Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Must sees in Los Angeles en San Francisco

Discussie gestart

Swimmer

In september ga ik mijn rondreis maken in de States en ik ga natuurlijk ook naar Los Angeles en San Francisco toe. Omdat er erg veel te zien is in beide steden vroeg ik me af wat nu echt de MUST SEES zijn van beide stede.

Ik kom rond 21 september 11:00 bij Alcatraz aan waar ik ruim van  te voren wil boeken en na de tour kan ik dus SF gaan bezoeken.
Daarna verblijf ik nog 2 dagen in SF om de volgende dag 24 september naar Los Angeles te rijden met een overnachting in Cambria.

Hoewel ik eerst aangaf dat ik maar 1.5 dag had in beide steden heb ik mijn reis zo aangepast dat ik nu 2.5 dag in SF en 2.5 dag in LA ben

Kom maar op met alle tips! Wandel routes, of auto routes waarbij je toch wel alles tegen komt. Ik zou ook graag willen weten hoelang je er over kan doen.


#1 - 13-08-2006, 12:24 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2006, 10:46 uur door Swimmer »

Moenkou

Voor zondag 24 september kun je vanaf 25 augustus voor het laatst je kaartjes bestellen via www.blueandgoldfleet.com. Morgen ga ik die van mij voor 15 september regelen.
#2 - 13-08-2006, 12:50 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

visuar

1,5 dag op beide plekken vind ik niet zo heel erg veel, aangezien er vrij veel te doen is afhankelijk van waar je in geinteresseerd bent natuurlijk. Ook de rit van SF naar LA (of andersom) via de pacific coast highway is erg mooi (daar doe je zo 3 dagen over, zeker als je stopt voor het prachtige Hearst Castle).

Ik ben nogal een geruime tijd in LA geweest door ik zal wat dingen die je daar kunt doen opnoemen:

- naar Griffith Observatory. Vanaf hier kun je een wandeling de bergen in maken (breng voldoende water mee, het is nogal een klim). Helemaal bovenaan heb je een soort picknick plaats met een prachtig uitzicht over de stad. Je kunt je auto gratis parkeren op de weg naar Griffith Obervatory. Aan de voet heb je ook nog Griffith Park waar je lekker kunt zitten in het gras, wel een mooi park. Je moet wel de goede kant de berg op/af wil je hier langs komen (er zijn 2 wegen). Vanuit hier ook prachtig uitzicht op de Hollywood letters

- je kunt langs film studios (Warner Brothers [meer voor de echte film liefhebber], Universal Studsio [meer een pretpark], Paramount Pictures [saai] & Sony Pictures [wel aardig]

- veel pretparken: Universal Studios, Six Flags Magic Mountain (voornamelijk achtbanen), Knott's Berry Farm & natuurlijk de 2 Disney parken

- Hollywood Boulevard als je midden in de touristen gekte van Hollywood wilt zitten. Tegenwoordig ook met shopping centre Highland en natuurlijk de beroemde bioscoop Mann's Chinese Theatre. Parkeren kun je (vind ik) het beste doen in een parkeer garage in de zijstraat N Cherokee Avenue (parkeer garage uit linksaf, dan rechts Hollywood blvd op en dan kom je vanzelf langs alles)

- Film kijken zou ik in Arclight doen: http://www.arclightcinemas.com (zit verderop aan Hollywood blvd)

- Uiteraard heb je nog die beroemde / dure winkelstraat rodeo drive

- Voor een zeer goede diner (hip op 't moment ook) ga je naar Fred 62 http://www.fred62.com/, open 24 uur per dag en zit op N Vermont Avenue (als je Hollywood blvd af rijd [naar het oosten] krijg je eerst arclight, dan kom je over de 101 freeway heen en dan kun je op een gegeven moment linksaf N Vermont Av opslaan richting Fred 62 (zit dan aan je rechter hand)

- De teer putten midden in de stad in Page La Brea museum zijn wel aardig om te zien: http://www.tarpits.org/

- Uiteraard heb je dan nog venice beach en malibu (kan je langs komen als je de complete pacific coast highway volgt vanuit SF) voor de stranden

