Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

NY + Westen juni/juli 2010

Discussie gestart

DannyW

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin ga ik in juni/juli 2010 naar de VS. Voor ons de eerste keer dus allemaal heel erg spannend. We hebben al enigzins een idee over wat we willen. Ik zal hieronder ons uitgedachte schema plaatsen. Schiet er op, tips e.d. zijn hartstikke welkom.

Dag 1: Brussel - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4 New York
Dag 5: New York - San Francicsco (binnenlandse vlucht) Vanaf het vliegveld gelijk een auto huren om de Pacific coast highway 1 op te gaan richting Big Sur
Dag 6: Big Sur
Dag 7: PH1
Dag 8: PH1 - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas + Hooverdam
Dag 10: Las Vegas - Grand Canyon - Las Vegas (dagtrip)
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley richting Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - Brussel

Dit is een globale eerste schema. Er is denk ik wel wat meer ruimte om meer tijd te besteden op de pacific highway 1. Ook vanaf Las VEgas richting Yosemite kunnen we onderweg misschien eea doen en/of bekijken. Maar de main question is natuurlijk, is dit enigzins haalbaar?

Groetjes Danny
#1 - 28-12-2009, 15:06 uur



Marianne

Zoveel dagen Yosemite kan ik alleen maar toejuichen! De eerste keer dat wij er waren zijn we er bijna een week gebleven en dat was in september, geen prime time voor Yosemite in tegenstelling tot juni. Hebben jullie al iets gereserveerd?
Wat niet kan: naar de GC vanuit Las Vegas op en neer. Hier moet je echt een overnachting plannen, niet alleen vanwege de tijd, maar ook vanwege de zonsondergang. Je kunt vanaf de kust eerst naar de GC rijden, en dan naar Las vegas.
Met minder tijd voor Yosemite en SF zou je ook nog Bryce en Zion mee kunnen nemen, maar eigenlijk vind ik het wel heel mooi zo!

Reken er niet op dat je nog ver rijdt als je in SF aankomt, hoewel dat wel afhankelijk is van de vluchttijden. Je hebt toch weer last van een jetlag.

Marianne
#2 - 28-12-2009, 15:43 uur

DannyW

We hebben nog niets gereserveerd, vind het op het moment nog erg lastig in te schatten waar we ongeveer moeten overnachten en wat enigzins schappelijke prijzen zijn. Er kan misschien een dag Yosemite en SF af, want we wilden heel graag naar Bryce alleen leek het me zo ver van de route afliggen.

We dachten dat de afstand van SF naar de Big Sur nog enigzins meeviel, maar misschien vergis ik me in de afstanden (vind dat zo moeilijk in te schatten).
#3 - 28-12-2009, 15:52 uur



Tet14

Na aankomst op SFO zou ik idd al vast een eindje rijden naar bv Monterey en dan als volgt:
Dag 5: NY-SF en naar Monterey
Dag 6: Monterey-Point Lobos-Big Sur-Cambria/San Simeon.
Dag 7: Bezoek aan Hearst Castle en dan op weg naar bv Barstow.
Dag 8: Naar Grand Canyon NP south rim, dan ben je ruim op tijd voor sunset.
Dag 9: Via Hoover Dam naar Las Vegas
Dag 10: Las Vegas.
Tet
#4 - 28-12-2009, 17:08 uur

hdeweert

Uit jouw schema maak ik op dat je in San Fransisco ter plaatse een auto gaat huren, als dit zo is zou ik dat sterk afraden.
Je tripjes vanuit Las Vegas zou ik nog eens bekijken. Een trip heen en weer naar de Grand Canyon is al gauw meer dan 900 km.
Dat is echt wat teveel van het goede. Daarbij rijd je nog eens 2 maal langs de Hooverdam dus daar hoef je geen extra dag voor
uittrekken. Veel toristen doen een rondje rond de GC en gaan via de Hoover dam naar de GC daarna naar Page voor de
Antylope Canyon en de Clen Canyon Dam, vandaar naar Bryce canyon of Zion en dan weer via Las Vegas naar Dead Valley etc..
Alles is een kwestie van keuzes maken.
Je route ziet er verder wel goed uit en je neemt ruim de tijd om dingen te doen.
Succes
Harm
#5 - 28-12-2009, 19:20 uur

DannyW

Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe, we gaan zeker kijken om de route iets aan te passen zodat we wat langer in GC zijn en eventueel via Bryce canyon naar Yosemite, maar dat moeten we nog even bekijken.

Voor wat betreft de auto ophalen in San Francisco, we landen daar als we uit NY komen en willen gelijk op pad. Wat zou een alternatief zijn dan? Wat is de reden dat je daar je auto beter niet op kunt halen?
#6 - 28-12-2009, 20:54 uur



hdeweert

Er is maar een klein verschil tussen ophalen en huren. Je huurt ( bespreekt ) je auto in europa bij een van
de verhuurbedrijven en haalt je auto gewoon in SF op dat is geen probleem. Wil je de auto ter plaatse
huren dan is de verzekering een probleem vandaar mijn opmerking.

