Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nee, maar dit zou onze droomreis naar West-USA kunnen zijn in juli/augustus 2016

Discussie gestart

jeroen wiemer

dus hebben wij een beetje vergelijkbare vraag als de andere familie:

het verschil is dat wij kinderen hebben van 12-13-15 en dat wij bijna de hele vakantie kunnen benutten (5½ week)

ons idee is om vanuit Vancouver te vertrekken en via Yellowstone, Grand Canyon en Yosemite te eindigen in San Francisco (= de grote lijn)

meer in detail:
-via Cascades naar Yellowstone,
-we willen jullie mening horen over zuidwaards via Salt Lake (korter) of Denver (langer)
-we willen zeker Monument Valley, de canyon bij Page en de Grand Canyon doen, maar horen graag wat we dan echt missen of wat we echt ook erbij moeten doen "in die buurt" :-)
-we moeten om de Death Valley heen (camper) via Las vegas, maar zouden er misschien toch even in willen....
-we willen via Sequoia NP en Yosemite NP naar San Fransisco
-we willen nog wat dagen spenderen aan San Fransisico en kustgebied in de buurt (Monterey)

en....
-we willen ook beleven, anders worden de tieners gek :-)
- 1x raften (waar?),
- 1x canyon-walk (zion?)
- 1x canoen (waar?)
- 1x helikopter (GC)
- dieren zien (waar?)
- wandelen, maar dan moet het wel spannend en niet te lang enz zijn, want anders dan wordt er gesputterd :-(

We willen NIET verder naar het zuiden en ook niet naar omgeving Los Angeles

Wat horen we graag:
- is dit 'wat'?
- overwegen uit Calgary te vertrekken? misschien dan een camperhuur-probleem. Elders dan?

Veel dank bij voorbaat !!
#1 - 19-08-2015, 15:29 uur

Dirc

Ha Jeroen,

Leuke plannen!
Weet je ook al hoelang je in de States kunt en wilt zijn? Waar liggen verder jullie wensen?
Heb je voorkeuren voor vliegen (Denver is korter dan San Francisco)?

Met die informatie kun de de reis gaan indelen in het bekende concept op dit forum:
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver  - ....

etc.
etc.

Probeer vooral voor de parken voldoende tijd uit te trekken en je kunt beter te weinig dan teveel in je reis zetten. Ook de absolute reistijden in Google maps zijn leuk, maar je rijdt niet je hele vakantie op volle snelheid van A naar B, maar stopt juist regelmatig. Om te wandelen, lunchen, foto's te maken, ergens naar te kijken.

Succes!
#2 - 19-08-2015, 16:15 uur

Marianne

Kun je een camper in Canada huren en in de VS inleveren?
Als je in Vancouver (of Seattle) begint kun je via Yellowstone, Moab etc verder rijden. Via Denver is een aardige omzeg en zelfs met 5 weken zal dat wat krap worden. Als je Denver opneemt zou ik ook via South Dakota rijden (Mt rushmore, etc).
Een route van Denver via Yellowstone naar het ZW is ook mooi. Ik weet niet of Vancouver een must is?

Dieren zie je overal wel, in Yellowstone kun je beren, wolven, bizons, elk, etc zien. Met wat geluk ook elanden. In grand teton heb je ook kans op het zien van groot wild.
In de andere parken is het meer klein wild, maar ook in Yosemite en Sequoia komen beren voor.

Misschien kun je voor de route wat ideeën opdoen uit onze reisverslagen. In 2006 waren onze kinderen 13 en 11; toen begonnen we in Seattle. In 2008 hebben we onder andere Yellowstone en Moab bezocht.
Ik zou in elk geval Zion en Bryce niet overslaan als je daar toch in de buurt bent, en Capitol Reef biedt ook leuke mogelijkheden met kinderen. Zie daarvoor bijvoorbeeld eens de reisverslagen van Elly op www.michelly.nl.

Marianne
#3 - 19-08-2015, 16:55 uur

Cees A

 welkom op dit forum.

Algemene opmerkingen:
In 5½ week vakantie kun je nogal wat doen. Ben je toevallig werkzaam in het onderwijs dat je zolang vakantie hebt ?
Het zal een uitdaging worden om in Vancouver een verhuurder te vinden die het toestaat dat die camper in een Amerikaanse stad wordt ingeleverd.
ALS het je al lukt om zo'n verhuurder te vinden dan vrees ik dat je een godsvermogen aan drop-off kosten kwijt bent.
Ik heb geen ervaring met campers , maar met huurauto's is het zo dat er maar een paar verhuurders zijn die aan internationale one-wayverhuur doen en de kosten zijn niet mis.
Zoek dus eerst eens uit wat je mogelijkheden zijn in deze, want anders moet je andere plannen gaan maken.
V.w.b. een bezoek aan Death Valley zou je in Las Vegas een gewone personenauto kunnen huren voor 1 dag en daarmee een dagtocht naar DV kunnen maken.
Ik heb dit zelf een paar keer gedaan en volgens mij heeft Hans B dit ook al eens gedaan.
Het is 2 uur rijden naar Las Vegas, dus als je vroeg vertrekt uit Las Vegas heb je bijna een hele dag voor Death Valley.

