Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Nevada/Utah (9 dagen) met kinderen (6 en 2 jaar) in april 2007

Discussie gestart

Corine

Hallo,  :)

Wij wonen sinds vorig jaar in de Verenigde Staten (New Jersey) en verhuizen volgend jaar juli weer terug naar Nederland.

Tijdens de vakantie van mijn dochter (begin april 2007), willen we voor ± 10 dagen naar Las Vegas. Vanaf daar willen we per auto of camper een rondrit maken. Als doel hebben we:
-       Grand Canyon – South Rim
-       Grand Canyon – North Rim
-       Red Rock Canyon
-       Bryce State Park
-       Zion State Park

Voordat we definitief een besissing nemen hebben we nog een aantal vragen.
1. is een rondrit per camper qua weersomstandigheden (temperatuur overdag en ´s nachts) slim met 2 kinderen; of is het verstandiger om met een auto te rijden zodat wij ´s nachts in een hotel/lodging kunnen overnachten?
2. is een rondrit per auto of camper (gezien de afstanden tussen de diverse parken en de duur van onze vakantie) slim (met 2 kinderen).

Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen over het maken van een rondrit in april.

Alvast bedankt.

Groetjes Corine

#1 - 13-09-2006, 19:30 uur

Hans B

Hallo Corine,
wat een leuk idee om nog even met vakantie te gaan voordat je terug naar NL gaat.
Ik denk dat het rondje qua afstand in 10 dagen heel goed te doen is.
Wat betreft de tijd van het jaar kan er nog veel sneeuw liggen en het 's avonds erg afkoelen, zeker omdat je in de NP's op minimaal 2000 meter zit. Een camper kun je wel lekker warm stoken, maar ik denk dat je voor een korte (april) periode met een auto/motel iets beter en luxer af bent en wellicht ook goedkoper. Een camper is vaak pas voordelig wanneer je wat langer gaat.
Als camperrijder moet ik zeggen dat het wel een hele belevenis is om met zo'n 'gevaarte' op stap te gaan.
Succes, Hans
#2 - 13-09-2006, 21:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Corine

We hebben besloten om de rondrit te verplaatsen naar half mei. We hebben begrepen dat er de laatste 2 jaar in april 80 cm sneeuw lag in Bryce Canyon Park. Verder gaan we de rit maken per auto. Dat is inderdaad een stuk goedkoper, gezien de korte duur van onze vakantie. We gaan vanuit Las Vegas naar Grand Canyon NP, daarna naar Bryce Canyon NP en uiteindelijk via Zion NP weer naar Las Vegas. We willen overal ongeveer 2 dagen blijven, zo hebben de kinderen het idee dat ze niet continue in de auto zitten.
#3 - 17-09-2006, 15:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15