Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nog een route die vraagt om reacties

Discussie gestart

oldie

Ja hier nog een geplande route.

Van 28 april af ga ik samen met mijn zoon van 16 en mijn dochter van 14 met een camper door West Amerika reizen. We zijn nog nooit buiten Europa geweest en zomers camperen we altijd met de caravan in Zuid-Europa. We hebben in SF via de OAD bij Cruise America een Camper 25 gehuurd. De vlucht is heen en terug vanuit SF met de KLM. Ik ben de afgelopen weken bezig geweest de route uit te zetten en heb al hotels en diverse campings geboekt. In het lijstje hieronder staat achtereenvolgens de dag, de route van die dag (bij reizen met de camper is het vet gedrukt), daarna wat we kunnen gaan bezoeken en als laatste waar we overnachten. Dit zijn de plannen, ongetwijfeld zullen we hiervan af gaan wijken vandaar dat ik niet alles geboekt heb. Wat ik wel geboekt heb zijn de campings op de Nationale Parken want daar wil ik graag wel overnachten. Ook hebben we twee hotelovernachtingen geboekt in Las Vegas. De kinderen wilden graag in zo'n groot hotel overnachten en het was zelfs goedkoper dan de KOA in Las Vegas. Voor de reis van Las Vegas naar San Francisco moet ik nog precies kijken hoe we dat gaan doen vanwege de onzekerheid om met de camper door Death Valley te mogen reizen (zie http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5052.0)


Ideeen, suggesties, ervaring, ik ben benieuwd, nu kan ik er nog wat mee doen.

Dag Route ------ Bezoeken ------ Campings/Hotels ------ Status
1 Amsterdam-San Francisco 13,05 arrival ------ Fishermans Warf ------ Lombard in Hotel ------ Geboekt
2 San Francisco ------ Fietsen (Golden Gate-Sausolito)-Alcatraz ------ Lombard in Hotel ------ Geboekt
3 San Francisco-Camper ophalen 1300-1500-Santa Cruz ------ Lombard street-17 mile drive ------ New Brighton SB ------ Geboekt
4 Santa Cruz -Yosemite Village ------ Maripose Grove-Glacier point ------ Campings Yosemite Upper Pines ------ Geboekt
5 Yosemite park ------ Wandelen : Camping-Vernal fall ------ Campings Yosemite Upper Pines ------ Geboekt
6 Yosemite Village-Bakersfield ------ Wandelen : Yosemite Lower falls ------ KOA Bakersfield ------ Niet geboekt
7 Bakersfield-Las Vegas  ------ Edwarda air force base+Las Vegas ------ Circus circus KOA ------ Geboekt
8 Las Vegas-Hoover Dam-Route 66-Grand Canyon Village ------ Hoover Dam-Route 66- ------ Campgrounds Grand Canyon NP ------ Geboekt
9 Bezoek Grand Canyon ------ Grand Canyon NP Helicoptervlucht en Wandeling ------ Campgrounds Grand Canyon NP ------ Geboekt
10 Grand Canyon Village-Gouldings lodge ------ Grand Canyon NP ------ Gouldings lodge ------ Niet geboekt
11 Gouldings Lodge-Monument Valley-Arches NP ------ Monument Valley jeeptour ------ Devils Grouns campsite Arches NP ------ Geboekt
12 Arches-MOAB ------ Arches NP-Dead Horse SP- ------ Canyonlands campground MOAB ------ Niet geboekt
13 Rafting en Jeeptour Canyonlands ------ Canyonlands NP jeeptour and rafting ------ Canyonlands campground MOAB------ Niet geboekt
14 Moab-Goblin Valley-Hanksville-Capitol Reef NP-Boulder-Bryce Canyon NP ------  ------ Rubys inn ------ Niet geboekt
15 Bryce Canyon NP ------ Trail Fairyland-Bryce point and Navaja Loop-full moon tour? ------ Rubys inn ------ Niet geboekt
16 Bryce Canyon NP-Zion NP ------ Zion NP-Canyon Overlook-evening concert amphitheater ------ Zion NP WATCHMAN ELECTRIC SITES ------ Geboekt
17 Zion NP-Las Vegas ------ Zion NP-Riverside walk-Las Vegas show american superstars ------ Stratosphere Hotel ------ Geboekt
18 Bezoek met auto naar Death Valley ------ Death Valley heen en weer met huurauto ------ Stratosphere Hotel ------ Geboekt
19 Las Vegas-Hawthorne Nevada ------  ------ Whiskeyflats RV camp ------ Niet geboekt
20 Hawthorne-Sacramento (evt Tioga pass) ------  ------ KOA Sacramento ------ Niet geboekt
21 Sacramento-San Francisco/Aukland 0900-1100 camper terug ------ Chinatown-Transamerica Pyramid-Nob Hill-Cheeseballs (pier39) ------ Nog niet geboekt ------ Niet geboekt
22 San Francisco-15.10 departure-Amsterdam ------ Union Square ------ Vliegtuig ------ Niet geboekt
23 Aankomst Amsterdam

