Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onmogelijke opgaaf? Reisplanning 4 wkn met 2 kids (13 en 17jr) Zomer 2016

Discussie gestart

Dirc

Ik gebruik ook altijd Excel met diverse kolommen:
Datum, weekdag, rijafstand, bezienswaardigheden.
In de laatste kolom voeg ik deze samen tot dagplanning welke ik dan post op het forum.

Je kan ook je Excel gewoon copy pasten in notepad en dan in het forum.
#61 - 30-01-2015, 17:11 uur

Cees A

Ik heb alle tabmogelijkheden hierboven bekeken, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het excel bestand hier naartoe krijg?
Is dat simpel op te zoeken voor me of is er een simpele uitleg hoe dit te doen?

Klik op de "reageer" knop.  Onder dat grijze vlak waar je je tekst in typt zie je een knop "bijlage en andere opties".
Er staat bij dat deze functie alleen is toegestaan voor JPG en GIF extensies dus ik weet niet of een exel blad wordt geaccepteert.
Probeer het gewoon eens.
Als het niet lukt kun je gewoon de "methode Dirc" volgen. Da's het gemakkelijkst.  (eerlijk gezegd doe ik dat ook zo)

#62 - 30-01-2015, 18:02 uur

Anneleen07

Wij plannen een reis deze zomer (augustus '15) in het zuidwesten van de USA. Een van onze kinderen (14 jaar) heeft ASS (een autismespectrumstoornis, vergelijkbaar met PDD NOS). Daarom hebben we voor een camper gekozen. Dan heeft ze ten minste een vaste plek om te slapen. Om de zoveel dagen van hotel veranderen leek ons te lastig voor haar. En als we willen gaan wandelen en ze wil niet mee, kan ze in de camper blijven. Als je wilt, laat ik na onze reis weten hoe het verlopen is.
#63 - 30-01-2015, 21:21 uur

Marianne

Ik maak voor onze reizen altijd een excel-overzicht met meerdere kolommen. Ik kopieer echter altijd maar 4 kolommen: datum/dag, van, streepje, naar. Je selecteert dan de cellen die je wilt kopiëren (dus bijvoorbeeld alleen de eerste 4 kolommen) en plakt het in je bericht.
Dit:

ziet er dan zo uit:

Dag 1   naar    -   SF
Dag 2   SF    -   SF
Dag 3   SF    -   Monterey
Dag 4   Monterey    -   Pismo Beach
Dag 5   Pismo Beach    -   LA
Dag 6   LA    -   LA

Ga je meer informatie toevoegen - zoals afstanden en reistijd - dan wordt het wat onoverzichtelijk terwijl het voor ons niets nieuws toevoegt.

Dirc: waarom notepad?

Marianne
#64 - 30-01-2015, 21:41 uur

Marianne

Wat de verschillende routes betreft: je kunt ze nu niet zien omdat de passen op dit moment gesloten zijn, en daar houdt googlemaps rekening mee.
Je zou het eens met www.mapquest.com kunnen proberen.
Zie ons 2006-verslag voor nog een andere route: de 88. We deden toen ook de 49.

Marianne
#65 - 30-01-2015, 21:45 uur

Cees A

Ga je meer informatie toevoegen - zoals afstanden en reistijd - dan wordt het wat onoverzichtelijk terwijl het voor ons niets nieuws toevoegt.
Nou, ik zou best iets meer over de dagbestedingen willen lezen.

Maar had eerder eens een uitgebreider schema van mijn Denver route gepost en kreeg toen te horen dat die extra info er allemaal niet toe deed.
Ik neem aan dat die opmerking niet van mij afkwam ?
Maar ............. Voor een eerste opzet van een route zijn details inderdaad (nog) niet nodig. 
Het gaat in dat stadium over de grote lijnen en dan maken teveel details een schema ietwat onoverzichtelijk.
Nu je route echter min of meer vaststaat kun je de details in gaan vullen en dan is plaatsing van hetgeen je al hebt wel interessant want dan kunnen we zien of e.e.a. haalbaar is en of je belangrijke dingen bent vergeten.
#66 - 31-01-2015, 09:36 uur

Syl71

Ik ben al enige tijd bezig om een overzicht hier in het bericht te krijgen, het copy pasten naar kladblok en vervolgens hier willen plaatsen, lukt me helaas niet Dirc.
Het overzicht is dan totaal onoverzichtelijk en niet in keurige kolommen...
Voor nu geef ik het maar even op met mijn pogingen, volgende week kijk ik nog wel een keer of ik het voor elkaar kan krijgen.

De methode onderin die jij aangaf Cees, lukt inderdaad niet. Bestand is niet juist.

#67 - 31-01-2015, 12:31 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 12:37 uur door Syl71 »
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Syl71

Als je wilt, laat ik na onze reis weten hoe het verlopen is.

Dat zou ik bijzonder op prijs stellen Anneleen! Dankjewel.
Veel plezier met je reis voorbereidingen alvast!  :afro: Is toch altijd wel intensiever om op die manier rekening met een reis en je kinderen te houden  ^-^
#68 - 31-01-2015, 12:38 uur

Syl71

Ik neem aan dat die opmerking niet van mij afkwam ?

Nee hoor  >:D, die opmerking kwam inderdaad van Marianne, met redenen die ze hier ook opgeeft. "Het voegt niets nieuws toe en zou het onoverzichtelijk maken".
Vandaar ook eerst de vraag om toestemming gisteren  ::)

Maar zoals gezegd, krijg ik het voorlopig toch niet voor elkaar om hier een keurig schemaatje te plaatsen.....

