Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Noord West en Canada combi volgend jaar

Discussie gestart

Old Faithful

Wij betaalden vorig jaar van Brussel naar Denver 510 Euro p.p. met vertrek op 24 augustus. Wij hadden één van de eerste dagen na het hoogseizoen uitgekozen. Dat scheelt al gauw enkele honderden euro's p.p. Zo zie ik dit jaar prijzen van 1125  euro bij vertrek op 17 augustus, 980 euro op 18 augustus, 780 euro op 19 augustus en 550 euro op 22 augustus. Prijzen zijn voor een retour Brussel - Denver. Vanaf Amsterdam zijn de prijzen in het hoogseizoen van gelijke orde, na het hoogseizoen enkele honderden euro's hoger.

Ik vind dat je erg weinig tijd neemt voor South Dakota. Het is een hele grote omweg voor alleen Mount Rushmore, terwijl er zoveel meer te doen is. Denk aan Custer S.P., Crazy Horse, Wind Cave N.P. en Badlands N.P. Wij verbleven drie nachten in Custer en dat was zeker niet te lang.

Ik zou persoonlijk de omweg via Craters Of The Moon niet maken. Ik vond het een bezoek waard maar ik zou er niet  zo ver voor omrijden.  Ik zou in jullie route na Cody eerst Grand Teton N.P. bezoeken en daarna Yellowstone N.P.
Bij Yellowstone N.P. hebben wij weleens overnacht in West Yellowstone, met als voordeel uitgebreide faciliteiten zoals een ruime keuze aan restaurants, winkels en hotels met t.v. en internet. Je moet dan wel elke dag een eindje rijden om in en uit het park te komen. Wij hebben ook weleens overnacht in Canyon Village. Dat heeft als voordeel een centrale ligging in het park maar duidelijk minder faciliteiten, o.a geen t.v, waarschijnlijk geen internet en misschien geen bereik voor de GSM. Maar zeker een optie als je vroeg op wilt staan om wild te gaan spotten. Een combinatie kan natuurlijk ook.
Van Yellowstone N.P. kun je in één, weliswaar lange, dag naar Kalispell rijden. Misschien is het dan zinvol om de laatste overnachting bij Yellowstone N.P. in Gardiner te plannen.

In jullie route zou ik proberen na Kalispell ergens aan de oostkant van Glacier N.P. te overnachten.

Over het Canadese gedeelte zal ik niets zeggen. Het is >30 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Ik weet wel nog dat het er heel mooi was.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#16 - 12-08-2011, 02:05 uur
Groet,

Old Faithful

BelCan75

Het ziet er een prachtige route uit met vele prachtige plekken om te bezoeken.  Ik ben niet bekend met het volledige Amerika delen, maar ik wou tegen even laten weten dat de trip van Vancouver naar Mount Rainier NP een heel eind is en eerlijk gezegd lijkt me het niet de moeite om daar voor een dag naartoe te gaan.  Het is een prachtig park, maar zonde als je bijna geen tijd hebt om het te bezoeken. Eens in het park is het nog een heel stuk rijden tot aan de mooie zichtpunten en trails.

Wij zijn in 2009 in Mount Rainier NP geweest,  wij wonen in Vancouver en het is minstens zo'n 4 uren rijden tot aan Mount Rainier NP en dan tel ik de grensovergang en rust pauzes niet mee.    En daarna moet je nog terug naar Seattle ook weer zo'n 2-3 uren rijden is.  Het is maar een gedacht en je kan die dag misschien wel ergens anders beter gebruiken?

Veel succes ermee en jullie hebben nog voldoende tijd om alles voor te bereiden!

Vele groetjes,
Ann :)
#17 - 12-08-2011, 06:26 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


Hans B

Hallo Petra,
geen idee wat jullie vankantie wensen zijn, indien je van veel rijden houdt, kun je deze route zo maken.
Ik zou er zelf wat minder in gaan proppen en het in 2en splitsen.
Denver - South Dakota - Yellowstone - Seattle e.o.
Het rondje Canada zou ik voor een andere vakantie bewaren.
Zoals Old Faithful al aangaf er is heel veel te zien in South Dakota, Mt.Rushmore, Crazy Horse, Badlands, verschillende grotten, mining museum, prachtige wegen. Onderweg er naartoe Ft.Laramie nou ja te veel om op te noemen.
In en om Seattle - Mt.Rainier - Mt.St.Helens - Olympic NP slokt ook aardig wat tijd.
#18 - 12-08-2011, 09:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv

Bedankt weer voor de tips, hieronder een ietwat gewijzigde route, de dagen zijn enigzins flexibel tussen de 3,5 en 4 weken, de tickets moeten nog gekocht worden dus dat scheelt ;-)
De reden dat we graag canada erbij doen is omdat de kans groot aanwezig is dat dit voorlopig de laatste grote reis met het hele gezin gaat worden en we graag Canada erbij willen. Reizen vinden we op zich geen enkel probleem, rijden bedoel ik dus, als we af en toe maar ergens meerdere nachten zitten.

