Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Met de camper door Arizona & New Mexico

Discussie gestart

Frederic

Hallo,

Na twee schitterende camperreizen in het noordoosten (Yellowstone)  in 2007 en in Utah in 2008 zouden we in juli van dit jaar (4 weken) graag een andere (minder toeristische ?) kant van het westen zien, nl. richting New Mexico. Na veel gepubliceerde reisverslagen te hebben nagelezen op deze geweldige site hebben wij een voorlopige route samengesteld. Phoenix is onze vertrek- en aankomstplaats. Sedona, Zion, Las Vegas en San Diego vinden we absolute musts en kunnen we moeilijk laten schieten. Over de rest zijn we minder zeker en hadden graag jullie deskundig advies gekregen

We hebben 2 kindjes van intussen 9 & 6 en zijn vooral geïnteresseerd in natuur en mooie (natuur)campings.

Hier volgt onze reisroute:

Phoenix
Goldfield
Canyon Lake
Lost Dutchman State Park
Sonora Desert Museum
Saguaro N.P. East
Tombstone
Chiricahua National Monument
Glenwood
City of Rocks State Park
Rockhound State Park
White Sands National Monument
Valley of Fires Recreation Area
Kasha Katuwe Tent Rocks National Monument
Bandelier National Monument
El Malpais National Monument
Petrified Forest National Park
Prescott
Sedona
Slide Rock State Park
Oak Creek Canyon
Flagstaff
Coal Mine Mesa
Bitter Springs
North Rim Grand Canyon
Zion National Park
Kanarraville
Cedar Breaks National Monument
Valley of Fire State Park
Las Vegas
San Diego
Borrego Springs
Joshua Tree National Park
Phoenix

Txs !
#1 - 02-05-2009, 16:04 uur

hdeweert

Hallo Frederic

Ik zie dat jullie een hoop willen gaan doen. zet alles eens in de volgorde waarin je het wilt gaan bezoeken.
De route zoals jij hebt aangegeven is een beetje vaag. Als je het met een Camper gaat doen zul je eerst
een camper moeten huren, en naar mijn weten is het dichtst bijzijnde verhuurbedrijf in Las Vegas.
Kijk jou route nog eens goed na, zet er de afstanden bij  en wat je allemaal gaat doen.
Harm
#2 - 02-05-2009, 17:22 uur

Frederic

Heb even moeten zoeken hoe het moest, maar ben er uiteindelijk in geslaagd om de Streets & Trips map op te laden.


#3 - 02-05-2009, 18:44 uur

hdeweert


Frederic

Dat is inderdaad zeer gelijkend !!!
Ben intussen naar je reisverslag gaan kijken en heb daar nog heel wat tips opgedaan.

Nog iemand tips over leuke campings of restaurants ?
#5 - 03-05-2009, 10:58 uur

Hans B

Nog iemand tips over leuke campings of restaurants ?
Camping ? met een camper ga je boon docken   ;)
Restaurant ? in een camper ga je zelf je potje koken.   ^-^
#6 - 03-05-2009, 13:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo Frederic

Zo te zien heb je een aantal plaatsen die je wilt gaan bezoeken aan elkaar gekoppeld en ben je zo tot een route gekomen. Handig zou zijn als je aangaf waar je denkt te gaan overnachten. Je kunt dan meer tips verwachten dan nu. Veel van de plaatsen vallen onder de noemer ik ben er geweest en heb het gezien.
Om optimaal van je vakantie gebruik te maken kun je het best een plan maken zoals je elders op dit forum kunt vinden. als je die gegevens op het forum plaatst kun je zeker reacties verwachten.
Kijk verder eens op reviewprogramma pagina van de bij dit forum behorende website
http://verenigdestaten.info/review/

Harm
#7 - 03-05-2009, 14:33 uur

Bakvet

Zo vreselijk veel geheimen heeft dit routeplan toch niet? Phoenix is volgens mij de winter-uitvalsbasis van veel camperverhuurders, dus 's zomers kan je er vast ook wel een aardig campertje huren.

