Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mooie Route Gevraagd! korte termijn

Discussie gestart

d3lta

Beste Mensen,

Zal gelijk met de deur in huis vallen

Ik en mijn vader willen op zeer korte termijn een rondreis doen door west Amerika, dit hadden wij al langer in de planning maar door omstandigheden moeten we deze reis sneller doen dan geplant.

We wouden zelf een route maken en dan vooruit plannen via Tioga tours of Jan Doets (als ik met duidelijk route plan en hotels kom is alles daar mogelijk volgens hun)

alleen nu moet dit op zeer korte termijn en we hebben nog geen mooie route

Zouden jullie ons daarbij kunnen helpen ?

En op korte termijn is eind deze maand vertrekken. 28/29 september en dan tot 16 of 17 Oktober  dus de reis mag 17 tot 20 dagen duren.


de dingen die we graag willen zien zijn:

 
  • Las Vegas
    2 dagen (hotel dicht tegen de Strip) Luxere hote
     
    Death Valley

    Grand Canyon
    (rondvlucht) (2 dagen?) (South Rim)

    Bryce Canyon

    Yosemite NP  (glacier point) (Mariposa Grove voor sequoia’s)

    Zion NP  (angels landing trail) (observation point trail minder stijl!)

    Monument Valley

    Los angeles  (Hollywood, Beverly hills)

    Antelope canyon  (photo tour)

Nu heb ik geen idee hoeveel tijd ik moet nemen voor elke dag?

waar moet ik langer blijven, wat vergeet ik nog ?

Hoe kan ik dit beste aanpakken, elke tip elke route etc. alles is welkom!


Bedankt

#1 - 31-08-2009, 17:50 uur
« Laatst bewerkt op: 31-08-2009, 17:57 uur door d3lta »

JoeSee

 Hallo, ook welkom hier.

Wat mij betreft zou het plan van aanpak als volgt kunnen zijn:
Snuffel eens rond op dit forum  en vul  bij zoeken het trefwoord "route" in, dan rollen daar vast wat routes uit die bruikbaar zijn om zelf een start te maken voor je planning, waar bovenstaande elementen in zijn verwerkt.

Je hebt nog ruim de tijd om in ieder geval even op de kaart (google maps) te kijken waar alles ligt en dit in de juiste volgorde te plaatsen. (Dit kan ook weer van pas komen tijdens de daadwerkelijke rondreis.)
Zet het resultaat op dit forum en je zult zien dat er voldoende reactie komen waar je mee verder kunt.
Succes !  :afro:


#2 - 31-08-2009, 18:58 uur
« Laatst bewerkt op: 31-08-2009, 19:10 uur door JoeEsE »

d3lta

Hallo, ook welkom hier.

Wat mij betreft zou het plan van aanpak als volgt kunnen zijn:
Snuffel eens rond op dit forum  en vul  bij zoeken het trefwoord "route" in, dan rollen daar vast wat routes uit die bruikbaar zijn om zelf een start te maken voor je planning, waar bovenstaande elementen in zijn verwerkt.

Je hebt nog ruim de tijd om in ieder geval even op de kaart (google maps) te kijken waar alles ligt en dit in de juiste volgorde te plaatsen. (Dit kan ook weer van pas komen tijdens de daadwerkelijke rondreis.)
Zet het resultaat op dit forum en je zult zien dat er voldoende reactie komen waar je mee verder kunt.
Succes !  :afro:




Begrijp me niet verkeerd, ik heb alles al op een plattegrond en ook wel in volgorde.

zal het vanavond even plaatsen, ik begrijp wat je bedoeld namelijk :)

In iedergaval vast bedankt voor reactie en advies.

#3 - 31-08-2009, 19:14 uur

Marianne

Kijk inderdaad eens wat rond op het forum, routes genoeg die de door jou genoemde plaatsen en parken aandoen.
Willen jullie niet naar San Francisco?

Een voorbeeld zou zoiets kunnen zijn:

1   aankomst Phoenix/Las Vegas      
2   Phoenix/Las Vegas    -   Grand canyon (via Sedona of route 66)
3   Grand canyon    
4   Grand canyon    -   Monument Valley
5   Monument Valley    -   Page
6   Page    -   Bryce Canyon
7   Bryce Canyon    -   Zion
8   Zion      
9   Zion    -   Las Vegas
10   Las Vegas      
11   Las Vegas      
12   Las Vegas    -   Death Valley
13   Death Valley    -   Lee Vining
14   Lee Vining    -   Yosemite
15   Yosemite      
16   Yosemite    -   Los Angeles
17   Los Angeles      
18   Los Angeles      

Je kunt natuurlijk nog aardig wat schuiven of een ander begin- en eindpunt kiezen, maar de tijd in de parken heb je wel nodig als je wat wandelingen wilt maken.

