Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verandering van plannen! West Coast 2007

Discussie gestart

Verelle

dag 1)Brussel of Schiphol - Los Angeles
dag 2)Los Angeles
dag 3)s'ochtends wagen ophalen en nog een dag en nacht in LA
dag 4)Los Angeles - San Francisco
dag 5)San Francisco
dag 6)San Francisco
dag 7)San Francisco vertrekken richting Las Vegas (langs de Nationale Parken die ik pas kan beslissen als ik een degelijke routeplanner en atlas in mijn bezit heb)
dag 8 )idem
dag 9) idem
dag 10)idem
dag 11)idem
dag 12)idem
dag 13)aankomst Las Vegas
dag 14) Las Vegas
dag 15)Las Vegas
dag 16)Las Vegas rustdag
dag 17)Las Vegas - Salt Lake City (welke parken of stadjes kom je tegen opweg naar SLC?!)
dag 18)Las Vegas - Salt Lake City (aankomst)
dag 19)Salt Lake City
dag 20)Salt Lake City - Denver (welke parken of stadjes kom je tegen opweg naar Denver?!)
dag 21)Salt Lake City - Denver (aankomst)
dag 22)Denver
dag 23)Denver - Phoenix (welke parken of stadjes kom je tegen opweg naar Phoenix?!)
dag 24)Denver Phoenix
dag 25)Phoenix (aankomst)
dag 26)Phoenix
dag 27)Phoenix - San Diego
dag 28)San Diego
dag 29)San Diego - Los Angeles
dag 30)dagje Los Angeles by car en s'avonds wagen binnenleveren
dag 31)dagje rusten in of rond Los Angeles
dag 32)LAX - Schiphol of Brussel

Ik denk dat je er goed aan doet om Streets & Tips (of Map & Go) te kopen, hebben wij ook op de laptop, hierop sluiten wij ook de GPS aan. Mijn partner heeft geen gevoel voor richting dus vrij essentieel. Je kan heel veel info opzoeken in Google, maar ik vind het leuker om reisboeken te lezen. Als je geen laptop meeneemt, dan zou ik een goede atlas kopen en daarop de route al globaal uitstippelen. Hieronder enkele routes die je kan nemen.

Las Vegas-Mesquite-St.George-langs Kolob Canyon visitor centre (Zion)-Cedar City-Spanish Fork-Salt Lake City.
427 miles, driving time 6 uur en 42 minuten

Salt Lake City-Evanston-Rock Springs-Cheyenne-Fort Collins(waar heb ik dat meer gehoord?)-Loveland- Boulder - Denver 535 miles, driving time 8 uur 21 minuten. Op weg naar Loveland heb je de afslag naar Rocky Mountain NP, dit mag je niet missen.

Denver -Colorado Springs-Pueblo-Santa Fe-Albuquerque-Gallup-Petrified Forest NP-Flagstaff-Tonto Natural Bridge State Park-Phoenix. Je komt langs meedere grote plaatsten en diverse parken . Totaal 913 miles zonder ergens te stoppen, driving time  14 uur en 17 minuten.

Succes met uitzoeken.
#16 - 04-12-2005, 10:13 uur
In april terug naar Amerika

SpaceAce

dag 1)Brussel of Schiphol - Los Angeles
dag 2)Los Angeles
dag 3)s'ochtends wagen ophalen en nog een dag en nacht in LA

Mag ik vragen waarom je pas de derde dag de auto op gaat halen, kun je dat niet beter doen al bij aankomst? Aangezien het openbaar vervoer van L.A. nou ook niet super is (helaas). Misschien dat je de eerste nacht bij het vliegveld wilt blijven slapen, dat is ook een optie (ivm moeheid van het reizen), maar dan zou ik de tweede dag al de auto gaan halen.