Phoenix
Goldfield
Canyon Lake
Lost Dutchman State Park

Je begint in Phoenix daarna gaan je naar Goldfield. OK dat is goed en leuk voor de kinderen, daar kunnen ze goud pannen. Daarna stop je denk ik bij Lost Dutchman om een plekje te reserveren. Ben er zelf nog niet geweest, maar zou er zo heen willen na het lezen van al die verhalen over de legende van de zoekgeraakte goudader van die Duitser. Vervolgens rijd je door over het eerste deel van de Apache Trail, de oude Stagecoach Route, naar Canyon Lake. Prima stopplaats, mooi gelegen en er kan gezwommen worden. Ik zou zeggen: kijk even of er douches zijn, want in het State Park heb je geen hookups en geen douches. De Apache Trail ga je waarschijnlijk niet verder afrijden, want voorbij Tortilla Flat is de weg onverhard. Ik meen dat er lengte-beperkingen gelden voor die rit en sommige RV verhuurders staan niet toe dat je over die smalle bochtige weg rijdt.

http://www.arizona-leisure.com/apache-trail-circle-route.html

Sonora Desert Museum
Saguaro N.P. East

De twee volgende stops zijn duidelijk in Tucson. Hoe ga je daar heen? Je kan binnendoor rijden vanaf Apache Junction over de US-60 en daarna de AZ-79. Ik vind dat een heel fijne, rustige route, maar je komt onderweg heel weinig tegen behalve allerlei soorten cactussen en agaves. Als je er in september rijdt zie je voortdurend Black Widow mannetjes de weg kruisen, voor het pure wild west gevoel. Dat zal in de zomer niet zijn verwacht ik, in elk geval ga je met een camper niet proberen om ze te ontwijken, wat ik toen wel deed met de auto. Als je die route neemt biedt het je de mogelijkheid om Biosphere II te bezoeken of om te overnachten bij Catalina State Park, bekend om z'n gigantisch hoge Saguaros. Dat park heeft ook een interessante hike van een paar kilometer, naar een plek waar het water in de rotsen blijft staan (natuurlijke pools). Waarschijnlijk is het  's zomers veel te heet om daarheen te gaan. Verder vond ik het wel een prima camping met douches en electric. Redelijk in de buurt heb je een winkelcentrum.

Als je er niet stopt kan je nog heel goed doorrijden naar het Sonora Museum & Zoo, dat ligt gewoon op de route. Ben er zelf nooit geweet, lijkt me leuk voor de kids.

Nou ja, zo kan ik nog wel heel je reisroute doorgaan... ik vind dat hij goed in elkaar zit.
#8 - 03-05-2009, 22:28 uur
« Laatst bewerkt op: 05-05-2009, 08:40 uur door Bakvet »

Frederic

Hi Harm,

Je hebt gelijk, we hebben eerst opgezocht wat er te zien valt en nu proberen we uit te vinden waar we het best (leukst) kunnen overnachten. Wij slapen meestal op natuurcampings, maar over New-Mexico is het blijkbaar toch moeilijk om informatie over leuke campgrounds vast te krijgen. Die campeerervaringen zijn voor ons toch dikwijls mede de hoogtepunten van de reis. Enkele voorbeelden uit onze vorige camperreizen:
- Goblin Valley State Park: sublieme campground waar je 's avonds praktisch alléén bent
- Zion NP in Springdale: camping aan de rivier waar je kan floaten op een binnenband
- Fruita aan de Scenic Byway 12: midden prachtige natuur & vlakbij waterval waar je in juli/aug kan zwemmen
- Petrified Forest State Park bij Escalante: met prachtig zicht op het meer & bergen
- Kodachrome Basin State Park: misschien nog betoverender dan Goblin
- Devil's Canyon campground in Manti-Lasal National Forest tussen Blanding & Moab, waar de herten over de sites lopen
- Indian Creek campground in Yellowstone waar je de wolven 's nachts hoort huilen

Wij koken ook regelmatig op de BBQ maar soms kom je echt wel lekkere restaurants tegen, bv
- Spotted Dog in Springdale
- Rocky V Café in Kanab

Het zijn naar dergelijke tips dat we op zoek zijn ...


