Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ons "lusje" voor 2011

Discussie gestart

wendy

Hallo,

Hieronder onze route voor de zomervakantie van 2011. Ben lekker op tijd dus heb goede hoop dat ik de accommodatie die ik graag wil hebben kan boeken. Meer dan een jaar vantevoren.... ???
Het is een standaard rondje/lusje geworden, maar het is ook onze 1e keer die kant op. Als ik het goed begrijp, krijgen we daar een virus waardoor we telkens weer terug willen gaan. Daar reken ik maar op, dus houd ik onze rondreis wat rustiger.
Komt mn route:

9-jul   Tilburg   Phoenix
10-jul   Phoenix   Grand Canyon
11-jul   Grand canyon   Page
12-jul   Page   
13-jul   Page    Bryce
14-jul   Bryce    
15-jul   Bryce    Zion
16-jul   Zion    
17-jul   Zion    Las Vegas
18-jul   Las Vegas   
19-jul   Las Vegas   Bishop
20-jul   Bishop   Yosemite
21-jul   Yosemite   
22-jul   Yosemite   
23-jul   Yosemite   
24-jul   Yosemite   San Francisco
25-jul   San Francisco   
26-jul   San Francisco   Monterey
27-jul   Monterey   Cambria
28-jul   Cambria   Los Angeles
29-jul   Los angeles   
30-jul   Los angeles   San Diego
31-jul   San diego   
1-aug   San diego   NL
2-aug   NL

Ik krijg hem maar niet netjes naast elkaar... sorry daarvoor.
Graag jullie suggesties/tips/opmerkingen/leuke dingen om te doen/hotels om te verblijven, enz enz. Alles is meer dan welkom! ^-^
Ik zit wel te dubben of ik een nachtje Bryce moet laten vallen voor Death Valley. Nu komen we er alleen maar doorheen op weg naar Las Vegas.
Alvast bedankt he!

Groetjes Wendy   
         
#1 - 27-06-2010, 22:26 uur

Marianne

Prachtige route! Ik vind 3 dagen Yosemite geweldig. Kijk zo snel mogelijk naar de accommodatie daar; een cabin with bath in Curry Village is relatief betaalbaar, of probeer een van de motelkamers (die zijn echt heel erg snel weg). Je kutn een jaar vna te voren reserveren geloof ik, dus nog even wachten.
Ik ben er altijd wel voor om Yosemite zo vroeg mogelijk in de zomer te doen vanwege de watervallen, maar de rout omdraien levert niet erg veel tijdwinst op. Starten in SF zou ook nog kunenn maar dan heb je natuurlijk wel het lange stuk van de GC naar San Diego.
Ik vind in julie opzet de tijd voor de Grand Canyon wat weinig. Je zou onderweg bijvoorbeeld nog Sedona aan kunnen doen zodat je pas aan het eind van de dag bij de GC bent. Een volle dag is misschien niet nodig, maar als je een aantal wandelingen wilt doen of misschien een helicoptertocht is het toch wel mooi. En je hebt 2 keer de kans op een mooie zonsondergang.
Bryce zou een nacht korter kunnen, zeker als je al vroeg uit Page vertrekt. Je hebt dan een middag en een ochtend, voldoende om een wandeling naar beneden te maken.
En een overnachting in Death Valley is erg aan te raden - zie onze laatste 3 reisverslagen om een idee te krijgen.