- Je kunt ook een tour Beverly Hills in doen voor de sterren huizen, maar van wat ik van alles en iedereen hoor zie je toch niks (alleen hekken met veel bosjes enzo), dus lijkt mij weinig aan [heb het dan zelf ook niet gedaan]

Als je nog wat tijd over hebt zou ik nog even naar San Diego rijden (iets van 4 uurtjes vanaf LA dacht ik), mooie stad (ga zeker naar Balboa Park dan!!), goed mexicaans eten (ga naar Old town daarvoor) en natuurlijk het waterpark waar mij de naam even van ontgaat  ::)

In San Francisco schijnt het wel leuk te zijn om met de fiets de golden gate over te fietsen. Ik had daar zelf helaas geen tijd meer voor. Fietsen kun je overal huren bij de pieren / Fisherman's Wharf (Jefferson street). Je kunt hier ook overal eten.

Uiteraard hebben beide steden ook een uitgebreid nachtleven...
#3 - 13-08-2006, 13:09 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2006, 13:14 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Anouk

Als je in San Fran perse naar Alcatraz wil kun je maar beter van te voren reserveren ja.. Toen ik daar was, was er geen plek meer en het was superdruk..

In LA vond ik het wel cool tussen al die sterren te lopen - en dan bedoel ik die sterren op de grond, echte celebrities heb ik er niet gezien.. Mann's Chinese is ook leuk, gewoon of even gezien te hebben.. Disneyland vond ik zelf erg klein, maar ik had in 2000 het geluk dat ik met een parade mee mocht lopen en "dansen" cheerr
#4 - 13-08-2006, 13:42 uur

Swimmer

dank je visuar voor je uitgebreide reactie.

Griffith Observatory, is gesloten wegens renovatie dus kan ik daar niet heen gaan.
ik weet dat het kort is 1.5 dag in beide steden maar het kotm zo uit.
ik zal hopelijk deze week mijn gehele reis op de site plaatsen, misschien dat ik ergens nog wat kan skippen.

En de 49 scenic drive, komt die niet langs alle mooie stukken van LA.
En de lombard street??
wat is dit lastig zeg..
#5 - 13-08-2006, 13:45 uur

Anouk

Lombard street is ook leuk om gezien te hebben.. Gewoon even langsrijden op de weg naar de haven ;)
#6 - 13-08-2006, 13:47 uur

Bonnie

Hier de must-sees naar onze mening:

LA:
- hollywoodsign (dichtbij proberen te raken, echt de heuvels in)
- mullholand-drive (met een giga-leuk uitzicht over LA en aan de andere kant de hollywood letters)
- VENICE BEACH!!!!! (niet missen hoor, dit is leuk,grappig, gezellig , er gebeurd van alles en je kijkt je ogen uit...)
- Walk of fame/chinese theater (alleen omdat je die eigenlijk niet gemist mag hebben)
- Beverly Hills/rodeo drive (door heen rijden en de sfeer proeven...)
- Downtown (zat ons hotel en we waren nog nooit in amerikaanse stad geweest en vonden we ook wel grappig)

En eigenlijk ook universal studios. Vonden wij erg de moeite waard. Maar bovenstaande dingen kosten wel een dag en universal eigenlijk ook. Als je deze dingen gezien hebt , heb je zo ongeveer 'de toeristische spots' gehad en heb je een aardig beeld van de stad.

San Francisco:
- Alcatraz (vonden wij het allerleukste van san Francisco)
- Fisherman's Wharf (loop je al op naar de boot naar alcatraz)
- Pier 39 (erg leuk om helemaal tot het einde te lopen, grappige winkeltjes, leuke sfeer)
- Union Square (niet zo bijzonder maar in de buurt van China-Town, dus gewoon even langslopen)
- China Town
- Downtown (even doorrijden en ervaar de eeuwige schaduw en langs de transamerican piramide rijden)
- Lombard Street (wel grappig maar een bezoek van max 30 minuten)
- Alamo Square (het typische San Francisco gevoel: 'Full-house' huisjes en een mooi park)
- Golden Gate Bridge (uiteraard over heen rijden, fototjes maken aan de andere kant en weer terug!)
- Twin Peaks (lag bij ons in de mist, dus wij hebben niks kunnen zien :( )

Dit zijn de dingen die wij hebben gezien in beide steden. Allebei de steden hun eigen charme.

