Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Westen (West) => Topic gestart door: petravv op 11-06-2011, 16:49 uur
-
Uit ervaring weten we inmiddels dat het én voor een gunstig ticket slim is om op tijd te starten met voorbereidingen én natuurlijk gewoon voor de voorpret.
Volgend jaar zomer willen we voor de vierde keer richting Amerika en nu willen we het Noord Westen combineren met Canada.
Wat we graag willen zien (op z'n minst dus):
Mount Rushmore
Estes park Rocky Mountains
Yellowstone
Banff
Vancouver
Jasper
en wat daar dus in de omgeving nog meer aan natuurschoon is.
Nu zit ik als eerste met de vraag, is het slimmer om op Canada of op de VS te vliegen (qua kosten en autohuur e/d)
Kan je zomaar de grens oversteken met een huurauto?
Kan je one way rijden met een huurauto?
En alle tips mbt schitterende uitzichten zijn altijd welkom.
alvast weer bedankt voor tips!
Petra
-
Ik zou kijken naar de gunstigste vluchten v.w.b. prijzen en vluchttijden.
Je kunt een auto huren in Denver en bijvoorbeeld in Seattle weer inleveren. Wij huurden in 2008 een auto in Seattle en leverden die in Las Vegas in. Dit brengt wel extra kosten met zich mee. Waarschijnlijk komt huren bij National dan het gunstigst uit de bus, omdat zij voor one way een standaard tarief van nu $250 + tax hanteren. Let er wel op dat een vliegticket met aankomst in Canada en vertrek uit de U.S.A. of omgekeerd geen probleem is maar da tdit voor het huren van een auto heel moeilijk, zo niet onmogelijk is.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
-
En je kunt gewoon de grens over; dit is volgens je huurcontract toegestaan (Mexico wordt een ander verhaal, maar Canada geen probleem).
-
Wij hebben afgelopen zomer ook dit gedeelte gedaan.
Wij hadden geen keus en moesten vliegen op Vancouver, maar tijdens het zoeken kwam ik er wel achter dat vliegen op de US en ook daar een auto huren een stuk goedkoper was.
Grens over geen probleem ;)
-
Alvastbedankt voor de tips! En ik heb net de blog van de 3 sisters gelezen, helemaal geweldig, veel goede ideetjes opgedaan :-)
-
Ik heb geen ervaring met het huren van auto en motel, maar ben al wel enkele malen in Canada geweest.
Mijn ervaring is dat Canada duurder is dan Amerika.
Je hoeft het helemaal niet zo ver weg te zoeken (starten in Mt.Rushmore).
Een mooi rondje zou kunnen zijn: Salt Lake City - Yellowstone - Canada - Seattle
Brooks (http://www.tpr.alberta.ca/parks/dinosaur/index.aspx (http://www.tpr.alberta.ca/parks/dinosaur/index.aspx))
Drumheller (http://www.tyrrellmuseum.com/ (http://www.tyrrellmuseum.com/))
Devon (http://www.leducnumber1.com/ (http://www.leducnumber1.com/))
Edmonton (http://www.wem.ca/ (http://www.wem.ca/))
Jasper
Icefield Parkway (http://www.icefieldsparkway.ca/ (http://www.icefieldsparkway.ca/))
Banff
Fields (http://www.cbc.ca/sevenwonders/wonder_spiral_tunnel.html (http://www.cbc.ca/sevenwonders/wonder_spiral_tunnel.html))
Golden (http://www.glacierraft.com/ (http://www.glacierraft.com/))
Radium Hot Spring (prachtig natuur zwembad)
Fort Steele (http://www.fortsteele.ca/ (http://www.fortsteele.ca/))
Lake Okanogan
Hope (http://www.hellsgateairtram.com/ (http://www.hellsgateairtram.com/))
Victoria Island (whale watching)
Genoeg te beleven. Succes.
