Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onmogelijke opgaaf? Reisplanning 4 wkn met 2 kids (13 en 17jr) Zomer 2016

Discussie gestart

leontine

Monument Valley vonden wij een leuk park en echt wat anders dan dat we op de hele reis gezien hebben. Zou het alleen niet een stuk omrijden zijn als het in deze reis ingepast wordt? Ligt het niet dichter bij Canyonlands, wat ten zuiden van Moab ligt dan bij Page, dat lijkt in ieder geval wel? Misschien kan je het dan beter inpassen in de volgende reis en dan Grand Canyon 'meenemen'.
Wij zijn destijds van de Grand Canyon, langs Lake Powel naar Monument Valley gegaan, daarna naar Bryce. Wie weet heb je er wat aan als je je route gaat veranderen. ;).
Ziet er verder leuk uit!
#76 - 31-01-2015, 16:26 uur

Dirc


Zie de bijlage (.jpg even hernoemen naar .xlsx aangezien je geen Excel mag uploaden) voor een voorbeeld Excel zoals ik deze gebruik. Vrij makkelijk, want je past een paar kolommetjes aan je de laatste (die ik gebruik om op het forum te plakken bijvoorbeeld) vult zichzelf.
Zo'n Excelletje heb ik ook voor de kosten. Per kostenpost (vlucht, auto, overnachtingen, overige) aan te geven wat je geschatte kosten zijn, werkelijke kosten en wat het verschil ertussen is, inclusief grafiekjes. Dit heb ik gewoon een keer opgezet in een half uurtje maar is best handig als overzicht.

Voor onderweg heb ik gewoon een word documentje met per dag:
-waar overnachten we of wanneer het niet geboekt is waar willen we ongeveer overnachten
-google maps van de route
-mogelijke dagindeling langs de route met bijvoorbeeld scenics, welke afslagen
-beschrijving / opsomming van alle tips

Dit is vooral ook handig als je meerdere mensen hebt die meerijden. Tijdens mijn reizen met meerdere personen zijn die documentjes die mensen eerst to much vonden of begonnen te lachen als ik het liet zien toch meerdere malen per dag van hand tot hand gegaan.
Daarnaast heb ik altijd van iedere reservering een uitdraai bij in een mapje. Zo heb je altijd alles bij de hand en hoef ik niet ter plekke in mails te gaan zoeken of iets dergelijks.
#77 - 31-01-2015, 16:27 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 16:29 uur door Dirc »

Syl71

bedankt voor alle reacties weer.... Ik zal ze dit weekend eens doorlezen en kom er volgende week op terug!

Fijn weekend allemaal :afro:
#78 - 31-01-2015, 16:34 uur
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Terpies

Aan route 89 net boven Flagstaff  (de weg naar Page) liggen nog twee parken/national monuments welke een stuk detour/omrijden wel waard zijn:

Sunset Crater en Wupatki national monument.

http://www.nps.gov/sucr/planyourvisit/index.htm

http://www.nps.gov/wupa/index.htm

Vanaf Flagstaff over de 89 naar het noorden is de eerste afslag naar Sunset Crater: een echt vulkaan landschap waarbij je naast de Crater ook nog kunt zien eat de stroom lava allemaal vernietigd heeft.

Via deze weg rijd je vervolgens Wupatki National Monument binnen.

Hier liggen een aantal nagenoeg intact gebleven indianen nederzettingen welke je kunt bezoeken vanaf de parkeerplaats.

Als je weer doorrijdt kom je een stuk noordelijker weer op de 89 uit.

Beide parken zijn gratis toegankelijk met de America The Beautiful pass.

http://www.nps.gov/common/commonspot/customcf/apps/maps/showmap.cfm?alphacode=sucr&parkname=Sunset%20Crater%20Volcano

From Flagstaff: take U.S. 89 north for 12 miles (19km), turn right on the Sunset Crater - Wupatki Loop road and continue 2 miles (3km) to the visitor center. Drive time from Flagstaff to Sunset Crater Volcano is 30 minutes.

Scenic Loop Drive: Sunset Crater Volcano is located along a 34 mile scenic loop road that takes you from open meadows and the beautiful Ponderosa pine forests surrounding Sunset Crater, through Juniper grasslands and view of the Painted Desert, to the open red rock landscape of the Wupatki Basin and Wupatki National Monument. Drive time along the Loop Road is about 1 hour.
#79 - 01-02-2015, 20:54 uur
« Laatst bewerkt op: 01-02-2015, 21:10 uur door Terpies »

TondeG

Nieuw!
Ga met de jongens in Zion the Narrows lopen , is echt een beleving. Een uur heen en terug afhankelijk niveau water is al een beleving. Een wandelstok (tak) is echt aan te bevelen, succes.

http://www.verenigdestaten.info/the-narrows/
#80 - 05-02-2015, 23:01 uur
« Laatst bewerkt op: 09-10-2015, 12:15 uur door Wop »

Anneleen07

In de hoop dat je hier nog naar reacties op je topic komt lezen: ik had beloofd je te laten weten hoe de reis met onze dochter met ASS was verlopen. Heel goed! Wij hebben de reis met een camper gemaakt en dat zorgde voor de nodige rust omdat ze op die manier een vast plekje had. Bovendien bleef ze regelmatig in de camper als we gingen wandelen. Ze had zichzelf voorgenomen om 1 wandeling per park mee te doen en dat heeft ze ook gedaan. Tijdens onze andere tochten had ze dan wat tijd voor zichzelf, zonder drukte van de rest van het gezin om zich heen. Ik weet niet of je nog specifieke vragen hebt? Zo ja, dan hoor ik het wel!
#81 - 05-10-2015, 19:43 uur

Syl71

Hoi Anneleen,

hartelijk dank voor je reactie! Wat fantastisch dat het zo goed is gegaan met je dochter! Zeker een goede tip om het op die manier te doen, toch een beetje betrokken maar ook een plekje voor haarzelf! Echt top dat je de moeite nog hebt genomen om hier te reageren.
Onze reis is 'helaas' uitgesteld, vanwege de dollarkoers hebben we toch besloten om een niet-dollarland aan te gaan doen. Het is een cruise geworden door de Verenigde Arabische Emiraten (met kerst).
De volgende grote reis zal dan wél echt Amerika worden, maar dan is onze oudste zoon er niet meer bij waarschijnlijk.
Groetjes Sylvia
#82 - 06-10-2015, 11:57 uur
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Anneleen07

Dat zal ook wel leuk worden! Veel plezier alvast en ik hoop dat je de reis naar Amerika ooit kan maken. Echt de moeite!
#83 - 08-10-2015, 23:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15