Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

navigatie

Discussie gestart

vanpoecke

Reizen jullie allemaal met navigatiesysteem(al dan niet gehuurd) of zijn er ook mensen die alleen de kaart gebruiken?
#1 - 13-04-2014, 14:06 uur

hdeweert

Omdat ik hem in Nederland veel gebruikte heb ik bij mijn Garmin GPS ook een kaart voor Amerika gekocht. In de bewoonde wereld ( steden) is het erg makkelijk om  bv hotels restaurants op te zoeken. Buiten de stad is een GPS in Amerika eigenlijk niet nodig.  Het  probleem met GPS is echter dat je geen notie hebt waar je je op dat moment bevind terwijl als je een kaartlezer naast je hebt zitten die je kan wijzen waar je bent. Persoonlijk heb ik meegemaakt dat ik uit het hotel kwam en de GPS geen zender ontving. Je hebt dan geen notie waar je zit en hoopt maar dat ie gouw wat ontvangt. Wij gebruiken dus altijd een combinatie van de kaart en de GPS.
#2 - 13-04-2014, 14:41 uur

Jez

Kaart. Ik vind kaartlezen leuk. Ik haat GPS. Voor noodgevallen, als we een adres moeten vinden op straatnaam niveau, gebruiken we de navigatie op onze mobiel.
#3 - 13-04-2014, 15:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Reizen jullie allemaal met navigatiesysteem(al dan niet gehuurd) of zijn er ook mensen die alleen de kaart gebruiken?

Ik ga regelmatig naar Amerika / Canada en heb daarvoor al jaren een eigen (Garmin Nuvi) navigatiesysteem waarop de Amerikaanse en Canadese kaarten zitten.
Deze Nuvi wordt alleen maar gebruikt voor reizen naar Amerika / Canada. Voor gebruik thuis heb ik een andere, met EU kaarten.
De Amerikaanse Nuvi die ik nu heb is 2 jaar oud, komt van BestBuy en kostte destijds 92 $.  Da's nog geen 70 euro.
Zelfs als je maar eenmalig naar Amerika gaat kun je beter (goedkoper) een gps kopen dan er een huren.
Bij thuiskomst zet je het ding te koop op marktplaats (of op dit forum) en je verkoopt 'm aan iemand die ook naar Amerika wil.

En Harm heeft gelijk, voor het totaaloverzicht en het plannen van een (mooie) route is een kaart nog steeds handig.
Maar tijdens het rijden, vooral in de steden,  zou ik m'n gps niet graag meer missen.

Tip: Als je de eindbestemming in je gps zet, laat 'm dan niet altijd via de kortste of snelste weg naar die eindbestemming navigeren, maar indien gewenst langs mooie, zelfgekozen wegen die je als via-punten in je gps zet.
Sommigen, die nog nooit zo'n gps hebben gebruikt, denken dat die gps "de baas gaat spelen" en de route gaat bepalen.
Dat is niet zo.  Met een aantal goed gekozen via punten bepaal JIJ de route.   

Hieronder een linkje naar Best Buy. Kun je alvast het aanbod en de prijzen bekijken.
Best Buy is een beetje vergelijkbaar met onze Media Markt en heeft veel meer keus dan bijvoorbeeld een Walmart
Linkje -----> http://www.bestbuy.com/site/Car-Audio-GPS/GPS-Navigation/abcat0301000.c?id=abcat0301000
#4 - 13-04-2014, 15:24 uur

Old Faithful

Ik ben het met de anderen eens: Vooral handig in de steden, daarbuiten niet noodzakelijk en een kaart geeft een beter overzicht. Bovendien kun je op een kaart vaak zien welke wegen scenic zijn en bij een kaart zal de techniek je niet in de steek laten.

Tip: Als je de eindbestemming in je gps zet, laat 'm dan niet altijd via de kortste of snelste weg naar die eindbestemming navigeren, maar indien gewenst langs mooie, zelfgekozen wegen die je als via-punten in je gps zet.
Sommigen, die nog nooit zo'n gps hebben gebruikt, denken dat die gps "de baas gaat spelen" en de route gaat bepalen.
Dat is niet zo.  Met een aantal goed gekozen via punten bepaal JIJ de route.   

Let wel op dat niet alle navigatietoestellen meerdere viapunten in een route accepteren. In dat geval kun je de plekken die je per se aan wilt doen als aparte waypoints met oplopende nummering in het toestel zetten en die achtereenvolgens als eindbestemming selecteren.
#5 - 13-04-2014, 17:14 uur
Groet,

Old Faithful

jhbechthum

Mijn reactie komt ook zo'n beetje op hetzelfde neer.

Ik heb een Mio navigatie voor Nederland (Europa).
Na een keer een navigatie huren heb ik voor mijn Mio de kaarten van Noord-Amerika gekocht (kostte net zoveel als navigatie huren).
Alle volgende keren heb ik dus bespaart op navigatie.

Met de voorbereidingen van de reis bepaal ik de route die ik wil rijden, inclusief bezienswaardigheden onderweg.
Die routes per dag zorg ik dat ik kant en klaar heb om 's-avonds in de navigatie te laden voor de volgende dag.

Daarnaast heb ik altijd een kaart als backup voor als de techniek je in de steek laat. Maar ik ben dan ook van de generatie die nog kan kaartlezen :D.

Voor de eerste rit vanaf het vliegveld naar de eerste overnachting heb ik nog extra een routebeschrijving bij me omdat na de verplaatsing over de grote plas de navigatie wel eens meer tijd nodig heeft om de nodige satellieten te vinden om de positie te bepalen.

