Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nationale parkpas

Discussie gestart

lien

hallo,

Zoals sommigen hier ondertussen al wel weten, gaan we in de zomer naar West Amerika.  We gaan er heel wat nationale parken bezoeken (Grand canyon, bryce, zion, death valley, yosemite en misschien seqoia).  we hebben al heel wat gehoord over een nationale parkpas, en gaan dit dus waarschijnlijk ook aanschaffen.

- Geldt zo'n parkpas per persoon of per wagen(2pers dus)?
- Kunnen we hem best aankopen bij het eerste NP of vooraf bestellen via internet?  wat zijn de voor en nadelen van elk?
- scheelt dit erg veel in prijs wanneer we hem zouden bestellen via internet?

Alvast bedankt!

Lien
#1 - 12-02-2005, 10:23 uur

Mississippi

Alle info over de pas is te vinden op de website van de National Park Foundation.



De pas kost via de website $50 en geldt voor iedereen die in de auto van de pashouder zit. In sommige parken mag dat alleen naaste familie als ouders of kinderen van de pashouder zijn. Ik heb hem zelf altijd in het eerste park gekocht. Je hebt dan niet met verzendkosten ($8.95) te maken.

 ??? Wie weet wat de 2005-pas bij aankomst in een park kost ???
#2 - 12-02-2005, 11:51 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 11:57 uur door Mr Mississippi »

Ebelix

Als je de pas per internet besteld dan komt jullie naam erop te staan. Wij kopen hem altijd bij het eerste park wat we aandoen.
#3 - 12-02-2005, 12:15 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

lien

dus als ik met mijn vriend ga kan het zijn dat we nog extra moeten betalen?  halen we die 50€ er dan nog wel uit of is het dan voordeliger om losse tickets te kopen?
#4 - 12-02-2005, 12:52 uur

Mississippi

dus als ik met mijn vriend ga kan het zijn dat we nog extra moeten betalen?  halen we die 50€ er dan nog wel uit of is het dan voordeliger om losse tickets te kopen?

Nee hoor ! Jouw vriend geldt volgens mij ook als "spouse".
Het is trouwens $50 (€40)
#5 - 12-02-2005, 13:04 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 13:08 uur door Mr Mississippi »

Wop

Hoi Lien,

Hier wat extra info : http://www.verenigdestaten.info/np/parkpas.html

Als je drie of meer parken bezoekt, haal je het er gemakkelijk uit!
#6 - 12-02-2005, 14:03 uur

Norbert

Ik heb de parkpas bij het eerste park welke we aandeden gekocht. In elk park kon ik op vertoon van de kaart zo doorrijden. Ik heb de reis samen met een goede vriend van mij gemaakt.

Als je zoveel parken bezoekt heb je de kosten er zo weer uit.
#7 - 12-02-2005, 16:49 uur

Jez

Buiten dat je de kosten er wel uit krijgt, zou ik er ook niet te lang over nadenken. Die $50,- komt geheel ten goede aan de NP's en draagt bij in de onderhoudskosten. Dit lijkt me beslist niet teveel geld als je nagaat wat je ervoor terug krijgt! Trouwens, je hebt een jaar lang toegang tot alle NP's -> een dagje efteling kost je meer! (€23,- entree pp + €6,- parkeergeld) Altijd doen, zou ik zeggen!
#8 - 12-02-2005, 20:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

miss amerika

Hoi, je hebt de kosten er zo uit.  Grand Canyon kost $20 en Zion $15 of zo.  De pas is geldig voor iedereen in de auto.  Zo'n pas is alleen geldig bij Nationale Parken, sea shores, monuments, recreation areas, battlefields, enz

Veel pleizier
#9 - 27-02-2005, 20:37 uur

Norbert

Voor Monument Valley geldt deze pas weer niet. Als je dit park wilt bezoeken moet je 10 dollar betalen.
Monument Valley is namelijk eigendom van de Indianen.
#10 - 28-02-2005, 11:05 uur

Mississippi

Voor Monument Valley geldt deze pas weer niet. Als je dit park wilt bezoeken moet je 10 dollar betalen.
Monument Valley is namelijk eigendom van de Indianen.

Volgens mij kan je gewoon door Monument Valley rijden en alles bekijken vanaf de openbare weg (163). Je moet alleen betalen als je op de parkeerplaats met een paar winkeltjes wil staan.
#11 - 28-02-2005, 19:36 uur

Ebelix

Nee, Monument Valley is meer dan een parkeerplaats met een paar winkeltjes.

Je kan met eigen (huur) auto de valley inrijden en alles van dichtbij bekijken.  In de valley zelf zie veel meer dan wanneer je boven op de parkeerplaats blijft. Ook is het mogelijk om in de valley paarden te huren en een tocht te maken.

Als je op 163 blijft zie je heel weinig van Monument Valley.

Het is absoluut de usd 10 waard.
#12 - 28-02-2005, 19:50 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

lien

hallo,

bedankt voor de info.  jammer genoeg komen we niet in monument valley... iets te ver uit de richting.  dat wordt iets voor een volgende keer!  8)
#13 - 28-02-2005, 20:31 uur

Norbert

Nee, Monument Valley is meer dan een parkeerplaats met een paar winkeltjes.

Je kan met eigen (huur) auto de valley inrijden en alles van dichtbij bekijken.  In de valley zelf zie veel meer dan wanneer je boven op de parkeerplaats blijft. Ook is het mogelijk om in de valley paarden te huren en een tocht te maken.

Als je op 163 blijft zie je heel weinig van Monument Valley.

Het is absoluut de usd 10 waard.
In 2003 zijn wij ook met onze huurauto door Monument Valley gereden. Inderdaad wel een leuke rit. Een beetje hobbelig en stoffig maar het uitzicht is grandioos.
#14 - 01-03-2005, 19:29 uur

Loek

Als je monument valley misrijdt, dan mis je dit soort uitzichten:








#15 - 01-03-2005, 20:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15