoorbeeld in SF of langs de kust ook nog meer tijd kunnen doorbrengen.
Ik vind 2 volle dagen Yosemite heel mooi, zeker met kinderen is dat een heerlijk (maar wel druk) park. Je kunt er geweldig wandelen (kijk eens naar de Panorama Trail) en fiersen, paardrijden, zwemmen.
Voor raften en de watervallen is het wat laat, maar er lbijft genoeg te zien. Ook Death Valley is mooi om te overnachten en die extra stop tussen DV en Yosemite is heel handig om nog Mono Lake te bezoeken, en het spookstadje Bodie.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, het stuk Las Vegas - Yosemite hebben we zowel in 2004 als in 2006 gereden.

Wat accommodatie betreft: je kunt vaak in een kamer met 2 bedden nog een extra bed bijplaatsen. Ik weet ook dat er mensen zijn die een luchtbed en slaapzak meegenomen hebben. In Yosemite heb je tenten (Curry Village) die voor 5 personen geschikt zijn, maar ook de kamers in de lodge zijn vaak geschikt voor 5 personen.
In Las Vegas is het officieel verboden om met meer dan 5 personen op een kamer te slapen.

Marianne

#5 - 31-01-2010, 13:54 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2010, 14:14 uur door Marianne »

Harm-Jan

Hoi Marianne,

Dankjewel voor je reactie, ik zag er al meer van je op het forum.
De reden van LA starten is ook DAN Hollywood en Beverly Hills en Walk of Fame te bekijken omdat we dan een korte eerstedagsroute hebben naar Palm Springs.
Bovendien vond ik op het forum meermaals, dat de weg van na Blythe riching Prescott en Jerome en dan naar Sedona erg mooi moet zijn.
Sedona lijkt ons iets van 2 nachten wel erg aan te bevelen?
Is het te doen om van LV ineens door Death Valley te rijden naar Lone Pine of is dat te lang?
De kust hebben we inderdaad 3 nachten te besteden. We denken ergens in de contreien van Carmel, Cambria, San Simeon of Morro Bay.

Vooraf boeken voor overnachtingen geniet onze voorkeur omdat we niet langer dan 14 dagen kunnen en niet teveel tijd kwijt willen zijn aan zoeken.
Als er nog suggesties zijn voor bepaalde hotels of motels o.i.d. in Vegas en langs de kust dan hoor ik dat graag.

Superbedankt tot dusver!

Harm-Jan
#6 - 31-01-2010, 14:01 uur

Marianne

Ik begrijp die 3 nachten aan de kust niet, je hebt toch 1 overnachting tussen SF en LA? Onze ervaringen van de kust zijn wat gedateerd. Mij lijkt het leuk om nog eens in Big Sur te overnachten, bijvoorbeeld in het Ripplewood Resort. Maar misschien is het handiger om iets verder door te rijden. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt doen langs de kust. Voor accommodatie in/bij LA zie ons 2008-verslag.
DV-Lone Pine kan goed, maar ik vind zelf dat een overnachting in DV aan te raden is omdat je dan niet midden op de dag door het park rijdt. Qua hitte maakt het niet veel uit hoewel het in de ochtend wel wat koeler is, maar het is een bijzondere ervaring om er laat op de avond nog te zwemmen, en tegen zonondergang/opgang heb je de mooiste uitzichten.

De sequoia's in Yosemite kun je op verschillende plaatsen bekijken. Het bekendste is de Mariposa Grove. Dat zou je kunnen doen als je van Yosemite naar SF rijdt, hoewel je dan niet de mooiste route hebt. Een alternatief is de Merced Grove of de Tuolumne Grove, zie de NPS-site voor meer informatie.
Bij Sedona is het Red Rock SP gelsoten vanaf 3 uni. Het Slide Rock SP is leuk, maar met zo'n korte reis zou ik geen 2 nachten Sedona doen.
Is het niet handiger om Hollywood etc (er is niet veel te zien, maar ja, het hoort erwel bij natuurlijk) op het laatst te doen en dan toch in Phoenix te beginnen? Het maakt de route wat evenwichtiger; nu heb je in het begin relatief veel tijd en op het laatst  veel minder.