Johan
#6 - 13-04-2014, 18:56 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

TondeG

Heb ik een keer gedaan toen ik rondje Westen heb gereden. Het is allemaal zeer goed te doen maar zoals eerder aangegeven in de steden zoals bv LA is het erg handig, een kaart is dan niet eg overzichtig.
#7 - 13-04-2014, 20:21 uur

Mississippi

Voor het plannen van de reis is een kaart overzichtelijk en zijn de 'scenic routes' veel beter zichtbaar. Voor de laatste miles naar een bestemming en in steden is een GPS handig.

Ik gebruik zelf de TomTom app op de iPhone en iPad ($36). Bij ons staat de iPhone in 3D in het zicht van de bestuurder. Op de iPad (groter scherm) kan je als bijrijder een 2D overzichtskaart van TomTom bekijken en zie je waar je bent. Dat is vergelijkbaar met een kaart. Ik voer thuis de eindbestemmingen al in op TomTom, maar de route bepalen we pas later aan de hand van papieren kaarten die we ook in de auto meenemen. Navigeren is gewoon leuk !
 8)
#8 - 13-04-2014, 20:47 uur

Pieter79

Een GPS vind ik wel zeker een must. Als je 3 weken op vakantie gaat, of het niet bij 1 keer wil houden, dan is het handiger een GPS aan te schaffen. Deze apparaten kosten niet veel meer en besparen je een hoop ergernis. Met een GPS kun je lekker op je gemak rondrijden zonder je te hoeven focussen op welke afslag te nemen en heel wat extra mijlen te maken om weer op je originele route terecht te komen.

Een GPS vervangt in mijn ogen niet het plannen van een mooie route of bepaalde stops, hiervoor kun je beter Google Maps of een kaart gebruiken. Als je niet meer perse voor de scenic routes gaat, maar puur van A naar B wil, dan zou een GPS genoeg moeten zijn.

Het punt dat je met een kaart beter weet waar je bent dan met GPS is niet waar. Een GPS (de meeste hebben die functie wel) geeft exact de locatie aan waar je je bevindt, en geeft je een route naar het eerstvolgende tankstation of hotel. Een kaart heeft deze optie niet.  ::)

Gr. Pieter
#9 - 13-04-2014, 21:49 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Tet14

In Europa gebruiken we onze gps maar nooit in de USA. Ik vind kaartlezen veel te leuk en heb dan ook een groot aantal AAA kaarten. Die zijn echt geweldig.  Ook het rijden in steden levert geen problemen op alhoewel ik moet toegeven dat ik voor LA een gedetailleerde kaart heb.
#10 - 15-04-2014, 11:05 uur

Dirc

Een GPS huren vind ik veel te prijzig. Ik werk meestal met Sygic op mijn mobiel.
Voordeel is dat deze kaarten vooraf te downloaden zijn en het geen data kost om de maps op te halen.
#11 - 15-04-2014, 13:26 uur

AntoonMakay

Zoals vele anderen aangeven Navi is handig in steden en verder ook wel handig om een inschatting qua tijd te hebben.
Wij gebruiken daarnaast altijd ook een kaart.
Is leuker.

Huur hem echter nooit.
Koop hem bij de eerste Walmart die je tegenkomt, is veel goedkoper.

Een aantal jaren geleden een TomTom gekocht met levenslange kaartupdate. Ik geloof voor zo'n $100,-
Prima.

Antoon
#12 - 15-04-2014, 22:38 uur

Marianne

Wij doen het meestal zonder navigatie. We zitten nooit veel in de steden, dat scheelt. Voor een korte trip in en rond LA hebben we eens een navigatie gehuurd. Gemakkelijker dan zonder navigatie een Walmart zoeken en voor een paar dagen ook niet duur.
We kopen meestal hier een Hallwag-kaart. Die bestrijkt meerdere staten en is toch gedetailleerd genoeg om in het westen je route uit te stippelen. Maar vooral erg leuk en handig om van te voren je route uit te stippelen. Ter plekke bezoeken we meestal een AAA-office waar we (gratis voor ANWB leden) kaarten per staat, per stad, per park of per streek meenemen. Voor een stad als LA hebben ze handige kaarten met bijvoorbeeld alleen het centrum, of alleen de freeways, Greater LA etc.
Wij rijden eigenlijk nooit fout. De enige keren dat het gebeurde was vlakbij bij ons hotel (Orchid Suites) in LA; daar reden we in twee verschillende vakanties verkeerd; een keer mét en een keer zonder navigatie. Gewoon een onduidelijk punt dus.  :)

Marianne
#13 - 16-04-2014, 10:27 uur

TondeG

Wij rijden eigenlijk nooit fout. De enige keren dat het gebeurde was vlakbij bij ons hotel (Orchid Suites) in LA

Grappig, wij kwamen uit SF en kwamen er ook niet uit ricting Orchid Suites, bij een benzine station op de kaart kijkende vroegen twee dames waar we heen moesten en pakte direct hun ipad en hebben de route op papier geschreven, toen was het vrij eenvoudig, dat maak je in Nederland niet zo gauw mee!
#14 - 16-04-2014, 13:00 uur

Wop

Ik gebruik beide, kaarten voor de details en tomtom (Gekocht voor 40 € op mijn Iphone) voor de grote stukken en straatniveau's...

Zou de navigatie niet willen missen...
#15 - 16-04-2014, 22:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15