Erik
#1 - 12-01-2007, 22:37 uur

Marianne

Hallo Erik,.

Het stuk van Santa Cruz naar Yosemite is best wel lang, reken op een uur of 5 rijden naar de Mariposa Grove. Je bent daar ook nog wel wat tijd kwijt als je de sequoia's wilt bekijken. En als je via Glacier Point naar Yosemite Village rijdt, ben je alleen voor het rijden al  6,5 uur kwijt. Wordt wat te veel voor 1 dag denk ik.
Het lijkt mij veel plezieriger en rustiger om Santa Cruz over te slaan en rechtstreeks naar Yosemite te rijden.  Kun je die camper pas in de middag ophalen? Zelfs dan kun je nog naar het park rijden en de vallei bekijken.
Je kunt Glacier Point misschien sowieso beter de volgende dag doen. Neem dan de bus naar boven, en loop terug naar de vallei. Dan heb je zowel Glacier Point als de Nevada en Vernal Falls gedaan. De wandeling is aardig lang, maar het grootste deel loopt naar beneden. Of je doet alleen de wandeeing naar de Vernal Fall en Yosemite Fall.
Als je naar Bakersfield gaat rijd je via de zuidingang het park uit en ku je de Maripos Grove bekijken.

Marianne
#2 - 13-01-2007, 09:56 uur

oldie

Beste Marianne,

Santa Cruz-Yosemite Valley is inderdaad ruim 5 uur rijden. Dan is Maripose Grove en Glacier point te veel op dezelfde dag, klopt. Ik denk dat we toch niet naar Glacier point kunnen omdat de weg niet open zal zijn omdat het 1 mei is en  nog wel gesloten zal zijn. De camper kan ik pas in de middag tussen 1300 en 1500 ophalen (anders moet  je op de maandag behoorlijk veel bijbetalen). De route van San Francisco naar Yosemite is ook viereneenhalf uur daarom heb ik er voor gekozen om eerst naar santa cruz te gaan (tweeen een half uur) en ook een (klein) stukje van de kust te zien. Als we dan de volgende dag op tijd vertrekken van Santa Cruz naar Yosemite kan ik kijken wat we doen, Maripose Grove moet denk ik kunnen en als Glacier point open is kan ik dan nog beslissen wat we doen, bijvoorbeeld 3 mei maripose grove te doen en 1 mei glacier point.
Die wandeling van glacier point het dal in, weet je hoe lang dat is en of het makkelijk is om met de bus eerst daar te komen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Bedankt voor je reactie,

Erik
#3 - 13-01-2007, 11:16 uur

danny debals

Ook hebben we twee hotelovernachtingen geboekt in Las Vegas. De kinderen wilden graag in zo'n groot hotel overnachten en het was zelfs goedkoper dan de KOA in Las Vegas.