-
Hoi Petra,
Wij gaan eerst in september nog wel even naar het Noord Oosten van de VS maar lopen inmiddels ook na te denken over een reis naar het Noord Westen voor volgend jaar. Wij willen starten in Seattle of Vancouver (Seattle heeft voor ons het voordeel dat we weer naar een baseball game kunnen). We willen een stukje Idaho en Montana meenemen en dan Canada inrijden. Veel verder dan een eerst opzet hebben we nog niet. We zijn gelukkig al eerder in dit gebied geweest en kunnen daar natuurlijk ons voordeel mee doen. Helaas van de going to the sun road toen afgesloten ivm sneeuwval dus daar willen we deze keer echt naar toe. Ook vorig jaar helaas door vroege sneeuwval deze route niet kunnen rijden. We waren halverwege Montana toen het begon te sneeuwen en we van mensen die uit het noorden kwamen hoorden dat er al een aantal wegen waren afgesloten. Zodra we meer duidelijk hebben over de route laat ik dat nog wel weten.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Maxine. :)
-
Hoi Petra,
Jullie must-sees liggen nogal ver uit elkaar, dus een rondje lijkt me geen haalbare kaart, tenzij dat je zo een 6 weken aan deze vakantie kunt besteden. Ik zou daarom inderdaad ook een one-way aanbevelen, bij voorbeeld Denver - Seattle of Salt Lake City - Seattle.
De grens oversteken met een huurauto is meestal geen probleem, maar je moet de auto wel in hetzelfde land weer inleveren als je hem hebt opgehaald. Meestal zijn vluchten en autohuur in de VS inderdaad iets goedkoper dan in Canada. Bovendien zijn je must-sees het best in te passen in een one-way van Denver naar Seattle. Als je Vancouver schrapt, zou je evt. ook een rondje Calgary - Calgary kunnen overwegen.
Veel plezier met de verdere planning! Groetjes,
Franziska
-
Leuk dat je onze blog leuk vond!
Wij vonden deze reis ook geweldig.
Helaas zit het er dit jaar niet in om naar de VS te gaan...
Volgend jaar maar weer
Heel veel plezier!
-
Wij hebben in 2006 een rondje vanuit Vancouver gedaan. In bovenstaande reacties staan al veel goede tips.
Wij vonden Wells Gray NP en Mount Robson in Canada ook erg mooi en natuurlijk de Sea to the Sky highway, en Vancouver Island. Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben, dus misschien dat dat niet in de planning past. wij hadden ruim 3 weken maar zijn niet helemaal naar Mount Rushmore geweest. Ons rondje: Vancouver - Vancouver island - Sea to the Sky highway - Wells Gray - Mount Robson - Jasper - Banff - Yoho - Calgary - Yellowstone - Grand Teton - Mount Rainier - Olympic NP - Seattle - Vancouver. Glacier schijnt ook erg mooi te zijn. Ik vind het idee van een one-way wel een goede.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Nici
-
Bedankt allemaal weer voor de goede en nuttige tips. net terug van een reis Bangkok/Bali ga ik me nu echt storten op volgende jaar en begin ik maar eens bij een open jaw ticket ;-) iemand nog tips over de beste sites om daar voor te kijken?
-
Wanneer wil je gaan? Je kunt normaal gesproken tot 330 dagen in de toekomst een ticket boeken. Als je dus na mei/juni wilt gaan, zul je even moeten wachten met zoeken.
-
We willen inderdaad in juli gaan. Tijdens het boeken van een vleigticket voor afgelopen zomervakantie kwamen tot de ontdekking dat we via govolo al langer dan die 330 dagen van te voren konden boeken (en dus de goedkope tickets hadden) dus daar ga ik mijn zoektocht maar beginnen. Twijfel nu alleen of ik van oost naar west of west naar oost zal plannen (dus seattle-denver/slc of slc/denver-seattle)
-
Ok, een eerste grove opzet is inmiddels gemaakt. Graag weer tips en input over wat wel of niet haalbaar of misschien beter is.