1.   Ams - Denver
2.   Denver - Rocky Mountains Nat. Park/Estes
3.   R.M. Nat.Park
4.   Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
5.   Rapid City – Cody
6.   Grand Teton
7.   Yellowstone
8.   Yellowstone
9.   Yellowstone
10.   Yellowstone 
11.   Yellowstone (Gardiner) - Missoula
12.   Missoula – Kalispell (Glacier National park)
13.   Glacier National Park
14.   Kalispell – Banff Nat. Park (of een overnachting voor Banff Nat. Park?)
15.   Banff
16.   Banff - Jasper Nat. Park
17.   Jasper
18.   Jasper – Kamloops
19.   Kamloops - Vancouver
20.   Vancouver
21.   Vanc. – Mount Rainier
22.   Mount Rainier Nat. Park
23.   MRP – Seattle
24.   Seattle
25.   Seattle - Ams
#19 - 12-08-2011, 13:05 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Hans B

Je hebt je route wat aangepast, maar toch blijf ik het veel vinden.
Natuurlijk de route is best in 25 dagen te rijden, maar je laat zo veel moois liggen.
Van Gardiner naar Missoula is niet zo heel ver, daar zou je bv naar Kalispell kunnen.
In Banff overnachten is erg duur, probeer bv Canmore.
Banff / Lake Lousie / Johnston Canyon / Golden (raften:super), ga je niet in één dag redden
Icefields Parkway is één volle dag (Athabasca Glacier), Pyto Lake, wandelen.
Vancouver : één dag da's toch niks, het is een prachtige stad waar veel te zien is. (ga bv naar Grouse Mnt)
Seattle : idem.
Mt.Rainier is een prachtige sneeuwberg, vanaf de Space Needle te zien.
Als je dan toch iets bijzonders wil bekijk Mt.St.Helens vanaf Spirit Lake.
#20 - 12-08-2011, 15:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Hallo,

Van Gardiner naar Missoula is 4,5 uur rijden en van Missoula naar Kalispell 2,5 uur. Ik zou dat in één dag doen. Eventueel kun je overwegen aan het einde van dag 11 al een stukje naar het noorden te rijden, tot Livingston of Bozeman. Je wint dan een dag, die je in South Dakota of ergens anders kunt plannen.

In dit schema kun je dag 21 nog grotendeels in Vancouver doorbrengen en aan het einde van de dag naar Enumclaw rijden, dat is 3 à 3,5 uur. De volgende dag dan de hele dag Mount Rainier N.P. en overnachten in Ashford. Op dag 23 heb je dan na  ongeveer 1,5 uur rijden nog een groot deel van de dag voor Seattle. Mount St Helens lijkt me inderdaad prachtig, maar is vanuit Vancouver weer een stuk verder dan Mount Rainier.

Succes met de planning.

Edit: Ik zie dat Hans B het wat betreft Gardiner - Kalispell met mij eens is.
#21 - 12-08-2011, 15:24 uur
« Laatst bewerkt op: 12-08-2011, 15:28 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

petravv

Gelukkig zijn de tickets nog niet geboekt dus als ik een uitloop neem tot 4 weken weg kan ik her en der dagen tussen plaatsen. Ik begrijp dus dat dat hetbeste zowie zo bij vancouver en in Banff kan.

1.   Ams - Denver
2.   Denver - Rocky Mountains Nat. Park/Estes
3.   R.M. Nat.Park
4.   Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
5.   Rapid City – Cody
6.   Grand Teton
7.   Yellowstone
8.   Yellowstone
9.   Yellowstone
10.   Yellowstone 
11.   Yellowstone (Gardiner)  – Kalispell (Glacier National park)
12.   Glacier National Park
13.   Kalispell – Banff Nat. Park (of een overnachting voor Banff Nat. Park?) Canmore
14.   Banff
15.   Banff
16.   Banff - Jasper Nat. Park
17.   Jasper
18.   Jasper – Kamloops
19.   Kamloops - Vancouver
20.   Vancouver
21.   Vancouver - Enumclaw
22.   Enumclaw  – Mount Rainier
23.   Mount Rainier Nat. Park -  Ashford
24.   Ashford – Seattle
25.   Seattle
26.   Seattle - Ams
#22 - 12-08-2011, 19:39 uur
« Laatst bewerkt op: 12-08-2011, 19:44 uur door petravv »
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Marianne

