Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw USA4all september 2008 + zelf hotels boeken

Discussie gestart

Jolanda2

O ja, nog een vraagje, welke reisverzekering kunnen we het best nemen? We hebben er nog geen. Welke dekt het meest en waarop moeten we letten dat we niet alles dubbel hebben? Moeten we dan ook wel alle verzekeringen bij de auto nemen of zijn we met reisverzekering ook al voldoende gedekt? Wat een vragen allemaal, maar ja, we willen het zo goed mogelijk doen. Alvast bedankt voor jullie reacties!  ;)
#16 - 14-11-2007, 15:04 uur

Yessica

O ja, nog een vraagje, welke reisverzekering kunnen we het best nemen? We hebben er nog geen. Welke dekt het meest en waarop moeten we letten dat we niet alles dubbel hebben?

In ieder geval een werelddekking met medische kosten. Ook al heb je hier een ziektekostenverzekering, dan nog moet je heel goed kijken wat de dekking is voor medische kosten in het buitenland. Veel verzekeringen keren maximaal 200% uit van wat een medische behandeling in Nederland zou kosten. In de VS is het vele malen duren en op het totaalbedrag van zo'n grote reis moet je hier zeker niet op bezuinigen.

Als je 23 dagen gaat ben je waarschijnlijk al voordeliger met een doorlopende reisverzekering. (let er wel op dat je deze weer opzegt aan het einde van de looptijd).

Shoppen voor een doorlopende reisverzekering loont de moeite!

Citaat
Moeten we dan ook wel alle verzekeringen bij de auto nemen of zijn we met reisverzekering ook al voldoende gedekt?

Nee, je hebt zeker een aanvullende verzekering nodig bij je huurauto, dat zit niet standaard bij de reisverzekering inbegrepen!
#17 - 14-11-2007, 15:17 uur



Harry

De brandstoftoeslag wordt niet met € 80 verhoogd, maar met 'maar' € 10, de toeslag was al € 70, dus dat valt wel mee. De hotelprijzen rechtstreeks zijn natuurlijk in dollars en niet in euro's, dit moet je dus door +/- 1,4 delen voor de prijs in euro's, er komt wel nog belasting bij van ongeveer 10 %. Maar het grote verschil is dat je bij een reisbureau de prijs per persoon krijgt en bij rechtstreeks boeken is de prijs per kamer.

Harry
#18 - 14-11-2007, 16:27 uur

Jolanda2

Hoi Harry,

Ik dacht dat continentale vluchten met € 10,00 verhoogd werden intercontinentaal met € 80,00. Maar ik heb liever die € 10,00 natuurlijk  ;D
Een goede tip van die hotels via een reisbureau per persoon, dat stond in de offerte van Tioga niet erbij dat het p.p. was, dat maakt natuurlijk een groot verschil uit! Dank je wel. Nog een vraagje, we willen graag het never lost systeem erbij hebben, maar kost iets van € 8,00 per dag, zouden we dat niet beter ter plaatse kunnen bijboeken en betalen in dollars? Of lopen we dan het risico dat er geen meer is? Ik weet niet hoe hard het loopt met die dingen

 :o
#19 - 14-11-2007, 19:17 uur

Hans B

. Nog een vraagje, we willen graag het never lost systeem erbij hebben, maar kost iets van € 8,00 per dag, zouden we dat niet beter ter plaatse kunnen bijboeken en betalen in dollars? Of lopen we dan het risico dat er geen meer is? Ik weet niet hoe hard het loopt met die dingen
Ik weet niet wat je route gaat zijn.
Indien je veel in de wereldsteden gaat rijden en je kunt niet kaartlezen, kan ik me voorstellen dat je een navigatiesysteem wilt gebruiken. Als je daarintegen meteen de stad uitrijdt, zijn er maar weinig geasfalteerde wegen, zodat je niet kunt verdwalen en zou ik geen navigatiesysteem gaan huren.
Als je zelf een systeem hebt zou een overweging kunnen zijn een uitbreiding met USA-kaarten.

Hans
#20 - 15-11-2007, 08:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harry

Jolanda, je gaat 23 dagen weg, dan is € 8 per dag dus totaal € 184,00  :o, in dollars  bij een koers van 1,40 dus $ 257. Je kunt voor minder geld een prima navigatiesysteem aanschaffen in de VS, je hebt dan meteen de goede kaarten en als je vaker gaat heb je er ook andere jaren nog wat aan.

Harry
#21 - 15-11-2007, 12:38 uur

Jolanda2

Inderdaad, ik denk dat we het zonder never lost gaan doen, moet toch wel lukken denk ik, met een goede kaart erbij.
Als we de vluchten hebben geboekt en de auto, dan plaats ik hier een route die we nog moeten gaan uitstippelen. Ik hoop dat ik dan reacties krijg over de route, misschien kan ik dan wat aanpassen.

