Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

montana

Discussie gestart

tineke

Ook glacier is aan ons lijstje toegevoegd,ik heb begrepen dat een overnachting in de buurt van St. Mary niet nodig is te reserveren dus we gokken daar maar op,er zal altijd nog wel een motelletje in de buurt zijn.De fotos zijn prachtig ,Bedankt!! geeft ene goede impressie."Going to the sun" route lijkt indd fantastisch.
Hoe zijn de restaurants in USA?  en in de parken ,dien je dat ook te reserveren of is er ook genoeg "fastfood"verkrijgbaar.
Ik stel me er niet al te veel van voor valt het altijd mee.Montana is vrij warm in Augustus,maar hoe is de regenkans?
Voor ons nog zo'n 5 weken!! we kunnen aftellen
#31 - 19-06-2007, 10:10 uur

Vegas

In St Mary zit niet veel. De stad die daarvoor ligt, Browning, heeft meer dan genoeg motelletjes. Die stad is echter zelf niet de moeite waard.
En deze ligt ook een uur rijden van Glacier. St. Mary kijkt uit op Glacier... In het park zelf zit ook een enkel hotel, maar in augustus wellicht vol.

Met andere woorden, als je dus in of aan de rand van Glacier wilt overnachten zou ik toch kijken of je iets kunt reserveren.
Anders is Browning de beste uitvalsbasis.
De route van Browning naar St. Mary is overigens wel een mooie tocht ook, en een goede opwarmer voor de GTTS Road.

In en om de parken is voldoende voedsel te verkrijgen. Restaurant zijn er van fastfood tot exclusief.
Mij bevallen de zgn truckers restaurant erg goed, redelijk kwa prijs en over het algemeen erg goed en veel.

Regenkans is volgens mij niet zo groot in augustus.
#32 - 19-06-2007, 12:18 uur

tineke

thanks vegas!!! dus je adviseerd Browing voor overnachting Glacier? tips voor overnachtingen daar? misschien dan toch maar doen,je hebt gelijk het is natuurlijk hoogseizoen in Augustus en snel alles vol... daar kwamen we ook al achter bij YS.Nog andere tips voor de Goinig to the sun road? wat moeten we vooral zien daar?
gr. Tineke
#33 - 19-06-2007, 22:24 uur

Vegas

Dag Tineke,
Eigenlijk adviseer ik St. Mary. Maar als je dat advies volgt zou ik wel vantevoren iets proberen te reserveren daar.
Juist omdat je al in Montana bent kun je misschien, voordat je richting Glacier gaat, even kijken of er daar een kamer vrij is.
Vanuit Helena kun je voor de middag al wel aankomen in St. Mary.
's-Middags zou ik dan richting Babb rijden en naar het Many Glacier Visitor Center rijden. Daar maak je een mooie wandeling bijvoorbeeld richting Grinnell Lake. Ik heb die route gelopen, duurt een uurtje of 3 heen en terug. Erg mooi.

De volgende dag kun je vanuit St. Mary (als je daar een slaapplaats kunt vinden) deGTTS Road nemen.
De GTTS Road is een prachtige weg dwars door het park, die rijd je van St Mary tot aan de uitgang in het westen in 1 dag.
Onderweg zou ik een mooie wandeling maken.Erg mooi is Virginia Falls trail.
Vervolgens rijd je verder de GTTS Road af en kom je bij Lake MacDonald.
Lekker relaxen daar.

Dit alles dus vanaf St. Mary.

Als je in St. Mary geen slaapplaats kunt vinden adviseer ik Browning.
Vandaaruit kun je dit alles ook doen, alleen moet je dan 1,5 a 2 uur extra uittrekken om de eerste middag naar het Many Glacier Visitor center te rijden en ook weer terug.
De 2 baans weg is vrij bochtig, wel mooi.

St. Mary is dus net ff wat praktischer.

Hier een link naar een overzichtkaart van het park.
http://www.nps.gov/archive/glac/maps/glaciermap.pdf

Veel info op Glacier park forum:
http://glacierparkchat.com/chat/

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders hoor ik het wel.

p.s.
Je kunt vanuit de west uitgang vervolgens onderlangs terug rijden en verder via route 89 terug naar Helena.
Of je gaat via route 93 langs Kalispell en Missoula.
Ik zou dat laatste doen, erg mooie route...
#34 - 20-06-2007, 07:27 uur
« Laatst bewerkt op: 20-06-2007, 08:42 uur door Vegas »

Marianne

Voor het geval dat wij nog eens naar Glacier gaan, heb ik de volgende tips vezameld:
 
www.glaciertrailheadcabins.com
www.johnsonsofstmary.com/services/cottages/lodging.htm

Kan nog niets uit eigen ervaring aanbevelen, maar het ziet er wel goed uit.

