Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwe route september 2008

Discussie gestart

An1982

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van mijn eerder geplaatste route op dit forum, en hierop alle opmerkingen hebben wij onze route aangepast, zodat we meer tijd hebben genomen voor bepaalde parken en monument valley eruit gehaald, omdat dit wat uit de route lag, ook hebben we aan het einde van de reis een dag extra gepland in san francisco om wat uit te rusten en deze stad goed te bekijken voordat we richting new york gaan, wat ook een aantal intensieve dagen gaan worden. Dit is onze nieuwe planning:

Dag 01:      Amsterdam à Los Angeles      VLUCHT   
            
Dag 02:       Los Angeles
                                          - Hollywood Boulevard (walk of Fame)
                                           - Venice Beach
                                           - Hollywood Sign
                                           - Beverly Hills/Rodeo Drive
Dag 03:      Los Angeles -> Kingman         reistijd: (318 miles, 4 uur 50 min)
                                          - in de ochtend nog naar een bezienswaardigheid, einde ochtend beginnen   
                                            met rijden richting Kingman
Dag 04:      Kingman -> Via Route 66 ->Grand Canyon National Park    reistijd(174 miles,2 uur 50 min)
                                          -in de ochtend route 66, einde ochtend aankomst GC
                                          - Rest middag Grand Canyon
Dag 05:      Grand Canyon National Park -> Page (3 uur rijden?)
                                          - zonsopkomst GC dan richting Page
                                          -Page: rondleiding Antilope Canyon
Dag 06:      Page -> Bryce Canyon         reistijd(155 mile, 3 uur)
                                         -Onderweg Horse shoe Bend
                                         -Bezoek Bryce Canyon
Dag 07:      Bryce Canyon -> Zion National Park   reistijd(120 mile, 2 uur 50 min)
         - Zion National Park bezichtigen, eventueel paardrijtocht
Dag 08:      Zion nationa Park -> Las Vegas   reistijd(162 mile, 2 uur 50 min)   
      - Nog een deel Zion of direct door naar LV
Dag 09:      Las Vegas
Dag 10:      Las Vegas -> Death Valley ->   reistijd(165 miles,3 uur)
                                           overnachten in Lone Pine      
                                           -Dag bezoek Death Valley, Diverse uitkijkpunten o.a. badwater
                                          - Richting Lone Pine voor overnachting   
Dag 11:      Lone Pine ->Yosemite National Park (197 miles, 4 uur 10 min)
                                          - Dwars door het  park naar het westen via Tioga pass overnachten vlakbij de ingang park
Dag 12:      Yosemite National Park    
                                          - Mariposa Grove of Giant Sequoias bij de south entrance
                                          - Glacier Point, Yosemithe Falls
                                          - Overnachten bij Oakhurst (south entrance)
Dag 13:      Yosemite (oakhurst) -> Monterey   reistijd (198 miles, 3 uur, 55 min)
                                           - Walvissen tocht per boot
                                           - Strand
Dag 14:      Monterey -> San Francisco       reistijd ( 2 uur)ligt aan bestemming in SF)
Dag 15:      San Francisco
Dag 16:      San Francisco
Dag 17:      San Francisco à New York         
Dag 18:      New York
Dag 19:      New York
Dag 20:       New York
Dag 21:      New York -> Amsterdam   

Wat denken jullie ervan?? Ik zit nog met het stukje death valley - Yosemite park, is dit te doen in de beschreven tijd? eventueel overnachten in lone pine, dan nog naar spookstadje Bodie en dan nog genoeg tijd om in Yosemite het Maripova Grove met de Sequioa bomen te bekijken
Hoe zouden jullie dit doen of is er te weinig tijd? we willen zowieso de dagen in SF behouden,

Alvast bedankt!! en ik hoor graag jullie reacties!!
#1 - 22-01-2008, 21:34 uur

Baia

Haha, wij hebben bijna dezelfde route uitgestippeld, en ook ik zit met het probleem Death valley - Yosemite :-)
De routeplanner zeggen 4u30min rijden, dus dat zou te doen zijn, maar we vergeten waarschijnlijk dat we door de dodenvallei moeten ;-)

Veel plezier op je tocht, ik vertrek in Juli
#2 - 22-01-2008, 22:53 uur

Marianne

Wij hebben het vorig jaar met een stop in Mammoth Lakes gedaan. Het kan in 1 dag maar dan mis je toch wel veel onderweg.
Zie ons 2006-verslag vanaf 10 augutus voor de route vanaf Las Vegas.

