Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nieuwe poging voor reis

Discussie gestart

Ine


Leuke foto juist !  ;D

Hmmm..... Kauai is dus niet echt een snorkel-eiland ??
En hoe zit dat met Maui ???
Heeft iemand trouwens nog een goed advies over het stukje tussen de Page en Zion ??
Ik ben een beetje bang dat het te krap in tijd wordt...... Want hoe lang is het feitelijk rijden naar Bryce ?
Thanx !

Kauai is niet geschikt om te snorkelen, misschien alleen bij Princeville inh ht noord-oosten. Dit hangt sterk af van de stroming van de oceaan. Je zit aan de grote Pacific, dus gevaarlijke stromingen komen zeker voor.
Op Maui is snorkelen helaas ook niet echt geweldig. Wel worden er boottochten aangeboden naar Molokini, wat wel een goed snorkelgebied is.
#16 - 19-05-2010, 19:47 uur

Steson

Nou, snorkelset dan maar thuislaten...... Wel goede zee voor body-boarden !!

Als er inderdaad geen 2 nachten achter staat bij onze route, dan is het er maar 1.
We kunnen aan alle kanten de route nog wel uitbreiden, maar er komen nog twee keer 6 nachten achteraan op Maui en Kauai,
dus vonden we het landarrangement wel oké zo gezien de lengte van ons verblijf.
Ik ga nu zeker een extra nacht inplannen tussen Page en Bryce. Ook om meer tijd te hebben in Zion de volgende dag en ook gezien de wegwerkzaamheden.
Laughlin (of Needles) hebben we bewust ingepland, omdat we route 66 via Oatman en Seligman heel graag op ons gemak willen rijden. Dus pakken we tussen LA en Laughlin een stukje Joshua Tree mee. Ja, we vinden dat wel relaxed genoeg denk ik.
Kustweg tussen SF en LA is voor ons een must.
Aankomst LA 2 nachten is bewust, we willen op de volle dag LA naar Universal Studios en de volgende dag lekker vroeg vertrekken richting JT.
Na de vliegreis willen we alleen maar slapen  ;)

Thanks voor de tips zover, ik ga vrijdag Pacific Island Travel weer informeren dat onze reis uit de koelkast kan. Hopelijk kunnen we vertrekken op 20 september.

Groetjes, Sonja
#17 - 19-05-2010, 23:15 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Tet14

Allereerst wil ik je condoleren met het overlijden van je vader Sonja. Een droevige gebeurtenis. Sterkte.
September/october is onze favorite tijd van het jaar. Ik hoop dat jullie ondanks alles een mooie trip zullen maken.
Hier is een update voor de werkzaamheden in Zion (als je die andere thread gemist zou hebben) http://www.nps.gov/zion/parkmgmt/road-construction.htm
Tet
#18 - 20-05-2010, 10:24 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2010, 13:32 uur door Tet14 »

Steson

Hey Tet,
Heel erg bedankt. We hadden er een goed gevoel over om onze reis te annuleren, het was gewoon beter zo en op onze dag van vertrek hebben we nu afscheid genomen van mijn vader. Maar het was vanaf januari al een zware strijd, dus er is berusting dat hij daar nu van verlost is, want hij ging het niet winnen.
Het toeval wil trouwens dat onze vlucht was geannuleerd op 17 mei, Schiphol zat op slot door de aswolk !! Nou, ik kan je zeggen dat dat geen goed begin was geweest van onze reis, want ik ken mezelf  >:(

Ik ben erg blij te horen dat september/oktober je favoriete tijd is om in West-USA te reizen. Ik zat erg te twijfelen en mijn man vroeg best vaak of dit echt een goede periode is. Ook omdat wij natuurlijk eerst de maand mei hadden uitgekozen. Ik wil onze reis echt goed doen, vandaar een extra nacht Bryce om gewoon overal goed de tijd voor te nemen..... Ik zal meteen kijken naar je link om te zien hoe ver ze zijn. Wij zullen daar dan rond 25 september langs rijden.

