Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nog een rondreis door het westen

Discussie gestart

Marianne

In 1 dag van LA naar SF is wel heel veel. Bedenk ook dat het in september vroeg donker is, dus de dagen zijn kort.
Van Yosemite naar Death Valley met Bodie en andere stops is ok erg veel voor 1 dag. In de route van Cees zat nog Mammoth Lakes als tussenstop maar die zie ik nu niet meer. Wat wil je op doorreis in Mammoth Lakes doen?
Voor een klein park als Bryce trek je nu net zo vele tijd uit als voor het veel grotere Yosemite. Kijk eens goed wat je in de parken wilt doen, aan de hand van de links die al gegeven zijn, of aan de hand van reisverslagen, en natuurlijk de NPS-sites. Ik zou voor Bryce 1 overnachting doen en dan doorrijden naar Capitol Reef. Dan heb je meer tijd voor de route naar Moab. Wij deden het vorig jaar in omgekeerde richting, met 1 overnachting bij Bryce en hadden voldoende tijd om de Queens Garden en Navajo Loop en nog een wandeling te doen.
En inderdaad: Goblin Valley passeer je op weg naar Moab, en bezoek je niet vanuit Moab. En ik mis Arches! Dus ja, een dag Moab er bij! Zie ook daarvoor ons 2013-verslag. Antelope Canyon en Horseshoe bend heb je vrij snel gezien, je zou zelfs aan 1 nacht Page voldoende kunnen hebben, maar een volle dag, dus 2 nachten, is wel prettig.
Ook voor de GC heb je relatief veel tijd. Een vlucht neem geen hele dag en een view point ook niet (Grandview point is slechts een van de view points langs de Desert View Drive, en daar hoe je nauwelijks de auto voor uit). Willen jullie er ook gaan wandelen? Kijk voor wandeltips eens op mijn wandelsite.

Marianne


#16 - 06-02-2014, 17:13 uur

Cees A

Je hebt niet alleen je route omgedraaid, je hebt ook de tijdsindeling helemaal gewijzigd en daar zitten nu wat rare dingen in
Op dag 5 wil je nu in 1 dag van LA naar San Francisco.  Die 7 uur is misschien over de grote weg, maar dan zie je niks.
En tijd om al die dingen die je opnoemt te bekijken heb je al helemaal niet.
In de oude planning reed je via de kustweg en deed je er 3 dagen over. Da's wel even andere koek ...............

Dag 10, van Yosemite naar Death Valley en dan ook nog Bodie, Alabama Hills en Mono Lake bekijken ga je ook niet redden

dag 19 wil je vanuit Moab naar Goblin Valley.
Goblin Valley ligt tussen Capitol Reef en Moab en je kunt het beste Goblin Valley bezoeken als je van Capitol Reef naar Moab rijdt

dan blijf je 3 volle dagen in Page.  Waarom is dat ? 
Horseshoe bend is alleen een uitzichtpunt. Daar heb je maar 1 - 1˝ uur voor nodig, geen hele dag.
Antelope Canyon kost je ook maar hooguit een paar uur, ook geen hele dag

Ik heb zelf het schema omgedraaid en dan krijg je dit:
1:  DUS-JFK
2:  NY
3:  NY
4:  NY-LAX
5:  Van Los Angeles naar Morro Bay of Cambria
6:  Van Morro Bay/Cambria naar Monterey
7:  Van Monterey naar San Francisco
8:  San Francisco
9:  Van San Francisco naar Yosemite
10: Yosemite
11: Van Yosemite via de Tioga Pass naar Mammoth Lakes
12: Van Mammoth Lakes naar Death Valley (Panamint Springs) Onderweg Bodie, Mono Lake en Alabama Hills
13: Van Panamint Springs via Death Valley naar Las vegas
14: Las Vegas
15: Van Las Vegas via Valley of Fire naar Zion (Springdale)
16: Zion
17: Van Zion naar Bryce
18: Van Bryce naar Capitol Reef (Torrey)
19: Van Capitol Reef via Goblin Valley naar Moab
20: Moab. Bezoek aan Arches national park
21: Moab. Bezoek aan Canyonlands national park en Dead Horse Point state park
22: Van Moab naar Monument Valley
23: Van Monument Valley naar Page
24: Page. Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell
25: Van Page naar Grand canyon
26: Grand Canyon
27: Van Grand Canyon naar Twentynine Palms
28: Van Twentynine Palms door Joshua Tree naar Los Angeles
29: LA
30: La
31: Van LAX via JFK naar DUS
32: Aankomst DUS

Edit:
Tet en Marianne zijn me voor geweest zie ik (ik moet echt kortere verhaaltjes gaan typen  :D ) maar hebben wel zo'n beetje dezelfde opmerkingen.


#17 - 06-02-2014, 17:18 uur
« Laatst bewerkt op: 06-02-2014, 17:25 uur door Cees A »

pirodd101media

Bedankt maar weer voor de heldere en uitgebreide reacties!
Ik moet bekennen dat ik het idd wat lastig vind om precies in te schatten hoelang we precies nodig hebben om bepaalde dingen goed te kunnen bekijken, vandaar dat het er wat onlogisch uitziet.
Cees, onwijs bedankt voor het vernieuwde schema!
De volgorde van de route houden we toch zo denk ik, niet alleen vanwege de grand canyon (hoewel we verwachten dat de
helicoptervlucht daaroverheen wel een hoogtepuntje gaat worden), maar omdat het hele tweede gedeelte van deze reis ons
nét iets meer aanspreekt als het eerste deel, hoewel het met deze route natuurlijk koffiedik kijken is want alles ziet er
fantastisch uit!!