Marianne
#35 - 20-06-2007, 08:38 uur

tineke

Woooh... Vegas,super bedankt,kijk dat is nou net de informatie waar ik wat mee kan met name ook de wandelingen en wat we moeten zien,het sluit aardig aan op het plan wat we al zo'n beetje hadden bekeken.
Weet je trouwens of we met onze mobiel daar kunnen bellen? ik heb wel een geavanceerd toestel met internetverbinding maar vraag me af of dat allemaal wel werkt daar...hoe kom ik daar achter?
Moeten we ook voorzorgsmaatregelen voor insecten nemen? heb je daar veel last van in YS en Glacier en omgeving?
Verder ben ik al aardig geprepeard en vind de links die jullie sturen naar de sites ook geweldig,scheelt mij weer zoeken!!
Groeten Tineke
#36 - 20-06-2007, 13:49 uur

Vegas

Van insecten heb je weinig last, komt door de hoogte waar je zit.

Bellen met je mobiel zou je even bij je provider moeten navragen.

Ik heb zelf steeds een telefoonkaart gekocht van $10,= Daarmee bel je ook aardig lang naar Nederland, ongeveer een uur of anderhalf.
(Er is ergens een topic hierover op dit forum)

Ik had in YS geen bereik met mijn mobiel met T-mobile abonnement.
Glacier weet ik eigenlijk niet meer, ik had toen al een kaart gekocht en heb die maar gebruikt bij een public phone.

Je moet dan wel even opletten hoe je moet bellen.
- je belt het 1-800 op de kaart
- toets de pincode in die op de kaart staat
- toets het nummer in, je moet dan eerst 011 toetsen voor het landnummer
- dan het landnummer 31 dus en dan het netnummer zonder de 0 en dan de de rest van het nummer

#37 - 20-06-2007, 14:35 uur
« Laatst bewerkt op: 20-06-2007, 16:48 uur door Vegas »

tineke

Vegas,

Weer dank voor de info,ik neem ook een prepaid mee ,kan ik indd altijd een kaart kopen.de dollars zijn al besteld.
Wij zijn er klaar voor!! wens jullie allemaal een goed reis met heel veel goede ervaringen toe
XXx Tineke
#38 - 26-06-2007, 09:58 uur

tineke

hier nog een foto van onze cabin in montana
#39 - 26-06-2007, 10:48 uur

Vegas

Tineke, heel veel plezier in Montana....
en als je terug bent lezen we graag je ervaringen hier.
#40 - 26-06-2007, 12:49 uur

tineke

 1white

Hoi Vegas,

Zal ik zeker doen met plezier! Ik zie dat mijn foto niet is geplaatst van de cabin,ik heb me aangemeld en de foto geupload,komt dat omdat ik alleen een hotmailadres heb dat dit niet wordt geplaats?
Gr. Tineke
#41 - 26-06-2007, 13:21 uur

Vegas

Heeft niets met je hotmail te maken.
Je moet alleen de code in het forum hier plaatsen.
die code vind je als je het plaatje hebt geupload op de site van imageshack.
Daar staat een regel code die heet "thumbnail for forum (1)"
Die code plaats je hier in je antwoord.
#42 - 26-06-2007, 13:30 uur

tineke

oke bedankt!! ik ben weer te haastig geweest,hoop dat het nu wel gaat lukken
#43 - 26-06-2007, 14:16 uur

tineke

ben ik toch nog weer.ik heb een vrij simpele adaptor waar alleen op staat vermeld: amerikaanse stekker.Maar nou las ik dat het volt percentage zodanig verschilt met de onze dat wanneer je er een aparraat op aansluit deze kapot kan gaan.Wie heeft ervaringen hiermee , hoe ik mijn dvdcamera en telefoon,batterijen veilig kan opladen??
Mag je trouwens bv. een kaasje meenemen in je koffer,is me niet helemaal duidelijk in de voorwaarden van de douane??
#44 - 28-06-2007, 09:10 uur

DennisH

ben ik toch nog weer.ik heb een vrij simpele adaptor waar alleen op staat vermeld: amerikaanse stekker.Maar nou las ik dat het volt percentage zodanig verschilt met de onze dat wanneer je er een aparraat op aansluit deze kapot kan gaan.Wie heeft ervaringen hiermee , hoe ik mijn dvdcamera en telefoon,batterijen veilig kan opladen??
Mag je trouwens bv. een kaasje meenemen in je koffer,is me niet helemaal duidelijk in de voorwaarden van de douane??

Amerika heeft 110 Volt en 60 Hertz, Europa 220 Volt en 50 Hertz. Amerikaanse apparaten kunnen hier wel stuk gaan omgekeerd niet.
De meeste apparaten kunnen van 100 tot 250 volt werken, die hebben een slimme adapter ingebouwd.
Alle camera en telefoonladers die ik ken werken gewoon in Amerika. De fabrikant is er niet bij gebaat om verschillende adapters te maken die ook nog eens stuk gaan in een ander land, levert allemaal nare garantieclaims op.

als er opstaat "AC Input 100-240V" dan is het goed.

Dingen als kookplaten of waterkokers kunnen wel problemen geven, maar die worden dan dus gewoon niet warm. Die kun je beter daar kopen.
#45 - 29-06-2007, 13:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15