Als je de route hebt kun je zelf naar accommodatie gaan kijken en eventueel boeken. Bij een reisbureau krijg je standaarddingen die vaak niet goed gelegen zijn. Maar gezien de tijd van het jaar dat jullie gaan is reserveren bijna nergens nodig. En omdat het weer wel eens tegen kan zitten zou ik gewoon niets boeken en kijken hoe het loopt.

Marianne
#4 - 31-08-2009, 21:06 uur

d3lta

Kijk inderdaad eens wat rond op het forum, routes genoeg die de door jou genoemde plaatsen en parken aandoen.
Willen jullie niet naar San Francisco?

Een voorbeeld zou zoiets kunnen zijn:

1   aankomst Phoenix/Las Vegas      
2   Phoenix/Las Vegas    -   Grand canyon (via Sedona of route 66)
3   Grand canyon    
4   Grand canyon    -   Monument Valley
5   Monument Valley    -   Page
6   Page    -   Bryce Canyon
7   Bryce Canyon    -   Zion
8   Zion      
9   Zion    -   Las Vegas
10   Las Vegas      
11   Las Vegas      
12   Las Vegas    -   Death Valley
13   Death Valley    -   Lee Vining
14   Lee Vining    -   Yosemite
15   Yosemite      
16   Yosemite    -   Los Angeles
17   Los Angeles      
18   Los Angeles      

Je kunt natuurlijk nog aardig wat schuiven of een ander begin- en eindpunt kiezen, maar de tijd in de parken heb je wel nodig als je wat wandelingen wilt maken.

Als je de route hebt kun je zelf naar accommodatie gaan kijken en eventueel boeken. Bij een reisbureau krijg je standaarddingen die vaak niet goed gelegen zijn. Maar gezien de tijd van het jaar dat jullie gaan is reserveren bijna nergens nodig. En omdat het weer wel eens tegen kan zitten zou ik gewoon niets boeken en kijken hoe het loopt.

Marianne


bedankt voor meedenken, jou lijst is wel een hele mooie, kwam grotendeels al overeen met die we zelf hadden.

San Fransisco was wel de bedoeling ja. moet 1 dag toch voldoende voor zijn  

Zou geen probleem wezen op de bonnefooi denk je ? alleen eerste overnachting en laaste overnachting van te voren boeken?

Lijkt me wel eng hoor als niks van te voren vast staat, of lijkt dat enger.erg dan het is? en wat betreft het weer, dacht dat het nog wel meeviel rond die tijd van het jaar.
#5 - 31-08-2009, 23:58 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2009, 00:56 uur door d3lta »

JoeSee

Gezien de tijd van het jaar kan de bonnefooi prima. Alleen je 1e nacht boeken (verplicht voor douane formaliteiten). Verder vind je overal een plek, behalve in de parken, want daar kan alles vol zijn.
#6 - 01-09-2009, 09:24 uur

d3lta

Ik heb mijn voorkeur zoals Marianne die mij gaf eens doorgegeven aan het reisburo

dit maken hun ervan, weet niet wat ik er van moet vinden, 3 Dagen San Franciso en 3 Dagen Yosemite niet een beetje lang ?