De vraag aan mensen die in de juli/aug. maanden al eens op denver/seattle hebben gevlogen de vraag wat ik ong. kan verwachten qua ticketprijs. Dan weet ik wanneer ik moet toehappen als ik een leuke prijs voorbij zie komen :-)
1. Ams - Denver
2. Denver - Rocky Mountains Nat. Park/Estes
3. R.M. Nat.Park
4. Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
5. Rapid City – Cody
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone – Jackson
11. Grand Teton
12. G.T. – Pocatello? (Craters of the moon)
13. Pocatello – Missoula
14. Missoula – Kalispell (Glacier National park)
15. Glacier National Park
16. Kalispell – Banff Nat. Park
17. Banff
18. Banff - Jasper Nat. Park
19. Jasper
20. Jasper – Clearwater
21. Clearwater – Whistler
22. Whistler- Vancouver
23. Vancouver
24. Vancouver
25. Vanc. – Mount Rainier – Seattle
26. Seattle
27. Seattle - Ams
Alvast weer bedankt!
-
Nog even een aanvullende vraag, op welke plekken in yellowstone kan er het beste overnacht worden zodat we daar zo veel mogelijk kunnen bekijken?
-
Wij betaalden vorig jaar van Brussel naar Denver 510 Euro p.p. met vertrek op 24 augustus. Wij hadden één van de eerste dagen na het hoogseizoen uitgekozen. Dat scheelt al gauw enkele honderden euro's p.p. Zo zie ik dit jaar prijzen van 1125 euro bij vertrek op 17 augustus, 980 euro op 18 augustus, 780 euro op 19 augustus en 550 euro op 22 augustus. Prijzen zijn voor een retour Brussel - Denver. Vanaf Amsterdam zijn de prijzen in het hoogseizoen van gelijke orde, na het hoogseizoen enkele honderden euro's hoger.
Ik vind dat je erg weinig tijd neemt voor South Dakota. Het is een hele grote omweg voor alleen Mount Rushmore, terwijl er zoveel meer te doen is. Denk aan Custer S.P., Crazy Horse, Wind Cave N.P. en Badlands N.P. Wij verbleven drie nachten in Custer en dat was zeker niet te lang.
Ik zou persoonlijk de omweg via Craters Of The Moon niet maken. Ik vond het een bezoek waard maar ik zou er niet zo ver voor omrijden. Ik zou in jullie route na Cody eerst Grand Teton N.P. bezoeken en daarna Yellowstone N.P.
Bij Yellowstone N.P. hebben wij weleens overnacht in West Yellowstone, met als voordeel uitgebreide faciliteiten zoals een ruime keuze aan restaurants, winkels en hotels met t.v. en internet. Je moet dan wel elke dag een eindje rijden om in en uit het park te komen. Wij hebben ook weleens overnacht in Canyon Village. Dat heeft als voordeel een centrale ligging in het park maar duidelijk minder faciliteiten, o.a geen t.v, waarschijnlijk geen internet en misschien geen bereik voor de GSM. Maar zeker een optie als je vroeg op wilt staan om wild te gaan spotten. Een combinatie kan natuurlijk ook.
Van Yellowstone N.P. kun je in één, weliswaar lange, dag naar Kalispell rijden. Misschien is het dan zinvol om de laatste overnachting bij Yellowstone N.P. in Gardiner te plannen.
In jullie route zou ik proberen na Kalispell ergens aan de oostkant van Glacier N.P. te overnachten.
Over het Canadese gedeelte zal ik niets zeggen. Het is >30 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Ik weet wel nog dat het er heel mooi was.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
-
Het ziet er een prachtige route uit met vele prachtige plekken om te bezoeken. Ik ben niet bekend met het volledige Amerika delen, maar ik wou tegen even laten weten dat de trip van Vancouver naar Mount Rainier NP een heel eind is en eerlijk gezegd lijkt me het niet de moeite om daar voor een dag naartoe te gaan. Het is een prachtig park, maar zonde als je bijna geen tijd hebt om het te bezoeken. Eens in het park is het nog een heel stuk rijden tot aan de mooie zichtpunten en trails.
