Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onmogelijke opgaaf? Reisplanning 4 wkn met 2 kids (13 en 17jr) Zomer 2016

Discussie gestart

Syl71

Ik lees aan de ene kant wat je allemaal wil zien:  Bodie, Sacramento, Tioga Pass en (misschien) Death Valley.
Aan de andere kant lees ik dat je tussen Las Vegas en San Francisco maar tijd hebt voor één overnachting.
Nou, ik kan je nu al vertellen dat die 2 dingen onverenigbaar zijn.

Met 1 overnachting extra, in totaal dus 2 overnachtingen tussen LV en SF, heb je al meer mogelijkheden:
Op dag 1 rij je van Las Vegas door Death Valley en je overnacht in Bishop. Waarom Bishop ?
Bishop is een grotere plaats met (veel) meer hotels dan Lone Pine en Bishop ligt maar 1 uurtje verder rijden.

Ik heb het niet over 1 overnachting gehad tussen LAS en SFO ;-)
De planning was overnachten in Lee Vining en in Sacramento....

Maar ik sta open voor alles dus jouw optie is ook prima, overnachten in Bishop en Lake Tahoe.
Wat is het grootste verschil in grote lijnen tussen beide opties dan?
Ik had nl gelezen dat je het beste 's ochtends in Bodie kunt zijn ivm de drukte later op de dag, vandaar ook dat gepuzzel.

Dat ik met alleen maar mannen ben (thuis ook nog eens 2 reutjes haha) vind ik niet erg hoor... ben denk ik ook méér een jongensmoeder  ::)
Helemaal niet erg om die dingen te doen die hen plezieren, dat pleziert mij nl ook! Ik denk dat ze die straaljagers ook fantastisch zullen vinden!

Supertip weer!
#46 - 27-01-2015, 16:51 uur
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Cees A

Ik heb het niet over 1 overnachting gehad tussen LAS en SFO ;-)
De planning was overnachten in Lee Vining en in Sacramento.... 
Klopt !! Ik zit gewoon te slapen en verkeerd te lezen. Sorry.  embarressed

het verschil tussen beiden is dat je in jouw schema minder tijd hebt voor Death Valley en meer voor Sacramento en in mijn schema is er meer tijd voor Death Valley en minder voor Sacramento.
Het is dus maar net wat je zelf belangrijker vindt.

#47 - 27-01-2015, 17:05 uur

Syl71

Ik zit al enige tijd de route in zijn volledigheid uit te werken (wat willen we zien, hoever is het rijden dmv Google Maps etc).

Volgende loop ik even tegenaan:

1) Wanneer we van Las Vegas naar Mammoth Lakes (overnachting) rijden, om van daaruit Bodie te bezichtigen en door te gaan naar Lake Tahoe of Sacramento voor een overnachting, dan laten we de Tioga Pass blijkbaar links liggen, zie ik op de kaart.
Die missen we dan waarschijnlijk.
De vraag... wát missen we dan precies? Het lijkt me nl dat je die het beste kunt nemen wanneer je dwars door Yosemite wil rijden.....

2) een logistieke vraag....
We hebben ervoor gekozen toch meer van Sacramento te zien dan van Death Valley (Cees).
De route loopt dan in ieder geval van Mammoth Lakes, via Bodie naar Sacramento (6 uur rijden) of..... Lake Tahoe (4 uur rijden).
Waar doen we dan beter aan?
Lake Tahoe is dan wel minder ver rijden vanaf Mammoth, maar dan moeten we de volgende dag weer langer rijden.....
Op zich ook niet erg, maar hebben we dan genoeg tijd, onderweg naar San Fransisco, om Sacramento te bezoeken zonder dat het een vluchtig bezoek wordt?

Alvast bedankt! Groet, Sylvia
#48 - 29-01-2015, 10:54 uur

Cees A

1) Wanneer we van Las Vegas naar Mammoth Lakes (overnachting) rijden, om van daaruit Bodie te bezichtigen en door te gaan naar Lake Tahoe of Sacramento voor een overnachting, dan laten we de Tioga Pass blijkbaar links liggen, zie ik op de kaart.
Die missen we dan waarschijnlijk.
De vraag... wát missen we dan precies? Het lijkt me nl dat je die het beste kunt nemen wanneer je dwars door Yosemite wil rijden.....

