Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Narrows of Angels Landing?

Discussie gestart

Nici

Wij zullen half juni in Zion zijn. Ik ben nu aan het kijken welke wandeling we willen gaan maken.
We willen graag of de Narrows of Angels Landing doen.
Uit alle verhalen op de site heb ik een lichte voorkeur voor Angels Landing, ik geloof niet dat ik hoogtevrees heb  ;)
Nu zou ik graag willen weten of de Narrows nog te koud is voor half juni, dan is de keus nl makkelijjk en gaan we voor Angels Landing. Wat voor schoeisel moet je aanhebben voor de Narrows. We hebben goede wandelschoenen, maar worden de voeten dan op den duur toch echt niet nat?
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om op onze eerste middag in Zion een stukje van de Narrows te lopen (en tot waar dan minimaal?) en dan de volgende dag Angels Landing?

groetjes, Nicoline
#1 - 05-02-2010, 10:33 uur

hdeweert

De Narows zijn niet altijd begaanbaar. Wij waren er ooit eind mei begin juni toen was het kon je er wild water varen, maar we zijn er ook rond die tijd geweest en toen stond het bijna droog het is wel aan te bevelen om eerst info in te winnen bij het info center. Enige voorbereiding is wel nodig geheel afhankelijk van hoe hoog het water staat.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=113&Itemid=484

 Angels Landing is een prachtige wandeling
Voor foto’s
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=435
voor het verslag
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=202&Itemid=613
wat de schoenen betreft heb ik ze daar op slippers naar boven zien gaan. Een paar stevige schoenen zijn wel aan te bevelen.


Harm
#2 - 05-02-2010, 11:06 uur
« Laatst bewerkt op: 05-02-2010, 11:44 uur door hdeweert »

Nici

Op de fotos van de Narrows staat het water niet zo heel hoog toch? Ik kijk misschienn iet goed, maar ik kan niet zien in welke periode jullie daar waren? Over welke voorbereiding heb je het?
#3 - 05-02-2010, 11:33 uur

Marianne

Je kunt de Narrows als backcountry hike doen, of je kunt gewoon een stukje er in lopen vanaf de Riverside walk. Zie ook hier voor meer informatie.
De meeste mensen zullen alleen vanaf de Riverside walk een stuk door het water gaan lopen.
Wij hebben dat in 2008 gedaan en ik had graag tot aan Orderville Canyon willen lopen, maar de rest van de familie wilde eerder terug. Het kost ook wel aardig wat tijd.
De stand van het water kan erg variėren. Aan het begin staan waarschuwingsborden - of informeer bij het visitor center.
Ik had Teva-sandalen en dat ging prima, maar ik vind een stok (liggen vaak bij het begin maar je kunt ze ook huren in Springdale) wel prettig. Ondanks die stok (of eigenlijk door die stok) ben ik op een snelstromend deel onderuit gegaan. Ik zou dan ook voorzichtig zijn met camera's.
Voor een klein stukje voldoen simpele waterschoenen wel, maar wil je iets verder lopen dan heb je iets met goede zolen nodig. Schoenen zijn ook te huur in Springdale.
Je kunt prima beide wandelingen doen zoals jij aangeeft. Er zijn ook voldoende mooie alternatieven als de Narrows te koud blijken, of als het water te hoog is.

Marianne
#4 - 05-02-2010, 12:07 uur
« Laatst bewerkt op: 05-02-2010, 12:48 uur door Marianne »

hdeweert

Er was een stukje tekst van mijn post afgevallen, dat is ondertussen hersteld. Marian heeft je al voorgelicht over de Narows.
Wij hebben de Narows nooit gedaan. Toen ik hem wilde doen stond het water te hoog en toen ik hem wel kon doen had ik
geen zin in natte voeten. De plaatjes zijn genomen langs de Riverside Walk en de temple of sinawava. Verder zijn we nooit gekomen.

Harm
#5 - 05-02-2010, 12:43 uur

Marianne

n ons 2008-verslag staan foto's van de Narrows, zie hier. Dat was op 3 augustus. Het water zal in juni waarschijnlijk hoger staan.

Marianne
#6 - 05-02-2010, 12:56 uur

Nici

Ik had je verslag al gelezen, incl. jouw plons...!
Naar aanleiding van jullie tips denk ik dat we:
Van Las Vegas, via Valley of Fire en Lake Mead naar Zion rijden. Ik hoop dan dat we die middag nog een stukje van de Narrows te kunnen lopen en dan pakken we de volgende dag Angels Landing.
Is die eerste dag haalbaar (volgens mij gaat de klok nog een uur terug)? We slapen 2 nachten in Springdale.

Nicoline
#7 - 05-02-2010, 13:28 uur

cyclops8

De klok gaat geen uur terug maar een uur vooruit!

Ik weet niet hoever je de Narrows in wilt lopen, maar ik denk dat het krap wordt.