Grtz, Sonja
#19 - 20-05-2010, 11:15 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Hmmm..... Kauai is dus niet echt een snorkel-eiland ??
En hoe zit dat met Maui ???

Wij zijn vorig jaar op Kauai, Big Island en Oahu geweest (elk eiland 3 volle dagen, de 4e dag was onze verplaatsingsdag).
Voor Kauai vond ik dat genoeg.
Big Island is zoals de naam aangeeft groot en daar had ik wel meer dagen willen blijven.
Oahu had ook wel een dag extra gekund.
Wij hebben alleen de bezienswaardigeheden bezocht die uit de tips en reisgidsen naar voren kwamen.

Zelf hebben we gesnorkeld op Big Island, de verhuurder van het huis dat we huurden, nam ons (gratis) mee.
Hij had zeekayaks en snorkelgerei. Geweldig.

Op Kauai zaten wij in Kapaa.
We hebben mensen zien snorkelen aan het eind van de state highway 560, voorbij Princeville bij Haena.
Daar was een grote baai met rustig water.
Ook vlakbij de Spouting Horn in het zuiden was een mooie grote baai waar het water wat rustiger was.
Over het algemeen was er behoorlijke golfslag bij de stranden.
 
#20 - 20-05-2010, 13:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Steson

Maar goed dat we dan eerst naar Kauai gaan !!  ;D
We hebben dan 16 dagen rondgereden in CA e.o., dus kunnen we op het eerste eiland mooi bijkomen.
We hebben op beide eilanden 6 nachten, dus 5 volle dagen.....
Op Maui willen we zeker heerlijk rondtouren in onze SUV.....

Iemand ervaring met de ANWB-reisgids ??
Ik heb de hoofdstukken die ik moet hebben al van Lonely Planet gedownload, maar Nederlands lezen is eigenlijk ook wel erg prettig......  ???

@Tet
Ik heb als vertrekdag 19 september (althans, is de bedoeling)..... Dit zou betekenen dat ik dan op vrijdag 25 september richting Zion rijdt vanuit Bryce.
Zoals ik het begrepen heb, is dan de weg open !!! Beetje geluk bij een ongeluk met boeken......
#21 - 20-05-2010, 15:58 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2010, 17:36 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

De ANWB gids ken ik niet, maar als je het prettig vindt om een Nederlands boek te hebben lijkt het mij een goede, die over het oosten heb ik wel en die ziet er goed uit. Een hele mooie gids is Fodor's Complete Guide to the National Parks of the West.

Bij De Slegte hebben ze een Rough Guide Hawaii voor 6,99. Gisteren gezien (en gekocht) in Utrecht.

Marianne
#22 - 20-05-2010, 17:47 uur

Yessica

Maar goed dat we dan eerst naar Kauai gaan !!  ;D

Sowieso goed dat jullie naar Kauai gaan want dat vond ik absoluut het mooiste eiland. Ga zeker naar Waimea Canyon en de Kalalau Lookout. Vooral Kalalau is erg mooi. Eén van de mooiste plekjes op aard die ik ooit gezien heb! Het is ook zeker de moeite om een stukje van de Kalalu trail te lopen, of helemaal als je erg stoer bent!  8)

En ik las dat je van tuinen en natuur houdt, dus de Limahuli Gardens mogen ook niet ontbreken. Bijkomen doe je maar op Maui  ;D
#23 - 20-05-2010, 21:20 uur



Steson

Jeetje, heb ik aan 6 nachten op Kauai dan wel genoeg  :-\

Wordt er wel steeds meer benieuwd naar hoor.......

Weet iemand trouwens of in Tropic de Bryce Trails B&B te doen is ?? Ziet er wel leuk uit, bij BC is alles al vol.
Zie ik het verkeerd of is september/oktober een drukke periode ????
GC ook al bijna vol, moet straks nog uitwijken naar Tusayan.l.  :o
#24 - 20-05-2010, 22:34 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15