Wij zijn in 2009 in Mount Rainier NP geweest, wij wonen in Vancouver en het is minstens zo'n 4 uren rijden tot aan Mount Rainier NP en dan tel ik de grensovergang en rust pauzes niet mee. En daarna moet je nog terug naar Seattle ook weer zo'n 2-3 uren rijden is. Het is maar een gedacht en je kan die dag misschien wel ergens anders beter gebruiken?
Veel succes ermee en jullie hebben nog voldoende tijd om alles voor te bereiden!
Vele groetjes,
Ann :)
-
Hallo Petra,
geen idee wat jullie vankantie wensen zijn, indien je van veel rijden houdt, kun je deze route zo maken.
Ik zou er zelf wat minder in gaan proppen en het in 2en splitsen.
Denver - South Dakota - Yellowstone - Seattle e.o.
Het rondje Canada zou ik voor een andere vakantie bewaren.
Zoals Old Faithful al aangaf er is heel veel te zien in South Dakota, Mt.Rushmore, Crazy Horse, Badlands, verschillende grotten, mining museum, prachtige wegen. Onderweg er naartoe Ft.Laramie nou ja te veel om op te noemen.
In en om Seattle - Mt.Rainier - Mt.St.Helens - Olympic NP slokt ook aardig wat tijd.
-
Bedankt weer voor de tips, hieronder een ietwat gewijzigde route, de dagen zijn enigzins flexibel tussen de 3,5 en 4 weken, de tickets moeten nog gekocht worden dus dat scheelt ;-)
De reden dat we graag canada erbij doen is omdat de kans groot aanwezig is dat dit voorlopig de laatste grote reis met het hele gezin gaat worden en we graag Canada erbij willen. Reizen vinden we op zich geen enkel probleem, rijden bedoel ik dus, als we af en toe maar ergens meerdere nachten zitten.
1. Ams - Denver
2. Denver - Rocky Mountains Nat. Park/Estes
3. R.M. Nat.Park
4. Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
5. Rapid City – Cody
6. Grand Teton
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone (Gardiner) - Missoula
12. Missoula – Kalispell (Glacier National park)
13. Glacier National Park
14. Kalispell – Banff Nat. Park (of een overnachting voor Banff Nat. Park?)
15. Banff
16. Banff - Jasper Nat. Park
17. Jasper
18. Jasper – Kamloops
19. Kamloops - Vancouver
20. Vancouver
21. Vanc. – Mount Rainier
22. Mount Rainier Nat. Park
23. MRP – Seattle
24. Seattle
25. Seattle - Ams
-
Je hebt je route wat aangepast, maar toch blijf ik het veel vinden.
Natuurlijk de route is best in 25 dagen te rijden, maar je laat zo veel moois liggen.
Van Gardiner naar Missoula is niet zo heel ver, daar zou je bv naar Kalispell kunnen.
In Banff overnachten is erg duur, probeer bv Canmore.
Banff / Lake Lousie / Johnston Canyon / Golden (raften:super), ga je niet in één dag redden
Icefields Parkway is één volle dag (Athabasca Glacier), Pyto Lake, wandelen.
Vancouver : één dag da's toch niks, het is een prachtige stad waar veel te zien is. (ga bv naar Grouse Mnt)
Seattle : idem.
Mt.Rainier is een prachtige sneeuwberg, vanaf de Space Needle te zien.
Als je dan toch iets bijzonders wil bekijk Mt.St.Helens vanaf Spirit Lake.
-
Hallo,
Van Gardiner naar Missoula is 4,5 uur rijden en van Missoula naar Kalispell 2,5 uur. Ik zou dat in één dag doen. Eventueel kun je overwegen aan het einde van dag 11 al een stukje naar het noorden te rijden, tot Livingston of Bozeman. Je wint dan een dag, die je in South Dakota of ergens anders kunt plannen.
In dit schema kun je dag 21 nog grotendeels in Vancouver doorbrengen en aan het einde van de dag naar Enumclaw rijden, dat is 3 à 3,5 uur. De volgende dag dan de hele dag Mount Rainier N.P. en overnachten in Ashford. Op dag 23 heb je dan na ongeveer 1,5 uur rijden nog een groot deel van de dag voor Seattle. Mount St Helens lijkt me inderdaad prachtig, maar is vanuit Vancouver weer een stuk verder dan Mount Rainier.