San Francisco is misschien best te doen in anderhalve dag  want de afstanden zijn allemaal goed te behappen, je zult niet overal uren moeten blijven hangen.  Onderweg naar Alcatraz via Lombard Street rijden, ticket halen -> pier 39 aflopen, alcatraz bezoeken , teruggekomen fisherman's wharf op en neer lopen en je bent al een heel eind ;) Als je moet kiezen zou ik Union Square, Downtown en Twin Peaks overslaan.
 
Als je in LA ook nog een pretpark wilt doen krijg je het druk maar anders is het ook best te doen hoor in anderhalve dag. Wij deden dit in 1 dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt....

#7 - 14-08-2006, 07:41 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2006, 07:48 uur door Bonnie »

Anouk

Golden Gate Bridge is mooi ja.. Maar pas wel op voor de tijden dat je erover heen wilt.. Want op bepaalde tijdstippen hangt er een dikke laag mist - uitzicht weg dus..
#8 - 14-08-2006, 15:34 uur

visuar

Je kan niet naar / in Griffith Observatory nee. Maar je kan (in ieder geval in april dit jaar kon dat nog) wel er naar toe rijden om vervolgens vanaf daar de wandeling de bergen in te maken en het Hollywood sign te zien en een fantastisch uitzicht over de stad te hebben. Als je van dat soort dingen houdt is het nog steeds absoluut de moeite waard!

Ik weet niet wanneer je gaat, maar op http://www.griffithobs.org/ staat dat ze in fall 2006 weer open gaan. Dat is dus waarschijnlijk vrij snel weer...

Om je een idee te geven (foto's uit april 2006)...

Hollywood sign uitzicht vanaf Griffith Observatory


Griffth Observatory zelf


Een klein stukje van de stad


Uitzicht vanaf het topje van de berg (in het midden zie je Griffht Observatory nog net liggen)
#9 - 14-08-2006, 22:24 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Anouk

^ Echt gaaf die stad!! Mooie uitzichten ook.. Toen ik er was had ik echt zo'n "thuis" gevoel.. Niet te beschrijven maar ik voelde me gewoon op m'n plek.. Ik zou er best willen wonen, maar dan wel met een onwijs goede baan, het moet wel te betalen blijven natuurlijk :P
#10 - 15-08-2006, 06:39 uur

Bakvet

Golden Gate Bridge is mooi ja.. Maar pas wel op voor de tijden dat je erover heen wilt.. Want op bepaalde tijdstippen hangt er een dikke laag mist - uitzicht weg dus..

Het uitzicht is in de maand maart over het algemeen vrij slecht. Dit geldt ook voor de genoemde hoge lokaties in Los Angeles. Waarom gaan jullie eigenlijk in maart? Kan je niet beter tot mei/juni wachten of zo?
#11 - 15-08-2006, 19:20 uur

visuar

^ Echt gaaf die stad!! Mooie uitzichten ook.. Toen ik er was had ik echt zo'n "thuis" gevoel.. Niet te beschrijven maar ik voelde me gewoon op m'n plek.. Ik zou er best willen wonen, maar dan wel met een onwijs goede baan, het moet wel te betalen blijven natuurlijk :P

Met een beetje mazzel woon ik daar vlak in de buurt ergens volgend jaar. Moet je maar eens op visite komen 2006-01 2006-10

Ik vond het ook een fijne stad, voelde me er ook gelijk behoorlijk thuis. Ben benieuwd hoe het is als je er "echt" woont...
#12 - 16-08-2006, 23:49 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Anouk

Doen we ;) Veel succes met verhuizen alvast ;)


Golden Gate Bridge is mooi ja.. Maar pas wel op voor de tijden dat je erover heen wilt.. Want op bepaalde tijdstippen hangt er een dikke laag mist - uitzicht weg dus..

Het uitzicht is in de maand maart over het algemeen vrij slecht. Dit geldt ook voor de genoemde hoge lokaties in Los Angeles. Waarom gaan jullie eigenlijk in maart? Kan je niet beter tot mei/juni wachten of zo?

Ahaaaa.. Vandaar ;) Ik was er ook in Maart ;D
#13 - 17-08-2006, 06:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15