Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nu al plannen voor 2013!

Discussie gestart

Hans B

Iemand nog tips over welke de mooiste campings zijn in Glacier, Yellowstone en Grand Teton?
Groetjes!

Hoe reizen jullie ?  Auto+motel of camper

#16 - 30-10-2012, 08:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Porphyria

Iemand nog tips over welke de mooiste campings zijn in Glacier, Yellowstone en Grand Teton?
Groetjes!

Hoe reizen jullie ?  Auto+motel of camper


Auto met tentje en af en toe eens een motel.
#17 - 30-10-2012, 14:02 uur

Hans B

Binnen de nationale parken zijn de campings allemaal zeer basic. Je hebt een plekje en 'that's it'.

Ik zou de route nog wat meer specificeren en naar aanleiding daarvan de meest handige campings zoeken om als uitvalsbasis te dienen.

Voorbeeld als je in Yellowstone op Lewis Lake campground (zuiden) gaat overnachten is dat niet handig wanneer je de volgende dag Mammoth Hotsprings (noorden) wilt bezoeken.
#18 - 30-10-2012, 14:59 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2012, 18:19 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Wij hebben in Yellowstone eens een week op Bridge Bay gestaan. Ligt redelijk centraal, en de plekken waren ruim. Ik zou echter nu eerder kiezen voor Canyon Village. Dat ligt nog wat centraler. Of Norris. Maar kijk inderdaad eens wat je allemaal wilt gaan bezoeken. Als je op meerdere plaatsen wilt gaan staan lijkt een camping als slough creek mij geweldig. Je kunt de keuze ook af laten hangen van de mogelijkheid om te kunnen reserveren. Als je een camping hebt op first come first serve basis moet je eerst naar de camping voordat je iets kunt gaan ondernemen en dat is misschien niet handig.

In Grand Teton konden wij in juni van datzelfde jaar (1991) geen plaats meer vinden op de Colter bay CG. We hebben daar toen een cabin genomen.
Je hebt daar de meeste voorizeningen denk ik. De Signal Mountain CG ligt ook prima natuurlijk.
De keuze hangt ook af van welke voorzieningen jullie zoeken.

Marianne
#19 - 30-10-2012, 17:14 uur

Guusje

Wij zijn twee jaar geleden in yellowstone en grand tetons geweest. Kampeerplek geen probleem als je dit aan het begin van de dag meteen regelt. Hoe later op de dag, hoe voller :-( tip voor grand Teton is Jenny Lake. Geen campers en je kan hier vandaan zo de grand tetons in lopen. Douchen is hier niet mogelijk, dat kan noordelijker inclusief het wassen van je kleren (mooie combinatie).
Grand Tetons is ook meer gericht op kampeerders, dan Yellowstone. Dat merk je vooral in de shops.
Wat wij heel cool vonden was dagje klimmen in grand tetons. Bij Jenny Lake heb je Exum zitten en daar kan je een cursus boeken. Ik geloof in 3 dagen kan je zeker zo de grand Teton in en op de top komen, daar hadden wij geen tijd meer voor.
#20 - 30-12-2012, 19:26 uur

Porphyria

Oké, de tickets zijn geboekt, dus de eerste horde is genomen. Op 19 augustus vliegen we van Amsterdam naar Seattle en op 8 september vliegen we weer naar huis. Dat wil wel zeggen dat we nu twee dagen minder hebben dan voorzien, dus de route zullen we enigszins moeten aanpassen. Ook hebben we sinds kort familie in Vancouver, dus die willen we proberen een bezoekje te brengen, maar hoofddoel van de reis blijven Glacier en Yellowstone.

