Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

North of South Rim

Discussie gestart

Nadine

Zou iemand ons kunnen vertellen wat het verschil in uitzicht is
tussen de North en South Rim bij de Gran Caynon.?

We waren van plan de North Rim te nemen.

Groetjes
#1 - 06-05-2005, 20:56 uur

Nismo

Volgens mij is de North Rim, minder toeristisch, ligt hoger en is bosrijker
#2 - 07-05-2005, 14:59 uur

Hans B

Hallo Nadine,
de North Rim is veel minder toeristisch. Zodra je vanaf Jacob Lake naar de Rim toe rijdt, heb je 3 keuzes (maar je maakt ze meestal wel alle 3). 1 Grand Canyon Lodge met visitor center en korte trail, 2 Point Imperial op 8800ft met prachtig uitzicht en Cape Royal met 2 korte trails. Van Kanab naar de N.R. is 100ml en van de N.R. naar Page is 125ml. Van de Lodge naar Cape Royal is 30ml. enkele reis.
Dan heb je het op de N.R. wel zo'n beetje gehad. Is in een dag wel te doen.
De South Rim is het meest bekend en veel toeristischer. Er lopen zelfs enkele shuttles omdat je in de zomer met veel toeristen niet overal met de eigen auto mag komen.
Kijk op nps.gov.grca je vind daar allerlei info.
Ook andere Nationale Parken zijn daar te vinden.
succes, Hans B.
#3 - 07-05-2005, 18:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mississippi

Ik zou wel willen weten of sunset op de North Rim net zo spectaculair is als vanaf de South Rim ???


Sunset from the South Rim, May 2003
#4 - 10-05-2005, 19:45 uur

Hans B

Hallo Mr.Mississippi,
het afgelopen jaar heb ik de sunset gezien vanaf de South Rim en ik moet zeggen dat het een prachtig schouwspel was. Gezien de stand van de zon waar die onderging, moet het ook vanaf de North Rim geen probleem zijn om zulke mooie plaatjes te maken als dat jij hebt bijgevoegd.
NB.hoe voeg je zo'n foto bij ??
groeten Hans B.
#5 - 10-05-2005, 20:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15