Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nationale parken: lodges

Discussie gestart

DirkD

Hallo iedereen,

Zoals je kan lezen in mijn andere posts zullen mijn vrouw en ik in april 2011 een rondreis maken in het Zuidwesten van de USA.
Vanzelfsprekend doen we hierbij een (heel) aantal nationale parken aan.
Bij een aantal willen we toch wel of in het NP zelf slapen, of net erbuiten.

Ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met de volgende lodges:
  • Grand Canyon Maswik Lodge: Ik merkte dat de kamers in de South section uiteindelijk ongeveer hetzelfde kosten als de motels net buiten het park. Lijkt me dan wel leuker in het NP zelf te verblijven.  Ik las ook dat het vrij eenvoudig is, maar voor die prijs verwacht ik natuurlijk geen luxe, zolang het maar proper en goed genoeg is voor een paar nachten?
  • Monument Valley: Goulding's Lodge
  • Zion: Zion Lodge, zo eentje met een open haard :)
  • Yosemite: Yosemite View Lodge

Ik heb ook al even bij de reviews gekeken op de 'gewone' site van dit forum, maar hoe meer info hoe beter  :afro:
Alvast bedankt voor alle feedback!  :)

Groeten,

Dirk

#1 - 27-07-2010, 19:33 uur



Steson

Ik zou ook zeker de reviews op tripadvisor.com meelezen. Die Amerikanen kunnen erg zeuren over de kleinste dingen, dus als een hotel goed scoort daar, dan vind ik het al een goed hotel  ;)
In de jaren dat wij naar de Dominicaanse gingen, hielp dit altijd ! Nooit een hotel gehad die tegenviel......

In Zion zul je heel veel reacties krijgen en tips voor Desert Pearl Inn.
Ik heb om die reden dit hotel ook gereserveerd, iedereen is er gewoon lyrisch over !!
Check die site maar eens: http://www.desertpearl.com/rooms/
Ik heb natuurlijk nog geen idee hoe het bevalt.

Ben zelf ook benieuwd naar Yosemite View Lodge. Wij hebben er een river king-room.

Succes met het zoeken !!

Sonja
#2 - 27-07-2010, 19:44 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Mrjn

Maswick heeft prima kamers, het zit alleen een minuut of 5 lopen van de rim af. Ik vond dat geen enkel probleem, maar er zijn mensen die graag vlak naast de rim willen slapen. Vermijd het eten in de Maswick Lodge, trouwens.

Goulding's is ook prima, grote kamers met zicht op Monument Valley. Als je er tenminste niet tijdens een sneeuwstorm zit. Eten bij Goulding's is okee, maar ik durf de salad bar niet  aan. We zagen de volgende ochtend dat ie nog altijd gevuld was, onder meer met vliegjes.

Met de rest heb ik geen ervaring. Ook ik heb bij Zion in de Desert Pearl Inn geslapen. (= inderdaad aanrader)
#3 - 27-07-2010, 19:45 uur

Marianne

Op dit kaartje kun je de ligging van de lodges in de Grand Canyon zien. Aan de rim en goed betaalbaar is de Bright Angel Lodge.

De Yosemite View Lodge ligt niet in het park, maar in El Portal. In het park heb je onder meer de Yosemite Lodge at the Falls, en verschillende kamers, cabins en tenten bij Curry Village. De kamers bij Curry Village (de stoneman Room, er zijn er maar 3) zijn prima en veel goedkoper dan de kamers in de lodge. Tijdig reserveren is echt nodig, maar dat had ik al in je eerste topic gezegd.
Vooral voor Yosemite is een overnachting in het park handig omdat de afstanden van buiten het park aardig groot zijn.

In Monument Valley heb je tegenwoordig ook het View Hotel. Zal wat rijziger zijn. Voor een goedkope oplossing: de cabins bij Goulding's Campground.

Marianne (die de salade bij Goulding's overleefd heeft)
#4 - 27-07-2010, 20:25 uur

Yessica

Die Amerikanen kunnen erg zeuren over de kleinste dingen, dus als een hotel goed scoort daar, dan vind ik het al een goed hotel  ;)

 :offtopic: Over het algemeen vind ik dat een eigenschap die exclusief is voorbehouden aan Nederlanders. Overal waar je komt lopen ze te klagen, vooral over geld  ::) 

Zion Lodge vond ik prachtig gelegen, zo mooi tussen die bergen, hertjes en zelfs gieren die rustig rondscharrelen tussen de mensen, maar de kamers vond ik erg donker. Datzelfde gold ook voor de kamer in de Bryce Lodge. De lokatie is geweldig en ik zou er meteen weer blijven hoor, maar toen ik daarna een prachtige, lichte kamer had in het El Tovar in Grand Canyon merkte ik toch wel dat dat een stuk fijner is!

Goed, uiteindelijk ben je niet zo vaak in je kamer en ik vond het heerlijk om in de parken om 5 uur 's ochtends meteen naar de rim te kunnen lopen. Lokatie gaat toch boven alles!
#5 - 28-07-2010, 09:45 uur



Steson

Oh, wij Nederlanders kunnen zeker lekker zeuren, maar sommige Amerikanen geven een hotel al een onvoldoende als ze bv. een kakkerlak in de gang hebben gezien (zelfs nog buiten de kamer) of dat ze geen optie hebben vegetarisch te kunnen eten (hoezo niet vooraf eens checken of dat wel kan......)
Of dat de barman bv. zo'n trog (thermosfles) van 5 liter aan de bar niet willen vullen in een all-in hotel  ;)

En hoe meer reviews en hoger het cijfer, hoe beter natuurlijk....... Bij mij is het in ieder geval altijd naar tevredenheid geweest.
#6 - 29-07-2010, 21:28 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

DirkD

Yes, Zion Lodge met fireplace is geboekt, en ook de BA Lodge (een kamer, geen cabin) in de Grand Canyon  :D

Yosemite View Lodge zit al vol blijkbaar, dus is geen optie meer..