MA 19/08 - Amsterdam - Seattle
DI 20/08 - Seattle
WO 21/08 - Seattle - ?
DO 22/08 - ? - Glacier NP
VR 23/08 - Glacier
ZA 24/08 - Glacier
ZO 25/08 - Glacier
MA 26/08 - Glacier - Red Lodge
DI 27/08 - Red Lodge - Beartooth Highway - Yellowstone
WO 28/08 - Yellowstone
DO 29/08 - Yellowstone
VR 30/08 - Yellowstone
ZA 31/08 - Yellowstone - Grand Teton
ZO 01/09 - Grand Teton
MA 02/09 - Grand Teton -
DI 03/09
WO 04/09
DO 05/09
VR 06/09
ZA 07/09
ZO 08/09 - Seattle - Amsterdam
MA 09/09 - Aankomst

En na Grand Teton zit ik dus een beetje vast. Oorspronkelijk wilden we dan via Mitchell naar Portland, daar een dag de Columbia River Gorge verkennen. Vervolgens naar Olympic NP (eventueel via Mount Saint Helens) om dan in Seattle te eindigen. Maar nu zitten we ook nog eens met het feit dat we graag naar Vancouver zouden willen. Ziet iemand van jullie een oplossing? Anders moeten we Vancouver misschien toch maar voor een latere Canada-reis houden...


#21 - 03-01-2013, 14:33 uur

yvonn

voor Vancouver heb je nog maar weinig tijd over, als jullie 2 september  uit Grand Teton NP vertrekken.  De Columbia river richting Portland zijn niet echt "gorges" maar een brede rivier met aan de Oregon kant een snelweg, en aan de Washington zijde een drukke tweebaans weg.   De weg over de hoogvlakte van Oregon vanuit Baker City is gedeeltelijk door droog gebied, een soort half woestijn, ik vond het wel heel mooi, zoals al was gezegd. Ik zou het laatste gedeelte van je reis niet helemaal meer plannen, maar het gedeeltelijk laten afhangen van het weer, in het noorden kunnen de plannen nog wel eens moeten veranderen door weersomstandigheden, regen.  Dus gids en goede kaart meenemen. Afgelopen zomer was het in Washington enorm droog en veel bosbranden, ook in Glacier zijn er grote stukken verbrand.  Het weer einde september/begin oktober was echter prachtig, maar smokey.  Mount St. Helen is vanuit Portland  richting Seattle bijna een must, en heel indrukwekkend en dan kan je via Mount Rainier  weer richting Seattle.
Vancouver, Vancouver eiland, Olympic NP voor de volgende reis?

yvonne
#22 - 03-01-2013, 16:53 uur

Old Faithful

Tussen Grand Teton en Seattle heb je nog Craters Of The Moon N.M., John Day Fossil Beds N.M., Columbia River Gorge, Mount St Helens N.M.  en Mount Rainier N.P.
Je noemt zelf Mitchell al. Het een is een plaatsje van niks, maar heel gunstig gelegen om de Painted Hills Unit van John Day Fossil Beds N.M. tegen de avond te bezoeken. Ik vond dat prachtig. Overnachten kan in http://theoregonhotel.net/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#23 - 04-01-2013, 00:22 uur
Groet,

Old Faithful

Porphyria

Mja, het is altijd hetzelfde probleem. Zo veel te zien, zo weinig tijd... Dit weekend zet ik me nog eens aan de route, zodat we hopelijk gauw kunnen boeken in Yellowstone, voor alles daar vol zit. Vancouver zullen we dan maar laten voor een toekomstige Canada-trip.
#24 - 04-01-2013, 09:59 uur

Hans B

Hallo Porpheria,
Jou route en wensen lezend, zou ik mij gaan concentreren op de hoofdpunten.
Seattle - familie - Glacier - Yellowstone.
Dan kom ik uit op onderstaande route, waarin je voldoende tijd hebt om je hoofdpunten te bezoeken. Er zitten een paar reisdagen in, maar daar ontkom je niet aan.
Succes.

01AMS-SEA
02Seattle
03Seattle
04Vancouver (familie)
05Vancouver (familie)
06Vancouver (familie)
07Halverwege naar Glacier bv. Castlegar
08Glacier
09Glacier
10Glacier (Browning) – Billings
11Billings – Beartooth – Yellowstone
12Yellowstone
13Yellowstone
14Yellowstone
15Yellowstone – Grand Teton
16Grand Teton – Craters ot Moon
17C ot M – Columbia River
18CR – Mt.St.Helens
19Mt. St. Helens – Mt. Rainier
20Mt. Rainier - Seattle
21SEA-AMS
22AMS-huis
#25 - 04-01-2013, 12:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Porphyria

Bedankt voor de reacties! Ik heb mij deze namiddag nog eens verdiept in de mogelijkheden en we zijn tot de slotsom gekomen dat we wel heel graag even bij de familie in Vancouver willen passeren. Voorlopig denken we dus aan volgende route, die heel sterk op die van Hans B lijkt.

