Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw USA4all september 2008 + zelf hotels boeken

Discussie gestart

Marianne

Het hotel ligt 12 miles van de zuidkant van Yosemite (Oakhurst), het zou volgens de reviews anderhalf uur rijden zijn en het kost ongeveer 100,00 per nacht. Het is echt Victoriaans, dus als niemand het af kan raden wil ik dat na het het boeken van de vlucht alvast gaan vastleggen. Maar ik gooi het eerst hierop, misschien heeft iemand toch nog wat opmerkingen. We komen dus vanuit SF en dan naar Yosemite, dat zal dan voor 2 of 3 nachten zijn.

Oakhurst ligt inderdaad zo'n anderhalf uur rijden van must sees als Yosemite Valley en Glacier Point af. Wil je ook nog richting de Tioga Road, dan is het nog verder.
Ik weet niet hoe je route is en hoelang je in Yosemite wilt blijven, maar ik zou het jammer vinden om 3 uur op een dag te moeten rijden terwijl je ook in het park kunt overnachten.
In het hoogseizoen zal het ook druk zijn, dus je het kans op wachtrijen bij de ingang van het park, en je zult moeite hebben om je auto te parkeren.

Nog even over kaarten: je kunt in Nederland de Hallwag kaarten kopen, die zijn gedetailleerd genoeg om ter plekke te gebruiken en fijn om nu alvast te hebben. Als je lid bent van de ANWB is het leuk om bij een AAA kantoor langs te gaan. Op vertooon van je ANWB pas kun je allerlei kaarten, plattegronden en tourbooks gratis meekrijgen.

Marianne
#31 - 21-11-2007, 13:47 uur

Jolanda2

Wij zijn toch helemaal weg van Hounds Tooth Inn, we gaan er waarschijnlijk 3 nachten verblijven... lijkt me geweldig. We hebben een optie genomen op de vluchten, dus deze week moet dat rond zijn. Kan iemand me nog vertellen waar de Tioga pas ligt. Dit B & B ligt 12 miles ten zuiden van Yosemite. We komen van SF, dus ik vraag me af wanneer we dan over de Tioga pas komen, als we erheen rijden vanuit SF of het beste als we vertrekken uit Yosemite? Wat de volgende stop wordt weten we nog niet eigenlijk. Maar misschien kan iemand ons verder helpen.

:o
#32 - 21-11-2007, 20:15 uur

Marianne

Kan iemand me nog vertellen waar de Tioga pas ligt. Dit B & B ligt 12 miles ten zuiden van Yosemite. We komen van SF, dus ik vraag me af wanneer we dan over de Tioga pas komen, als we erheen rijden vanuit SF of het beste als we vertrekken uit Yosemite? Wat de volgende stop wordt weten we nog niet eigenlijk. Maar misschien kan iemand ons verder helpen.

De Tioga Pass ligt aan de oostkant van Yosemite. Je komt er dus niet langs als je van San francisco naar Yosemite gaat. En afhankelijk van waar je daarna naar toe gaat, kan het zijn dat je ook bij bertrek er niet langs komt.
Als je na Yosemite naar Death valley gaat, of naar Lake Tahoe, zul je normaal gesproken langs de Tioga Pass komen.
Langs de Tioga road (de 120, die dwars door het pak loopt, kun je nog prachtige wandelingen maken, zoals bij tuomlumne Meadows. Misschien kun je ons reisverslag 2006 (en andere jaren) eens lezen om te zie wat er allemaal te zien en te doen is in Yosemite, en voor de routes er naartoe.

Op www.nps.gov vind je informatie over alle nationale parken. Hier vind je ook kaarten van de parken (die krijg je ook bij de ingang van het park). Handig om alvast eens te bekijken, zeker bij de grotere arken, zodat je een idee hebt waar alles zich bevindt.
Zie hier www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm voor een handige overzichtskaart (Oakhurst ligt nog een eind naar het zuiden). Hier staat ook een link naar een meer gedetaillerde kaart waar de Tioga Pass op aangegeven staat.

