Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis USA west

Discussie gestart

Cees A

N.a.v. jouw vraag welke route je meer tijd geeft en het idee van Hans daarin verwerkt om via Tioga Pass te rijden kom ik op het volgende:

zondag:        aankomst San Francisco.
maandag:     RV ophalen, boodschappen doen en (richting) Yosemite.
dinsdag:       Yosemite
woensdag:    Van Yosemite via Tioga Pass en Mono Lake naar Bishop (130 mijl)
donderdag:   Van Bishop noordelijk om Death Valley via hwy 168/266 en 95 via North Las Vegas naar Valley of Fire. (300 mijl)
vrijdag:        Van Valley of Fire naar Zion
zaterdag:     Zion
zondag:       Van Zion naar Bryce
maandag:    Paardrijden in Bryce
dinsdag:      Van Bryce naar Capitol Reef
woensdag:    Van Capitol Reef via Goblin Valley naar Moab
donderdag:   Arches nat.park
vrijdag:        Canyonlands nat.park (met 4WD Jeep)
zaterdag:     Van Moab naar Monument Valley
zondag:       Van Monument Valley naar Page
maandag:    Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
dinsdag:      Van Page naar Sedona
woensdag:    Sedona
donderdag:   Van Sedona naar Grand Canyon South Rim
vrijdag:        Grand Canyon South Rim
zaterdag:     Naar Las Vegas, RV inleveren
zondag:       vertrek naar huis

Sequoia is vervallen. Niet zo heel erg, want in Mariposa Grove bij Yosemite kun je ook grote Sequoia bomen zien.
Door het vervallen van Sequoia win je zoveel tijd dat je nu 1 dag extra in Moab kunt blijven en 1 dag extra bij Grand Canyon
Die volle dag Sedona zou je nog kunnen ruilen met een extra dag in Yosemite. Maar die keuze is aan jou
#16 - 31-01-2014, 08:31 uur

Marianne

De route van Cees komt overeen met de route die ik gaf. Ik zou wel eerst naar de GC gaan en dan naar Sedona; is niet alleen ietsje sneller, maar op die manier neem je de east rim (weg 64) mee in je route. Onze kinderen - en wij ook ;) - vinden Yosemite geweldig. Zeker met kinderen is het heel prettig om daar wat langer te blijven. Er is ontzettend veel te doen naast wandelen, zoals fietsen, paardrijden, klimmen, zwemmen. Het is ook leuk om een junior ranger programma te volgen.
In plaats van bij Bishop zou je ook bij Lee Vining kunnen overnachten, daar heb je Mono Vista RV park. Of kijk naar Silver Lake CG bij June Lake, dat schijnt een mooie camping te zijn.
In Arches liepen wij de Fiery Furnace Walk, met een ranger. Zie daarvoor ons 2008-verslag en kijk op www.nps.gov/arch voor meer informatie (er moet tegenwoordig online gereserveerd worden).
Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?

Marianne
#17 - 31-01-2014, 10:07 uur

Tet14

Mooie route van Cees A met de aanvullingen van Marianne. Ik wil wel even wijzen op de weg 168 die Cees A in zijn route opneemt want die weg gaat van Big PIne de bergen in over 2 passen van 7000' (een van hen is Westgard pass) en vervolgens een aantal steile en scherpe bochten. Niet iedereen vindt het prettig om dit met een RV te rijden. 168/266 is ook een verlaten weg. Je kan in Lee Vining overnachten en dan een gemakkelijke route naar Las Vegas nemen via Tonopah en Beatty.
#18 - 31-01-2014, 12:04 uur

Hans B

zonder Sequoia, maar om daar alleen voor de General Sherman naar toe te gaan is wat jammer van de tijd. In Yosemite kun je ook sequoia's zien. De General Sherman is dan wel de grootste (qua volume) maar niet de mooiste sequoia vind ik. Je ziet ook echt het verschil niet. Kijk eens in ons 2013-verlsag voor ons bezoek aan de General Sherman en andere sequoia's.

Ik durfde het eigenlijk niet voor te stellen, maar ben het er wel mee eens.
#19 - 31-01-2014, 13:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15