Datum                  Plaats                                      Hotel                    Kamersamenstelling
28-09-2009    Las Vegas                              Luxor Las Vegas    dbl(2 volw)
29-09-2009    Las Vegas                              Luxor Las Vegas    dbl(2 volw)
30-09-2009    Grand Canyon                              Bright Angel Lodge    dbl(2 volw)
01-10-2009    Grand Canyon                              Bright Angel Lodge    dbl(2 volw)
02-10-2009    Monument Valley                 Holiday Inn Monument Valley    dbl(2 volw)
03-10-2009    Page                                            Best Western Lake Powell    dbl(2 volw)
04-10-2009    Bryce Canyon                               Best Western Ruby's Inn    dbl(2 volw)
05-10-2009    Zion                                            Comfort Inn Zion    dbl(2 volw)
06-10-2009    Death Valley                               Stove Pipe Wells Village    dbl(2 volw)
07-10-2009    Yosemite (zuid ingang Oakhurst)    Best Western Yosemite Gateway    dbl(2 volw)
08-10-2009    Yosemite (zuid ingang Oakhurst)    Best Western Yosemite Gateway    dbl(2 volw)
09-10-2009    Yosemite (zuid ingang Oakhurst)    Best Western Yosemite Gateway    dbl(2 volw)
10-10-2009    San Francisco                              Comfort Inn By The Bay    dbl(2 volw)
11-10-2009    San Francisco                              Comfort Inn By The Bay    dbl(2 volw)
12-10-2009    San Francisco                              Comfort Inn By The Bay    dbl(2 volw)
13-10-2009    San Simeon                              Silver Surf Motel    dbl(2 volw)
14-10-2009    Santa Monica                              Hotel Carmel By The Sea    dbl(2 volw)
15-10-2009    Santa Monica                              Hotel Carmel By The Sea    dbl(2 volw)

2301mijl

Wat vinden jullie ervan?

Het reisburo zegt ook: De Tioga Pass is in oktober gesloten, vandaar dat ik de route daar iets anders heb gemaakt.


Elk Advies is welkom!
#7 - 01-09-2009, 17:01 uur

Juulina

Je maakt bijna dezelfde route als wij gedaan hebben alleen dan omgekeerd en wij zijn niet in LA geweest.

Op zich prima route maar ik heb wel wat suggesties voor je hotelkeuzes:

Page: wij zaten ook in dat BW en daar zaten dus bedwantsen in mijn bed. Dus......... :o
Zion: als het vrij is zou ik kiezen voor de Desert Pearl Inn, dat is echt een superrrrrrrrr hotel. Mooiste dat wij gehad hebben tijdens onze reis.
Yosemite: als het vrij is zou ik kiezen voor een plekje in de vallei, dus in het park zelf. Dat scheelt toch dagelijks gauw 2 uur reistijd en tja, tis gewoon het mooiste! Wij zaten in Curry Village en dat was echt een belevenis!
#8 - 01-09-2009, 17:59 uur

d3lta

Oke bedankt voor je tips!

heb de aanpassingen doorgevoerd.

zit nu nog met die 3 dagen San Francisco en een dag San Simeon en 2 dagen Santa monica
Heb er even ??? van gemaakt misschien dat de tijd beter te verdelen valt of iemand een mooie route weet

Ben zelf een beetje aan puzzelen geweest, maar vind de route van marianne toch mooier of heb ik dat mis?

Daar zit Las Vegas mooi midden in de route dat vind ik wel wat  ;)

Klopt het wel dan dat je die route van marianne niet goed kunt maken als Tiago pass dicht zit, als ik op google maps kijk moet je dan inderdaad wel een eind omrijden en Tiago pass moet zo mooi wezen.

Datum                  Plaats                                      Hotel                    Kamersamenstelling
28-09-2009    Las Vegas                              Luxor Las Vegas    dbl(2 volw)
29-09-2009    Las Vegas                              Luxor Las Vegas    dbl(2 volw)
30-09-2009    Grand Canyon                              Bright Angel Lodge    dbl(2 volw)
01-10-2009    Grand Canyon                              Bright Angel Lodge    dbl(2 volw)
02-10-2009    Monument Valley                 Holiday Inn Monument Valley    dbl(2 volw)
03-10-2009    Page                                            Best Western Lake Powell    dbl(2 volw)
04-10-2009    Bryce Canyon                               Best Western Ruby's Inn    dbl(2 volw)
05-10-2009    Zion                                            Desert Pearl Inn    dbl(2 volw)
06-10-2009    Death Valley                               Stove Pipe Wells Village    dbl(2 volw)
07-10-2009    Yosemite (zuid ingang Oakhurst)    Curry Village    dbl(2 volw)
08-10-2009    Yosemite (zuid ingang Oakhurst)    Curry Village    dbl(2 volw)
09-10-2009    Yosemite (zuid ingang Oakhurst)    Curry Village    dbl(2 volw)
10-10-2009    San Francisco                              Comfort Inn By The Bay    dbl(2 volw)
11-10-2009    San Francisco                              Comfort Inn By The Bay    dbl(2 volw)
12-10-2009    ???
13-10-2009    ???
14-10-2009    ???
15-10-2009    ???


of deze route dus, maar dan zonder Tiago pass?

