Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Olympic National Park, Washington State

Discussie gestart

BelCan75

Hallo,

Wij zijn van plan om deze zomer naar Olympic National Park te gaan. Is er iemand van jullie al geweest?  Wat mogen wel zeker niet missen?
Is er iemand die hier overnacht heeft, zoja welke plaats is het beste om te verblijven?  Enige suggesties zijn welkom:)

Alvast bedankt voor de informatie!

Groetjes uit Canada,
Ann  cheerb
#1 - 15-03-2007, 04:15 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


Marianne

Hallo Ann,
Wij zijn vorig jaar in Olympic NP geweest. Eigenlijk zijn het 3 heel verschillende parken, die ook allemaal een verschillende ingang hebben. Ik denk dat je eens moet kijken welk delen jou het meest trekken, dan kun je daar je overnachtingsplaats bij uitzoeken. Port Angeles is so wie so een goede uitvalsbasis, maar voor het strand of het regenwoud ligt Forks beter. Wij hebben zowel in Port Angeles als in LAke Quinault overnacht.
Het handigste is om een rondje om het schiereiland te rijden en vandaaruit de verschillende onderdelen te bezoeken, maar de afstnaden zijn niet groot, dus alles vanuit een plaats bekijken is ook wel te doen.

Kijk ook eens in ons reisverslag: www.vanneck.web-log.nl

Marianne
#2 - 15-03-2007, 08:08 uur

BelCan75

Beste Marianne,

Dank je wel voor je reactie en ik ben eens naar je reisverslag gaan kijken!  Schitterend reisverslag, ik heb het meteen in mijn favorieten gezet en daar gaan wij zeker iets aan hebben!

Haha, grappig van die eland, dat wist ik ook niet en ik heb er zelf al velen gezien...maar niet in die situatie.  ;)  Wij hadden eigenlijk gedacht om Hurricane Ridge misschien over te slaan, maar na het zien van jou foto's wil ik er toch wel naartoe...zeker als het mooi weer is!   Die wandeling van 1.5 mile ziet er prachtig uit met het zicht over Vancouver Island in Canada!  Wij hopen Hurricane Ridge te doen op de dag dat we aankomen.

Wij wonen namelijk in Vancouver en zullen van daaruit richting Seattle rijden en dan de ferry nemen naar de Olympic Peninsula.  Wij gaan onze overnachtingen doen in Forks (http://www.forks-web.com/jim/lodging.htm) wat ons $70 USD per nacht cost voor Cabin 1...dat is wel goed te doen, he!  Het lijkt ons het beste omdat we dan het dichtste bij alle bezienswaardigheden zijn die ons het meeste aanspreken. Want Hurricane Ridge doen we dan toch op de dag van aankomst.

Ik had nog enkele vragen voor jou, als je dat niet erg vindt:
*Was het druk aan de ferry terminal bij Edmonds...daar willen wij namelijk ook heen om de ferry oversteek te doen. We hopen een ferry te kunnen nemen rond 10u -11u 's morgens.
*Die whale watching trip lijkt me ook wel iets!  Wat was de naam van deze outfit? Zagen jullie ook andere dieren buiten orka's?  En hoeveel kost dat per persoon?  Zoals ik kan lezen is het een trip van 4 uren.

Alvast bedankt voor de informatie, ik ga nog wat verder lezen in je reisverslag...moest ik nog vragen hebben, dan hoor je me wel (als je dat niet erg vindt?)!  ::)

Groetjes,
Ann  1smile

PS:  Mount Baker kan ik vanuit mijn tuin zien!  En jammer dat jullie Cape Disappointment gemist hebben, het was zeker geen disappointment! wink  Het is wel te begrijpen dat men soms dingen moet weglaten vanwege tijdgebrek, zo gaat dat nu eenmaal en dat is ons ook al regelmatig overkomen! Ochja, misschien een goede reden om nog eens terug te komen, he!  wink



Mount Baker gezien van bij mijn thuis (januari 2007)


Cape Dissapointment (juli 2006)
#3 - 15-03-2007, 18:49 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


Marianne

Hallo Ann,
Leuk om te horen dat je wat aan ons reisverslag hebt!
En wat een schitterende foto's van Mount Baker en Cape Disappointment. Ja, wij komen zeker nog eens terug in die hoek, want er is nog veel meer te zien. Het blijft altijd keuzes maken.
Gaan jullie nog meer dingen doen, of alleen Olympic NP?

Toen wij bij Edmonds waren, was het helemaal niet druk.We konden zo doorrijden. Wij waren er op een doordeweekse dag, om een uur of elf.

De whalewatch trip hebben we gedaan bij de Puget Sound Express in Port Townsend. Prijzen en tijden staan op hun site: www.pugetsoundexpress.com/framereservations.html Een andere mogelijkheid is vanaf Anacortez. Je hebt daar snelle boten (wel minder comfortabel) waardoor je meer kans hebt om walvsisen te zien omdat je een grotere afstand kunt overbruggen. Bij de San Juan eilanden zit altijd een grope orka's, dus de kans dat je ze ziet er ook vanaf Port townsend behoorlijk groot.

En als je nog meer vragen hebt: ik vind het leuk om ze te beantwoorden!

Marianne
#4 - 16-03-2007, 19:53 uur

BelCan75

Hoi Marianne,

Weer eens bedankt voor je hulp en goede tips!  2006-01  Wij gaan enkel naar Olympic National Park, we verblijven er voor een totaal van 4 nachten. Voor ons is het iets van een 2 uurtjes rijden tot aan Edmonds, dus de dag als we er naartoe gaan en terug komen kunnen we ook nog veel zien! 

Voorlopig geen vragen, maar moest ik er nog hebben...dan hoor je me wel!  1smile
Nogmaals hartelijk bedankt voor de hulp!
Ann  1smile
#5 - 16-03-2007, 23:51 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


PetraVS

Hallo,

Wij zijn van plan om deze zomer naar Olympic National Park te gaan. Is er iemand van jullie al geweest?  Wat mogen wel zeker niet missen?
Is er iemand die hier overnacht heeft, zoja welke plaats is het beste om te verblijven?  Enige suggesties zijn welkom:)

Alvast bedankt voor de informatie!

Groetjes uit Canada,
Ann  cheerb

Wij vonden Olympic National Park fantastisch.  Wij logeerden in de Red Lion in Port Angeles, niet in het park, maar wel lekker aan het water en tijdens mijn ochtend jog zag ik een raccoon bij de rotsen vissen.  De kamer was niet duur.  En vanuit Port Angeles rijd je zo het ONP binnen.
Als je het schiereiland ook afrijdt, zou ik aanraden bij een salmon hatchery te stoppen.  Wij hebben dat gedaan en dat was zeer interessant.  Ons reisverhaal: http://seattle2006nl.blogspot.com/
#6 - 17-03-2007, 03:30 uur

BelCan75

Hallo Petra,

Dank je wel voor je reactie!  Je blog ziet er ook heel leuk uit en daar ga ik ook zeker wat aan hebben.  Wij hebben ondertussen onze verblijfplaats geboekt en verblijven in een volledig gemeubelde chalet (cabin) dichtbij Forks vanwaar uit wij het meeste zullen bezoeken.  Op de heen weg stoppen we waarschijnlijk in Port Townsend, Port Angeles en doen we Hurricane Ridge. Voor de rest zullen we alles bezoeken vanuit Forks, dat zal wel lukken!

Nogmaals bedankt voor de reacties, ze zijn erg behulpzaam!

Groetjes uit Beautiful British Columbia!
Ann 1smile
#7 - 17-03-2007, 06:17 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15