Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

montana

Discussie gestart

Marianne

heb gekeken op xanterracom maar geen mogelijkheid meer te reserveren voor 2 nachten YS  in aug.,wie heeft alternatieven; is er buiten het park een goed mogelijkheid to overnachtingen,zijn er nog meer websites die dit aanbieden?
gr. tineke

Hallo Tineke,
Je zou het ook eens via een reisbureau hier kunnen proberen. Hotelplan bijvoorbeeld heeft kamers/cabins in twee locaties in Yellowstone. Misschien kun je op die manier nog wel iets boeken.
Xanterra is de enige partij die in Yellowstone accomodatie (en restaurants) mag aanbieden.
Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal niets meer zou zijn, check de site regelmatig, want vaak komt er wel weer wat vrij.

Klik ook eens bij "check other dates' voor een bepaalde locatie. Dan zie je een kalender met daarop aangegeven wanneer er iets vrij is. Zo zie ik bij Canyon nog iets beschikbaar op 18, 24, 25 en 29 en 30 augustus. In Grant Village zijn er op nog meer dagen  mogelijkheden.

Marianne
#16 - 01-06-2007, 21:35 uur

Hans B

heb gekeken op xanterracom maar geen mogelijkheid meer te reserveren voor 2 nachten YS  in aug.,wie heeft alternatieven; is er buiten het park een goed mogelijkheid to overnachtingen,zijn er nog meer websites die dit aanbieden?
gr. tineke
Buiten het park, maar wat heet, het is maar 250 meter, ligt het dorp West Yellowstone.
Ik heb er een keer enkele nachten geslapen in een Best Western, volgens mij waren er toen een stuk of 4 in het dorp.
Geen hoogstaand gedoe, maar ales keurig netjes.
De website van BW zal je alle info verstrekken.

Hans

#17 - 01-06-2007, 22:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yosemite Martin

>Helena naar YS?
Verleden jaar hebben we de ingang van YS gezien maar de tijd niet genomen om YS in te gaan: er waren mooiere dingen in de omgeving te zien. (Wij zaten in YS tijdens de grote fik van 1992 en hebben sinds die tijd iets tegen YS). ...... Het is maar waar je interesse naar uit gaat. En dat maakt het adviseren van anderen zo moeilijk.     

Het is inderdaad waar je interesse naar uit gaat, maar anders zou ik van verbazing van mijn stoel vallen.  :o Mooiere dingen dan Yellowstone? Er is maar één ding in Amerika waarvan ik vind dat het op dezelfde hoogte staat als Yellowstone en dat is Yosemite. Kortom, Tineke, beslist naar Yellowstone gaan!

Martin

p.s. in 1992 was er ook wel een brand in Yellowstone maar de grote brand was in 1988.

#18 - 01-06-2007, 22:02 uur

tineke

Dank voor de website,ben er nog niet aan toe gekomen maar zal snel gaan kijken of het hier gaat lukken.
Wie heeft er nog info over wandelroutes in Montana? is het aan te raden deze individueel te doen of beter om onder begeleiding te gaan wandelen.Ik lees veel over hiking,wordt dit veel gedaan hier en is dit vertrouwd? we gebruiken de auto van de mensen waar we verblijven,moeten we hiervoor nog speciale verzekeringen afsluiten ook al hebben zij de auto volledig verzekerd
Alvast weer dank voor jullie antwoorden.
Gr. Tineke
#19 - 06-06-2007, 15:00 uur

pw.van.andel@hccne

>p.s. in 1992 was er ook wel een brand in Yellowstone maar de grote brand was in 1988.
Martin, hartstikke gelijk. Wij zijn nu op atoombom.3 / battlefield.1 trip, een grote cirkel rond Atlanta,GA en de fotoalbums met verslagen staan in Nederland. Maar gelukkig bleek dat ik in 1988 mijn 1e PC had en de text files staan ook op mijn Notebook wat we meenemen om de foti te dumpen.

Op donderdag 11 augustus 1988 werden we Yellowstone uitgestuurd omdat de brand inmiddels de Lodge bij Old Faithfull bereikt had. Dat uitsturen verliep chaotisch en we stonden uren in de file. Bij de uitgang bleek waarom: velen raadpleegden de ranger, gezeten in de auto en de weg blokkerend.

In 1992 stond een groot  artikel in de USA today dat het park nu zo mooi was en dat moest je zien. Hebben we gedaan (geen brand gezien) en we schrokken toch wel (weer) van de immense brandschade uit 1988.     

Maar in onze beleving zijn al die bomen toch een voorloper van openhaard hout en waren ze alleen iets te vroeg verstookt.
#20 - 07-06-2007, 04:10 uur

tineke

Wij kunnen nog een cabin krijgen in YS bij de south east enter lake lodge! Is dit een goed locatie,wie kent het en wie heeft een goed route diei we kunnen rijden. We verblijven er 1 nacht ,maar zijn er wel 2 dagen omdat we er rond 9am. zullen zijn de eerste dag en de volgende dag laat zullen vertrekken,wat moeten we beslist zien?
Hope to hear from you!!
Prettige dag allemaal Tineke
#21 - 07-06-2007, 10:24 uur

Jez

Zijn dat de Lake Lodge Cabins? Die hebben wij gereserveerd in september.
De foto's zien er in elk geval goed uit!