Ik kan je aanraden om alvast een kaart van het zuidwesten te kopen, bv de Hallwag nr 5. Die zijn bijna overal wel te krijgen (boekhandel, ANWB)

Marianne
#33 - 21-11-2007, 20:46 uur

Jolanda2

We hebben de vluchten en de auto geboekt, dus ook 3 nachten aangevraagd in Hounds Tooth Inn bij Yosemite. Ze zouden nog vrij zijn, dus ik hoop dat het goed komt. Nu kan ik binnenkort over de verdere route gaan nadenken. Ik wil dan zeker via de Tioga pas Yosemite verlaten. Dus waarschijnlijk komt dan Lake Tahoe en Death Valley aan de beurt. Sla ik dan in 1 keer andere dingen over? We willen namelijk ook naar Bryce Canyon en liefst Grand Canyon, gaat Monument Vally ook nog lukken? Ik ga zeker binnenkort de Hallwag nummer 5 halen, heerlijk alvast wat meer speuren. Alavst bedankt voor de hulp Marianne en Hans en Harry en anderen.

;D
#34 - 22-11-2007, 20:26 uur

Marianne

We hebben de vluchten en de auto geboekt, dus ook 3 nachten aangevraagd in Hounds Tooth Inn bij Yosemite. Ze zouden nog vrij zijn, dus ik hoop dat het goed komt. Nu kan ik binnenkort over de verdere route gaan nadenken. Ik wil dan zeker via de Tioga pas Yosemite verlaten. Dus waarschijnlijk komt dan Lake Tahoe en Death Valley aan de beurt. Sla ik dan in 1 keer andere dingen over? We willen namelijk ook naar Bryce Canyon en liefst Grand Canyon, gaat Monument Vally ook nog lukken? Ik ga zeker binnenkort de Hallwag nummer 5 halen, heerlijk alvast wat meer speuren. Alavst bedankt voor de hulp Marianne en Hans en Harry en anderen.

;D

Lake Tahoe was maar een voorbeeld; ik zou daar niet naar toe gana, geizen de rest van je plannen. Als je de Tioga Pass neemt en ook naar Death Valley wilt, kun je het beste nog een tussenstop nemen, langs de 395. Je kunt dan het spookstadje Bodie bekijken, Mono Lake, en de Alabama Hills bij Lone Pine. Wij hebben al een paar keer in Mammoth Lakes overnacht, dat ligt mooi tussen Yosemite en Death Valley, en geeft je voldoende tijd om ook onderweg nog het een en ander te bekijken. Na las Vegas kun je via Zion, Bryce, Monument Vally, Grand Canyon, en  LA weer naar SF. Monument Vally moet wel lukken, maar dat hangt er ook vanaf hoe lang je overal wilt blijven.

Lees eens wat reisverslagen of plan een route met behulp van www.mapquest.com .

Marianne
#35 - 22-11-2007, 20:57 uur

Patrick1971

Wij hebben dit jaar jouw route gedaan.Het is echt de moeite.
Je kan volgende route eens overwegen.Wij sliepen in hotels.
Voor meer info [email protected]

Brussel -Las Vegas
Las Vegas - Sedona
Sedona
sedona -Grand Canyon
Grand Canyon- Monument Valley(Bluff)
Bluff -Capitol Reef NP(Torrey)
Torrey - Bryce Canyon
Bryce Canyon -Zion NP
Zion NP - Las Vegas
Las Vegas  (rustdag)
Las Vegas  (rustdag)
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemity NP
Yosemity NP   (Glacier point Panorama trail)
Yosemity NP - San Francisco
San Francisco
San Francisco (Golden gate en Alcatraz)
San Francisco - Cambria  (Stop in Monterey -kustweg)
Cambria - LA (kustweg)
LA (Disney)
LA  (Disney)
LA - Brussel
#36 - 28-11-2007, 19:54 uur

Jolanda2

Ik  heb inmiddels de Halwag kaart gehaald (nummer 5). Dus binnenkort gaan we de route verder uitwerken. Wat hebben we inmiddels al gedaan:

Vluchten geboekt (31-08-08 tot 26-09-08) en de huurauto (02-09-08 tot 22-08-08) via Tioga tours.