Je route:
Ik ga er alvast maar van uit dat een internationale one-way camperhuur niet mogelijk is en kom dus meteen met een alternatief.
Ik maak er een route van met start in Salt Lake City en finish in San Francisco.
Als je wensen v.w.b te bezoeken parken, op Cascades na, zitten erin.
Kijk maar eens wat je ervan vindt.
 
1 Vlucht AMS - SLC
2 camper ophalen, boodschappen doen. Bij een early pick-up zou je alvast richting Yellowstone kunnen rijden. Kijk maar hoe ver je komt.
3 Naar (of door naar) Yellowstone
4-5-6 Yellowstone
7-8 Grand Teton
9 Van Grand Teton naar Flaming Gorge.
10 Naar Moab
11 Moab (Arches)
12 Moab (Canyonlands)
13 Van Moab naar Monument Valley
14 Van Mon.Valley naar Grand Canyon.
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Page
17 Page
18 Naar Bryce
19 Naar Zion
20 Zion
21 Van Zion via Valley of Fire naar Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas  (op een van deze dagen maak je een eventuele dagtocht naar Death Valley)
24 Las Vegas
25 Las Vegas naar Lee Vining (Mono Lake)
26 Via Tioga Pass naar Yosemite
27 Yosemite
28 Half de middag rij je van Yosemite naar Sequoia/Kings Canyon
29 Sequoia/Kings Canyon
30 Van Seq./Kings Can. naar Cambria of Morro Bay
31 Naar Monterey
32 Monterey
33 Van Monterey naar San Francisco
34 San Francisco
35 San Francisco
36 Vlucht naar Amsterdam
37 Aankomst Amsterdam

Uitgebreide info over de genoemde parken en plaatsen alsmede PDF kaarten van de nationale parken kun je vinden in onderstaande topics.
In deze topics worden 2 voorbeeldroutes behandeld.
De meeste info kun je vinden in het topic over de zuid-west route.
Info over Yellowstone, Grand Teton en Flaming Gorge kun je vinden in het andere voorbeeldroute-topic.
Zuid-west voorbeeldroute:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Route met Yellowstone, Grand Teton en Flaming Gorge:
---->   http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

Veel leesplezier en succes met plannen en voorbereiden

 
#4 - 19-08-2015, 19:03 uur
« Laatst bewerkt op: 19-08-2015, 19:09 uur door Cees A »

jeroen wiemer

Ha Dirc, Marianne, Cees A:
Heel veel dank voor jullie informatie!! Om kort te reageren:
1) Hoeveel tijd in de States: zoals gezegd: 5½ week
2) De camper willen we (kunnen we) huren bij El Monte juist over de grens bij Vancouver (dus in USA) huren. Dus dat is snel opgelost :-). Ik concludeer wel uit jullie antwoorden dat vertrek uit Canada met een camper (bijvoorbeeld boven Glacier NP) waarschijnlijk geen optie is.
3) Naar Denver vliegen heb ik (nog) niet overwogen omdat het gebied van Vancouver/Seattle naar Yellowstone ook mooi en niet zo droog als de rest van de reis. Ik denk dat het echt anders is. Maar......vanuit Denver naar Yellowstone is natuurlijk wel echt korter. Dit gaan we overwegen!
4) De diverse tips mbt dieren zien zijn erg fijn! We gaan kijken naar inpassen van Grand Teton enz.

Als jullie nog tips hebben na het lezen van mijn reactie, dan houd ik mij aanbevolen!!
#5 - 26-08-2015, 09:05 uur

Old Faithful

Ook ik heet je hartelijk welkom op het forum.
Ik mis in je wensenlijstje de bezienswaardigheden die horen bij Seattle/Vancouver als plaats van vertrek. Ik denk daarbij aan Vancouver Island, Olympic N.P., Mount Rainier N.P., Mt St Helens N.M. en de Columbia River Gorge. Als dat allemaal geen prioriteit is, zou ik ook denken aan een route San Francisco-Denver (of omgekeerd). Zo´n route met San Francisco-Seki-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Zion-Bryce-Capitol Reef-Moab-Grand Teton-Yellowstone-Black Hills-Badlands-Rocky Mountain N.P. en Denver biedt veel afwisseling.
Mocht je vast willen houden aan een begin in Vancouver/Seattle, zou ik ook eens kijken naar de bezienswaardigheden in het noordwesten en Canada. Ik zou dan ook na Grand Teton via Salt Lake City of Vernal naar het zuiden rijden. Een route verder naar het oosten via Denver lijkt me dan te veel van het goede. Schrijf echter de route eens van dag tot dag uit, zodat je ziet wat haalbaar is en wat niet.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 26-08-2015, 12:04 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2015, 12:06 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Cees A

Als jullie nog tips hebben na het lezen van mijn reactie, dan houd ik mij aanbevolen!! 