En wat is eigenlijk de reden waarom je zo lang in L.A. verblijft? Ga je ook nog pretparken bezoeken daar? Want naast Hollywood, Beverly Hills en een paar stranden (wat in één dag te doen is), zijn eigenlijk alleen de pretparken nog de moeite waard :)


dag 4)Los Angeles - San Francisco

Dit is alleen mogelijk als je via de snelweg naar San Francisco rijdt, terwijl de kustweg juist zo super mooi is! Over deze kustweg doe je ongeveer drie dagen, ligt er een beetje aan wat je onderweg allemaal zou willen zien.

dag 30)dagje Los Angeles by car en s'avonds wagen binnenleveren
dag 31)dagje rusten in of rond Los Angeles
dag 32)LAX - Schiphol of Brussel

En hetzelfde geldt hier als het begin van je schema. Waarom die car niet inleveren bij het vliegveld? En waarom weer een dagje L.A.? Wat zou je gemist hebben op het begin van je vakantie?
#17 - 04-12-2005, 11:53 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2005, 11:57 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Gregske

dag 1)Brussel of Schiphol - Los Angeles
dag 2)Los Angeles
dag 3)s'ochtends wagen ophalen en nog een dag en nacht in LA

Mag ik vragen waarom je pas de derde dag de auto op gaat halen, kun je dat niet beter doen al bij aankomst? Aangezien het openbaar vervoer van L.A. nou ook niet super is (helaas). Misschien dat je de eerste nacht bij het vliegveld wilt blijven slapen, dat is ook een optie (ivm moeheid van het reizen), maar dan zou ik de tweede dag al de auto gaan halen.

En wat is eigenlijk de reden waarom je zo lang in L.A. verblijft? Ga je ook nog pretparken bezoeken daar? Want naast Hollywood, Beverly Hills en een paar stranden (wat in één dag te doen is), zijn eigenlijk alleen de pretparken nog de moeite waard :)



dag 4)Los Angeles - San Francisco

Dit is alleen mogelijk als je via de snelweg naar San Francisco rijdt, terwijl de kustweg juist zo super mooi is! Over deze kustweg doe je ongeveer drie dagen, ligt er een beetje aan wat je onderweg allemaal zou willen zien.

dag 30)dagje Los Angeles by car en s'avonds wagen binnenleveren
dag 31)dagje rusten in of rond Los Angeles
dag 32)LAX - Schiphol of Brussel

En hetzelfde geldt hier als het begin van je schema. Waarom die car niet inleveren bij het vliegveld? En waarom weer een dagje L.A.? Wat zou je gemist hebben op het begin van je vakantie?

Hallo Verelle, de reden waarom ik pas op dag drie de wagen zou ophalen is dus idd omdat we pretparken willen bezoeken en ik dacht dat het allemaal perfect met he openbaar vervoer te doen was!
Kvind het een beetje dom om een wagen te hure om die de hele dag op de parking te laten staan!

alle punten die je gegeven hebt, waar zijn die te vinden?! allemaal tussen LA en San Francisco?!
kga me er eens mee bezig houden met deze allemaal te bezien en dan een definitieve route plannen!
de wagen niet op de laatste dag binnenleveren doen we omdat we de laatste dag echt willen relaxen en niets doen, daarmee, weer betalen om misschien 20miles te doen met de wagen?!

echt bedankt voor de hulp!
Gregske de leek in het plannen  ;D
#18 - 04-12-2005, 15:27 uur



SpaceAce

Hallo Verelle, de reden waarom ik pas op dag drie de wagen zou ophalen is dus idd omdat we pretparken willen bezoeken en ik dacht dat het allemaal perfect met he openbaar vervoer te doen was!
Kvind het een beetje dom om een wagen te hure om die de hele dag op de parking te laten staan!