-San Francisco 31-08-08 voor 2 nachten Kensington Park Hotel bij Union Square om de hoek (via een reserveringssite geboekt)
-Auto afhalen op Union Square op 02-09-08
-Yosemite Hounds Tooth Inn Lodge vanaf 02-09-08 voor 3 nachten (via hun eigen site geboekt)

Wie kan van daaruit een mooie route die goed te doen is maken als voorbeeld? We willen dan de Tioga Pass nemen en van daaruit verder. We moeten de auto op 22-09-08 weer inleveren in SF. Wij weten nog niet precies wat wel/niet kan in verband met de lengte van de ritten, we willen wel veel zien, maar toch liever op een rustige manier, wat moeten we dan niet doen?

Het zou mooi zijn als we verschillende reacties krijgen zodat we zelf een beetje wegwijs worden  >:D ;)

#37 - 01-12-2007, 09:39 uur

Marianne

Hallo Jolanda,
Ik denk dat het handig is als je ook wat reisverhalen leest, dan krijg je al een goed beeld van mogelijke routes. Je kunt hier een heleboel vinden!
En zoals ik al eerder had aangegeven kun je zelf via www.mapquest.com zien hoe ver een route is en hoe lang je er over doet. Ook op de site van Tioga Tours staat een handige tool, je kunt daarmee vanuit eeen plaats zien welke plaatsen binnen een dag rijden liggen.

Wat ga je de laatste dagen doen? Jullie hebben dan geen auto zie ik. Is dat handig? Ik kan me voorstellen dat je zelfs in/vanuit SF nog wel eens een uitstapje met een auto wilt doen.

Toch alvast een voorbeeld voor jullie:

31-aug   aankomst SF   
1-sep   SF   
2-sep   SF   Oakhurst
3-sep   Oakhurst   Oakhurst
4-sep   Oakhurst   Oakhurst
5-sep   Oakhurst   Mammoth Lakes
6-sep   Mammoth Lakes   Death Valley
7-sep   Death Valley   Las Vegas
8-sep   Las Vegas   Las Vegas
9-sep   Las Vegas   Zion
10-sep   Zion   Zion
11-sep   Zion   Bryce
12-sep   Bryce   Page
13-sep   Page   Monument Valley
14-sep   Monument Valley   Grand Canyon
15-sep   Grand Canyon   Grand Canyon
16-sep   Grand Canyon   San Diego
17-sep   San Diego   San Diego
18-sep   San Diego   Los Angeles
19-sep   Los Angeles   Los Angeles
20-sep   Los Angeles   Pismo Beach
21-sep   Pismo Beach   Monterey
22-sep   Monterey   SF
23-sep   SF   
24-sep   SF   
25-sep   SF   
26-sep   Amsterdam   

Het stuk van de Grand Canyon naar San Diego is erg lang. Je kunt ook in 1 dag van Bryce naar de Grand Canyon rijden, dan heb je meer tijd voor San Diego en je kunt dan op weg naar San Diego nog ergens overnachten (en onderweg Joshua Tree bezoeken).