Marianne: hoe krijg jij het voor elkaar om zelfs het originele Excel in beeld te krijgen hier?
#69 - 31-01-2015, 12:41 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 13:31 uur door Syl71 »

Cees A

Dat stukje exel blad van Marianne is een JPEG bestand.  Een "foto" van een (stukje) exelblad dus en geen echt exelblad.
Ik denk dat je gewoon de "methode Dirc" moet volgen.
De cellen uit je exelblad waar het om gaat selecteren, kopieren en dan (als tekst) in je bericht plakken.
#70 - 31-01-2015, 13:26 uur

Syl71

Ik denk dat je gewoon de "methode Dirc" moet volgen.
De cellen uit je exelblad waar het om gaat selecteren, kopieren en dan (als tekst) in je bericht plakken.

Dat had ik geprobeerd maar dan wordt het dus onoverzichtelijk en zonder keurige tabellen....
hieronder klein voorbeeldje uit het schema:

DAG   REISROUTE   OCHTEND   MIDDAG   AVOND
Dag 1:   Vliegreis naar Phoenix         1 nacht Phoenix
Dag 2:   Phoenix - Sedona         
   2 uur rijden   Slide Rock State Park   Jeeptour "Broken Arrow" (1)   
   Sedona - Williams         1 nacht Williams
   2 uur rijden         
dag 3:   Williams - Grand Canyon   Helicopervlucht (1)      
   1 uur rijden   Hermits Rest      
         Wandeling   
   Grand Canyon - Page         2 nachten Page
   2,5 uur rijden         
dag 4:   Page   Lower Antelope Canyon*      
         Lake Powell raften (1)   
#71 - 31-01-2015, 13:29 uur

Syl71

(Excuus, had hele schema hier neergezet, wilde met tabs gaan werken en sprong meteen in de plaatsingsstand. Alles maar verwijderd maar bericht kon ik niet definitief verwijderen)
#72 - 31-01-2015, 13:31 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 13:36 uur door Syl71 »

Cees A

Daarom plakt Dirc het exelblad eerst in notepad (kladblok)
Je kunt dan daar eerst spaties verkleinen en/of alles netjes achter elkaar zetten. Let er wel op dat de regels niet te lang worden

Ik plak het meestal meteen hier op het forum.
Ik zie dan ook meteen of alles op een regel past. (vooral als je teveel cellen naast elkaar hebt kan dat een probleempje zijn)
In beide gevallen zul je hoe dan ook e.e.a. bij moeten werken
#73 - 31-01-2015, 14:03 uur

Syl71

van alles geprobeerd, maar ik krijg het nog altijd niet voor elkaar. Heb genoeg pogingen gedaan....
Daarom maar even alles opnieuw (en zo beknopt mogelijk!) over getypt.

Dag 01: vliegreis
Dag 02: Phoenix - Williams
            Sedona: Slide State NP en jeeptour Broken Arrow
Dag 03: Williams - Page
            Grand Canyon: Helicoptervlucht evt, Hermits Rest, wandeling v/a Marketplaza
Dag 04: Page
            Lower Antelope Canyon, raften
dag 05: Page-Bryce
           Horseshoe Bend, Navajo/Queens Gardentrail, quad rijden evt.
dag 06: Bryce-Zion
            Canyon Overlook Trail, zwembad
dag 07: Zion
            zwembad
dag 08: Zion-Las Vegas
           Valley of Fire: White Domes Road en Trail
dag 09: Las Vegas zwembad, Fremont Street, evt. zipline tocht Boulder
dag 10: Las Vegas helicoptervlucht evt., zwembad, the Strip
dag 11: Las Vegas outletstores
dag 12: Las Vegas Nashcar races, zwembad, the Strip
dag 13: Las Vegas-Mammoth Lakes
dag 14: Mammoth Lakes-Lake Tahoe
             Bodie en Virginia City
dag 15: Lake Tahoe-San Francisco
             Old Sacramento, sightseeïng
dag 16: San Francisco
            Lombard Street, China Town, Alcatraz Night
dag 17: San Francisco
            Fietsen over GG Bridge, Fishermans Wharf, Pier 39
dag 18: San Francisco-Monterey
            Aquarium of walvistocht, 17Mile Drive
dag 19: Monterey-Pismo Beach
dag 20: Pismo Beach relaxen
dag 21: Pismo Beach-Valencia via St. Barbara Pier Stearns Wharf
dag 22: Valencia
            Six Flags Magic Mountain Park
dag 23: Valencia-Los Angeles
             Hollywood tour, Getty center of Griffith Observatory
dag 24: Los Angeles Fiets huren van St. Monica-Venice Beach
dag 25: Los Angeles-San Diego
dag 26: San Diego
            Seaworld
dag 27: San Diego
            Seaport Village, vliegdekschip The Midway, hotel Del Coronda evt.
dag 28: vliegreis

1 dag eventueel extra ergens toe te passen, maar niet noodzakelijk.

Ik bedenk me net dat ik het hele Monument Valley er niet bij heb meegenomen, die Martin vermeldde....
Weet niet of ik daar héél veel mis? Of dat dit park wellicht in de volgende Denver ronde meegenomen kan worden?

#74 - 31-01-2015, 15:30 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 15:32 uur door Syl71 »

Cees A

Mooie planning.  :afro:
Een ding valt me wel op.  Ga je alleen naar Zion om in het zwembad te liggen.  :o
Zion is een echt wandelpark.  Als je daar niet van houdt zou je die extra dag Zion net zo goed kunnen schrappen.
Zwemmen kun je immers overal.  Bijvoorbeeld in Las Vegas.  Daar hebben de hotels nog mooiere zwembaden ook.  Of in Lake Powell bij Page
PS: Als je die dag Zion schrapt heb je meteen je dag Monument Valley te pakken.
#75 - 31-01-2015, 16:04 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15