 :)
#22 - 18-11-2007, 10:40 uur

allard

Volgens mij is het ook veel leuker om de hand van (goede) kaarten te reizen. Zeker indien het mooie detailkaarten zijn zoals bv. de benchmark maps. Ik heb ze alleen hier nog niet gezien. Het zou heel leuk voor de voorpret zijn indien je er nu al over kon beschikken.

Allard
#23 - 18-11-2007, 15:05 uur

Hans B

Op vertoon van je ANWB-pas kun je bij de plaatselijke AAA gratis goede wegenkaarten krijgen.

Hans
#24 - 18-11-2007, 15:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jolanda2

Ok, dat gaan we doen, ik hoorde ook van een nichtje dat rijden daar erg makkelijk is. Dat geld kunnen we mooi daar weer ergens anders aan uitgeven.
Heeft iemand nog ervaring met de reisverzekering van FBTO (met werelddekking)? Ik wil eigenlijk weten of die een goede dekking heeft, je hebt er zoveel tegenwoordig en ik zie het verschil niet echt of ik moet alle polisvoorwaarden opvragen en gaan doorsnuffelen... Misschien weet iemand hier iets over.

 >:D
#25 - 21-11-2007, 09:03 uur

Harry

Jolanda68, wij hebben dus niet alleen de reisverzekering bij FBTO, maar inmiddels alle verzekeringen en zijn daar zeer tevreden over, mijn vriend heeft nog al wat medische toestanden gehad dit jaar en ook daar niets dan lof voor deze verzekeraar. Het is wel een verzekeraar waar je alles "zelf", meestal via internet regelt, er is dus niet een tussenpersoon die bij je thuis komt en je zoveel mogelijk verzekeringen wil aansmeren, maar wij zijn nou eenmaal mensen die liever alles zelf regelen, niet alleen dus op het gebied van vakanties. Als je lid bent van de vereniging eigen huis, krijg je ook nog eens korting op een hele hoop FBTO verzekeringen, en het lidmaatschap van vereniging eigen huis is helemaal niet duur. Over de dekking van de reisverzekering, een paar jaar geleden moesten we vanwege een gecancelde vlucht een dag langer in Las Vegas blijven. Continental wilde ons in een travellodge stoppen, maar wij zijn op eigen houtje naar het Caesars Palace gegaan en hebben van FBTO de kosten van het hotel en een vaste dagvergoeding gekregen. Toen bleek later dat we ook nog een vergoeding kregen van de vertragingsverzekering van de creditcard, dus twee keer vergoed gekregen.

Harry
#26 - 21-11-2007, 10:22 uur

Jolanda2

Hallo Harry,

Bedankt voor je reactie. Wij zitten met alle verzekeringen ook al bij FBTO, dus het leek ons handig om daar ook de reis onder te brengen, we zijn ook lid van Vereniging eingen huis, dus dat is allemaal goed. Dan kunnen we onbezorgd gaan boeken deze week. Ik heb ook al iets ergggg leuks gevonden voor Yosemite. Het hotel ligt 12 miles van de zuidkant van Yosemite (Oakhurst), het zou volgens de reviews anderhalf uur rijden zijn en het kost ongeveer 100,00 per nacht. Het is echt Victoriaans, dus als niemand het af kan raden wil ik dat na het het boeken van de vlucht alvast gaan vastleggen. Maar ik gooi het eerst hierop, misschien heeft iemand toch nog wat opmerkingen. We komen dus vanuit SF en dan naar Yosemite, dat zal dan voor 2 of 3 nachten zijn.

 ;) :afro:
#27 - 21-11-2007, 10:46 uur

Harry

Misschien kun je een link naar het hotel plaatsen of de naam ervan, dan kunnen wij het ook bekijken. Het is natuurlijk wel zo dat de keuze van een hotel ook wel persoonlijk is, wat de een mooi vind of belangrijk hoeft dat voor een ander niet te zijn.

Harry
#28 - 21-11-2007, 11:31 uur

Jolanda2

Het hotel/motel heet Hounds Tooth Inn Yosemite Lodging (niet allemaal gaan boeken nu He, haha)
 ;D ;D
#29 - 21-11-2007, 11:43 uur

Harry

Wouw, wat een fantastische B & B, je hebt vast deze reviews gelezen:http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g32809-d73883-Reviews-Hounds_Tooth_Inn-Oakhurst_California.html.
Wij komen volgend jaar niet in de buurt van Yosemite, maar het zou ook voor ons een hele mooie accomodatie zijn, ik zou meteen boeken.
#30 - 21-11-2007, 13:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15