Ik denk dat we daarmee beter kunnen wachten totdat jij weet op welke luchthaven(s) je gaat vliegen en je een globaal routeplan hebt.
#7 - 26-08-2015, 13:18 uur

jetusa

Het noordwesten van US en Canada heeft veel te bieden (zie bericht Old Faithfull), het zou jammer zijn daaraan voorbij te gaan, zeker als je de moeite gaat doen om op Vancouver te vliegen en in US (weliswaar redelijk dicht over de grens) een camper te huren. 

In plaats van via de Cascades richting Yellowstone te rijden zou ik er voor kiezen om eerst e.e.a van Washington/Oregon State te zien en dan richting Yellowstone te rijden.
Mocht je liever een stuk Canada mee willen pakken dan zou je de camper kunnen ophalen, terugrijden naar Canada en via route 3 richting
Waterton/Glacier NP rijden om vervolgens vanaf daar naar Yellowstone en verder zuid te gaan.
Houd er wel rekening mee dat je Glacier NP niet in/doorheen mag rijden met camper, je kunt daarom het best aan de oostkant blijven (daar is sowieso de ingang voor Waterton) en met de parkbus vanuit St Mary Glacier NP in.
Mocht je eigenlijk liever zo snel mogelijk richting Yellowstone willen om meer tijd te hebben voor het zuiden, dan kan je jezelf beter de moeite en kilometers besparen door te beginnen in Salt Lake en via Yellowstone een route naar San Francisco samenstellen.

Als je naar Yellowstone gaat kan/mag je Grand Teton trouwens niet missen! (zie je opm. om te kijken of je dat kan inpassen).
#8 - 26-08-2015, 14:07 uur

jeroen wiemer

Beste OldFaithfull, Cees A en Jetusa,

Zeer fijn, jullie bijdragen!
Voor nu is mijn conclusie: Start Vancouver is flink langer maar de moeite als je daar prioriteiten ziet (nu gaat mijn reisidee daar teveel aan voorbij). Overweeg een start in Denver wanneer je die prioriteiten niet zo ziet, want dat biedt veel afwisseling en is korter (dank voor het schema!!).
De start in SaltLake had ik al gemarkeerd als startpunt, maar het nadeel daarvan vind ik het op en neer rijden....
Grand Teton heb ik nu ook in de smiezen. Mooi! Gaat erin!

Het echte reisschema moet nog gemaakt worden als er een basis is dat de hele familie leuk vind. Best lastig trouwens omdat een basis-reisplan vaak ontstaat al 'allerlei opties die de familie zou willen aandoen', een soort puntenwolk dus :-)


#9 - 26-08-2015, 16:09 uur

Cees A

Jeroen schrijft: De start in SaltLake had ik al gemarkeerd als startpunt, maar het nadeel daarvan vind ik het op en neer rijden
Wat bedoel je daarmee ?
In het schema dat ik op 19-08 om 19.03 uur plaatste is van op en neer rijden in ieder geval geen sprake.
Je rijdt in dat schema van Salt Lake City naar Yellowstone, daarna naar Grand Teton en vervolgens rij je via Flaming Gorge en Vernal naar Moab.

Je vraagt steeds om tips, maar in diezelfde reactie van 19-08 linkte ik naar 2 voorbeeldroutes.
In de informatie bij die voorbeeldroutes staan een heleboel tips over wat je in de parken en plaatsen allemaal kunt doen en ondernemen.
Die voorbeeldroutes op zich mogen misschien voor jou minder interessant zijn, de info over de parken is voor jou zeker heel erg nuttig.
Misschien goed om die info eens door te nemen .............................

Ik kopieer het betreffende stukje tekst en de linkjes dus hieronder nog maar een keer:
Uitgebreide info over de genoemde parken en plaatsen alsmede PDF kaarten van de nationale parken kun je vinden in onderstaande topics.
In deze topics worden 2 voorbeeldroutes behandeld.
De meeste info kun je vinden in het topic over de zuid-west route.
Info over Yellowstone, Grand Teton en Flaming Gorge kun je vinden in het andere voorbeeldroute-topic.
Zuid-west voorbeeldroute:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Route met Yellowstone, Grand Teton en Flaming Gorge:
---->   http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/

#10 - 26-08-2015, 17:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15