Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute in mei

Discussie gestart

Claire

Beste Allemaal,

In mei gaan wij naar Amerika voor de eerste keer. Van 30 april t/m 15 mei. Wij hebben er veel zin in, maar we zijn wat aan het stoeien met de reisroute. Aangezien ik veel actieve leden zie, vraag ik me af of iemand mij een beetje kan helpen met de reisroute.

We weten wel wat we graag willen zien, maar we vragen ons af of het allemaal wel haalbaar is in de tijd die we hebben. Wij overschatten onszelf regelmatig en willen te veel zien in een tekorte tijd waardoor je niet optimaal geniet. Dit jaar willen wij dat niet meer.

Wie wil ons op weg helpen  >:D?

We komen s'ávond aan in SFO
We willen de volgende dag gelijk vertrekken. SF willen we de laatste 2 dagen bezoeken (fietsen over de brug enzovoorts).

Graag bezoeken wij:
* Route highway 1 (Carmel, Santa Barbera of andere tips langs de highway route)
* LA willen wij niet bezoeken.
* Las Vegas
* Bryce
* ZIon
* eventueel Grand Canyon, maar is geen must
* Death Valley

Het liefst hadden wij daarna  doorgereden naar Yosemite, maar ik begreep dat de Tiogapass dan hoogst waarschijnlijk dicht is. Wellicht gezien de tijd die wij hebben om dan beter diit park niet te bezoeken? ( of hebben jullie andere suggesties?)

Wij houden erg van natuur/wandelen en we willen ook graag wat van de amerikaanse cultuur opsnuiven. Echter te grote toeristen trekpleisters hoeven voor ons niet noodzakelijk. (behalve vegas dan ;)

Wij hebben een auto gehuurd, en willen graag overnachten in motels/ bed en breakfasts, bijvoorkeur niet al te duur.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie moeite.


Groeten Claire  >:D
#1 - 31-01-2010, 15:51 uur

Hans B

Vertrek je ook weer vanuit SF.
#2 - 31-01-2010, 15:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Claire

Ja wij beginnen de reis in SFO en eindigen daar ook weer.
#3 - 31-01-2010, 16:05 uur

Hans B

Zo iets? 2250 mile. Moet kunnen, maar hou je aan een strak schema.

#4 - 31-01-2010, 16:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Claire

Bedankt voor de mooie kaart.
Heb je zelf deze route gedaan? en zo ja heb je nog overnachtingstips?

Groeten,

Claire
#5 - 31-01-2010, 19:40 uur

Marianne

Werk eerst de route eens wat verder uit, het is best veel voor 2 weken. De overnachtingstips komen daarna wel.Kijk ook eens bij de andere topics voor tips over accommodatie.
Wel jammer dat de vlucht al vastligt, als je niet naar LA wilt was een ander eindpunt misschien wel zo handig geweest.

Als je de route van Hans uitwekt zou je zoiets kunnen krijgen:
30-apr   SF   
1-mei   SF   - Cambria
2-mei   Cambria    - onderweg
3-mei   onderweg - Grand Canyon
4-mei   Grand Canyon - Page
5-mei   Page - Bryce
6-mei   Bryce - Zion
7-mei   Zion - Las Vegas
8-mei   Las Vegas
9-mei   Las Vegas   - Death Valley
10-mei   Death Valley   - Lee Vining
11-mei   Lee Vining   - Yosemite
12-mei   Yosemite   
13-mei   Yosemite   SF
14-mei   SF   
15-mei   SF   

Marianne
#6 - 31-01-2010, 19:52 uur

Frasi

Een tip uit eigen ervaring: plan je dagen in San Francisco in het begin. Dit heeft meerdere voordelen:
* het is niet verstanding om direct te gaan rijden na aankomst: je hebt geen geen echte jetag maar je dag/nacht ritme is nog niet helemaal top.
* In San Francisco heb je geen auto nodig: sterker nog het is erg onpractisch. Het OV is prima in de stad. dat betekend dat je pas je auto hoeft op te halen als de uity SF vertrekt. Scheelt weer wat dagen autohuur.
* Zelf ben ik redelijk gaan shoppen (outlet malls) waardoor de bagage steeds groter/zwaarder wordt. Dus niet handig om op het eind van de vakantie met 2 volle en zware tassen SF in te moeten terwijl het in je eerste dagen nog maar 1 tas is.
#7 - 31-01-2010, 21:52 uur

Hans B

Ik heb je het kaartje er even bijgedaan om je te laten zien dat het toch echt wel veel is.
Jammer dat je je tickets al besteld hebt, want er zijn zo veel mooiere opties.
Kun je nog wijzigen, dan zou je eindplaats (of start) Phoenix kunnen zijn.
Scheelt je veel heen en weer gereis.
Je hebt overal een hoop meer tijd nodig om een klein beetje te kunnen zien.
Voorbeeld van alternatief:
30. vliegen
01. SF
02. SF
03. SF - Monterey
04. Monterey - San Luis Obispo - Bakersfield of zoiets
05. Bakersfield -Death Valley
06. Death Valley -  Las Vegas
06. Las Vegas (Hooverdam vv)
07. Las Vegas
08. Las vegas - Zion
09. Zion
10. Zion - Bryce
11. Bryce - Page
12. Page - Grand Canyon
13. Grand Canyon
14. Grand Canyon - Sedona - Phoenix
15. terugvliegen
Overweeg nog maar eens wat je gaat doen.
#8 - 01-02-2010, 08:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Als de vluchten al vast liggen zou ik de route van Marianne volgen muv de rit Death Valley-Lee Vining-Yosemite want Tioga Pass zal nog gesloten zijn.
Iedereen reageert anders op jetlag, maar wij vinden het altijd prettig om na aankomst eerst een stuk te rijden (je zal vroeg op zijn....) dus wij zouden ook SF tot het eind van de vakantie bewaren.
Tet
#9 - 01-02-2010, 10:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15