Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Non commerciele tips e.d. gevraagd.

Discussie gestart

XJ

Van de zomer zit ik weer in California. Ik heb nog niet geboekt omdat ik niet weet wanneer ik precies vakantie heb, maar vanaf begin juli tot eind augustus ben ik zeker in het westen van de VS te vinden en misschien nog wel veel eerder :). Ik heb de beschikking over een auto, campeerspullen (tent e.d.) en minimaal 1 amerikaanse reisgenoot :P Mijn verblijfplaats zal in de buurt van Bakersfield zijn en van daaruit maak ik korte tot wat langere trips naar bezienswaardigheden. Ik zit dus niet vast aan een bepaald reisschema, wat ik zelf heerlijk vind. Zo heb ik afgelopen zomer een soort van road trip naar Seattle gemaakt. Een aantal dagen in Seattle gebleven en toen weer terug voor een groot gedeelte langs de kust (101), schitterende route. Ook ben ik al eens in Las Vegas (Hoover Dam, Grand Canyon) geweest, heb ik Los Angeles grotendeels gezien en San Francisco (waar ik niet veel aan vond).

Alhoewel ik nog lang niet alles heb gezien, zijn bovengenoemde plaatsen toch wel de commerciele bezienswaardigheden van de west kust. Mijn vraag is of er iemand non commerciele tips voor mij heeft? Iets wat minder aantrekkelijk is voor het grote publiek, maar toch zeker de moeite waard is? Sportwedstrijden? Musea? Racen? Een geweldig uitzicht? You name it.

Wat ik zeker van plan ben is om deze keer wat meer natuur op te zoeken. Yosemite NP is niet al te ver reizen (voor amerikaanse begrippen dan) en hier wil ik zeker een aantal dagen doorbrengen. Nou heb ik veel op dit forum gelezen en iedereen raad je aan om vroeg de campings te boeken in de nationale parken. Is dit met Yosemite ook het geval? Op sommige campings is reserveren niet mogelijk, hoe gaat dit in z'n werk?

Heeft er verder iemand ervaring met het Sequoia National Park? Is het de moeite waard om naast Yosemite ook dit park te bezoeken of kan ik dan net zo goed langer in Yosemite blijven?

Wat er verder op mijn lijst staat:
= Las Vegas
= San Diego Seaworld (met dolfijnen zwemmen)
= Een binnenlandse vlucht naar NC


Alvast bedankt voor de reacties :)
#1 - 20-12-2007, 01:00 uur

Yessica

.....en San Francisco (waar ik niet veel aan vond).

Shame on you!  :P

Citaat
Heeft er verder iemand ervaring met het Sequoia National Park? Is het de moeite waard om naast Yosemite ook dit park te bezoeken of kan ik dan net zo goed langer in Yosemite blijven?

Ik ben er 2 keer geweest. De 1e keer heb ik alleen de grote sequoias (Grand Sherman) gezien en vond ik het wel aardig, de 2e keer heb ik een hele dag de tijd genomen en toen vond ik het echt schitterend. Vooral het uitzicht vanaf Morro Rock, wauw! Om er te komen is het flink afzien, je moet echt een ellenlange in rotsen uitgehouwen trap af, je kijkt soms aardig de diepte in, maar je wordt beloond met een schitterend uitzicht.





Ik ben echter nooit in Yosemite geweest, de bezoekersaantallen schrikken mij enorm af, dus of dat mooier is weet ik niet. In ieder geval is alleen al de weg naar Seqouia NP de moeite meer dan waard.


Citaat
Wat er verder op mijn lijst staat:
= Las Vegas

De attracties op Stratopshere Tower!
Citaat
= San Diego Seaworld (met dolfijnen zwemmen)

Een bezoek aan de US Midway (vliegdekschip)


#2 - 20-12-2007, 09:11 uur



trisch39

Yosemite is ZEker de moeite waard, in het weekend erg druk. Ik zou door de week gaan, alhoewel jouw periode ook hoogseizoen is.
Verblijf in en nabij Yosemite moet je nu boeken, ik denk zelfs dat je redelijk laat bent.Zeker voor campings in het park.
  Ik vond de soquoia's zeker de moeite waard, maar een dag is voldoende.
#3 - 20-12-2007, 10:15 uur

Marianne

Wat ik zeker van plan ben is om deze keer wat meer natuur op te zoeken. Yosemite NP is niet al te ver reizen (voor amerikaanse begrippen dan) en hier wil ik zeker een aantal dagen doorbrengen. Nou heb ik veel op dit forum gelezen en iedereen raad je aan om vroeg de campings te boeken in de nationale parken. Is dit met Yosemite ook het geval? Op sommige campings is reserveren niet mogelijk, hoe gaat dit in z'n werk?