De naam is SpaceAce, maar dat geeft verder niet  :P ;)

Alleen Universal Studios is wel te doen met het openbaar vervoer, mits je een hotel hebt in Hollywood (aanrader: het Hollywood Orchid Suites Hotel)

Verder heb je in en rondom Los Angeles deze pretparken:
- Six Flags Magic Mountain (ligt bij Santa Clarita, helaas dus niet met de metro te doen)
- Disneyland en Disney California Adventures. Deze liggen in Anaheim. Volgens mij kun je daar wel met de metro komen, maar zeker weten doe ik het niet.
- Knott's Berry Farm (ligt ook bij Anaheim en is ook helaas niet te doen met de metro)

Als je dus Disney en Knotts zou willen bezoeken, zou je kunnen overwegen om een hotel in Anaheim te nemen.

Verder heb je wel een auto nodig als je in Hollywood slaapt om naar bijvoorbeeld naar Beverly Hills te gaan of om te proberen om zo dicht mogelijk naar het Hollywood Sign te rijden. Waarschijnlijk is het wel te doen om met de metro in Beverly Hills uit te stappen, maar er is daar eigenlijk niet zo veel te beleven. Het is een voorstadje van Los Angeles (zo heet dat geloof ik), denk aan Wassenaar. Niet zo boeiend dus :) Je kunt er voor kiezen om een dagje met de tourbus rond te rijden (zo'n hop on-hop off bus), maar dan heb je nog altijd vervoer nodig om van het vliegveld naar je hotel te gaan. Misschien dat een taxi of shuttle dan een optie is.

Ook leuk om te doen is een Studio Tour bij bijvoorbeeld Warner Bros of NBC. Dit is in Burbank en helaas ook niet te doen doen met de metro :) (maar wel erg leuk!)
Zie: http://www.seeing-stars.com/StudioTours/index.shtml

alle punten die je gegeven hebt, waar zijn die te vinden?! allemaal tussen LA en San Francisco?!
kga me er eens mee bezig houden met deze allemaal te bezien en dan een definitieve route plannen!

Deze zijn inderdaad allemaal te vinden langs de kustweg van Los Angeles naar San Francisco (en zelfs helemaal op volgorde van route!)  ;D

Voor dit hele lijstje zou je drie dagen (twee nachten in bijvoorbeeld San Simeon en Monterey) nodig hebben, maar je kunt natuurlijk ook maar een gedeelte zien/doen. Misschien dat het dan in twee dagen kan. Maar eigenlijk zijn alle deze stops wel leuk om te doen of te zien. Gewoon relaxt drie dagen kustweg is natuurlijk ook een goede break voor - je nu nog redelijk drukke - planning.

de wagen niet op de laatste dag binnenleveren doen we omdat we de laatste dag echt willen relaxen en niets doen, daarmee, weer betalen om misschien 20miles te doen met de wagen?!

Helemaal niets doen? Hè, wat saai  :P

Maar inderdaad, soms is het niet verkeerd om even een rustdag in te plannen. Maar om dit nou net te doen op je laatste dag? Kun je dat niet beter gewoon thuis doen, rusten? Aangezien je toch de nachtvlucht zult hebben, krijg je weer last van een jetlag enzo en heb je niet echt het gevoel dat je die rustdag echt hebt gehad.

In Los Angeles heb je gewoon echt die wagen nodig, helaas. Alleen voor een bezoekje Universal Studios zou ik hem inderdaad niet gebruiken (aangezien een retourtje van de metro 3 dollar kost en parkeergeld bij Universal 10 dollar, lijkt me die keuze snel gemaakt :) Vanaf Hollywood is het ook maar één halte verder.
#19 - 04-12-2005, 18:24 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Loek

Je route voert van Las Vegas via Salt Lake City naar Denver?  Waarom zover noordelijk als je niet van plan bent om Yellowstone ook aan te doen?  Ik zou van Las Vegas via Moab naar Denver gaan en vervolgens via Santa Fe en mogelijk Albuquerque naar Phoenix.  Of als je toch zover noordelijk gaat, minder tijd in Salt Lake City en Denver door brengen en een detour maken naar Yellowstone.
#20 - 04-12-2005, 19:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15