1   aankomst Phoenix/Las Vegas     
2   Phoenix/Las Vegas    -   Grand canyon (via Sedona of route 66)
3   Grand canyon   
4   Grand canyon    -   Monument Valley
5   Monument Valley    -   Page
6   Page    -   Bryce Canyon
7   Bryce Canyon    -   Zion
8   Zion     
9   Zion    -   Las Vegas
10   Las Vegas     
11   Las Vegas     
12   Las Vegas    -   Death Valley
13   Death Valley    -   Lee Vining
14   Lee Vining    -   Yosemite
15   Yosemite     
16   Yosemite    -   Los Angeles
17   Los Angeles     
18   Los Angeles   
#9 - 01-09-2009, 19:07 uur

Marianne

Het is de Tioga Pass en meestal is hij in oktober nog wel open. Zie hier voor de sluitingsdata van de afgelopen jaren. Mocht hij toevallig dicht zijn, dan kun je altijd nog ten noorden van het park rijden. In mijn rout heb je daar voldoende tijd voor.
Ik zou alle accommodatie zelf regelen, boek Yosemite zo snel mogelijk, zeker als er op dit moment nog iets vrij is.
Nog even over je opmerking dat 3 dagen Yosemite te veel is (is het niet trouwens, kijk maar eens in onze reisverslagen): in de planning van het reisbureau zijn er geen 3 dagen Yosemite want je bent een hele dag onderweg vanuit DV. Er blijven dus maar 2 volle dagen over.

In Monument valley zou ik echt in het park gaan zitten, prachtig met de zonsopkomst/-ondergang. Je hebt er meerdere mogelijkheden: het view Hotel, Gouldins Lodge, of een cabin op Gouldings Campground (zie ons 2008-verslag).
Die HI is in Kayenta, daar wil je niet zitten.

Ik zou wel tussen DV en Yosemite een overnachting nemen maar verder vind ik je route prima!

Marianne
#10 - 01-09-2009, 21:42 uur

d3lta

Marianne, wordt haast Jaloers op je als ik hoor wat jij allemaal weet  :D

Nu ga ik je een hele vervelende vraag stellen, en ik hoop dat je me wilt/kunt helpen met jou ervaring voel me aleen last, maar wil graag dat deze trip zo mooi mogelijk wordt. het heeft een goed doel

Ik vind jou route prachtig, en lijkt me geweldig, kan me uren vermaken met zoeken naar informatie over dingen die we kunnen zien en doen op die route.

Willen jullie niet naar San Francisco? vroeg je ons, eigenlijk wel natuurlijk maar moet allemaal wel passsen in 18 dagen zodat er ook tijd overblijft om wat te zien

alleen ben ik bang dat ik er de tijd niet voor heb om alles goed uit te zoeken dus doe ik een beroep op jullie expertise  
 


het gaat dus om deze route

1   aankomst Phoenix    
2   Phoenix  -   Grand canyon (via Sedona of route 66)
3   Grand canyon    
4   Grand canyon    -   Monument Valley
5   Monument Valley    -   Page  (Antelope Canyon)
6   Page    -   Bryce Canyon
7   Bryce Canyon    -   Zion
8   Zion      
9   Zion    -   Las Vegas
10   Las Vegas      
11   Las Vegas      
12   Las Vegas    -   Death Valley
13   Death Valley    -   Lee Vining
14   Lee Vining    -   Yosemite
15   Yosemite        
16   Yosemite    -   Los Angeles
17   Los Angeles      
18   Los Angeles

Heb zelf al wel het 1 en ander uitgezocht zoals hotels:
 
Zion      ( Dessert Pearl  inn )

Las Vegas      (Luxor of gelijkwaardig)

Yosemite     (Curry Village 2p)    

Lee Vining  (Murpheys)

Death Valley (Furnace Creek Ranch/ Inn. )



ik ben 26 en mijn vader 56 en heeft het met de knie dus kan niet heel ver lopen of klimmen.

