Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

met de auto de grens over

Discussie gestart

Eric

Hallo,
We gaan dit jaar met de boot de grens over van US naar Canada en terug de grens over met de auto.

Moet je bij het huren van de auto (in Nederland) dit aangeven, en zo ja hoe gaat het dan verder?
Hoe gaat het bij de grensovergang?

Groet,
Eric
#1 - 03-05-2009, 20:40 uur

Marianne

Bedoel je dat je de auto in de VS huurt en in Canada wilt inleveren? Dat is niet gebruikelijk, maar ik heb geloof ik wel eens gelezen dat het bij sommige verhuurders mogelijk is. Als je in de VS huurt en daar ook weer inlevert, hoef je niet aan te geven dat je de grens over gaat (uitzondering is Mexico).

Marianne
#2 - 03-05-2009, 22:05 uur

Eric

Bedoel je dat je de auto in de VS huurt en in Canada wilt inleveren? Dat is niet gebruikelijk, maar ik heb geloof ik wel eens gelezen dat het bij sommige verhuurders mogelijk is. Als je in de VS huurt en daar ook weer inlevert, hoef je niet aan te geven dat je de grens over gaat (uitzondering is Mexico).

Marianne


Nee, we gaan vanuit de US de grens over per boot en weer terug de grens over vanuit Canada naar de US per auto.
De vraag is, moet dit van te voren opgegeven worden bij de verhuurmaatschappij?
En hoe gaat dat mbt de grensovergang van US - Canada en vice versa?
#3 - 04-05-2009, 10:16 uur

Marianne

OK, ik had het even omgeraaid, maar dat maakt niet uit. Je huurt dus in Canada en je wilt de auto inleveren in de VS. Natuurlijk moet je dat opgeven, je moet bij de autohuur aangeven waar je de auto ophaalt en waar je de auto inlevert. Lijkt me wel lastig, ik weet niet of het kan, dat moet je bij de verhuurder navragen. Je hebt wellicht ook met drop off kosten te maken.

Marianne
#4 - 04-05-2009, 10:57 uur

Eric

OK, ik had het even omgeraaid, maar dat maakt niet uit. Je huurt dus in Canada en je wilt de auto inleveren in de VS. Natuurlijk moet je dat opgeven, je moet bij de autohuur aangeven waar je de auto ophaalt en waar je de auto inlevert. Lijkt me wel lastig, ik weet niet of het kan, dat moet je bij de verhuurder navragen. Je hebt wellicht ook met drop off kosten te maken.

Marianne


Nee, de route is VS - Canada - VS. En ik huur uiteraard ook in de VS.
De vraag is of je uberhaupt moet opgeven dat je de grens overgaat en of dat zomaar kan met een huurauto.
#5 - 04-05-2009, 11:34 uur

Wop

Hoi Eric,

Ik ben eerder in Canada geweest, met huurauto gehuurd in de VS, en heb hier geen problemen mee gehad. We hadden dit overigens ook niet gemeld. Maar lees even de voorwaarden, volgens mij is het geen probleem.
#6 - 04-05-2009, 11:46 uur

Marianne

Dan is het inderdaad geen probleem, dat had ik in mijn eerste reactie ook al aangegeven.

Marianne
#7 - 04-05-2009, 12:15 uur

Vera88

Hey,

Ik ben net terug van vakantie waarbij ik bij Niagara de grens over ben gegaan naar Canada en een paar dagen later weer terug. Bij de grens stellen ze wel wat vragen maar voor de rest is het geen probleem om over te steken. Ik zou wel ff checken of de grensovergangen altijd open zijn.

Groetjes Vera
#8 - 28-05-2009, 22:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15