Voor Yosemite moet je zeker van te voren reserveren. De campings in de vallei kun je allemaal van te voren reserveren, behalve camp4. De plaatsen hier gaan weg volgens het first come first served beginsel. Het schijnt dat je hier al voor 9uur 's morgen moet zijn om nog een plaatsje te kunnen vinden. Deze camping wordt veel gebruikt voor klimmers. De campings in de vallei zijn groot en druk. Wil je redelijk dicht bij de vallei zitten, maar wat meer rust en ruimte, dan is Crane Flat een goede keus. Je bent dan wel alijd op je auto aangewezen om ergens naar toe te gaan.
De camping bij Tuolimne Meadows is deels op basis van reserveren, deels dezelfde dag te reserveren. Als je meerdere dag in het park hebt kn ik je van harte aanraden om ook hier te overnachten.

Voor meer informatie over Yosemite kan ik je aanraden om een Lonely Planet of Rough Guide van Yosemite te kopen. Ook op www.yosemitefun.com vind je leuke tips over het park. En laat je neit afschrkken door de drukte: gewoon iets verder lopen of naar Hetch Hetchy gaan, en je ziet geen mens meer.

Heeft er verder iemand ervaring met het Sequoia National Park? Is het de moeite waard om naast Yosemite ook dit park te bezoeken of kan ik dan net zo goed langer in Yosemite blijven?

Yosemite is op zich meer dan voldoende maar toch zou ik ook een paar dagen naar Kings Canyon en Sequoia gaan. Doe in elk geval de scenic byway in Kings Canyon. Dit is een prachtige weg en je waant je in Yosemite maar dan veel rustiger. sequoia is echt een park waar je voldoende tijd voor uit moet tekke, anders zie je alleen maar bomen (en niet de beroemde sequoia's). Je hebt er ook prachtige campings. Hieronder zie je ons tentje, tijdens onze eerste Amerika- vakantie in 1988.



Marianne
#4 - 20-12-2007, 19:59 uur

Bakvet

San Francisco niet leuk? Ben je alleen maar in Fisherman's Warf geweest dan? Als je in die stad alleen maar rondrijdt met de auto of met het openbaar vervoer (fietsen gaat een beetje moeilijk) dan kom je al genoeg dingen tegen die je interessant zou kunnen vinden.

Wat ik persoonlijk heel leuk vond - en niet zo druk - is bijvoorbeeld Crater Lake in Oregon. Daar in dat park met een bootje naar het eiland in het midden van het meer varen. Is een behoorlijk stevige wandeling. Verder: door lava tunnels lopen en/of kruipen in Lava Beds National Monument. Hiken in Lassan Volcanic, wat je maar een paar maanden per jaar kan doen, omdat de sneeuw dan weg is. Kamperen direct tussen de giant Redwoods in Redwoods State Park (terwijl je in de grote National Parks niet eens mag lopen onder die bomen, omdat de wortels dan beschadigen.) Hiken in Pinacles National Monument. Kamperen in de buitengebieden van Death Valley, gewoon in het wild met een SUV (kan erg gevaarlijk zijn midden in de zomer, je moet het extreem goed voorbereiden.) Hiken, klimmen en kamperen tussen de rotsen in Joshua Tree National Park.

Zomaar wat ideeen...
#5 - 21-12-2007, 00:17 uur

XJ

Mwa San Francisco is gewoon niet mijn ding. Komt misschien ook omdat ik me echt verheugde op de Golden Gate en die gewoon elke keer dat ik er was compleet in de mist vast zat.

Bedankt voor de vele replies, daar kan ik wat mee :)
#6 - 21-12-2007, 12:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15