Nu zijn we beide doe mensen, en kunnen we van natuur genieten maar met mate (dus geen wandelingen van uren) maar staren naar een geweldig uitzicht en een Trail in Bryce of Grand canyon en een heli vlucht over Grand Canyon enzo lijkt ons super of een Quad tocht in moab

Ook Las Vegas is een droom van ons , maar 3 dagen zoals nu is ook wel veel, 2 dagen is genoeg dus weer een dag extra over

Zou je zo vriendelijk willen zijn ons te voorzien van tips, aanpassingen aan route, en of andere waardevolle informatie? wat jij denk waar wij wat mee kunnen als nieuwelingen

Als ik teveel vraag hoor ik het ook graag

Alvast heel erg bedank iedereen hier voor de hulp
#11 - 02-09-2009, 00:13 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2009, 00:18 uur door d3lta »

Marianne

Is dit de definitieve route? Je kunt natuurlijk ook LA overslaan en in SF eindigen. Want eigenlijk is Yosemite - LA een beetje ongebruikelijk, maar het kan wel, eventueel met een stuk kust, of via Sequoia NP.
En op dit moment is Yosemite sowieso wat lastig (zal ik even in een apart topic zetten).

Als je naar Yosemite wilt, is het verstandig om dat zo vroeg mogelijk in je route op te nemen. Dus begin in LA of SF en rij naar Yosemite. Dan via de Tioga Pass en DV naar Las Vegas. Je kunt ook Yosemite en SF overslaan. Beginnen in LA , dan DV, Las Vegas en dan is er nog wel tijd om Moab in de route op te nemen. Als LA geen must is, is een rondje Las Vegas ook een idee. En zo kan ik nog wel even doorgaan - maar daar wordt het niet eenvoudiger op.  :)

1   LA   
2   LA   
3   LA   Death Valley
4   Death Valley   Las Vegas
5   Las Vegas   
6   Las Vegas   
7   Las Vegas   Zion
8   Zion   
9   Zion   Bryce
10   Bryce   Capitol Reef
11   Capitol Reef   Moab
12   Moab   
13   Moab   
14   Moab   Monument valley
15   Monument valley   Page
16   Page   Grand Canyon
17   Grand Canyon   
18   Grand Canyon   Phoenix
19   Phoenix   

Of met Sequoia en zonder Moab:
1   LA   
2   LA   LA
3   LA   Sequoia/Kings Canyon
4   Sequoia/Kings Canyon   
5   Sequoia/Kings Canyon   Death Valley
6   Death Valley   Las Vegas
7   Las Vegas   
8   Las Vegas   
9   Las Vegas   Zion
10   Zion   
11   Zion   Bryce
12   bryce   Page
13   Page   
14   Page   Monument valley
15   Monument valley   Grand Canyon
16   Grand Canyon   
17   Grand Canyon   Sedona
18   Sedona   Phoenix
19   Phoenix   

Leuke activiteiten:
Yosemite: fietsen, paardrijden en wandelen, rangeractiviteiten.
Page: varen op de Colorado Rivier, Glen Canyon dam, Lake Powell (boottocht), Antelope Canyon. Toadstool Hoodoos.
Grand Canyon: helikoptervlucht, bus/wandeling naar Hermits Rest.
Moab: raften (dobberen?) op de Colorado, jeep tour, Fiery Furnace walk (reserveren van te voren, zie ook ons reisverslag 2008).

Marianne


#12 - 02-09-2009, 12:12 uur

d3lta

Los angeles is toch wel een must(vanwege hollywood en Beverly Hils eigenlijk en Las Vegas ook

Heb nu net weer een offerte binnen van Jan Doets, maar het is allemaal net niet wat ik er van verwacht, zoals bijvoorbeeld geen overnachting in Zion, 2 nachten in Sedona etc.

Het is ook allemaal beetje onduidelijk beschreven.

wordt er gek van :S
#13 - 02-09-2009, 12:23 uur

Marianne

Gewoon zonder Jan Doets doen. Waren zij het die riepen dat de Tioga Pass in oktobre gesloten is? Erg slordig. Boek alleen de vlucht en autohuur via JD, hoewel je dat ook zelf zou kunnen doen. De accomodatie doe je zelf.

Marianne
#14 - 02-09-2009, 12:28 uur

d3lta

Dat durft me vader niet aan, omdat dit onze eerste keer is

De accomodatie zou je dan van te voren via internet moeten opzoeken en reserveren of gewoon op de dag zelf zoeken via een bepaalde website ofzo ?

en nee Tioga Tours riep dat de Tioga pass ( hoe toepasselijk) dicht zou zijn.

Marianne misschien moet je een reisburo beginnen ben ik je eerste klant :)
#15 - 02-09-2009, 12:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15