Ik kan niets over het Canada-deel zeggen, maar ik denk dat je ook in het andere stuk wel wat meer tijd kunt gebruiken. Om alleen voor Mount Rushmore helemaal via South Dakota te rijden vind ik jammer van de tijd - als je er toch bent zou ik ook de Badlands gaan bezoeken, en Custer SP, Crazy Horse, etc.
Je moet het ook wat uitvoeriger opschrijven, want je vergeet nu de reisdagen. Zoals hier bijvoorbeeld:
5. Rapid City – Cody
6.   Grand Teton
7.   Yellowstone


Dat is eigenlijk als volgt:
5. Rapid City – Cody
6. Cody -  Grand Teton
7. Grand Teton -  Yellowstone

En als je dan de reistijden er bij zoekt heb je een beter beeld van hoe lang je overal zit.
Misschien heb je voor het eerste stuk iets aan ons 2004-verslag.

Marianne
#23 - 12-08-2011, 20:12 uur

Swissdutchie

Ik vind nog steeds, dat je erg weinig tijd voor het Canada-gedeelte hebt. Zoals gezegd valt in de omgeving van Banff heel veel te zien, want behalve het schitterende Banff NP heb je in de buurt ook nog Kootenay en Yoho NP. Zeker Yoho hoort eigenlijk ook op het lijstje van de must-sees in de Canadese Rockies. Dus 2 dagen Banff zoals in jouw laatste schema is in mijn ogen het absolute minimum. Vervolgens ben je voor de Icefield Parkway tussen Lake Louise en Jasper echt een hele dag nodig. Er valt langs die weg zo veel te zien, dat je er ook makkelijk 2 of 3 dagen over zou kunnen doen. Ook in Jasper NP valt er heel veel te zien en te doen. Hou daar rekening mee, dat veel mooie plekken zoals bij voorbeeld Maligne Lake op een flink stuk rijden vanaf de plaats Jasper liggen. Ook in Jasper vind ik daarom 2 volle dagen eigenlijk het minimum.
Van Jasper via Kamloops naar Vancouver rijden kan en is waarschijnlijk ook de snelste versie. Je praat dan echter over twee lange rijdagen zonder veel te zien. Jammer, want met meer tijd zou je bij voorbeeld een dag in het schone Wells Gray Provincial Park bij Clearwater kunnen doorbrengen. Ook is vanaf Clearwater de route via Whistler aan te bevelen, maar ook dat kost je tenminste één extra dag.
Ook mis ik Waterton Lakes NP in jouw schema. Dit is het park net over de grens vanuit Glacier.
Alhoewel ik een grote Canadafan ben, zou ook ik het Canada-gedeelte uit het schema schrappen, want zo als het nu is, neem je er echt veel te weinig tijd voor. Je vliegt overal doorheen en dat is erg jammer. Maar goed, de keuze is natuurlijk aan jullie.
Succes met het maken van keuzes!
#24 - 12-08-2011, 20:50 uur



petravv

Omdat we toch heel graag Canada erin willen hebben we Grand teton en Mount Rainier laten vallen. We zouden er nog wat dagen tussen kunnen zetten dus de grote vraag is waar we dat het beste kunnen doen.

1.   Ams - Denver
2.   Denver - Rocky Mountains Nat. Park/Estes
3.   R.M. Nat.Park
4.   Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
5.   Rapid City – Cody
6.   Cody - Yellowstone
7.   Yellowstone
8.   Yellowstone
9.   Yellowstone (Gardiner)  – Kalispell (Glacier National park)
10.   Glacier National Park
11.   Kalispell - Canmore
12.   Banff
13.   Banff
14.   Banff – Yoho Nat. Park
15.   Yoho
16.   Yoho Nat. park - Jasper Nat. Park
17.   Jasper
18.   Jasper
19.   Jasper – Clearwater
20.   Clearwater - Whistler
21.   Whistler - Vancouver
22.   Vancouver
23.   Vancouver
24.   Seattle
25.   Seattle
26.   Seattle - Ams
#25 - 12-08-2011, 23:17 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Swissdutchie