Harm
#7 - 28-12-2009, 21:19 uur

Tet14

Je kan gewoon de auto bij de luchthaven lokatie ophalen en op weg gaan. Je komt dan niet in de City. SFO ligt buiten SF.  SF zie je op de terugweg en velen leveren de auto in voordat ze SF gaan bezoeken. Je kan zonder auto toe omdat het openbaar vervoer goed is geregeld.
#8 - 28-12-2009, 22:37 uur

DannyW

Nou, de route is enigzins aangepast, tot nu toe hebben we dit bedacht,

dag 1: Brussel - NY
dag 2: NY
dag 3: NY
dag 4: NY
dag 5: NY - SF - Monterey
dag 6: Monterey - Point Lobos - Big Sur - Solvang (m'n vriendin is gek van paarden, dus we gaan naar de school van Monty Roberts)
dag 7: Solvang - Barstow
dag 8: Barstow - GC
dag 9: GC - Bryce Canyon
dag 10: Bryce Canyon via Zion - Las Vegas
dag 11: LV
dag12: LV
dag 13: LV - Death Valley (om een nachtje te overbruggen richting Yosemite)
dag 14: DV - Yosemite
dag 15: Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17: Yosemite
dag 18: Yosemite - SF
dag 19 SF
dag 20: SF
dag 21: SF - Brussel

We twijfelen alleen nog over waar te overnachten als we van LAs Vegas naar Yosemite rijden. Misschien blijven we een nachtje in Zion en dan 1 nachtje minder in Las Vegas, wat raden jullie aan?

groetjes
#9 - 30-12-2009, 00:03 uur



Tet14

Ik zou zeker een nacht in Zion toevoegen maar eigenlijk:
Meer tijd nemen voor GCNP en dan naar Page rijden om te overnachten. (Antelope Canyon etc)
Dan naar Bryce met een overnachting, dan naar Zion met een overnachting.
In Death Valley kan je overnachten in Furnace Creek Ranch of Stopepipe Wells Village.  Een andere optie is Panamint Springs resort aan de westzijde van DV of zelfs door naar Lone Pine of nog verder. Van DV kan je ook wel in een dag via Tioga Pass naar Yosemite NP.
Tet
#10 - 30-12-2009, 13:34 uur

DannyW

Goed, ik geloof dat we onze reis zo goed als rond hebben. Het zal niet op alle punten even praktisch zijn en er zitten stukken tussen dat we veel moeten rijden, maar ik heb daar op zich niet zo grote moeite mee. Dit gaat ‘m worden:
•   Dag 1: Brussel –NY
•   Dag 2: NY
•   Dag 3: NY
•   Dag 4: NY
•   Dag 5: NY - SF - Monterey
•   Dag 6: Monterey – Solvang
•   Dag 7: Solvang – Barstow
•   Dag 8: Barstow – Grand Canyon
•   Dag 9: Grand Canyon – Bryce Canyon
•   Dag 10: Bryce Canyon – St George (met bezoek aan Zion)
•   Dag 11: St George – Las Vegas
•   Dag 12: LV
•   Dag 13: LV – Mammoth Lake
•   Dag 14: Mammoth Lake – Yosemite (via Tioga pass)
•   Dag 15: Yosemite
•   Dag 16: Yosemite
•   Dag 17: Yosemite
•   Dag 18: Yosemite – SF
•   Dag 19: SF
•   Dag 20: SF
•   Dag 21: SF – Brussel

Hebben ook alle hotels e.d geboekt. In NY zitten we in Hotel 91 in lower eastside. In Bryce Canyon is het Bryce view lodge geworden en in Yosemite zitten we in Curry village. In Solvang hebben we echt een prachtig hotel voor 67 euro, Wine Valley Inn. Onderweg doen we ook 1 of 2 keer een motel 6, bijv in Barstow en Mammoth Lake. Dit om de kosten enigzins te drukken en het gaat daar alleen om de nacht door te komen. In SF zitten we in het Carlton. We moeten alleen nog iets zoeken voor in Vegas. Met Independance Day zitten we in Bryce Canyon, is er dan nog iets speciaals daar?
#11 - 30-12-2009, 21:21 uur



Max_91

Zion en Bryce... goed dat je het toch gedaan hebt danny, is echt zeeeer de moeite waard (welke dag dan ook!!!)
#12 - 30-12-2009, 21:55 uur

Marianne

Ik zou in Springdale overnachten en niet in St George, veel dichterbij het park, je kunt met de shuttlebus vanaf je motel, dus geen parkeerproblemen in het park (waar je alleen met de parkshuttle in kunt).
Je zult in de ochtend nog in Bryce kunnen wandelen want als je van de GC komt (en misschien nog een stop in Page maakt) heb je daar op dag 9 niet veel tijd meer voor. Dan heb je die middag/avond meer tijd voor Zion en misschien ook nog de volgende ochtend als het goed bevalt. Hou rekening met wegwerkzaamheden tussen Mt Carmel en Zion.
En rij verder dan Barstow, dat geeft je meer tijd voor de Grand Canyon. Reserveren op dat stuk zal niet nodig zijn dus kijk hoever je komt, maar probeer zo ver mogelijk te komen want anders heb je alleen maar tijd om te slapen in de GC.

Marianne
#13 - 30-12-2009, 22:28 uur

Tet14

Zou ik ook doen, verder dan Barstow rijden van Solvang bv naar Needles of Kingman, de volgende plaatsen met voldoende hotels. Hou ook rekening met de commuters naar LA. Springdale zou ook mijn  eerste keus zijn voor Zion. 
#14 - 30-12-2009, 23:12 uur

Hans B

Mijn routeplanner geeft:
Solvang - Barstow 250 mile.
Barstow - Tusayan (Grand Canyon) 625 mile.

Het is juni en lang licht. Ik zou ook zo ver mogelijk doorrijden.
Williams ligt op 575, moet te doen zijn.

Kun je een stop maken in Page.
#15 - 31-12-2009, 23:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15