Marianne
#7 - 31-01-2010, 14:27 uur

Harm-Jan

Hoi Marianne, we zijn nieuw op dit forum, dus zoek je reisverslag 2008 maar nog zonder resultaat...Waar kan ik dat traceren onder de kop reisverslagen?

Sedona leek ons leuk om een dag te ontspannen en het zou een leuk stadje zijn qua omgeving om te wandelen, shoppen enzo?
GC hebben we een overnachting, zodat we daar al een zonsondergang meemaken. Dat van de NPS site is zeer welkom en zal ik eveneens zoeken.
Merced Grove route is dus mooier?
Na SF hebben we 2 nachten nog te besteden ergens aan de kust, ik zal Big Sur ook bekijken, daar had ik nog niet aan gedacht
Na die 2 nachten is het de bedoeling de laatste dag ergens rond Santa Monica nog een nacht door te brengen, omdat we de volgende dag de auto moeten inleveren en eind van de middag terugvliegen naar Nederland.

Alvast bedankt voor je reacties !!
#8 - 31-01-2010, 14:51 uur

Marianne

Alle reisverslagen zijn hieronder aan te klikken! :)
Merced Grove ligt midden in Yosemite dus je  hoeft er niet zover voor om te rijden als voor de Mariposa Griove, zie de plattegrond van Yosemite (net in het topoic van framboos geplaatst.) Je kunt dan de 120 naar SF nemen.
Sedoda is heel leuk, maar er zijn zoveel leuke dingen en het is maar net wat je zelf wilt. Ik heb zelf een hekel aan shoppen dus daar zou ik geen tijd voor uit willen trekken. Je zult zelf de afweging moeten maken.

Ik zie alleen dag 13 voor de kust? Wanneer vliegen jullie terug, dag 14 of 15?

Marianne
#9 - 31-01-2010, 14:57 uur

Harm-Jan

Hoi Marianne, dank voor reactie. Ook ik als man ben geen fan van shoppen, maar ja met alleen maar dames moet je wel eens wattt.

we komen 27 juli aan en gaan 11 augustus terug. Ik ben druk aan het lezen met de reisverslagen en houd me aanbevolen voor tips qua verblijven aan de kust en dingen die je daar eventueel nog kunt doen buiten het aquarium Monterrey, Hearst Castle en de zeeleeuwen om, zeker nu ook wij pubers hebben.

Het is een beetje puzzelen en keuzes maken. Sedona komen we pas s avonds aan naar ik verwacht, vandaar een 2e overnachting. Misschien moeten we via de East Rim GC binnenrijden voor die view? en dan via Williams terug naar de Interstate om bij Seligman de ouwe Route 66 te pakken.

Dankje voor de tips, ook m.b.t. Merced Grove. Hou me aanbevolen voor tips van SF naar LA
#10 - 31-01-2010, 17:04 uur

Tet14

Vliegen op Phx kan idd tijd besparen maar als je wat van Hollywood wil zien moet je LA vliegen uiteraard.
Palm Springs-Sedona via Prescott en Jerome is zeker een mooie route maar ook langzaam met de bergachtige gedeelten. Met wat stops ben je al gauw 7-8 uur onderweg. Snelst zou via Phoenix loop 101 west zijn en dan I17.
Sedona is de moeite waard, je kan er wel een week zitten, maar je zou ook naar Sedona kunnen rijden, daar de dag doorbrengen en laat in de middag naar GC (Ik zou een bezoek aan Mereor Crater voor een andere reis bewaren). Maar dan heb je weer zo kort voor GC. Met zo weinig tijd echter zou ik na LA doorrijden naar Barstow of zelfs nog naar Needles of Kingman. Dan de volgende dag naar GC.
Yosemite naar Sequoia Kings Canyon door het park naar Three Rivers neemt de gehele dag. En dan de volgende dag nog 5 uur naar SF. Neemt wel erg veel extra tijd imo.
Tussen SF en LA is Cambria oingeveer half weg.
Tet
#11 - 31-01-2010, 17:04 uur