Marianne
#3 - 22-01-2008, 23:12 uur

Baia

hoe goed is die route 190 te doen door death valley. Is die weg goed begaanbaar, of is dit een hel en rij ik beter om?
#4 - 23-01-2008, 09:47 uur

jerbia

hoe goed is die route 190 te doen door death valley. Is die weg goed begaanbaar, of is dit een hel en rij ik beter om?

De 190 is een goede, brede geasfalteerde weg waar je goed door kunt rijden. Van oost naar west klimt de weg flink.

#5 - 23-01-2008, 10:45 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2008, 10:49 uur door jerbia »

Marianne

Het is inderdaad een prima weg, en blijkbaar is het ook opnieuw geasfalteerd als je de foto van Bianca met die van ons uit 2006 vergelijkt (dit is het stuk tussen Furnace Creek en Stovepipe Wells).
Ik zie dat de max snelheid maar liefst 60 mph is.




Marianne
#6 - 23-01-2008, 11:14 uur

Yessica

Het is inderdaad een prima weg, en blijkbaar is het ook opnieuw geasfalteerd als je de foto van Bianca met die van ons uit 2006 vergelijkt (dit is het stuk tussen Furnace Creek en Stovepipe Wells).

In september 2006 reden wij ook al over een nieuw geasfalteerde weg, rijdt heerlijk en het ziet er ook wel gaaf uit, zo'n gitzwarte weg in de desert!
#7 - 23-01-2008, 11:48 uur



An1982

Wat leuk om te horen dat jullie ook ongeveer dezelfde route gaan rijden Baia, haha idd de dodenvallei schijnt erg warm te zijn, daarom denk ik ook dat we er maar een aantal uurtjes zijn en dan direct door rijden richting yosemite....maar goed dat kunnen we altijd nog ter plaatse bekijken, we moeten eerst nog even bedenken of we op de bonnefooi gaan of alvast hotels bespreken. ja 4.5 uur is te doen, je moet wel in dit tijdsbestek ;)

In yosemite willen wij vooral naar de grote sequoia bomen en dus de maripove grove, dus daar hebben in principe nog wel genoeg tijd voor,

Wij gaan pas vanaf 2 september, dus ik hoor graag als jullie terug zijn of je nog tips hebt!!
#8 - 23-01-2008, 14:14 uur

Marianne

Haha, wij hebben bijna dezelfde route uitgestippeld, en ook ik zit met het probleem Death valley - Yosemite :-)
De routeplanner zeggen 4u30min rijden, dus dat zou te doen zijn, maar we vergeten waarschijnlijk dat we door de dodenvallei moeten ;-)
Hallo Baia,
Welke reouteplannenr heb je gebruikt? Die 4u30 min is misschien van parkgrens tot parkgrens? Als je van Lone Pine naar Yosemite Village gaat is het al meer dan 4 uur, dus reken nog 2 uur extra als je vanuit Death Valley vertrekt. Vergeet niet om onderweg ook eens de auto aan de kant te zetten, voorbij de Tioga Pass heb je in  Yosemite erg veel mooie (en korte) wandelingen en uitzichtpunten (Tenaya Lake, Olmsted Point). En neem ook een kijkje bij Mono Lake.

Citaat
In yosemite willen wij vooral naar de grote sequoia bomen en dus de maripove grove, dus daar hebben in principe nog wel genoeg tijd voor,

An, de bomen zijn prachtig, maar ik vind de rest van Yosemite eigenlijk veel mooier! Vergeet niet de vallei te bekijken en rijd naar Glacier Point. Hier kun je een prachtige wandeling maken naar de Sentinel Dome. En in september zijn de Vernal Falls nog steeds prachtig om naar toe te lopen.

Marianne

#9 - 23-01-2008, 15:12 uur

An1982

Hoi Marianne, klinkt goed hoor, mooi reisverslag, maar hoeveel tijd heb je ongeveer nodig in Death Valley? ik heb gelezen dat het daar zo heet is dat je niet langer dan 10 minuten uit je auto het volhoud. Dus als het goed is ben je er met een paar uur doorheen. Is het dan te doen om nog door te rijden naar Mammoth Lakes of is dat te ver? hierdoor besparen we weer een dag die we goed kunnen besteden in Yosemite Park.

