Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Naar San Francisco in Memorial Day Weekend: verstandig?

Discussie gestart

Desiree

Ik wil volgend jaar een week naar San Francisco. In eerste instantie wilde ik de week van 17 mei, maar ivm het Pinksterweekend daarna, kan ik moeilijk vrij krijgen. Dus nu had ik bedacht om 30 mei heen te gaan: de zondag vóór Memorial Day (ontdekte ik vandaag...).

Wat denken jullie, is het wel verstandig om dit weekend te gaan? Ik doel dan op drukte in hotels en misschien hogere prijzen voor tickets en overnachtingen, winkels en bezienswaardigheden die eventueel gesloten zijn, etc.

De week ervoor ben ik jarig, en de week erna mijn moeder, dus dat komt ook minder goed uit.

Graag jullie advies, alvast bedankt.
#1 - 14-12-2009, 20:52 uur

Ine

Een paar jaar geleden was ik tijdens Memorial in San Francisco. Alle winkels, restaurants etc. waren gewoon open.
De eventuele festiviteiten/herdenkingen vinden veelal plaats op de kazernes e.d. niet in de stad.
Hotels rekenen zeker geen hogere prijzen integendeel, want zakenmensen zullen er niet zijn.
Gewoon gaan dus.
#2 - 14-12-2009, 21:49 uur

Bas_en_Es

Hoi,

wij waren dit jaar met Memorial weekend in the states (Zion+Las vegas). Het is dan het drukste weekend van het jaar, (volgens zeggen) maar alles is natuurlijk goed geregeld en in Las vegas is het altijd een gekkenhuis. Hadden ook helemaal geen problemen met een hotel boeken en niets was duurder. dus eveneens: gewoon doen!
Ook wel eens grappig om dronken amerikanen te zien  ;)
Groetjes,
Es en Bas.
#3 - 15-12-2009, 13:10 uur

JoeSee

Wij waren de 4e juli eens in Amerika en vonden het bijzonder leuk om een feestdag daar mee te maken.
We hebben zelfs een vuurwerkshow van dichtbij op de legerbasis bij Joshua Tree bekeken, samen met 99% van de inwoners van Twentynine Palms. Heel leuk, met een op band opgenomen toespraak van de president. Met andere woorden, wellicht is het een druk Memorial weekend, maar w.s. wel een bijzondere ervaring.
#4 - 15-12-2009, 16:28 uur

Mrjn

De kans bestaat dat het moeilijker is om een hotel te vinden, dus ga daar eerder naar op zoek.

Ben een paar keer met MD in de VS geweest en ik moet zeggen dat ik er weinig van heb gemerkt, behalve dan vollere hotels in dat weekend. Alles is of gaat dan open omdat het zomerseizoen begint.
#5 - 15-12-2009, 19:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15