#18 - 07-02-2014, 10:56 uur

Marianne

Het is ook lastig om in te schatten hoeveel tijd je overal nodig hebt, maar juist daarom wordt er verwezen naar sites als www.ontdek-amerika.nl en naar reisverslagen. Hebben jullie al wat reisverslagen gelezen? Een voorkeur voor rode rotsen betekent niet per definitie dat je er meer tijd voor uit moet trekken. Door reisverslagen te lezen krijg je een beter beeld van de tijd die je overal kwijt bent. Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn 2011-verslag voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend; beide op weg van Page naar de Grand Canyon (incl grandview Point), en voor 2 nachten GC.

Marianne
#19 - 07-02-2014, 12:10 uur

Cees A

Ik moet bekennen dat ik het idd wat lastig vind om precies in te schatten hoelang we precies nodig hebben om bepaalde dingen goed te kunnen bekijken.

De tijdsverdeling zoals die in mijn schema is gedaan is een beetje "gemiddeld" maar voor ieder park is voldoende tijd uitgetrokken voor de highlights.
De benodigde tijd die jij persoonlijk in een park of een stad nodig hebt hangt helemaal af van de activiteiten die je er wil gaan ondernemen.

Klein (beetje extreem) voorbeeldje van verschillende tijdsbestedingen:
In Grand Canyon nat.park kun je van de ene naar de andere kant wandelen.  Da's een wandeling van 2 volle dagen.
Je gaat dan aan de ene kant naar beneden, beneden in de canyon overnacht je en de volgende dag ga je aan de andere kant omhoog.
Als je dan ook nog wat andere dingen bij GC wil bekijken heb je in zo'n geval toch wel 3 volle dagen nodig daar.
Andere uiterste: Er zijn ook mensen die met de auto langs de rim rijden, hier en daar stoppen bij een uitzichtpunt voor een foto en die zijn binnen een halve dag klaar met de Grand Canyon
Zie je het verschil ?

In mijn schema heb ik anderhalve dag gereserveerd voor jou in Grand Canyon.
Genoeg voor een aantal korte en middellange wandelingen, een helicoptervlucht en om alle uitzichtpunten uitgebreid te bekijken.
Wil je meer ondernemen in Grand Canyon (zoals die rim naar rim wandeling) dan kom je tijd tekort.
Wil je alleen maar op z'n Japans langs uitzichtpunten racen voor een foto dan hou je een volle dag over ..........................
Ditzelfde geldt eigenlijk voor ieder park en voor iedere stad die je aandoet.

Dat ik begon met het posten van uitgebreide informatie over bijna iedere stad en ieder park is niet voor niets.
Je kunt nu zelf bekijken welke activiteiten je wil gaan ondernemen en daar de tijd die je doorbrengt in een park/stad op afstemmen
Veel werk ?  Ja, best wel.  Maar is voorbereiden van een reis niet ook al een beetje vakantie vieren ?

Heb je geen zin/tijd om alles door te nemen, hou dan gewoon het schema aan.
Maak je niet ongerust, in alle parken heb ik genoeg tijd gereserveerd voor alle highlights en een aantal korte/middellange wandelingen.
Alleen in San Francisco en Las Vegas ga je tijd tekort komen als je alle genoemde activiteiten wil gaan doen.
Bekijk dat dus zeker even goed en plan daar eventueel nog een dagje bij (ik heb begrepen dat je nog wat dagen over had ? )

 
#20 - 07-02-2014, 12:14 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2014, 12:34 uur door Cees A »

Sus

Ik lees dat je vroeg in MV wil vertrekken om zeker op tijd in Page te zijn maar je hoeft je echt niet te haasten hoor, de afstand is niet zo groot EN,,,,,, je wint een uur omdat je de tijdsgrens weer overschrijdt:-)) Je gaat zelfs op deze route een paar keer de tijdsgrens over en weer oversteken, misschien ook iets om op te letten als je je reistijden plant.
Wij vertrokken ook vroeg in MV om rond 10.30 in Page te zijn om dan met de zon op hoog in de hemel antelope canyon te bezoeken. We waren door het uurverschil echter al om 9.00u in Page:-) waardoor we eerst naar Horse Shoe Bend geweest zijn en rond 11.00u naar Antelope Canyon. We hadden daardoor ook tijd genoeg over om in de namiddag de dam en Lake Powel te bezichtigen en om 16.00u lagen we aan het zwembad van het hotel. Zie ons verslag van die dag:
http://kjkrof.wordpress.com/2012/07/20/page-lake-powell/

Veel plezier nog met de planning en natuurlijk de reis zelf
Sus
#21 - 09-02-2014, 23:26 uur



Marianne

Je kunt in Page ook naar de Lower Antelope Canyon gaan, dan komt het niet zo precies wanneer je er bent (hoewel je hier het beste direct zonlicht kunt vermijden). Wij bezochten deze op de ochtend dat wij uit MV vertrokken. Zie hier voor ons verslag.

Marianne
#22 - 10-02-2014, 09:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15