Succes met de planning.
Edit: Ik zie dat Hans B het wat betreft Gardiner - Kalispell met mij eens is.
-
Gelukkig zijn de tickets nog niet geboekt dus als ik een uitloop neem tot 4 weken weg kan ik her en der dagen tussen plaatsen. Ik begrijp dus dat dat hetbeste zowie zo bij vancouver en in Banff kan.
1. Ams - Denver
2. Denver - Rocky Mountains Nat. Park/Estes
3. R.M. Nat.Park
4. Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
5. Rapid City – Cody
6. Grand Teton
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone (Gardiner) – Kalispell (Glacier National park)
12. Glacier National Park
13. Kalispell – Banff Nat. Park (of een overnachting voor Banff Nat. Park?) Canmore
14. Banff
15. Banff
16. Banff - Jasper Nat. Park
17. Jasper
18. Jasper – Kamloops
19. Kamloops - Vancouver
20. Vancouver
21. Vancouver - Enumclaw
22. Enumclaw – Mount Rainier
23. Mount Rainier Nat. Park - Ashford
24. Ashford – Seattle
25. Seattle
26. Seattle - Ams
-
Ik kan niets over het Canada-deel zeggen, maar ik denk dat je ook in het andere stuk wel wat meer tijd kunt gebruiken. Om alleen voor Mount Rushmore helemaal via South Dakota te rijden vind ik jammer van de tijd - als je er toch bent zou ik ook de Badlands gaan bezoeken, en Custer SP, Crazy Horse, etc.
Je moet het ook wat uitvoeriger opschrijven, want je vergeet nu de reisdagen. Zoals hier bijvoorbeeld:
5. Rapid City – Cody
6. Grand Teton
7. Yellowstone
Dat is eigenlijk als volgt:
5. Rapid City – Cody
6. Cody - Grand Teton
7. Grand Teton - Yellowstone
En als je dan de reistijden er bij zoekt heb je een beter beeld van hoe lang je overal zit.
Misschien heb je voor het eerste stuk iets aan ons 2004-verslag.
Marianne
-
Ik vind nog steeds, dat je erg weinig tijd voor het Canada-gedeelte hebt. Zoals gezegd valt in de omgeving van Banff heel veel te zien, want behalve het schitterende Banff NP heb je in de buurt ook nog Kootenay en Yoho NP. Zeker Yoho hoort eigenlijk ook op het lijstje van de must-sees in de Canadese Rockies. Dus 2 dagen Banff zoals in jouw laatste schema is in mijn ogen het absolute minimum. Vervolgens ben je voor de Icefield Parkway tussen Lake Louise en Jasper echt een hele dag nodig. Er valt langs die weg zo veel te zien, dat je er ook makkelijk 2 of 3 dagen over zou kunnen doen. Ook in Jasper NP valt er heel veel te zien en te doen. Hou daar rekening mee, dat veel mooie plekken zoals bij voorbeeld Maligne Lake op een flink stuk rijden vanaf de plaats Jasper liggen. Ook in Jasper vind ik daarom 2 volle dagen eigenlijk het minimum.
Van Jasper via Kamloops naar Vancouver rijden kan en is waarschijnlijk ook de snelste versie. Je praat dan echter over twee lange rijdagen zonder veel te zien. Jammer, want met meer tijd zou je bij voorbeeld een dag in het schone Wells Gray Provincial Park bij Clearwater kunnen doorbrengen. Ook is vanaf Clearwater de route via Whistler aan te bevelen, maar ook dat kost je tenminste één extra dag.
Ook mis ik Waterton Lakes NP in jouw schema. Dit is het park net over de grens vanuit Glacier.
Alhoewel ik een grote Canadafan ben, zou ook ik het Canada-gedeelte uit het schema schrappen, want zo als het nu is, neem je er echt veel te weinig tijd voor. Je vliegt overal doorheen en dat is erg jammer. Maar goed, de keuze is natuurlijk aan jullie.