Grappig - het hotel (Stratosphere tower) is dus goedkoper dan een kampeerplaats bij Circus Circus!??
#4 - 13-01-2007, 13:00 uur
Danny Debals

Marianne

Beste Marianne,

Santa Cruz-Yosemite Valley is inderdaad ruim 5 uur rijden. Dan is Maripose Grove en Glacier point te veel op dezelfde dag, klopt. Ik denk dat we toch niet naar Glacier point kunnen omdat de weg niet open zal zijn omdat het 1 mei is en  nog wel gesloten zal zijn. De camper kan ik pas in de middag tussen 1300 en 1500 ophalen (anders moet  je op de maandag behoorlijk veel bijbetalen). De route van San Francisco naar Yosemite is ook viereneenhalf uur daarom heb ik er voor gekozen om eerst naar santa cruz te gaan (tweeen een half uur) en ook een (klein) stukje van de kust te zien. Als we dan de volgende dag op tijd vertrekken van Santa Cruz naar Yosemite kan ik kijken wat we doen, Maripose Grove moet denk ik kunnen en als Glacier point open is kan ik dan nog beslissen wat we doen, bijvoorbeeld 3 mei maripose grove te doen en 1 mei glacier point.
Die wandeling van glacier point het dal in, weet je hoe lang dat is en of het makkelijk is om met de bus eerst daar te komen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Bedankt voor je reactie,

Erik

Je hebt inderdaad kans dat de Glacier Point road nog niet open is, had ik niet bij stilgestaan. Hij is meestal wel eerder open dan de Tioga Pass, maar begin mei is riskant. Mocht de weg wel open zijn, en je wilt de Panorama Trail lopen, reken dan op ruim 6 uur wandelen. Zie http://www.nps.gov/archive/yose/trip/valleyhikes.htm

De bus naar Glacier Point vertrekt vanaf Yosemite Lodge (ter bereiken met de shuttlebus). De eerste bus gaat om 8.30. Het is een rit van 1 a 1,5 uur. Ik heb het nu een paar keer met de bus en een paar keer met de auto gedaan. Voordeel van de bus is dat je zelf ook uitgebreid om je heen kunt kijken. Ook heeft de chauffeur vaak interessante verhalen.
Voor de bus, zie: http://www.yosemitepark.com/Activities_GuidedActivities_GlacierPointTour.aspx

Ik zat ook nog even naar het laatste deel van jullie route te kijken. Als je de Tioga Pas over zou kunnen, is het misschien handiger om niet door te rijden naar Hawthorne, maar via Tonopah naar de 395 te rijden. Je zou dan in Lee Vining kunenn overnachten. Kun je ook nog even een kijkje nemen bij Mono Lake. Als de pas gesloten is kun je via een van de noordelijke routes naar het westen (en onderweg Bodie bekijken?).

Marianne
#5 - 13-01-2007, 13:36 uur

Hans B

Over het rijden van afstanden 5 - 6 uur.
Ik vind het over het algemeen geen probleem.
Dagindeling van onze reizen is globaal :
ca. 1000 vertrek
2 uurtjes rijden iets korter of langer wanneer er interessante dingen te zien zijn.
's middags weer 2 uurtjes rijden
weer er uit, iets bekijken, wandelen, etc...
Na het avondeten en de afwas, rij ik vaak nog een uurtje.
Zo verdeel je het een beejte over de dag.
Vergeet niet dat het pas om ca.2100 uur donker is.
Dus de dagen zijn best lang.
Natuurlijk zijn er ook wel echte lange reisdagen, maar daar moet je je dan even op instellen.
Mijn langste rit op een dag was 525 mile, 11 uur sturen en 2x eruit voor een korte stop + benzinetanken.
Toen was de lol er ook wel een beetje af.
Zie niet tegen het reizen aan, buiten LA en SF is het heel relaxt rijden in de VS.

Hans


#6 - 13-01-2007, 21:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15