Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Monument Valley

Discussie gestart

Hans B

Deze zomer kom ik voor het eerst sinds lange tijd weer langs Monument Valley.
Ik zou graag de rit door de valley maken.
De entree pp is $5 dus met 4 personen ben je dan $ 20 kwijt en rij je zelf.
Maar met onze eigen camper gaat dat niet.
Dus ben ik aangewezen op een guided jeep tour.
Ik heb enkele sites bezocht en de standaard 17 mle (1½ uur) kost in de regel ± $75 per persoon.
Dat wordt dan 4x is $ 300 en dat vind ik eigenlijk té gek.
Als alternatief heb ik bedacht een auto te huren voor één dag.
Maar nergens in de omgeving (Kayenta) kom ik op het internet een autoverhuurder tegen.

Wij zullen daar ½ augustus zijn.
Als iemand in Kayenta een autoverhuurder ziet, hou ik mij aanbevolen voor het telefoonnummer.
Ook andere ideeën zijn welkom.

#1 - 19-03-2014, 14:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Je zou een wandeling kunnen maken, zoals de Wildcat Trail?
Ik vond hier een leuke link: http://www.droomplekken.nl/noord-amerika/verenigde_staten/monument_valley/doen/wandel-de-wildcat-trail.html
#2 - 19-03-2014, 15:15 uur

Cees A

Ik wilde eerst Blanding adviseren, maar ik kan geen verhuurder vinden in Blanding ? (maar misschien kijk ik verkeerd)
Blanding (eventueel Monticello) zou wel mooi zijn, want da's is maar 1 uur en 10 min rijden van Mon. Valley. (volgens Google Maps)
Met een kleine omweg kun je dan ook nog Valley of the Gods en Moki Dugway gaan bezichtigen.

Page kan wel, daar zit bij het vliegveld in ieder geval een Avis (heb niet verder gekeken) 
Maar Page ligt wel een beetje ongunsti t.o.v. Moki Dugway en VotG en Mon. Valley is ook 2 uur rijden.
Maar .............. het kan natuurlijk wel. Desnoods huur je die auto 2 dagen.  Kun je alles op je gemak doen.

Edit:  Huur voor Mon Valley, maar vooral voor Valley of the Gods, een auto met een beetje hogere bodemvrijheid en geen sportwagen met de voorspoiler op 2 cm van het wegdek. Kans is bijna 100% dat die spoiler Valley of the Gods niet gaat overleven.
#3 - 19-03-2014, 15:24 uur
« Laatst bewerkt op: 19-03-2014, 15:47 uur door Cees A »

Dirc

Ik zou Moki Dugway zeker adviseren:

http://www.youtube.com/watch?v=eyyMgE4Qsho
#4 - 19-03-2014, 15:30 uur

Hans B

Ik noemde Kayenta, maar in alle plaatsen op korte afstand van de Monument Valley is geen verhuurderop internet  te vinden. Blanding, Tuba City, Chinle, idem. Ik kan me niet voorstellen dat er niets zit. Dus mochten andere forumleden langs deze plaatsen komen en wel wat zien, hou ik me aanbevolen voor informatie. Anders is Page de plaats waar het wel kan, maar ik zou graag iets dichterbij zitten.
#5 - 19-03-2014, 22:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ook met een huurauto mag je die weg niet rijden van het verhuurbedrijf. Zal niet zeggen dat niemand het doet. ;-) Is trouwens ook geen 17 miles maar 13 (heb het gechecked....) Valley of the Gods is wel 17 miles.
#6 - 19-03-2014, 23:31 uur

Hans B

Ook met een huurauto mag je die weg niet rijden van het verhuurbedrijf. Zal niet zeggen dat niemand het doet. ;-) Is trouwens ook geen 17 miles maar 13 (heb het gechecked....) Valley of the Gods is wel 17 miles.
Dan rij ik de auto na afloop even door de wasstraat  ;)

13 mile is ook goed, wordt de auto wat minder smerig  ;)
#7 - 20-03-2014, 08:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Je zou een wandeling kunnen maken, zoals de Wildcat Trail?
Dirc dank voor deze tip. Ik ga het zeker overwegen als autohuur te lastig blijkt.
#8 - 20-03-2014, 08:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

deHollander

Als je dit wilt huur dan een sterke auto en high clearance. Wij gingen met onze Mithsubishi Galant de heuvel af en onze bodem werd in korte tijd 2 maal flink geraakt. Vol stress rechtsomkeerd gemaakt . De banden slippen in het losse zand en het was een hele tour om weer terug te komen. Gelukkig kwamen we zonder schade weer boven maar onze dag was wel een beetje verpest.
#9 - 20-03-2014, 14:21 uur

Hans B

@deHollander

Ietsje hoger op de wielen kan zeker geen kwaad.
Enkele jaren terug was ik in Thailand, waar ineens het asfalt ophield.
Ik heb geen problemen gehad bij het terugbrengen, maar weet zeker dat de bodemplaat wel enkele butsen rijker was.

Eerst maar eens zien of er wat te huren valt.
#10 - 20-03-2014, 15:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Kun je in Moab geen jeeps huren, speciaal voor onverharde wegen in Canyonlands? Heb je ook geen probleem met de toestemming voor het rijden op dirt roads.
Of kom je niet zover noordelijk?
#11 - 20-03-2014, 22:12 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

@Old Faithful

Ik kom van Moab, ik ben aan het puzzelen of een dag autohuur Moab - Monument Valley vv. ergens tussen te passen is.
Als alles voorspoedig verloopt komt er vast wel ruimte.
Ik ga dat ter plekke tijdens de reis ga bekijken.
Misschien is een ommetje Canyonlands dan ook een optie.
#12 - 21-03-2014, 10:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Van Moab naar MV en terug zit je dan al 6 uur in de auto plus de tijd die je voor MV nodig hebt en zonder de omwegen naar bv Moki Dugway, Valley of the Gods, Gooseneck sp etc.   In Moab kan je ook aardig off road rijden met Potash rd en Shafer trail.
#13 - 21-03-2014, 10:47 uur

Cees A

Het huren van een 4WD Jeep in Moab om daarmee naar Mon. Valley en/of valley of the Gods te rijden is om meerdere redenen geen goed plan.
Tet noemde al de afstand en de rijtijd die je kwijt bent aan op en neer rijden
Reken er op dat zo'n Jeep je incl.de benodigde verzekeringen ongeveer 200 $ per dag gaat kosten.
Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden tegen de Jeepverhuurder grapte dat die jeep van 'm per dag meer kostte dan anderhalve week huur van m'n Hertz auto
Die Jeeps hebben bovendien een max. aantal km per dag dat je gratis mag rijden. Meer km = extra kosten.
Als je in de omgeving van Moab blijft, zoals de meesten doen, kom je niet aan die max km, maar als je helemaal naar MV gaat .............

Ik ben het dus met Tet eens;  Of een Jeep huren in Moab en daarmee naar Canyonlands of, als je naar MV wil, een auto huren dichterbij MV
In Canyonlands zul je je overigens best vermaken met zo'n Jeep.
Zoek bij Youtube maar eens op filmpjes van Shafer Trail, Long Canyon of Gemini Bridges Road
 
#14 - 21-03-2014, 12:45 uur

Hans B

Het zal dus al met al niet meevallen om zelf de tour door de Monument Valley te maken.
Daarom hoop ik dat er iemand is die voor ½ augustus in Kayenta komt.
Misschien dat daar toch een verhuurder zit die niet op internet is te vinden.

#15 - 21-03-2014, 15:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15