Harm-Jan

Na de verkregen tips (Marianne en Tet vooralsnog erg bedankt!!) is dit voorlopig de route:
Dag 1: Aankomst LA
dag 2: LA via Hollywood/Beverly Hills naar Palm Springs (kort ivm bijkomen vlucht en tijdsverschil)
dag 3: Palm Springs via Prescott en Jerome naar Sedona
dag 4: Verblijf in Sedona
dag 5: Sedona via Cameron en East Rim (Desert View!) naar Grand Canyon Village
dag 6: Van Grand Canyon via Williams en historische Route 66 via Kingman en Hooverdam naar Las Vegas
dag 7: Verblijf in Las Vegas
dag 8: Las Vegas via Shoshone en Death Valley naar Lone Pine
dag 9: Lone Pine via Tioga Pass naar Yosemite
dag 10: Yosemite
dag 11: Yosemite via Merced Grove richting San Francisco (binnenrijden via Bay Bridge voor view van Treasure Island)
dag 12: Verblijf in San Francisco
dag 13: San Francisco naar Hwy 1 (nog geen standplaats: Carmel, Big Sur, Cambria, Morro Bay, San Simeon??, graag suggesties)
dag 14: Verblijf aan de kust (nog geen standplaats of tussenstop), dag 15 naar Santa Monica voor laatste nacht en dan volgende dag terugvlucht LA. IS DEZE ROUTE ZO TE DOEN EN GAARNE SUGGESIES, ZEER WELKOM welkom
dag
#12 - 31-01-2010, 18:53 uur

Marianne

Dit is heel goed te doen. Waar je precies overnacht en hoe lang je ergens blijft is heel persoonlijk. Lagen de vluchten al vast? Je zou ook de kust over kunnen slaan om zo meer tijd in bijvoorbeeld SF en tussen LV en Yosemite (bezoek Bodie, Mono Lake, Tioga Pass) te hebben. Ik vind een overnachting in DV zelf altijd een aanrader.
In plaats van Santa Monica zou je ook eens in Marina del Rey kunnn kijken. Op 10 min van LAX. Wij zaten er in 2008 in het HIE, mooie ruime kamer.
En zoals gezegd is de tussenstop langs de kust helemaal afhankelijk van wat je onderweg wilt doen (aquarium Monterey, Hearst Castle, wandelen bij Big Sur,..)
Wat je ook doet, leg Yosemite zo snel mogelijk vast (annuleren kan gratis). Voor de sequoia's, zie hier.

Marianne
#13 - 31-01-2010, 19:38 uur

Harm-Jan

De vluchten lagen inderdaad al vast Marianne, route lijkt dus oke, behalve t.a.v. de kust dus.

Aquarium Monterrey lijkt een must net als het Nepenthe restaurant in de buurt van Big Sur?(bekend mee?)
Misschien een optie 1 nacht daar in de buurt en de volgende in de buurt van San Simeon om te besluiten met jou laatste optie dichtbij LA?

Als we vroeg vertrekken uit LV is er dan tijd genoeg om DV goed te bekijken? Zabrikskie Point, zandduinen, Dantes View? en is dan Lone Pine haalbaar?
Waarom heeft een overnachting in DV jouw voorkeur?

Superbedankt tot dusver en hoor graag (alle suggesties en tips meer dan  welkom
#14 - 31-01-2010, 20:18 uur

Marianne

Death valley is prachtig, maar vooral als de zon laag staat is het park mooi. Kijk maar eens naar foto's van het park; allemaal gemaakt met een laagstaande zon. Zie ook onze reisverslagen voor foto's. Overdag ziet alles er veel vlakker en saaier uit. En het is wel een belevenis om te overnachten zo midden in het park, de strrenhemel bij Stovepipe Wells is beroemd, en het zwembad bij Furnace creek is ook bijzonder.

Je zou kunnen overwegen om een nacht Las Vegas minder te doen en daar halverwege de middag pas te vertrekken naar DV. Dan heb je toch nog tijd voor LV die dag en je ziet DV tegen het einde van de dag. 
In een dag van LV naar Lone Pine is ook goed te doen qua tijd, de uitzichtpunten nemen niet veel tijd want het is te warm om lang buiten de auto te zijn.

Als je in Monterey of Big Sur overnacht zou ik niet daarna in San Simeon of Cambria overnachten, maar veel verder naar het zuiden (bijvoorbeeld Pismo Beach). Nepenthe ken ik alleen van de buitenkant, maar staat wel op mijn lijstje voor de komende zomer.

Marianne
#15 - 31-01-2010, 21:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15