Verder proberen we een cabin te boeken bij Gouldings Campground in Monument Valley, maar dat lukt niet al te best via de site.. volgens mij last van een bugje.. al aan het mailen met hen..

maar morgennacht vertrekken we eerst naar Frankrijk, even wat minder aan de USA denken (wel moeilijk ;))
#7 - 02-08-2010, 18:07 uur



Marianne

Yosemite View Lodge zit al vol blijkbaar, dus is geen optie meer..
Heb je het nu over de Lodge in het park, of bedoel je inderdaad de Yosemite view Lodge, die in El Portal ligt? Als je naar El Portal gaat kun je ook de Cedar Lodge proberen. Ik kan het me haast niet voorstellen dat het al vol zit in april, bijna de hele maand is er nog wel wat vrij. En anders Curry Village proberen. Op welke datum zit je er?

Marianne
#8 - 02-08-2010, 18:49 uur

DirkD

Hoi Marianne,

Inderdaad, de view lodge in el portal..
we zouden daar net op een zaterdag toekomen, de 23e april, voor 2 nachten.. heb ook al wat gespeeld rond die datum..
Als ik de data invoer krijg ik overal N/A te zien, maar misschien kan je ze gewoon nog niet boeken nu?

Er zijn natuurlijk wel alternatieven indien het echt zo is :)
#9 - 02-08-2010, 19:43 uur



Steson

Als ik de data invoer krijg ik overal N/A te zien, maar misschien kan je ze gewoon nog niet boeken nu?

Volgens mij ben je te vroeg. Ik heb dit ook aan de hand gehad in oktober 2009 om te boeken voor mei 2010. Toen kon ik ook nog geen kamer reserveren.....
Erg hè, dat je dan eigenlijk geduld moet hebben ?! Ik kon er slecht tegen, want ik wilde persé een kamer ergens en die kon ik heel lang nog niet boeken !
#10 - 02-08-2010, 20:02 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

DirkD

Volgens mij ben je te vroeg. Ik heb dit ook aan de hand gehad in oktober 2009 om te boeken voor mei 2010. Toen kon ik ook nog geen kamer reserveren.....
Erg hè, dat je dan eigenlijk geduld moet hebben ?! Ik kon er slecht tegen, want ik wilde persé een kamer ergens en die kon ik heel lang nog niet boeken !

Oef, er is dus nog hoop :)
Bedankt voor de feedback!

Inderdaad, we wilden zo snel mogelijk de belangrijkste plaatsen vastleggen, geduld staat ook niet in mijn woordenboek ;)
#11 - 02-08-2010, 20:18 uur



Marianne

Je zou inderdaad wel eens te vroeg kunnen zijn.
Waarom ga je niet in het park zitten?

Marianne
#12 - 02-08-2010, 20:48 uur

DirkD

Je zou inderdaad wel eens te vroeg kunnen zijn.
Waarom ga je niet in het park zitten?

Marianne

Op eerste zicht lijken de kamers daar vrij duur, en curry village (cabins of tenten) zegt mijn vrouw nog niet al te veel..
(merk op dat wij zelfs nog nooit gekampeerd hebben ;), maar het is nu ook niet zo dat we luxe superbelangrijk vinden)
Maar we laten het nog wat inzinken, want ik vermoed dat zo in het park zitten ook wel de moeite loont..

Maar ik had de indruk dat de Yosemite View Lodge nog aanvaardbaar dicht bij het park ligt?
#13 - 02-08-2010, 20:52 uur



Steson

Hmmmm...... Volgens mij liggen we op 1 lijn wat betreft het kiezen van de accomodaties  ^-^

Wij hebben Curry Village heel kort overwogen (wij zijn absoluut geen kampeerders !!
Ik wilde het nog wel aan met een eigen badkamer ofzo, maar dat zat al vol.
Dus dan is volgens Tripadvisor (ja hoor, daar is 't ie weer....) de Yosemite View Lodge in El Portal de beste keuze gezien de prijs/kwaliteit.

Wij zitten er 2 nachten en hebben als extra (voor het uitzicht) de riverview kingroom. Kan mijn man nog een hengeltje uitgooien  ;D

Volgens mij is het al prachtig rijden daar, dus dat ritje naar de ingang van Yosemite is toch wel mooi rijden en volgens mij niet saai.........
#14 - 02-08-2010, 21:52 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Curry Village is geen camping. Er staan tenten (met normale bedden), maar ook cabins en er zijn gewone kamers. Je moet er wel op tijd bij zijn, maar dat had ik al eerder gezegd.
Vanaf El Portal is het een half uur rijden naar Yosemite valley. In april zal dat geen probleem zijn, in het hoogseizoen kan het meer tijd kosten, en je zul dan je auto ergens moeten zien kwijt te raken.

Marianne
#15 - 02-08-2010, 22:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15