Ik denk dat deze time-lapse video een goed beeld geeft van de Tioga road:
https://www.youtube.com/watch?v=NmFXF2CUU_Q

V.w.b. Sacramento:
Wat wil je eigenlijk gaan doen of zien in Sacramento ?
Als je in Lake Tahoe overnacht bezoek je Sacramento op doorreis naar San Francisco en heb je ongeveer een halve dag te besteden in Sacramento.
Als je in Sacramento overnacht heb je (bijna) een hele dag voor Sacramento, want van Sacramento is het maar 1½ uur meer naar San Francisco
Hier nog wat "things to do" in Sacramento: http://www.tripadvisor.com/Attractions-g32999-Activities-Sacramento_California.html
#49 - 29-01-2015, 12:14 uur

Marianne

Het is de vraag of je naar Lake Tahoe wilt. Heeft niet veel toegevoegde waarde lijkt me. Zonder Lake Tahoe is de Tioga Road de mooiste route om van Lee Vining/Mammoth Lakes naar Sacramento te rijden en nauwelijks langer (in reistijd) dan de route via de 50.
Je hoeft er natuurlijk niets te doen, maar er zijn een paar uitzichtpunten en korte wandelingen mogelijk. Zie ons 2004-, 2006- en 2008-verslag voor de Tioga Road.
In plaats van Mammoth Lakes kun je ook in Lee Vining overnachten, dat scheelt net weer wat tijd de tweede dag.

Marianne
#50 - 29-01-2015, 13:28 uur

Cees A

Dat de reistijd Lee Vining-Sacramento via de Tioga Pass vrijwel gelijk is aan de reistijd Lee Vining-sacramento via Lake Tahoe klopt niet
Sylvia wil immers ook naar Bodie en dan is de route via Lake Tahoe een stuk korter.
Je hoeft dan alleen maar dat stukje weg van de 395 naar Bodie extra op en neer te rijden.
Als je via de Tioga Pass naar Sacramento rijdt moet je, na je bezoek aan Bodie eerst weer helemaal terug naar Lee Vining
#51 - 29-01-2015, 14:19 uur

Dirc

En ik meen me te herinneren (zonder me te verdiepen in alle historie hier) dat ik gelezen heb dat Yosemite schrappen een bewuste keuze is?
Dan lijk mij de route via Bodie juist leuk en een mooie afwisseling?

Ik ben zelf 2 keer in Yosemite geweest en, begrijp me niet verkeerd, zou nu in die omgeving ook graag eerst eens iets anders willen zien.
#52 - 29-01-2015, 14:41 uur

Syl71

V.w.b. Sacramento:
Wat wil je eigenlijk gaan doen of zien in Sacramento ?
Als je in Lake Tahoe overnacht bezoek je Sacramento op doorreis naar San Francisco en heb je ongeveer een halve dag te besteden in Sacramento.

Dat is een goeie Cees, ik kwam eigenlijk, zoekend naar antwoorden, een forum tegen waarin iemand vroeg of Sacramento de moeite waard was. De antwoorden waren vrijwel allemaal lovend.... Maar als ik zelf zoek naar bezienswaardigheden lijken die allemaal wel mee te vallen.
Ik heb dus geen directe noodzaak om een hele dag naar Sacramento te willen, dat mag en kan net zo goed Lake Tahoe zijn.
Die laatste wordt het denk ik ook wel qua overnachting want de reistijden zijn dan veel mooier verdeeld zag ik al, zo voorkomen we dat we 5-6 uur moeten rijden naar de volgende bestemming. Het is meer dat ik een weloverwogen keuze probeer te maken tussen het lange (onvermijdelijke) stuk Death Valley naar San Francisco.

Dank ook voor je youtube filmpje, de Tioga Road hoeft voor ons niet, dankzij het filmpje had ik er een goede indruk van.
Het lijkt, ook nu weer, in onze ogen behoorlijk veel op Oostenrijk en Zweden, en we hebben niet de indruk daar nu heel vernieuwend bezig te zijn.

@ Marianne: Om die reden slaan we het helaas over. Ik had in eerste instantie Lee Vining als overnachtingsadres maar ik las dat dit een héél klein dorpje is waardoor ik dan liever de keuze maak voor Mammoth Lakes, jij noemde er al een Motel6 dat goed te betalen is.

@ Dirc. het klopt inderdaad dat Yosemite om bovengenoemde redenen een bewuste keuze is om links te laten liggen!

