Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het rondje met de camper in 28 dagen :-)

Discussie gestart

Terpies

Mijn ervaringen zijn het beste met een Rand McNally wegenatlas op bijna A3 formaat (die je in elke walmart kunt kopen voor nog geen $10 in een ringband.

Hiermee heb je goed overzicht.

Voor het navigeren gebruik ik mijn telefoon icm SYGIC navigatie software. Hiermee kun je kaarten per staat/land offline op je telefoon zetten, zodat je geen data verkeer hebt.
Deze software werkt met de kaarten van Tom tom en is meestal tegen korting aan te schaffen.

Op dit moment is er een actie waarbij de kaarten voor noord Amerika maar €19.99 kosten, de hele wereld is slechts €39,99!!! Inclusief levenslange updates. Een trial versie kun je gewoon downloaden.

Als je een tablet hebt met ingebouwde gps (of een iPhone gekoppeld aan een iPad) dan kun je het ook op je tablet installeren, en heb je prima formaat navigatie.

De globale route stippelen we uit op de kaart en navigeren via de telefoon/iPad. Ook bevat dit systeem poi navigatie.

Er is ook een Tom tom app, maar deze is duurder dan de SYGIC en in mijn ogen gelijkwaardig.
#31 - 21-01-2015, 16:47 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 16:50 uur door Terpies »

Terpies

Welkom!

Wat is jullie  reden om met een camper te gaan en heb je de kosten vergeleken met de  huur van een personen wagen en hotels. Een motor is echt iets anders dan een camper ;)


Gr, Ton

Ton, met een camper is toch VEEL, VEEL, VEEL LEUKER dan met een huurauto !!! Daarnaast is het niet duurder dan een auto+hotels. Ik ben het wel eens met je dat "een motor  echt iets anders is dan een camper."

Ik zou alleen al op REËEL benzine verbruik de vergelijking eens goed doorrekenen.

Full hookup met een RV is ook niet overal goedkoop en hoe groter de camper hoe onzuiniger.

Wij kwamen in Arizona mensen tegen die reden 10-15 mpg mits ze niet al te snel reden op de interstates, konden elke dag tanken. Met een auto heb je betere mileage, dus als je echt serieus gaat reizen is de optie auto met hotel goedkoper.

Tenzij je elke dag zelf gaat koken.....want dat gaat in een hotel vaak niet...
#32 - 21-01-2015, 16:55 uur

Dirc

Daarom denk ik niet dat ze genoegen zal nemen met een eenvoudige Garmin die geen routes met meerdere viapunten kan verwerken. Bovendien denk ik dat ze thuis al routes wil maken en die in het toestel zetten.
Daarom schreef ik ook dat je uiteraard een kaart erbij kon zetten. Ik beschreef tevens mijn wisselende ervaringen met zo'n extra kaart.
Mijn ervaring van de laatste jaren met de Garmin Nuvi is dat je ook bij een simpele Nuvi genoeg via punten hebt voor een dag-route over door jou geselecteerde wegen.
Je kunt, en daar heb je gelijk in, in zo'n ding NIET de gehele route voor je vakantie alvast thuis al invoeren. Daar heb je niet genoeg via punten voor.

Je kan tegenwoordig met vrijwel iedere telefoon die ofwel google maps heeft (Android) ofwel HERE maps (Windows Phone) vooraf de kaarten van staten downloaden. Een telefoon heeft dan genoeg aan GPS en verbruikt dus geen data.
Koop er bij de Action een houdertje bij voor een paar euro en klaar.
#33 - 21-01-2015, 18:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15