Wij zijn afgelopen zomer om 07:00 uur uit Vegas vertrokken en onderweg ongeveer een half uurtje gestopt in Mesquite om de nodige proviand in te slaan.
We waren om 10:30 bij de ongang van Zion en tegen de tijd dat we auto hadden geparkeerd en in de tram zaten was het 11:00 uur. We waren echter de klok vergeten vooruit te zetten, dus het was al 12:00 uur voordat we aan Angels Landing konden beginnen.

In totaal heeft de wandeling ons bijna 3,5 uur gekost, maar het was een van de mooiste belevenissen uit onze 4 weken durende rondreis!

Ik ben niet in Valley of Fire en Lake Mead geweest, maar denk niet dat het je allemaal gaat lukken in een dag.
#8 - 05-02-2010, 15:13 uur

Nici

Sorry, klok vooruit bedoelde ik inderdaad.

Maar het is dus de bedoeling om van LV (via VOF en lake Mead) naar Zion te rijden en dan een stukje van de Narrows.
Angels Landing willen we dan pas de volgende dag doen. Dus daar hebben we genoeg tijd voor en dan 's middags bijkomen in het zwembad van Desert Pearl Inn!

We zullen niet om 7.00 uur vertrekken uit LV (hopelijk zijn we tegen die tijd aan het tijdsverschil tussen NL en USA gewend), maar als we om 9 uur zouden vertrekken kunnen we dus rond 14 uur in Zion zijn. Maar dan hebben we dus maar weinig gezien van VOF...
#9 - 05-02-2010, 16:18 uur

Bas_en_Es

DAcht dat VOF niet zo groot was, maar wij hadden de afslag gemist, dus kan je er niet meer over vertellen  ;)
Bij ons mochten we de narrows niet lopen. Had dag ervoor hard geregend/gehageld, dus water was te hoog en stroomde te snel. Aan het eind van de riverside walk zag je wel mensen proberen, zag er grappig uit.
Je zult zien dat je soms overgeleverd bent aan oa het weer.
Ik vond zelf de angels landing zo eng eruit zien van beneden af (minimensjes zo hoog boven je) dat ik het niet eens aandurfde een stukje te proberen...ook dat is afhankelijk van het weer (slippery)..
Goed om een planning te hebben, maar een plan B is ook aan te raden soms!
Suc6!
Gr,
ES.
#10 - 07-02-2010, 10:02 uur

Zofsky

Wij hebben ze alletwee gelopen.
Eerste dag The narrows (tot aan ons middel in het water, dus ja, je schoenen worden nat!)
We zijn ook verder gelopen vanaf riverside walk. Totaal hebben we (heen en terug) ongeveer 3 a 4 uur gewandeld.
We hadden speciaal 2 paar wandelschoenen bij ons en wandelstokken.
Het is heel glibberig, je loopt over gladde bowlingballen in stromend water!

Angels landing hebben we de volgende dag gelopen ('s ochtends) en dat was inderdaad echt een hele mooie ervaring. WOW! Ook best wel een pittige wandeling hoor, flinke klim.

Als ik er 1 moest kiezen zou het zeker Angels Landing zijn!

#11 - 08-02-2010, 13:32 uur

MiamiHeat

Allebei als je de kans krijgt....persoonlijk vond ik de Narrows mooier om te doen.....
#12 - 08-02-2010, 18:00 uur

Nici

Afhankelijk van het weer en waterstand (zoals Es al suggereerde met plan B) willen we op de eerste middag een stuk van de Narrows doen en gaan we de volgende dag voor Angels Landing. En ik hoop heel erg dat het weer meewerkt en dat we ze allebei kunnen doen. Twee paar wandelschoenen hebben we helaas niet, dus ik zal eens kijken hoe we dat gaan oplossen, misschien waterschoenen huren in Springdale wat Marianne vertelde (weet iemand waar dat kan?). Alleen ben ik dan weer bang voor blaren o.i.d. We zullen ook afhankelijk van de weersverwachting (en de hoeveelheid regen in Zion de dagen ervoor) in Vegas pas besluiten of we VOF wel of niet doen en evt. direct doorrijden naar Zion, zodat we genoeg tijd hebben voor the Narrows. Dat is iig plan A...!
#13 - 08-02-2010, 18:16 uur

Bas_en_Es

 :afro:
#14 - 08-02-2010, 19:10 uur

Hans B

Schoenen met goede zolen zijn een must om een eind de rivier in te wandelen. Net als een goede dikke stok.
Wij zijn met onze sportschoenen de Narrows ingeweest (2u heen tegen de stroom in en 1½u terug met de stroom mee)
De volgende dag schoenen gedroogd.

Het ommetje door de Valley of Fire is erg leuk, maar als je moet kiezen tussen meer tijd in Zion of VOF, dan zou de keuze voor mij erg gemakkelijk worden.
ZION. ^-^
#15 - 08-02-2010, 20:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15