Als je van San Francisco naar Oakhurst rijdt is het wel mooi om meteen het park in te rijden, dan heb je de ingang via de 120 ook gehad.
Als je van Oakhurst naar Mammoth Lakes of Lee Vining gaat kun je Mono Lake bekijken en Bodie. Het wordt dan wel een lange dag, want ook langs de Tioga Road kun je in Yosemite nog veel wandelen en bekijken (Olmsted Point, Tenaya Lake, Soda Springs, Tuolumne Meadows). Dat zijn dingen die je niet even vanuit Oakhurst kunt bezoeken, dus dat moet onderweg.
Ik blijf het jammer vinden dat je in Oakhurst overnacht, je mist de avondprogramma's in het park, een mooie zonsondergang bij Glacier Point, de mogelijkheid om de Panorama Trail te lopen, de rust in het park 's ochtends vroeg, etc.

Marianne
#38 - 01-12-2007, 10:35 uur
« Laatst bewerkt op: 01-12-2007, 10:57 uur door Marianne »

Jolanda2

Bedankt voor de route, we zijn ermee aan de slag gegaan. Van SF naar Oakhurst is 194 miles (3 uur 30 rijden). Van Oakhurst naar Mammoth Lakes is 140 miles en ongeveer 3 uur 18 rijden. Dus fijn tijd om veel te bekijken, want Mammoth zal alleen voor overnachting zijn. Maar kunnen we ook door naar Lone Pine rijden, dat is ongeveer anderhalf uur verder, en ben je weer wat dichter bij Death Valley. Dat is nog een goed eind rijden vanuit Mammoth Lakes (routeplanner geeft aan 8 uur!). Dat scheelt dan alweer. Moeten we ook gewoon de routes rijden die de planners (Mapquest en Maporama) aangeven? Zij geven de snelste route aan waarschijnlijk, maar zijn dat dan ook de mooiste (zonder dat we alleen maar aan het rijden zijn)?  ;) 
#39 - 02-12-2007, 21:26 uur

jerbia

Maar kunnen we ook door naar Lone Pine rijden, dat is ongeveer anderhalf uur verder, en ben je weer wat dichter bij Death Valley. Dat is nog een goed eind rijden vanuit Mammoth Lakes (routeplanner geeft aan 8 uur!).

De zuivere rijtijd van Mammoth Lakes naar Furnace Creek in DV is volgens S&T 4,5 uur.
#40 - 02-12-2007, 21:57 uur

Marianne

Bedankt voor de route, we zijn ermee aan de slag gegaan. Van SF naar Oakhurst is 194 miles (3 uur 30 rijden). Van Oakhurst naar Mammoth Lakes is 140 miles en ongeveer 3 uur 18 rijden. Dus fijn tijd om veel te bekijken, want Mammoth zal alleen voor overnachting zijn. Maar kunnen we ook door naar Lone Pine rijden, dat is ongeveer anderhalf uur verder, en ben je weer wat dichter bij Death Valley. Dat is nog een goed eind rijden vanuit Mammoth Lakes (routeplanner geeft aan 8 uur!). Dat scheelt dan alweer

Als je rechtstreeks van SF naar Oakhurst rijdt ben je inderdaad een kleine 4 uur onderweg, afhankelijk van de drukte en je beginpunt. Maar je bent dan nog niet in Yosemite geweest, en ik neem aan dat dat toch wel de bedoeling is. Je zult toch niet direct naar je hotel gaan maar eerst het park willen verkennen. Als je eerst naar Oakhurst rijdt moet je weer een eind naar het noorden rijden. Daarom stelde ik voor om op weg naar Oakhurst via de 120 te rijden. Neem ook een keer de 140 vanuit het park naar Oahurst.
Als je naar Mammoth Lakes gaat heb je zoals gezegd onderweg nog erg veel te zien, ik zou niet nog verder rijden. Zoals Bianca al zegt is de afsand van Mammtoh Lakes naar Furnace Creek 4,5 uur. Tijd genoeg dus om wat van Death Valley te zien.
Kijk ook eens naar ons reisverslag 2006, bij 10 augustus en verder. Toen hebben we deze route, maar dan in omgekeerde volgorde, gedaan.