Marianne
#2 - 27-06-2010, 23:40 uur

Frasi

Zeker een mooie route, je neemt gelukkig ook voldoende tijd voor alles (qua overnachtingen/afstanden).
Ik weet niet waarom je voor Phoenix kiest als start van je reis. Phoenix zelf is weinig bijzonder (wel loeiheet) maar geeft vaak wel goedkopere vluchtprijzen. Als je weer vanuit San Dieo°go vertrekt, houd er dan rekening mee dat je voor je huurauto een extra one-way toeslag van een paar honderd $ moet betalen. Dit kan je prijsvoordeel wel eens teniet doen. Binnen Californië en tussen Californië en Nevada gelden geen toeslagen.
Zelf ben ik mijn vorige reis in San Francisco begonnen. Voordeel hiervan is dat je de eerste dagen in de stad geen huurauto nodig hebt: je haalt hem pas op als je de stad verlaat (bijv. ri. Yosemite). Scheelt kosten in huur én parkeren (en parkeergedoe). Je zou vanuit SF het rondje met of tegen de klok in kunnen rijden.
Wat tips voor onderweg: Een overnachting in Death Valley vond ik erg bijzonder (als tussenstop tussen Las Vegas en Yosemite). Page heeft een aantal leuke bezienswaardigheden (o.a. Horseshoe bend en Antelope Canyon) maar twee hele dagen / drie nachten is wellicht één te veel. Daarvoor kan je een nacht extra aan de Grand Canyon besteden.
Sedona is door Marianne genoemd. Ik ben nu onderweg en ben afgelopen week in Sedona geweest. Maar heel eerlijk gezegd is het stadje wel leuk maar zijn de Red Rocks niet bijzonder meer als je alle andere Nationale Parken al hebt gezien of gaat zien. Als je nog een nacht overhebt is Monument Valley ( te plaatsen tussen Grand Canyon en Page) wellicht nog leuk.

Eigenlijk kan je het niet snel verkeerd doen: het zal een onvergetelijke reis worden, zéker als het de eerste keer is.
En inderdaad: ergens tijdens de reis slaat het virus toe waardoor je binnen een paar jaar weer gaat en dan de plaatsen en parken gaat bezoeken waar je nu niet voor hebt gekozen.
Veel plezier met de voorbereiding en de reis volgend jaar.

Groeten uit Palm Springs!
#3 - 28-06-2010, 07:27 uur

Marianne

Als je weer vanuit San Dieo°go vertrekt, houd er dan rekening mee dat je voor je huurauto een extra one-way toeslag van een paar honderd $ moet betalen. Dit kan je prijsvoordeel wel eens teniet doen. Binnen Californië en tussen Californië en Nevada gelden geen toeslagen.

Ik ken geen verhuurder waar dat het geval is, je hebt normaal gesproken ook geen drop off kosten tussen AZ en CA.
Voordeel van huren in CA is dat je daar geen extra kosten hebt voor een tweede bestuurder, zodat je dus een goedkoper pakket kunt kiezen.
Let ook op wanneer de hoogseizoenprijzen voor de autohuur in gaan. In 2008 waren wij goedkoper uit door de auto in SF meteen te huren, in plaats van 2 dagen korte huren, omdat net in die periode het hoogseizoen in ging. Huur je net een dag daarvoor dan geldt de lagere prijs voor de hele periode.

Marianne
#4 - 28-06-2010, 10:19 uur

Tet14

De laatste jaren is Arizona veelal toegevoegd aan het rijtje Nevada en California maar in het verleden moesten wij wel degelijk drop off betalen tussen Phoenix en bv Las Vegas. Ik denk dat dat nu niet meer het geval is.
Je hebt een prachtige reis gepland maar zelf zou ik een dag San Francisco toevoegen en ook Monument Valley niet overslaan. 1 nacht Bryce was voor ons genoeg. 2 nachten Page zou ik wel aanraden oa ivm www.raftthecanyon.com Las Vegas-Bishop? Ik zou voor Lone Pine kiezen of DV zelf en dan een dag toevoegen tussen DV en Yosemite bv in Lee Vining.
Tet
#5 - 28-06-2010, 11:22 uur

Hans B

Als je Monument Valley wilt meenemen, zou je kunnen overwegen om vanaf de Grand Canyon in één keer naar de Monument Valley te rijden, je komt dan in de middag aanen kunt dan een tour met je eigen auto door de valley maken en de zonsondergang zien.
Overnachting in Goulding bij Mon. Val. of anders in Kayenta.
De dag erop kun je naar Page om de Antilope Canyon, Glen Canyon dam en Horseshoe Bend te bezoeken en ook misschien wat relaxen aan Lake Powell.