Andere Montana-vraag: maakt het nog wat uit of je de Going to the Sun van oost->west of van west->oost rijdt?
#22 - 12-06-2007, 22:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

tineke

ja dat zijn de lake lodge cabins,er was nl. niet zoveel meer verkrijgbaar,maar dit lijkt indd op de fotos wel goed. we gaan YS via de noord in en zo kunnen we een leuke trip maken,en is deze locatie wel goed lijkt mij.Wat gaan jullie nog meer doen daar? het hele schema al klaar?
gr. tineke
#23 - 13-06-2007, 07:03 uur

ceetje

Andere Montana-vraag: maakt het nog wat uit of je de Going to the Sun van oost->west of van west->oost rijdt?

Wij hebben 'm vorig jaar gereden van noord naar zuid, dus dat zal van oost naar west zijn??? In elk geval kwamen we van de kant van Canada. Er wordt wel gezegd dat het het mooist is om 'm zo te rijden, maar andersom is het ook vast prachtig. Leuke wandeling naar Hidden lake. Deels via een boardwalk, je kan 'm ook altijd een stukje doen.
#24 - 13-06-2007, 19:06 uur

DennisH

Let even op het onderhoud. Vorig jaar September waren ze op het hoogste punt aan het asfalteren... Moesten we helemaal om het park rijden (we kwamen uit Waterton, de Oost kant) om de west ingang te nemen :D
Da's een enorm eind rijden, de route eromheen was ook mooi, maar niet zo mooi als Glacier.

De grensbeambte had gezegd dat ze bij de Oost ingang de dag ervoor 5 grizzly's had gezien, dus neem een camera mee. In Waterton en Glacier zitten _veel_ dieren. We hebben zelf een kudde bizons gezien, kudde herten, roodstaartvos en een zwarte beer met twee jongen (op veilige afstand). Mooiste park wat ik ooit heb gezien.

#25 - 14-06-2007, 07:47 uur

Verelle

Het is al bijna een jaar geleden dat we in Glacier waren, time flies. Wij waren er zo’n 8 dagen in totaal. Aangezien onze motorhome in Apgar stond, reden we met de auto de pas steeds over, we hebben het meerdere keren gedaan en mij maakt het allemaal niet zo veel uit van welke kant je komt. Ik vind persoonlijk dit een van de mooiste nationale parken, we hebben er inmiddels al zo’n 40 gezien.

Je kan er lange en kortere wandelingen doen. Mijn favoriete wandeling was naar Iceberg Lake, gewoon weg prachtig. Op dat moment dreven er nog echt ijsschotsen in het water. En lag er nog steeds sneeuw, ook al was het eind juni, maar toch kwamen de Glacier Lilies tot bloei. Ondanks dat we groot deel van het jaar 2006 in Bear Country hebben doorgebracht, is dit het enige park waar we beren hebben gezien. Zowel grizzlies als zwarte beren. Sla Waterton niet over, dit ligt aan de Canadese kant van het park, je moet er wel apart voor betalen.

#26 - 14-06-2007, 13:38 uur
In april terug naar Amerika

tineke

Ook wij zitten nog te dubben om naast Yelowstone ook naar Glacier te gaan.Wie zou dit adviseren of is het dan een beetje teveel van hetzlefd in 2.5 week? Onze locatie is zo'n beetje er tussen is,de afstand naar Glacier zal iets verder zijn denk ik. Wie heeft daar tips voor overnachtingen en wat is het concrete verschil met YS?? 8)
#27 - 14-06-2007, 16:02 uur

Vegas

Zeker doen...
Glacier is prachtig.
Het is ruiger dan YS, de bergen zijn hoger, de natuur is wilder, meer kans op sneeuw.
Meer kans op beren, mooie watervallen en stroompjes die je van heel dichtbij kunt benaderen.
St Mary is een goede uitvalsbasis. Het plaatsje is niet groot, 1 groot hotel en 1 of 2 kleine motelletjes.
Vanuit het hotel/motel heb je een prachtig uitzicht op het park en de bergen.

Een prachtige route is de "Going to the sun road". Deze kun je vanuit St Mary nemen en gaat dwars door het park. Is in 1 dag goed te doen, inclusief een mooie wandeling onderweg ofzo.
Aan de west kant ga je dan weer het park uit en kun je via Idaho terug naar Montana.

Doen!

Foto's van Yellowstone en Glacier en Montana, Idaho, Wyoming, Nebraska, South Dakota:

#28 - 14-06-2007, 18:24 uur
« Laatst bewerkt op: 14-06-2007, 18:27 uur door Vegas »

Jez

Ik denk dat wij de GTS-Road maar van oost naar west doen. Mocht er dan nog een stuk weg afgesloten zijn dan
hoeven we niet enorm om te rijden om verder te kunnen.

@ Tineke: We hebben een vrij optimistische route uitgezet van 6500km in 3 weken door 8 staten (Colorado, Utah,
Idaho, Wyoming, Montana, de Dakota's en Nebraska). We hebben alleen 1 nacht in de Lake Lodge Cabins gereserveerd
en verder zien we wel. De route biedt genoeg mogelijkheden om onderweg aan te passen. Kwa parken staan o.a.
Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon, Glacier, T. Roosevelt, Black Hills, Badlands, Custer en de Rockies op het
programma. Met onderweg nog allerlei State Parks en andere vermaakplekken. Nog "maar" 11 weken......
#29 - 14-06-2007, 22:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vegas

Citaat
We hebben een vrij optimistische route uitgezet van 6500km in 3 weken door 8 staten (Colorado, Utah,
Idaho, Wyoming, Montana, de Dakota's en Nebraska

Die route is niet zozeer optimistisch, maar fantastisch. Ik heb deze vorig jaar gereden (voor foto's zie post boven)
Die kilometers is geen enkel probleem, het landschap is prachtig, afwisselend en voordat je het weet zijn er weer 100 km voorbij gevlogen.
#30 - 15-06-2007, 07:05 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15