Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwe reis?!

Discussie gestart

Bas_en_Es

Hallo,

afgelopen voorjaar hebben we een prachtige reis gemaakt door WEst-Amerika, met een groot gedeelte van jullie tips  :afro:
Zo nu en dan lezen we nog het forum en dan kriebelt het weer. Heel misschien dat we volgend voorjaar weer een tripje kunnen maken... :D
Misschien dat jullie nog tips hebben wat leuke steden en parken zijn om te bezoeken??Het mag best een beetje in de buurt zijn van wat we dit jaar al hebben gezien.
Dit hebben we al gezien: SFO/kustroute/LA/JT/GC/BC/ZION/ LV/DV/Yosemite
We zitten zelf te denken aan Yellowstone, omdat we de natuur zo geweldig vonden in onze reis. We weten verder niet zo goed wat daar nog in de buurt ligt..of wat je daarmee zou kunnen combineren..
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bas en Es. patriot
#1 - 26-10-2009, 10:43 uur

Hans B

We zitten zelf te denken aan Yellowstone, omdat we de natuur zo geweldig vonden in onze reis. We weten verder niet zo goed wat daar nog in de buurt ligt..of wat je daarmee zou kunnen combineren..
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bas en Es. patriot
Er ligt genoeg in deze buurt.
Het hangt er vanaf hoeveel dagen je hebt.
#2 - 26-10-2009, 13:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Wanneer willen jullie precies gaan? En hoe lang? Ik zou voor Yellowstone niet te vroeg in het voorjaar gaan. Juni is mooi, maar ook dan kan het - zeker 's nachts - nog koud zijn, en heb je nog kans op sneeuw.

Om te zien wat je in de omgeving van Yellowstone kunt doen, zou je eens in ons 2004 -en 2008-verslag kunnen kijken.
Ik denk dat het heel mooi is om te combineren met de parken bij Moab. Of met South Dakota.

Marianne
#3 - 26-10-2009, 13:36 uur

Bas_en_Es

Het is nu nog een idee, zaten aan april/mei te denken en dan ongeveer drie weken.
Had al je nieuwe site zitten bekijken Marianne, nadat ik mn vraag had gesteld :d
Is sneeuw een probleem, heb je dan sneeuwkettingen nodig?
Thank you so far :afro:
Bas en Es
#4 - 26-10-2009, 19:37 uur

Hans B

Yellowstone April / begin Mei is de kans nagenoeg 100% dat de meeste wegen nog niet sneeuw vrij zijn.
Ook sneeuwkettingen gaan je dan niet helpen.
In 2000 ben ik ½mei in Yellowstone geweest.
Ik had geluk, de weg vanaf Jackson het park in was 'net één dag geopend.
De sneeuw lag tot 3 meter hoog in de berm.
Het meer was voor zover wij konden kijken helemaal bevroren.

Mocht je willen gaan is eind mei een betere tijd wat betreft de wegen.
#5 - 27-10-2009, 09:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bas_en_Es

Hmmm, nou we zijn er sowieso nog niet uit.
Onze ideeen vliegen van Yellowstone, via Florida naar Zuid-Afrika  ;D
to be continued..  8)
#6 - 02-11-2009, 19:23 uur

Bas_en_Es

Hoi,

Yellowstone blijft de gemoederen bezig houden  ;D
April/mei is geen optie meer, dan vertoeven wij ergens in Europa (ook leuk  ;))
Nu zijn wij saampies niet gebonden aan het hoogseizoen. Is het handig om Yellowstone eind augustus begin september te bezoeken?
Of wordt het al snel weer koud of minder mooi (zoals bij Yosemite)?
Alvast weer bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Bas en Es.
#7 - 15-01-2010, 10:10 uur

Hans B

Yellowstone augustus is prima, september kan ook, maar plan het niet te laat.
Zoals je weet ligt Yellowstone op 2000 tot 3000 meters hoogte.
's Nachts kan het flink afkoelen, overdag met de zon erbij heerlijk.
Maar zoals nu ook in ons eigen land, het weer is niet te voorspellen.
Hans
#8 - 15-01-2010, 13:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Het kan prima in augustus en in september. Wel zijn er in september al wat voorzieningen en accommodaties gesloten, dus ik zou niet te laat gaan, lijkt me niet zo gezellig. De dagen worden ook korter in september. Maar dat heeft ook z'n voordelen: als je bij zonsondergang wilt gaan wildlife spotten bijvoorbeeld. :)
Wat het weer betreft kun je inderdaad alles verwachten.

Marianne
#9 - 15-01-2010, 13:52 uur

Bas_en_Es

Bedankt weer!
De eerste tickets die we vonden rond half augustus lagen rond de 1100 euro per persoon dus daar schrokken we nogal van :-\
zijn nu wat andere sites aan het bekijken en dat komt meer in de buurt..
Gr,
Bas en Es.
#10 - 16-01-2010, 14:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15