Succes met het maken van keuzes!
-
Omdat we toch heel graag Canada erin willen hebben we Grand teton en Mount Rainier laten vallen. We zouden er nog wat dagen tussen kunnen zetten dus de grote vraag is waar we dat het beste kunnen doen.
1. Ams - Denver
2. Denver - Rocky Mountains Nat. Park/Estes
3. R.M. Nat.Park
4. Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
5. Rapid City – Cody
6. Cody - Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone (Gardiner) – Kalispell (Glacier National park)
10. Glacier National Park
11. Kalispell - Canmore
12. Banff
13. Banff
14. Banff – Yoho Nat. Park
15. Yoho
16. Yoho Nat. park - Jasper Nat. Park
17. Jasper
18. Jasper
19. Jasper – Clearwater
20. Clearwater - Whistler
21. Whistler - Vancouver
22. Vancouver
23. Vancouver
24. Seattle
25. Seattle
26. Seattle - Ams
-
Voilà, mijn voorstellen waar je die extra dagen zou kunnen besteden:
1) een dagje of twee extra in de Black Hills (Rapid City): Zoals eerder gezegd valt daar heel veel te zien: Mt. Rushmore, Crazy Horse, Custer State Park, Badlands NP, Wind Cave NP, Deadwood etc.etc.
2) één dag meer in Yellowstone: Yellowstone is groot en je hebt er eigenlijk nooit genoeg tijd om alles te zien
3) Grand Teton: jammer, dat je dit park eruit gegooid hebt. Misschien kun je overwegen, om toch weer een dagje Grand Teton in het schema op te nemen.
4) Banff - Yoho is een relatief kleine afstand en je kunt daarom Yoho dezelfde dag nog bekijken. Hier kun je dus weer een dag winnen, die je ergens anders kunt inzetten.
5) Een extra dag in Clearwater is handig om Wells Gray goed te kunnen bekijken. Anders moet je dat op de dag doen, dat je van Jasper komt en dat wordt een haastklus, want Wells Gray ligt nog een flink stuk ten noorden van Clearwater.
6) Ook in Whistler zou je nog een extra dag kunnen gebruiken, als je daar tenminste nog iets wilt doen of zien. Clearwater - Whistler is een behoorlijke dagetappe en op die dag zul je dan ook niet veel meer kunnen doen in Whistler. Op dag 21 zou je evt. nog wel iets kunnen zien in Whistler, want de rit naar Vancouver is niet zo lang.
Het Canada-gedeelte ziet er trouwens nu al een stuk beter uit. :afro:
Groetjes,
Franziska
-
Die route ziet er prima uit!
Ik ga akkoord met Franziska dat Clearwater ook wel een dagje verdient in verband met Wells Gray Provincial Park. Je kan ook nog een extra dag invoegen bij Whistler dat is ook wel een mooie plek, maar als je liever een extra dag ergens anders wil gebruiken dan kan je eventueel pas in de late namiddag richting Vancouver gaan. De rit van Whistler naar Vancouver is ongeveer 2 uren, dus als je dan hier en daar nog stopt om wat mooie zichtpunten te zien dan reken op een een 3-4 uren om te reizen. Verder kan ik je dus niet helpen met het Amerika gedeelte want in die streken ben ik (nog) niet geweest. Maar er staan hier wel weer een deel goede tips voor je. En met elke reis zal je toch keuzes moeten maken!