PS: we komen dan ook redelijk uit het zuiden van de Nederlanden ...  ;)
en met 2 jonge kinderen durven we ook niet om het even waar te gaan slapen (boondocking).



 
#9 - 03-05-2009, 22:33 uur

Bakvet

Onderweg van Tucson naar Tombstone rijd je langs Benson. Hier ligt Karchner Caverns State Park. Hier is een uitgebreid en uniek grottencomplex dat pas eind vorige eeuw ontdekt is. Het hele park is pas zo'n tien jaar open. De grotten zijn heel goed toegankelijk en 's zomers geven ze korting op de rondleidingen. http://www.azparks.gov/Parks/KACA/index.html

De camping is ruim van opzet, met doorsteek plaatsen, grasvelden en boompjes, in de verte rotsen. Ligt erg rustig en veilig, het park wordt 's avonds afgesloten.


Chiracahua National Monument heeft ook een fijne camping, bij een riviertje, maar hij is erg klein. Je moet er vroeg bij zijn (first come first served). De maximale camper-lengte is 29 feet. De camping ligt bij het Visitor Center. Van daar af kan je 's morgens met een shuttle busje mee naar de andere kant van het park voor een geweldige hike langs tal van ballancerende rotsen.
http://www.nps.gov/chir/upload/shuttle%20flyer.pdf
#10 - 06-05-2009, 22:21 uur

Bakvet

Het leek mij persoonlijk dat ik wat waardevolle tips gegeven had, van het type waarom gevraagd werd. Kost toch wat tijd om in te typen, nog eens te checken of het klopt wat je opschrijft, enz. Ik had nog een paar tips in petto voor deze route. Alleen als er geen enkele reactie op gegeven wordt dan
#11 - 17-05-2009, 20:11 uur

Mississippi

Het leek mij persoonlijk dat ik wat waardevolle tips gegeven had, van het type waarom gevraagd werd. Kost toch wat tijd om in te typen, nog eens te checken of het klopt wat je opschrijft, enz. Ik had nog een paar tips in petto voor deze route. Alleen als er geen enkele reactie op gegeven wordt dan

Ha Bakvet,

Voor mij is het heel interessante en nuttige info  ;)

Is die kampeeruitrusting op de foto van jou ?
#12 - 17-05-2009, 20:56 uur

JoeSee

Het is een prachtige route die je hebt bedacht en ik wil je niet ontmoedigen, maar in juli is het snoeiheet in Phoenix, Tucson en  Joshua Tree e.d. Campgrounds zijn nagenoeg verlaten. Het is niet onmogelijk, want wij deden het met een tentje  in juli en leven nog, maar nogmaals....snoei- en snoeiheet.

Dit jaar zijn we daar in april/mei geweest, dat was ook warm maar dragelijk. 

nb: Lost Dutchman S.P. heeft trouwens prima douches.
#13 - 17-05-2009, 21:16 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2009, 21:24 uur door JoeEsE »

Bakvet

@MS: Die foto had ik gegoogled. Ik heb zelf wel soortgelijke foto's, alleen staat er dan een tent op het gras- minder toepasselijk. Het was me er meer om te doen om te laten zien dat je er met >30 graden in de schaduw kunt zitten.

@USA: Bedankt voor de correctie. Mijn folder van de State Parks is alweer de nodige jaren oud zoals blijkt. Ik moet er nu zelf snel een keer heen om een nieuwe te halen.
#14 - 17-05-2009, 23:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15