01 Amsterdam - Seattle - richting Vancouver
02 Vancouver
03 Vancouver
04 Vancouver - Osoyoos
05 Osoyoos - Kalispell
06 Kalispell - Glacier (camping aan oostkant van park)
07 Glacier
08 Glacier
09 Glacier - onderweg (bv Red Lodge)
10 onderweg - Beartooth Highway - Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Grand Teton
15 Grand Teton
16 Grand Teton - onderweg (bv Baker City)
17 onderweg - Columbia River / Portland
18 Columbia River / Portland - Mount Rainier (bij mooi weer langs Mount St Helens)
19 Mount Rainier - Seattle
20 Seattle
21 Seattle - Amsterdam
22 Thuis

Onze vlucht zou rond 16 uur landen op SeaTac. We denken dus al een eindje noordwaarts te rijden op onze dag van aankomst (bv Bellingham). Of zou dat te vermoeiend zijn?

Dag 5, 9 en 16 zullen lange rijdagen zijn, maar dat lijkt me onvermijdelijk. En ook niet heel erg als dat betekent dat we meer tijd IN de parken kunnen doorbrengen.

Mount St Helens en / of Mount Rainier willen we een beetje van het weer laten afhangen. Bij regen lijkt het me beter meteen naar Seattle door te rijden, want kamperen en bergwandelen in de regen is toch maar niks. Ik weet niet of de campgrounds bij Mount Rainier vaak vol zitten begin september?

In Yellowstone zouden we binnenkort al Canyon Campground willen reserveren, maar voor de rest willen we niet té veel boeken om flexibel te blijven. Het enige probleem lijkt me dat we op de zondag van Labour Day weekend naar Grand Teton rijden en daar kan je geen campsites reserveren. Op tijd vertrekken zal dan dus de enige oplossing zijn...

Goed, laat de commentaren maar komen!  ;)
#26 - 06-01-2013, 20:03 uur

Hans B

Heb je nog een tussenlanding?
Mijn ervaring is dat customs en immigration toch wel 1 uur of meer tijd gaat kosten. Daarna nog de administratieve afhandeling om de auto te halen. Als je om 1800 in de huurauto zou kunnen vertrekken, zou dat volgens mij niet gek zijn.
Als je een tussenlanding heb, krijg je daar al de C & I, dat scheelt je veel tijd. Van Seatac naar Vancouver is ongeveer 3 uur rijden, dus bij vertrek tussen 18 en 19 uur dat zou net moeten kunnen lukken.
#27 - 07-01-2013, 09:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Porphyria

Hallo!

Even geleden dat ik nog op het forum ben geweest, maar we hebben intussen niet stilgezeten! Behalve onze vluchten, hebben we nu ook onze huurauto gereserveerd (via usareisen.de bij National) en we hebben gisteren 4 nachten op Canyon Campground (Yellowstone) vastgelegd. Het wordt nu dus allemaal héél erg concreet. Nog 'maar' 6 maanden geduld oefenen!

Voor onze eerste nacht hebben we toch beslist een motel te zoeken ergens ten noorden van Seattle - we denken aan de omgeving van Bellingham. Zo zijn we toch al op de juiste weg naar Vancouver, maar moeten niet na onze lange vliegreis té ver rijden en ook nog eens aanschuiven bij de Canadese grens. Dat geeft toch wat meer rust. Bovendien moest onze vlucht maar eens vertraagd zijn en als we dan nog 3 uur moeten rijden...