. Moeten we ook gewoon de routes rijden die de planners (Mapquest en Maporama) aangeven? Zij geven de snelste route aan waarschijnlijk, maar zijn dat dan ook de mooiste (zonder dat we alleen maar aan het rijden zijn)?  ;) 
Van SF naar Oakhurst zou ik dus niet de snelste route nemen. Voor de andere routes zal de route die de routeplannner geeft vaak ook de enige mogelijke zijn; er zijn niet of nauwelijks kleine binnenwegen. Vergelijk de routeplannner maar eens met de kaart; je zult zien dat er meestal geen alternatieven zijn. Op de hallwag staan de scenic routes aangegeven, probeer die zoveel mogelijk te nemen.

Marianne
#41 - 02-12-2007, 22:56 uur

Jolanda2

Hallo,

Wat is S & T? Ik heb gezocht op mapquest en maporama.com. Deze geven langer aan. Ik wil ook wel eens op S & T kijken, kun je me de link van die site geven misschien? ^-^
#42 - 03-12-2007, 19:17 uur

jerbia

Hallo,

Wat is S & T? Ik heb gezocht op mapquest en maporama.com. Deze geven langer aan. Ik wil ook wel eens op S & T kijken, kun je me de link van die site geven misschien? ^-^

Microsoft Streets & Trips is helaas alleen in de VS te koop.

Ik heb ook even gekeken met maporama.com. Deze geeft idd 6,5 uur zuivere reistijd aan bij een gem. snelheid van 46 km/u. Daar zit dus het verschil. Wij hebben deze afstand afgelopen zomer gereden (zelfs nog verder, nl. naar Lee Vining) en je kunt van mij aannemen dat de reistijd echt ongeveer 4 a 4,5 uur is.
#43 - 03-12-2007, 19:41 uur
« Laatst bewerkt op: 03-12-2007, 19:57 uur door jerbia »

Jolanda2

Ok, dank je wel. Ik zag inderdaad dat hij bij maporama aangaf 43 km, ik dacht dat je ddar niet harder kon rijden, maar blijkbaar kan dat dus wel. Zijn we opgelucht, pfff. Dan kiezen we waarschijnlijk voor Mammoth Lakes, dan hebben we meer tijd om rond te kijken bij de Tioga route. Nog een vraagje, is het nodig in Maamoth Lakes iets te boeken? Furnace Creek Ranch zal ik binnenkort wel maar gaan vastzetten, want dat is ook heel gewild. Heeft iemand ervaring met overnachten in Furnace Creek Ranch?  ^-^ ;)
#44 - 03-12-2007, 20:39 uur

Marianne

Nog een vraagje, is het nodig in Maamoth Lakes iets te boeken? Furnace Creek Ranch zal ik binnenkort wel maar gaan vastzetten, want dat is ook heel gewild. Heeft iemand ervaring met overnachten in Furnace Creek Ranch?  ^-^ ;)
Als je er niet in het weekend bent zal het niet nodig zijn denk ik. In de weekenden is het aardig druk bij alle plaatsen lans de 395.

Wij hebben al twee keer overnacht bij Furnace Creek Ranch en gaan er volgend jaar weer naar toe. We hebben al geboekt, een cabin. Vorig jaar waren we laat met boeken en toen waren er alleen nog maar dure kaners beschikbaar. Stovepipe Wells is ook prima en ongeveer net zo duur als de goedkoopste mogelijkheden bij Furnace Creek. Er zijn wel wat minder voorzieningen.
Voor ervaringen: zie ons reisverslag 2006 vanaf 10 augustus (ik val in herhalingen). Daarin zie je ook dat wij in een dag van Death Valley naar Mammoth Lake zijn gereden en ook onderweg nog tijd hadden om dingen te bekijken.
Ook in ons 2004-verslag kun je lezen over Death Valley en de route naar Yosemite (vanaf 28 juli).

Marianne
#45 - 03-12-2007, 21:02 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15