Veel succes,
Ann :)
-
De beslissing om Grand Teton en Mount Rainier te schrappen is jammer, maar het is wel een begrijpelijke keuze. Je zou drie dagen extra in je laatste route in kunnen plannen als je nog twee dagen kunt toevoegen en volgens het voorstel van Swissdutchie nog een dag bij Yoho kunt besparen. In dat geval zou ik toch weer voorstellen twee dagen daarvan in South Dakota te plannen en de laatste dag voor Wells Gray en Clearwater te reserveren. Eventueel zou je nog één dag South Dakota kunnen ruilen met Whistler. Je "verplicht" jezelf echter dan wel om nog een keer terug te gaan naar South Dakota, omdat je daar nog lang niet alles hebt gezien. ;)
Jullie gaan hoe dan ook een prachtige reis maken. :afro:
-
Ik blijf het jammer vinden om voor alleen Mt Rushmore helemaal via Rapid City te rijden. Je zou ook in 1 dag van Cheyenne naar Jackson/Grand Teton of naar Cody kunnen rijden. Als je naar Jackson rijdt zie je ook nog iets van Grand Teton.
Waarom niet starten in Salt Lake city? Dat geeft je veel meer tijd voor alles. En dan kun je je een andere keer richten op South Dakota en Colorado.
Nog even een aanvullende vraag, op welke plekken in yellowstone kan er het beste overnacht worden zodat we daar zo veel mogelijk kunnen bekijken?
In Yellowstone ligt Canyon Village erg centraal, prima als je op één plaats wilt zitten. Wij zaten in 2008 in Canyon en in de Old faithful Inn. Dat laatste vonden wij geweldig, zowel qua kamer als qua ligging. Het is prachitg om de geisers tegen de avond of in de vroege ochtend te zien.
In 2004 zaten we in Mammoth en in Lake. Het is ons goed bevallen om op meerdere plaatsen te zitten omdat je toch wel aardige afstanden aflegt in het park.
Marianne
-
Bedankt weer voor de input. Ik snap wat je bedoelt Marianne, ik twijfel dus momenteel tussen óf een dag (of twee) extra voor South Dakota, of inderdaad Mt Rushmore te laten voor wat het is deze rit en dan vanaf Salt Lake City te starten en dan Grand teton in te passen.
Ik wacht nu even af tot de vluchten voor volgend jaar juli te boeken zijn en zodra ik die kan boeken eens kijken hoe dat ook nog eens qua prijsverschil misschien ligt. Ik weet niet of de ene of de andere luchthaven in dit geval veel verschil zal opleveren qua prijs.
-
In het begin van je route gaat het jou volgens mij alleen op Mt.Rushmore.
Laat die vallen, draai de route om, ga terug van bv.SLC en je krijgt een zee van tijd ter beschikking.
Route: Seattle - Mt.Rainier - Mt.St.Helens - Olympic - Vancouver - Jasper - Banff - Glacier - Yellowstone - Gr.Teton - SLC.
-
Het voorstel van Marianne en Hans om Salt Lake City - Seattle (of omgekeerd) te doen, lijkt me een heel goed idee. Op die manier zul je weliswaar South Dakota missen, maar heb je daarvoor veel meer tijd voor de rest van de route. Ik denk niet, dat het qua prijs van de vliegtickets heel veel uitmaakt. Ik heb voor dit jaar verschillende mogelijkheden bekeken en ben daarbij niet op noemenswaardige prijsverschillen gestoten.
-
Een vraagje mbt tickets, ik heb nu een retourticket ams-sea gevonden voor juli 2012 met icelandair voor 818 incl. alles. is dit een normale prijs of is de kans groot dat ik straks een lagere kan vinden?
-
Dat lijkt mij een hele nette prijs. Wij betaalden in 2008 voor AMS-SEA en LAS-AMS al >900 Euro. Er is altijd een kans dat er goedkopere tickets komen, maar die kans lijkt me heel klein.
Ik zou niet aarzelen om te boeken, tenminste als ik zeker wist dat ik een rondje Seattle wilde gaan doen.
Succes bij de keuze.
-
t Is natuurlijk allemaal koffiedik kijken, maar mijn verwachting is dat de prijzen niet spectaculair zullen gaan zakken.
Ik probeerde altijd voor de kerst mijn boeking te doen voor de volgende zomer.
Ik heb nooit de indruk gehad dat met later boeken ik veel goedkoper had gekund.
Voor een gezin is €25 x 4 natuurlijk weer € 100, maar welke garantie heb je over enkele maanden.