In Glacier hebben we al een goed idee van wat we willen doen (Going-to-the-Sun Road met paar korte wandelingen - Hidden Lake Overlook, Virginia Falls, etc. - en langere hikes als Highline Trail, Iceberg Lake Trail of Grinnell Glacier), maar voor Yellowstone vinden we het wat moeilijker. We kamperen dus in Canyon en hebben drie volle dagen. Natuurlijk willen we naar de geisers gaan kijken en de grand canyon of the yellowstone bezichtigen. Maar we zijn vooral ook op zoek naar leuke day hikes. Heeft iemand hier tips voor? Ook tips voor waar en wanneer we het beste wild kunnen spotten zijn welkom. Ik stel me namelijk voor dat het in Yellowstone krioelt van de bizons en je ze zowat overal ziet, maar misschien is dat helemaal niet zo...

Waar we nog echt niet uit zijn is een hotel in Seattle. We zullen daar zitten aan het einde van onze reis voor een tweetal nachten en komende van het zuiden. Nu weten we niet goed of we voor een hotel in het centrum zouden gaan (duurder, parking niet gratis, maar wel dichter bij alle bezienswaardigheden) of voor een motel bij de luchthaven en dichtbij de monorail (stukken goedkoper, makkelijk op de dag van vertrek - al is onze terugvlucht pas op de middag - maar dan verliezen we natuurlijk wel tijd op de monorail. Iemand tips of suggesties?

Alvast bedankt!
#28 - 25-02-2013, 14:42 uur

Hans B

Vanuit je eerdere posts ga ik je even vanuit dat je over de noord-oostelijke ingang Yellowstone binnen rijdt (Cooke City). Men zegt dat je langs deze weg de meeste kans op beren hebt.
Bij Tower Junction heb je nog een grote waterval. En dan natuurlijk de Grand Canyon of the Yellowstone - camping.
Dag 2. Maak een noordelijk rondje camping - Tower Junction - Mammoth Hotspring - Norris - camping. Bij Mammoth even lekker klimmen naar de terrassen. Bij Norris alle wandelingen in het geyser basin maken.
Dag 3. camping - Norris - Madison - Old Faithful. Bij de ingang van het park heb je zeker brochures gekregen. Er zijn ook verschillende 'geyser basins' vóór Old Faithful waar je kunt wandelen - Old Faithful zelf - terug naar de camping.
Dag 4. camping - Mud Vulcano - Lake Yellowstone - West Thumb (korte wandeling) - door naar Grand Teton.
Volgens mij heb je dan alles zo'n beetje wel gehad.
Yellowstone blijft facinerend.
#29 - 25-02-2013, 15:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Yellowstone krioelt inderdaad van de bizons. Ik weet nog dat wij meteen met ons fototoestel klaarstonden bij de eerste bizon, maar dat na een paar dagen de houding meer was van: alwéér een bizon ... (vooral als ze midden op de weg lopen en jij er langs wilt).
Beren is een ander verhaal, de eerste keren in Yellowstone nooit een beer gezien, maar de laatste keer wel. Ik weet niet of de kans op het spotten van berenn in het noordoostelijke deel groter is, wij zagen ze bij de Lamar Valley, ten noorden van de Old Faithful area en bij Mammoth.
Wil je wolven spotten dan moet je bij Cooke City in de buurt zijn. En erg vroeg opstaan.

Ik heb niet veel ervaring met wandelingen in Yellowstone, maar je kunt altijd kijken wat de mogelijkheden zijn bij de visitor centers (ze hebben daar per gebied brochures zoals Hans al aangaf). Voordeel is dat ze je daar ook kunnen vertellen hoe het met de bear activity in het gebied gesteld is.
Het boekje Best easy day hikes is een leuke handleiding (is er ook voor andere parken). Zie ook hier voor de mogelijkheden per gebied: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hiking.htm.
Als je naar de geisers en andere bezienswaardigheden gaat hou je waarschijnlijk niet heel veel tijd over voor wandelingen. Om een idee te krijgen, zie ons 2004 en 2008-verslag.

Wij zaten in 2006 in Seattle in de University Inn. Is ons goed bevallen. Je kunt met de bus of met de gratis hotel shuttle naar het centrum.

Marianne
#30 - 25-02-2013, 17:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15