Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Met de auto het zuidwesten verkennen

Discussie gestart

Jersey

Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met het plannen van de rondreis en nu het bijna rond is wil ik jullie meningen wel weten.
Tips, ideeën, commentaar: welkom!
Misschien handig om te weten: 2 personen, 1 economy auto, vluchten met BA. Ervaren op de weg. Ervaren reizigers (van georganiseerde rondreizen tot backpacken door Indonesië).Ikzelf in 1x eerder in de US geweest: New York en Miami (combireis) geweest, vanuit Miami met de auto naar Key West.
De vluchten en auto liggen vast. De hotels heb ik tot en met Yosemite geregeld. Allemaal online, allemaal annuleerbaar tot kort voor vertrek (kosteloos uiteraard).

Ok, komt ie.

Zo.     30-9   Vlucht AMS - Phoenix   
Ma.   1-10   PHX – Tusayan/Grand Canyon (Via Sedona en Williams)
Di.      2-10   Grand Canyon
Wo.   3-10   Grand Canyon – Page (via Monument Valley)
Do.     4-10   Page – Bryce Canyon   
Vr.      5-10   Bryce Canyon   
Za.      6-10   Bryce Canyon - Zion
Zo.      7-10   Zion – Las Vegas
Ma.    8-10   Las Vegas   
Di.      9-10   Las Vegas – Death Valley – Bishop                                        
Wo. 10-10   Bishop – Yosemite
Do.  11-10   Yosemite   
Vr.   12-10   Yosemite – San Francisco                                          
Za.   13-10   San Francisco      
Zo.   14-10   San Francisco      
Ma. 15-10   San Francisco – Onbekend   
Di.   16-10   Onbekend - Los Angeles
Wo. 17-10   Los Angeles      
Do.  18-10   Los Angeles    
Vr.   19-10   Los Angeles - San Diego      
Za.   20-10   San Diego      
Zo.   21-10   Vlucht San Diego - AMS      
Ma. 22-10   Aankomst AMS   

Tussen SFO en LA weten we nog niet waar te overnachten.
Los Angeles of Yosemite worden 3 nachten, 1 van de twee, maar ben er nog niet over uit welke. (tips?)

Sommige stukken zullen ambitieus zijn, andere weer relaxed. Wat denken jullie?
Haalbaar? Interessant?
Of complete waanzin? ;-)   

Alvast bedankt voor het meelezen en denken!
#1 - 08-05-2012, 23:16 uur

Old Faithful

Allereerst hartelijk welkom op het forum.

De eerste verandering waar ik aan denk is een overnachting bij de Grand Canyon. Misschien zijn jullie van plan daar (een stuk) de canyon in te wandelen of een helikoptervlucht te doen. Als dat niet het geval, is zou je misschien met één overnachting kunnen volstaan. Op de eerste dag zou je dan het gedeelte bij Hermits Rest kunnen doen en na een zonsondergang en/of zonsopgang de volgende dag de uitzichtpunten aan de East Rim Drive op weg naar Monument Valley. Ik zou daar de gewonnen overnachting plannen. Monument Valley is vooral tegen zonsondergang en vlak na zonsopkomst het mooist.

De tweede verandering ligt bij Bryce en Zion. In mijn ogen is Bryce beter geschikt voor één overnachting. Je krijgt een goede indruk van het park door de uitzichtpunten en eventueel een korte wandeling. Zion is veel meer een park dat je ontdekt door er te gaan wandelen.

De keuze voor een derde overnachting tussen Los Angeles of Yosemite zou voor mij niet moeilijk zijn. Dat werd zonder twijfel Yosemite. Ik ben zeker geen liefhebber van grote steden. Dat kan voor jullie echter helemaal anders zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

edit 9-5-2012: Ik had de zon zowel 's avonds als  's morgens onder laten gaan. Ik heb dat maar even veranderd in een zonsopkomst 's ochtends.
#2 - 09-05-2012, 01:11 uur
« Laatst bewerkt op: 09-05-2012, 13:33 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Ine

Het schema ziet er prima uit, ik zou het zo laten.
Voor die overnachting tussen SF en LA kan je denken aan Cambria. Een klein stadje met een aantal hotels vrijwel direct aan zee op korte afstand van Hwy 1.
Dit ligt ongeveer halverwege tussen deze steden.
#3 - 09-05-2012, 08:38 uur

Tet14

Ik zou de route ook zo laten maar wel de veranderingen die Old Faithful heeft aangegeven er in opnemen.  Jammer dat je zo kort voor Death Valley neemt. October is een fantastische maand voor een bezoek maar je moet keuzes maken.
The View hotel in Monument Valley is duur maar wel geweldig. Probeer anders Goulding's Lodge.
Tet
#4 - 09-05-2012, 11:18 uur

Marianne

Ik zou die eerste dag rechtstreeks naar de GC rijden. Probeer in het park te overnachten, de dagen zijn al kort genoeg in oktober dus je wilt niet te veel heen en weer rijden. Williams zou ik overslaan. Als je wel onderweg nog iets wilt bezichtigen is 2 nachten GC wel aan te raden, anders zou 1 nacht voldoende kunnen zijn. Ik vind ook dat je voor MV een overnachting daar zou moeten plannen. Overslaan is misschien ook een optie?
In plaats van een extra dag Yosemite zou je ook een stop in DV en een in Lee Vining kunnen doen. Dan heb je iets meer tijd voor Yosemite en ook de mooiste uren voor DV. Reserveren lijkt me wel handig daar.
Voor het eerste stuk van de route (tot DV) heb je misschien iets aan mijn 2011-verslag.