Waarom een vakantie tot dinsdag 2 augustus?? moet je dan op woensdag weer aan het werk met een zware jet lag?
Indien mogelijk breidt het uit tot vertrek op donderdag of vrijdag, kun je het weekend bijkomen en heb je wel drie hele dagen extra tot je beschikking. Dan kun je uitbreiden met:
Zion - 1 dag
LV - 1 dag (je gaat je 's nachts echt verbazen)
SF - 1 dag (één dag zoals nu is heel erg wenig)

succes.
#6 - 28-06-2010, 11:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AJS

Waarom begin je niet in Las Vegas i.p.v. Phoenix? Dan win je een dag. Afstand tot Grand Canyon is ongeveer even groot.
#7 - 28-06-2010, 11:58 uur

Hans B

Waarom begin je niet in Las Vegas i.p.v. Phoenix? Dan win je een dag. Afstand tot Grand Canyon is ongeveer even groot.

Ik zou niets liever willen, rechtsstreeks vliegen : Tilburg - Phoenix   ;)
#8 - 28-06-2010, 14:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wendy

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties!

Dus de route is niet verkeerd. Mooi! Het is toch erg fijn om af en toe bevestiging te krijgen, vooral omdat ik tot nu toe hier de enige ben die zich hierin verdiept heeft.

De reden om in Phoenix te starten is aan een kant omdat de vluchtprijzen ietsje goedkoper zijn. Een andere belangrijke reden is dat we hierdoor het stuk Grand Canyon - San Diego niet hoeven te rijden. Dat zou voor ons niets toevoegen, dus sla ik liever over zodat ik het rustiger aan kan doen.
Voor de autohuur maakt het niets uit, er worden geen drop off kosten berekend.

Waarom we op een dinsdag terug zouden komen? Hmmm... ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd. In eerste instantie zou ik 3 weken vakantie krijgen, dus alles keurig daarin "gepropt". Toen ik te horen kreeg dat ik toch meer dagen kon opnemen, kwam er elke keer weer een dagje bij. En zo hebben we inderdaad nog tijd om die jetlag te overwinnen voor we weer volop aan de bak moeten. Maar een paar dagen langer zou ook nog kunnen eventueel... weer iets om over na te denken....

Een extra overnachting in Sedona en Death Valley is misschien toch wel handig ja. Waarvan een ten koste van de overnachting in Bryce. Daar had ik zowiezo al mn twijfels over.
Ik vind het gewoon ook erg belangrijk dat we niet hoeven te haasten (moeten we in het dagelijkse leven al genoeg), dus dat we overal ruimschoots de tijd voor hebben.
En vooral Yosemite lijkt mij helemaal geweldig. Dat is ook het park waarvoor ik nu al zit te kijken om accommodatie te reserveren.

is het echt de moeite waard om Monument Valley in de route op te nemen?
Ik dacht (als leek he) dat we wel genoeg rotsen en zo gezien zouden hebben, dus dat ik dit best eruit kon laten. Als ik mn zin zou krijgen zou ik er wel wat langer dan een paar weken rond kunnen tuffen, maar helaas.... dat zit er niet in.

Nu maar hopen dat mijn man dat Amerikavirus in een volle dosis binnenkrijgt. Hahahaha... dan gaan we nog een keer!

Bedankt voor alle tips weer!  ;D
Groetjes Wendy

P.s. rechtstreekse vlucht naar Phoenix zou ik wel willen! Scheelt weer stress tijdens het overstappen. Gaat niet gebeuren vrees ik.



#9 - 01-07-2010, 14:36 uur

Hans B

Wendy,

elke dag die je er bij kunt krijgen: DOEN !!! Niet over twijfelen, tijdens je reis zul je merken dat er veel plekjes zijn die aandacht verdienen en het is jammer wanneer je ze moet overslaan.
Deze route is, zeker voor een eerste bezoek, erg goed samengesteld. Je komt overal waar je moet zijn.
Misschien is nog te overwegen om vanuit LA terug te vliegen, dan heb je mogelijk een rechtstreekse vlucht (KLM) met een overstap maarkt het niet uit of je van SD of LA vertrekt.

