Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mojave National Preserve

Discussie gestart

sander1602

Hoi allemaal

Wij gaan in september op vakantie  :D en wij vliegen op L.A,nou gaan we van L.A naar de Grand Canyon rijden alleen wilde wij graag weten
of het de moeite waard is om via Joshua Tree naar Mojave National te rijden en dan daarvan naar de Grand Canyon (slapen in Needles of Kingman).

Joshua Tree lees je best wel veel over maar over Mojave kan ik niet echt wat vinden of dit de moeite waard is(of ik zoek natuurlijk niet goed genoeg :oops: )

gr Sander en Barbara
#1 - 02-05-2008, 19:25 uur

Bakvet

Nieuw!
Hebben jullie dit bericht gevonden?

Nadat ik dat schreef ben ik er nog twee nachten geweest en mijn mening is alleen maar gesterkt. Mojave biedt geen top-attracties, het is meer een plek om een tijdje rond te hangen om te ontdekken wat er te vinden is. Dit zijn dingen die je er zou kunnen doen:

  • Het boekerscentrum ligt in het centrum van het preserve. Het zit in het 'Kelso Depot' een voormalig Union Pacific station, dat jarenlang leeg stond. Het is het nu mooi gerenoveerd. Alleen het cafetaria dat de zaak compleet zou moeten maken is nog niet open. Ook in Baker zit een informatie-kantoortje.
  • Ten zuidwesten hiervan liggen de Kelso Dunes. Het zijn enorme zandduinen, iets wat in dit deel van de US best zeldzaam is. Ze zijn bijna 200 meter hoog. Je kan ze vanuit het vliegtuig zien liggen, als je vliegtuig ten minste de route Las Vegas-Los Angeles volgt en je aan de goed kant bij het raam zit. Ben je in goede konditie en is het niet te heet, dan kan je ze tot de top beklimmen. Kost twee uur heen-en-weer, neem meer water mee dan je nodig denkt te hebben.
  • Aan de zuidkant liggen de Mitchell Caverns,  grotten, op bepaalde uren kan je een rondleiding krijgen. Er zijn heel wat mooiere grotten in de VS, maar toch is 'ie niet geheel onaardig.
  • Iets daarboven ligt Hole-in-the-Wall, een cliff achtige berg. Je kan er middendoor hiken, waarbij je een eindje met hulp van metalen ringen moet klimmen. Het is een leuke hike voor 8-14 jarigen en houten klazen.
  • In het zuidoosten van het preserve ligt Goffs Schoolhouse, een streekmuseum dat beperkt open is.
  • Hotel Nipton aan de noordoostkant is een vrij voordelige historische Bed & Breakfast. Zittend op de patio heb je een geweldig uitzicht over het preseve. Je moet er wel tegen kunnen dat er 's nachts ieder uur een trein voorbijkomt. Omdat het hotel naast een spoorwegovergang ligt hebben die treinen nog iets extra voor je in petto.
  • In het westen ligt het plaatsje Zzyzx (vlgs mij uitgesproken als zaai-zex), een voormalig kuuroord en nu in gebruik bij een universiteit om studenten op excursie te huisvesten. Je kan er eventueel picknicken.

Mojave is een park dat geschikt is om buiten de zomer met een SUV op verkenning te gaan over de back roads. Bij regen worden die wegen onbegaanbaar. Bovenstaande activiteiten kosten nogal wat tijd en als je gewoon door Mojave rijdt omdat het toevallig op de route ligt, dan is er niet veel aan. Het is dan ook geen nationaal park maar een 'preserve', een gebied dat beschermd is tegen menselijke ontwikkeling.

Mojave schijnt 'volk dat langs de rivier woont' te betekenen en dat zou je wellicht beter kunnen doen: vanaf Joshua Tree langs de Colorado rivier naar boven (Parker, Lake Havasu); mooi ritje.
#2 - 04-05-2008, 13:58 uur
« Laatst bewerkt op: 04-05-2008, 18:32 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15