Inmiddels heb ik van San Francisco een dag afgehaald.... toch eens kijken of ik die bij Los Angeles aan moet plakken.
We hadden dit niet gedaan omdat ons de vorige keer Los Angeles enorm is tegengevallen, maar we hebben destijds ook niet veel moeite gedaan om er daar wat van te maken.
Wellicht nu écht uit de auto stappen en de omgeving beter verkennen. De meningen op versch. fora lijken nogal verdeeld over Los Angeles.

Ik ga vrolijk verder aan de slag, er zullen vast nog genoeg vragen op komen borrelen!

#53 - 29-01-2015, 16:09 uur

Hans B

Mocht je besluiten naar Lake Tahoe te gaan, zoek ook eens op Virginia City (nv) een oud western stadje.
#54 - 29-01-2015, 17:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Dat de reistijd Lee Vining-Sacramento via de Tioga Pass vrijwel gelijk is aan de reistijd Lee Vining-sacramento via Lake Tahoe klopt niet
Sylvia wil immers ook naar Bodie en dan is de route via Lake Tahoe een stuk korter.
Je hoeft dan alleen maar dat stukje weg van de 395 naar Bodie extra op en neer te rijden.
Als je via de Tioga Pass naar Sacramento rijdt moet je, na je bezoek aan Bodie eerst weer helemaal terug naar Lee Vining
Vanuit Bodie is het via Lake Tahoe inderdaad sneller. De Sonora Pass is ook een mogelijkheid, en dan nog een stuk van de goudzoekersroute. Het zijn leuke dorpjes aan de 49.

Marianne
#55 - 29-01-2015, 21:23 uur

Syl71

Onzeker als ik ben voor het maken van deze reis, heb ik een tabel gemaakt in Excel....
met voorlopig een definitieve route, maar ook ochtend, middag en avondprogramma om goed in te kunnen schatten of we overal wel genoeg tijd hebben om dingen te bezichtigen en te doen en daarnaast de verschillende rijafstanden te overbruggen. Heel graag zou ik dat hier voorleggen wanneer die mogelijkheid bestaat.
Maar ik weet niet hoe dat moet of dat ik wellicht daarmee aan het 'spammen' ben en dit een ongewenste post zou zijn.... embarressed

Wie weet raad?

#56 - 30-01-2015, 10:24 uur

Syl71

Vanuit Bodie is het via Lake Tahoe inderdaad sneller. De Sonora Pass is ook een mogelijkheid, en dan nog een stuk van de goudzoekersroute. Het zijn leuke dorpjes aan de 49.

vreemd... ik had hierop gereageerd maar zie nu dat er niets geplaatst is Marianne....

Ik had je routevoorstel ingevoerd bij Google Maps maar gek genoeg gaat de route, wanneer ik sonora pass invoer, alsnog via Lake Tahoe.
Als ik deze dan handmatig aanpas, blijkt de reistijd wat langer.

is het mogelijk uit te leggen wat nu het gróótste verschil tussen beide routes richting Sacramento is?

wat een keuzes aan wegen!  :-\
#57 - 30-01-2015, 10:26 uur

Syl71

Mocht je besluiten naar Lake Tahoe te gaan, zoek ook eens op Virginia City (nv) een oud western stadje.

Dank Hans, ik heb deze tip zeker genoteerd! Helemaal toen ik las dat de cowboys er in de hoofdstraat met pistolen rondlopen....  Zullen de jongens prachtig vinden... :afro:
#58 - 30-01-2015, 10:27 uur

Cees A

Waarom zou een exel blad met je route als spam worden gezien ?  Ik zou zeggen, gewoon doen.
Die youtube-filmpjes die ik regelmatig in m'n berichten plaats komen ook door "de ballotagecommissie" ..........  innocent
#59 - 30-01-2015, 15:53 uur

Syl71

Waarom zou een exel blad met je route als spam worden gezien ?  Ik zou zeggen, gewoon doen.
Die youtube-filmpjes die ik regelmatig in m'n berichten plaats komen ook door "de ballotagecommissie" ..........  innocent

Da's waar Cees! Maar had eerder eens een uitgebreider schema van mijn Denver route gepost en kreeg toen te horen dat die extra info er allemaal niet toe deed.
Vandaar de voorzichtige vraag!

Ik heb alle tabmogelijkheden hierboven bekeken, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het excel bestand hier naartoe krijg? Is dat simpel op te zoeken voor me of is er een simpele uitleg hoe dit te doen?
#60 - 30-01-2015, 16:25 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 16:28 uur door Syl71 »

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15