Wij hebben (zeker terug naar NL) last van jetlag. De ene keer wat meer dan de andere keer. Meteen proberen de Nederlandse tijd en ritme op te pakken. Ons kost het vaak een weekend. Vrijdags terug in NL en maandags weer aan het werk, maar we zijn ook al een keer op vrijdagmiddag teruggekomen dat ik zaterdag om 0700 uur weer moest beginnen.
#10 - 01-07-2010, 14:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Idd: Doen! En voeg dan maar lekker Monument Valley toe. Mooist is daar het View Hotel. Ook het duurste...
#11 - 01-07-2010, 15:06 uur

estel

Hoi Wendy,

Inderdaad, pittig dagje van Phoenix naar GC. Misschien een dagje Page inleveren en iets meer ruimte voor GC (en Sedona , route 66 oid?)
Mooie trip verder, iets dergelijks hebben wij ook gedaan in 2008. Moet je eerlijk zeggen dat we niet zo onder de indruk waren van highway nr. 1 (de kustlijn afrijden van SF naar LA), zouden we de volgende keer niet meer doen.

Andere vraag: heb jij al tickets kunnen boeken voor 2011? (omdat je aangeeft dat de keuze voor Phoenix financieel aantrekkelijk is).
Wat is je vertrekplek (na Tilburg? Wonen wij vlak bij, vandaar). Wij willen in 2011 ook weer!

groetjes!
#12 - 01-07-2010, 16:20 uur

wendy

Argh... keuzes keuzes.... Ga straks es overleggen of we nóg wat langer zullen gaan, zodat we monument valley nog kunnen toevoegen.

Dacht dat het goed te doen zou zijn om vanaf Phoenix naar GC te gaan, via slide rock state park. Dat spreekt tot nu toe het meest tot de verbeelding bij de dames  hier. Samen met Antelope Canyon, dat willen ze ook perse zien.
Nu ga ik me inlezen in de overnachtingsmogelijkheden in de omgeving van Sedona. Een relaxed begin van zo'n vakantie is ook wat waard.

@Estel: nee sorry, ik kan nog geen vliegtickets boeken. Maar ben echt al een hele tijd hiermee bezig en een computernerd dus hou om de zoveel tijd de prijzen in de gaten. Wat me opviel dat het soms de moeite is om naar Phoenix of Las Vegas of zo te vliegen in vergelijking met LA oid.
Omdat we met zijn vieren zijn, is dat altijd aantrekkelijk. Nadeel is alleen dat er geen rechtstreekse vluchten zijn. Dus toch die gevreesde overstap....

Highway 1 niet zo aantrekkelijk? Oh jee... daar had ik me nou zoveel van voorgesteld! In de reisverslagen wordt er ook zo mooi over geschreven.
Maar smaken verschillen natuurlijk.
Als mensen nog tips of zo hebben voor overnachtingen dan houd ik me altijd aanbevolen!
Probeer het wel zo goedkoop mogelijk te houden, vandaar ook de keuze voor cabins in Bryce en Zion. Hoewel die Desert Pearl inn er erg mooi uitziet....

Ik ga weer even puzzelen op deze opties, bedankt weer he!

Groetjes
#13 - 01-07-2010, 20:04 uur

Tet14

Phx naar GC is 4 uur rijden maar neemt natuurlijk langer via Sedona. Slide Rock is alleraardigst. We waren er bijna alleen maar dat was wel in  november. In juli kan het stikdruk zijn met files op de weg er naar toe en een overvol parkeerterrein. Houd daar wel rekening mee. Slide Rock ligt een paar miles ten noorden van Sedona links van az89A.
#14 - 01-07-2010, 20:28 uur

Hank

Hoi Wendy,
Mooie route hoor, Page is aardig, maar Antelope canyon is geweldig!Even ter plaatse een indiaanse gids opzoeken, dan kun je de kloof in!!
Monument valley altijd doen, met de auto in Kayenta overnachten is redelijk goedkoop!
Sedona is erg mooi, lekker relaxed en volop natuur, goed informeren, je hebt er hele leuke, ook korte wandel routes ( trails)kleine riviertjes ed. Mooie camping is lo lo mai springs,  http://www.lolomai.com/springs/history.htm Kijk maar eens!
Succes met je keuzes!
Gr. Henk.
#15 - 01-07-2010, 22:46 uur
Laatse reis met camper:AL,LA,MI,TN,GA,SC,NC.
Op naar de volgende!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15