Voilà, mijn voorstellen waar je die extra dagen zou kunnen besteden:
1) een dagje of twee extra in de Black Hills (Rapid City): Zoals eerder gezegd valt daar heel veel te zien: Mt. Rushmore, Crazy Horse, Custer State Park, Badlands NP, Wind Cave NP, Deadwood etc.etc.
2) één dag meer in Yellowstone: Yellowstone is groot en je hebt er eigenlijk nooit genoeg tijd om alles te zien
3) Grand Teton: jammer, dat je dit park eruit gegooid hebt. Misschien kun je overwegen, om toch weer een dagje Grand Teton in het schema op te nemen.
4) Banff - Yoho is een relatief kleine afstand en je kunt daarom Yoho dezelfde dag nog bekijken. Hier kun je dus weer een dag winnen, die je ergens anders kunt inzetten.
5) Een extra dag in Clearwater is handig om Wells Gray goed te kunnen bekijken. Anders moet je dat op de dag doen, dat je van Jasper komt en dat wordt een haastklus, want Wells Gray ligt nog een flink stuk ten noorden van Clearwater.
6) Ook in Whistler zou je nog een extra dag kunnen gebruiken, als je daar tenminste nog iets wilt doen of zien. Clearwater - Whistler is een behoorlijke dagetappe en op die dag zul je dan ook niet veel meer kunnen doen in Whistler. Op dag 21 zou je evt. nog wel iets kunnen zien in Whistler, want de rit naar Vancouver is niet zo lang.

Het Canada-gedeelte ziet er trouwens nu al een stuk beter uit.  :afro:

Groetjes,
Franziska
#26 - 12-08-2011, 23:36 uur



BelCan75

Die route ziet er prima uit!

Ik ga akkoord met Franziska dat Clearwater ook wel een dagje verdient in verband met Wells Gray Provincial Park.  Je kan ook nog een extra dag invoegen bij Whistler dat is ook wel een mooie plek, maar als je liever een extra dag ergens anders wil gebruiken dan kan je eventueel pas in de late namiddag richting Vancouver gaan.  De rit van Whistler naar Vancouver is ongeveer 2 uren, dus als je dan hier en daar nog stopt om wat mooie zichtpunten te zien dan reken op een een 3-4 uren om te reizen.  Verder kan ik je dus niet helpen met het Amerika gedeelte want in die streken ben ik (nog) niet geweest.  Maar er staan hier wel weer een deel goede tips voor je.  En met elke reis zal je toch keuzes moeten maken!

Veel succes,
Ann :)
#27 - 13-08-2011, 06:49 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


Old Faithful

De beslissing om Grand Teton en Mount Rainier te schrappen is jammer, maar het is wel een begrijpelijke keuze. Je zou drie dagen extra in je laatste route  in kunnen plannen als je nog twee dagen kunt toevoegen en volgens het voorstel van Swissdutchie nog een dag bij Yoho kunt besparen. In dat geval zou ik toch weer voorstellen twee dagen daarvan in South Dakota te plannen en de laatste dag voor Wells Gray en Clearwater te reserveren. Eventueel zou je nog één dag South Dakota kunnen ruilen met Whistler. Je "verplicht"  jezelf echter dan wel om nog een keer terug te gaan naar South Dakota, omdat je daar nog lang niet alles hebt gezien. ;)

Jullie gaan hoe dan ook een prachtige reis maken. :afro:
#28 - 13-08-2011, 12:09 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik blijf het jammer vinden om voor alleen Mt Rushmore helemaal via Rapid City te rijden. Je zou ook in 1 dag van Cheyenne naar Jackson/Grand Teton of naar Cody kunnen rijden. Als je naar Jackson rijdt zie je ook nog iets van Grand Teton.
Waarom niet starten in Salt Lake city? Dat geeft je veel meer tijd voor alles. En dan kun je je een andere keer richten op South Dakota en Colorado.

Citaat
Nog even een aanvullende vraag, op welke plekken in yellowstone kan er het beste overnacht worden zodat we daar zo veel mogelijk kunnen bekijken?

In Yellowstone ligt Canyon Village erg centraal, prima als je op één plaats wilt zitten. Wij zaten in 2008 in Canyon en in de Old faithful Inn. Dat laatste vonden wij geweldig, zowel qua kamer als qua ligging. Het is prachitg om de geisers tegen de avond of in de vroege ochtend te zien.
In 2004 zaten we in Mammoth en in Lake. Het is ons goed bevallen om op meerdere plaatsen te zitten omdat je toch wel aardige afstanden aflegt in het park.

Marianne
#29 - 13-08-2011, 13:21 uur

petravv

Bedankt weer voor de input. Ik snap wat je bedoelt Marianne, ik twijfel dus momenteel tussen óf een dag (of twee) extra voor South Dakota, of inderdaad Mt Rushmore te laten voor wat het is deze rit en dan vanaf Salt Lake City te starten en dan Grand teton in te passen.
Ik wacht nu even af tot de vluchten voor volgend jaar juli te boeken zijn en zodra ik die kan boeken eens kijken hoe dat ook nog eens qua prijsverschil misschien ligt. Ik weet niet of de ene of de andere luchthaven in dit geval veel verschil zal opleveren qua prijs.
#30 - 13-08-2011, 14:12 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15