Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Monterey - Big Sur

Discussie gestart

JP

Hallo,
We trekken van San Francisco naar Monterey en blijven daar een nachtje slapen.
Ik dacht de 17 miles dirve te doe en ook eens door te rijden naar de Big Sur. Ik zag al foto's en het trekt me wel aan.
Is dat de moeite? verliezen we niet veel tijd?
Moet ik veel tijd uittrekken voor Monterey... ik zou miisschien ook die "Bay Aquarium" willen bezoek
bendaktvoor de info
JP
#1 - 31-01-2006, 09:56 uur

ceetje

Bay Aquarium is een aanrader: prachtige aquaria (vooral met haring was prachtig) leuke "shows", leerzaam en ik heb een zeekomkommer mogen aaien!!! Na zoveel jaar is dat nog steeds een hoogtepunt geweest (ja, ik weet het: heb geen leven  ;)) Monterey was sowieso een aardig plaatsje.
#2 - 01-02-2006, 19:35 uur

MiamiHeat

Jaaaaaaaaaa................Bay Aquarium is echt een aanrader. Ben er zelf al twee keer geweest. Carmel is ook een leuk plaatsje om te bezoeken.
#3 - 01-02-2006, 21:18 uur

SheiKra

Is zeker de moeite waard. De Bay aquarium verdient minstens een halve dag, vooral het voederen van de grote vissen is geweldig om te zien. Het is ook interessant om in de omgeving rond te struinen en een indruk te krijgen van 'cannery row'. De 17 mile drive is prachtig om te rijden en veel foto's te nemen, en als je Clint Eastwood weet te waarderen kun je ook gaan eten in de Hog's Breath Inn in Carmel. Het meest indrukwekkende vond ikzelf echter de Big Sur. Mooie natuur en prachtige kuststroken. Nepenthe en de Julia Pfeiffer Burns state park mag je echt niet missen. Misschien een dagje extra uittrekken hiervoor?
#4 - 02-02-2006, 08:45 uur

JP

ligt dat allemaal ver uit mekaar?
(leuke reactie overigens)
Bedankt
JP
#5 - 02-02-2006, 11:59 uur

jfeelders

Highway 1, Big Sur en het Julia Pfeiffer Burns SP zijn inderdaad erg de moeite waard. Van Carmel naar het State Park doe je er ongeveer 1 uur over excl. fotostops. Mocht je ervoor kiezen in Big Sur te overnachten dan is tijdig reserveren noodzakelijk. Er zijn niet veel motels en veel zijn al vroeg in het seizoen volgeboekt...

#6 - 02-02-2006, 12:06 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

SheiKra

Wij hebben 1 dag gedaan over het stuk Monterey-Big Sur-Morrow Bay. Het noordelijke stuk van de Big Sur is het mooiste. Je hoeft niet er te overnachten (duur en vol, wel bijzonder), je kunt ook doorrrijden naar San Simeon (veel slaapgelegenheid) en daar Hearst Castle bekijken en je vergapen aan allerlei kunst en kitch (ook zo' n aanrader).
#7 - 03-02-2006, 07:56 uur

Heerda

Monterey en vooral Salinas zijn het land van John Steinbeck. Je herkent de omgeving uit zijn boeken en films...
Midden in de stad ligt een berg met camping. 's Morgens word je gewekt door het reveille van de kazerne ver beneden...

Op weg naar Monterey kom je langs Marina. De boardwalk naar het strand vonden wij een unieke ervaring. Gun je zelf een strandwandeling van Marina richting Monterey. 10 tegen 1 dat je kunt genieten van de walvissen die hier springen... Na 10 minmuten wandelen laat je de menigte van Amerikanen nabij de parkeerplaats achter je en is het strand voor jouw of jullie alleen...
#8 - 03-02-2006, 11:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15