Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Naar het Mid-Westen, kan dit

Discussie gestart

Jacko

In het najaar (september) hebben we weer een reisje naar de VS geplanned.

We een voorlopige planning gemaakt (het enige wat vast staat is de heen/terug vlucht via Las Vegas). Is dit een beetje haalbaar of willen we te veel ?
In 2005 en 2006 zijn we ook al geweest (vakantie2005.blogspot.com en vakantie2006.blogspot.com), we hebben dus veel gezien.

Daarnaast hebben we nog een discussie over de te nemen auto, we hadden altijd een full-size (met een (n)everlost. Maar aagezien we zelf een tomtom (met de juiste kaarten) hebben is een grote auto niet meer nodig en zou een compact of mid-size volstaan. Is dit verstanding of is het beter om een 4WD (Ford Escape) te nemen, kunnen we ook nog off-road.

Jullie tips zijn van harte welkom.

Hieronder ons voorlopige schema. (3429 Miles, zonder uitstapjes).

Brussel => LV
Las Vegas (2 nachten)
Grand Canyon , Tuyasan (1 nacht)
Moab (2 nachten) Arches / Island in the sky
Great Sand Dunes (1 nacht) via Mesa Verde
Rocky Mountains NP (2 nachten)
Rapid City (3 nachten)  Mnt Rushmore / Bad Lands NP
Cody (1 nacht)
Yellowstone NP (2 nachten)
Grand Teton (2 nachten)
Salt Lake City (1 nacht)
Great Basin NP (2 nachten)
Zion NP (1 nacht)
Las Vegas (2 nacht)
LV=> Brussel
#1 - 20-02-2008, 12:05 uur

Hans B

Daarnaast hebben we nog een discussie over de te nemen auto, we hadden altijd een full-size (met een (n)everlost. Maar aagezien we zelf een tomtom (met de juiste kaarten) hebben is een grote auto niet meer nodig en zou een compact of mid-size volstaan. Is dit verstanding of is het beter om een 4WD (Ford Escape) te nemen, kunnen we ook nog off-road.

Is zo'n (n)everlost systeem zo groot dat je daarvoor een full-size nodig had.
Heb je nu met een tomtom minder ruimte nodig.

 ;D

Schema ziet er goed uit. Ik zou zelf 3 dagen Yellowstone en 1 dag Grand Teton nemen.
Verder vind ik 2 dagen Great Basin ook wat te veel.
De grotten zijn erg mooi, maar verder is er niet zoveel.
Wellicht is daar nog iets te schuiven.

Succes. Hans
#2 - 20-02-2008, 13:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jacko



De (n)everlost wordt alleen geleverd vanaf een full-size. Wel lache met de (n)everlost als je terug wilt naar Hertz (kon de weg niet vinden). Geklaagt en $100,- terug gehad.

3 nachten Yellowstone kan, maar vanaf Cody rijden ook door Yellowstone. Ik zal het thuis eens bespreken


Jacko
#3 - 20-02-2008, 13:34 uur

Hans B

Indien je vanaf Cody komt, kun je inderdaad al enkele mooie plekken bekijken.
Je zou er over kunnen denken om 1 nacht te slapen in Gardiner (Noord).
Ga je via Canyon, Tower en Mammoth omhoog.
Tweede dag via Mammoth, Norris Madison naar West Yellowstone
Dag drie Madison, Old Faithfull, West Thumb naar Jackson.
Mis je niet zo veel.

Hans
#4 - 20-02-2008, 13:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wippelgem

hoi,

leuke route, bijna exact dezelfde die wij 2 jaar geleden deden. Wij deden een rondje denver-denver met bijna alle punten die jij ook doet. Enkel de grand canyon sloegen wij over want die hadden wij al gezien.
Vergeet bij moab ook niet monument valley te bezoeken en een tip is ook goosneck state park daar in de buurt.
Wij hebben ook nog lake tahoe bezocht. Het stadje zelf vonden wij niets aan maar we hebben een rit rond het meer gedaan (halve dag) en dat was meer dan de moeite waard. Lake tahoe is de plaats waar ze de serie bonanza opnamen. Kweet niet of je dat iets zegt. De ranch van bonanza kan je echter niet meer bezoeken, dat is verkocht aan een particulier die er nu zelf woont.
Hebben jullie Bryce al bezocht?
#5 - 20-02-2008, 16:28 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Jacko

Hoi,

Alvast bedankt voor de info


In Bryce (Sneeuw) / Zion / Grand Teton / Yellowstone / Grand Canyon zijn we al geweest. Maar de parken zijn zo mooi dat ik er wel elk jaar na toe wil.

Bryce laten we dit jaar vallen, omdat dit net niet in het schema past, of we moeten Grand Canyon laten vallen.
Ik heb net even gekeken, als Grand Canyon er uit valt, worden de eerste dagen iets anders. LV => Zion => Bryce => Via page naar Moab.

Momument Valley staat ook zeker op het programma, lijkt me zeer mooi.

Bonanza is ver voor mijn tijd, dus laten we maar even liggen.  >:D

Net het forum nog even afgespeurd naar info over huurauto's en ik denk dat het toch een soort SUV wordt (via usareisen.de).

Ik als alleen dat er een kans is dat Trail ridge road begin september(we zijn er 6 september) dicht kan zijn..
#6 - 20-02-2008, 17:02 uur

Marianne

Hallo Jacko,

Mooie route, maar behoorlijk wat mijlen in een korte tijd!
De Grand Canyon laten vallen lijkt me niet verkeerd; je hebt er maar een paar uur als je van LV komt en de volgende dag naar Moab rijdt.
Maar wil je dan in dezelfde tijd Zion en Bryce doen?

De Trail Ridge Road gaat normaal gesproken pas in oktober dicht, dus dat lijkt me geen probleem begin september. Je kunt ook altijd vanuit Estes Park het park binnen komen.

Voor Moab heb je maar 1 dag, dat is (te) weinig voor al het moois dat daar te zien is.

Van Moab naar Great Sand Dunes via Mesa Verde: dit is een lange rit, zelfs zonder Mesa Verde. Voor Mesa Verde moet je in het park nog een aardig eind rijden, en voor de mooiste cliff dwellings moet je met een ranger mee (reserveren). Ik zou het overslaan, of er meer tijd voor nemen.

Voor het stuk van Rocky Mountain (zonder s) NP tot Grand Teton kun je eens in ons reisverslag 2004 kijken. In plaats van in Rapid City zou je in Hill City of Keystone kunnen overnachten; ligt iets centraler.

Het lijkt me handig om niets vast te leggen en te kijken hoe ver je komt. Eventueel sla je Great Basin over als je in tijdnood komt, maar beter iets overslaan dan je overal te moeten haasten (lijkt mij).

Marianne
#7 - 20-02-2008, 17:52 uur

Jacko

Hoi,

Ik had een fout gemaakt Moab is 3 nachten ipv 2. 2 Nachten zou inderdaad wel weinig zijn.
#8 - 20-02-2008, 18:49 uur

Ebelix

Jacko,

Je draadje wordt verplaatst naar het westen daar alle staten die je bezoekt onder het hoofdstuk westen vallen.
#9 - 20-02-2008, 22:51 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15