Marianne
#5 - 09-05-2012, 11:51 uur

Jersey

Bedankt vast voor de reacties!

Gelijk doorrijden bij aankomst gaat m niet worden, we landen rond 17.30uur.. Als we vroeg waren geweest hadden we dat zeker gedaan hoor.
Williams wil ik niet veel doen, gaat me eigenlijk alleen om de 66 en dat we toch via daar rijden.

Wat betreft hiken. We zijn geen grote wandelaars, maar we zouden misschien wel een korte hike willen maken idd van max een paar uur.
De helikoptervlucht gaat m niet worden, ik heb vreselijke vliegangst en hoe kleiner hoe erger  :D
Ik had dus gedacht gelijk bij aankomst de 1e de zonsondergang mee te pikken, de volgende dag een hike doen en wat stukken rijden waar mogelijk (of transfers wat ik las) en dan de laatste ochtend vroeg weg om onderweg fotostops te maken in zowel de oostkant GC als MV.
MV lijkt me super, maar om echt te overnachten heeft nooit de voorkeur gehad eigenlijk, vooral ivm de keuzes die gemaakt moeten worden idd.
Wb Bryce en Zion, dat heb ik idd weleens gelezen, dus het zou een optie zijn die nacht te switchen. We komen alleen wel laat aan in Bryce, omdat we in Page die ochtend Horseshoe en Antilope willen doen. In ieder geval Antilope, als we op tijd zijn doen we Horseshoe gelijk bij aankomst.
We zouden dan ergens einde middag bij Bryce aankomen, vandaar dat ik de volle dag Bryce had gepland en dan vroeg weg om een middag en ochtend Zion te kunnen doen.
Zo komen we later in Vegas aan, maar dat vinden we dan weer niet erg.
Maar ik neem m zeker mee Old Faithful!
Dat is nog een makkelijke wijziging.

Voor die overgebleven nacht neigen we idd meer naar Yosemite omdat dat meer keuze geeft dan LA, maar qua stad en park zijn we verdeeld dus dat is om het even eigenlijk..

Cambria heb ik ook voorbij zien komen, evenals Santa Barbara. Meeste stemmen gaan gelden ;-)

Jullie brengen me nu aan het twijfelen over Death Valley  >:D Zal daar nog eens naar kijken.
MV overslaan ook aan gedacht natuurlijk, maar wil het toch proberen. Aangezien we daar geen nacht hebben is dat altijd nog over te slaan natuuurlijk. Ik ga je verslag vanavond even lezen Marianne, ben nu op het werk ;-)

Nogmaals bedankt vast!
#6 - 09-05-2012, 12:21 uur

Old Faithful


Wb Bryce en Zion, dat heb ik idd weleens gelezen, dus het zou een optie zijn die nacht te switchen. We komen alleen wel laat aan in Bryce, omdat we in Page die ochtend Horseshoe en Antilope willen doen. In ieder geval Antilope, als we op tijd zijn doen we Horseshoe gelijk bij aankomst.
We zouden dan ergens einde middag bij Bryce aankomen, vandaar dat ik de volle dag Bryce had gepland en dan vroeg weg om een middag en ochtend Zion te kunnen doen.
Zo komen we later in Vegas aan, maar dat vinden we dan weer niet erg.
Maar ik neem m zeker mee Old Faithful!
Dat is nog een makkelijke wijziging.

Zorg dat je op 4-10 (vlak) voor zonsondergang in Bryce bent, zodat je die mee kunt nemen. Je hebt op 5-10 dan voldoende tijd om de uitzichtpunten en een wandeling in Bryce N.P. te doen. Aan het eind van de dag rijd je in twee uurtjes naar Springdale. Op 6-10 laat je de auto bij het hotel staan en gaat met de shuttlebus voor een hele dag naar het park. Op 7-10 rijd je dan naar Las Vegas, waarbij je onderweg eventueel nog Valley Of Fire S.P. aan kunt doen.

Succes bij de keuzes.
#7 - 09-05-2012, 13:47 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Hoi Jersey,
op sommige punten ga je er toch wel erg snel doorheen en zou het wat meer aandacht mogen verdienen.
Zoals anderen hebben aangegeven zou ik VR 05-10 Bryce-Zion rijden en Za 06-10 in ZIon verblijven en gaan wandelen, als het weer het toe laat. Zion ligt op 1200 m, de temperaturen kunnen 's nachts al rond het vriespunt zijn.
De keuze van 3 nachten LA of Yosemite is voor mij niet moeilijk. Zou 100% Yosemite worden, maar ook hier weer als het weer het toe laat. Yosemite Valley ligt op 1250 m, idem als Zion.

Verder is er weinig ruimte voor aanpassingen, dus mooi zo laten zou ik zeggen.
#8 - 10-05-2012, 12:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Petterick

Mocht je gaan overnachten in Monument Valley dan is The View zo geweldig! Beter is er niet, heb er geen spijt van gehad. (wel iets duurder hotel, waar je ook heerlijk kan eten overigens!)

Vergeet je Antelope Canyon (Upper) niet te reserveren, wij hadden 11:30, en dat is precies de goede tijd, geweldige ervaring en prachtige foto's!
#9 - 31-05-2012, 21:12 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15