Ik hoor het graag!

o nog een reactie, kijk die tips klinken goed, als het dan goed te doen is van DV naar Mammoth lakes hebben we een hele dag om rond te rijden, kijken en lopen, we overnachten net buiten het park, dus eventueel een volgende morgen nog een deel bekijken!
#10 - 23-01-2008, 15:19 uur

Baia

Citaat
Welke reouteplannenr heb je gebruikt? Die 4u30 min is misschien van parkgrens tot parkgrens? Als je van Lone Pine naar Yosemite Village gaat is het al meer dan 4 uur, dus reken nog 2 uur extra als je vanuit Death Valley vertrekt. Vergeet niet om onderweg ook eens de auto aan de kant te zetten, voorbij de Tioga Pass heb je in  Yosemite erg veel mooie (en korte) wandelingen en uitzichtpunten (Tenaya Lake, Olmsted Point). En neem ook een kijkje bij Mono Lake.

Ik heb Google earth gebruikt. En gerekend van Furnace creek tot Lee Vining. Dan kreeg ik die tijd. Is het misschien beter om net achter death valley nog eens te overnachten (Bishop bijvoorbeeld)? Ik had als 2 overnacvhtingsmogelijkheden in Yosemite El Portal (links van Yosemite) en Lee Vining (rechts van Yosemite). Vreemd is echter wel dat als ik de route bereken tussen deze 2 punten, dat hij me dan steeds helemaal om het park stuurt, en niet er recht door, wat veel sneller is.
#11 - 23-01-2008, 16:30 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2008, 16:41 uur door Baia »

An1982

Ja dat probleem herken ik, of als je een route wilt hebben (met google maps dan) berekend ie een hele omweg, terwijl ik meerdere kortere wegen er naartoe zie!
Ik vraag me af hoe dat kan, vooral google maps doet dit, ik gebruik ook veel mapquest, is  ook heel goed, houd ook rekening met het aantal KM per uur, zo zie je dat je de ene keer bij 190 mile er zoveel uur over doet en bij een andere route met ook 190 mile er veel sneller over doet!
Ideaal!
#12 - 23-01-2008, 16:50 uur

Baia

Hmm, vreemd, nu dat ik opnieuw de route bereken van Furnace creek tot Lee vining geeft hij 6 u aan. Lijkt me ook logischer. Maar datis geen probleem, dan reken ik een dag LA minder en dan las ik een extra stop in bij Lone Pine. Dan moet ik maar 2 keer 3u rijden ;-)
#13 - 23-01-2008, 18:08 uur

jerbia

Hmm, vreemd, nu dat ik opnieuw de route bereken van Furnace creek tot Lee vining geeft hij 6 u aan. Lijkt me ook logischer. Maar datis geen probleem, dan reken ik een dag LA minder en dan las ik een extra stop in bij Lone Pine. Dan moet ik maar 2 keer 3u rijden ;-)

Wij zijn vorig jaar in 1 dag van Furnace Creek Ranch naar Lee Vining gereden. Onderweg hebben we de sanddunes bij Stove Pipe Wells Bezocht, de Alabama Hills bij Lone Pine, Erik Schat's Bakkerij in Bishop, Bodie, Panum Crater & Mono Lake. We zijn vroeg vertrokken en het was prima te doen. Zie ons reisverslag dag 16
#14 - 23-01-2008, 19:14 uur

Marianne

Hoi Marianne, klinkt goed hoor, mooi reisverslag, maar hoeveel tijd heb je ongeveer nodig in Death Valley? ik heb gelezen dat het daar zo heet is dat je niet langer dan 10 minuten uit je auto het volhoud. Dus als het goed is ben je er met een paar uur doorheen. Is het dan te doen om nog door te rijden naar Mammoth Lakes of is dat te ver? hierdoor besparen we weer een dag die we goed kunnen besteden in Yosemite Park.
Het hangt er van af wat je in Death Valley wilt bekijken. Je zult inderdaad niet willen wandelen in de zomer, daar is het te heet voor. Maar er zijn een aantla punten waar je met de auto naar toe kunt en waar je het uitzicht kunt bekijken, zoals Zabriskie Point. Verder is het mooi om Artist Drive te rijden, etc. (zie weer ons resiverslag). Als je in DV blijft overnachten kun je tussen Las Vegas en DV een aantal dingen meenemen. Dan 's morgens even een kijkje nemen bij de sand dunes en dan door naar Lee Vining. dit is heel goed te doen in 1 dag, maar dat had je ook al in ons reisverslag kunnen lezen.  ;)

Marianne
#15 - 23-01-2008, 23:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15