Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ons voorlopige reisplan

Discussie gestart

Kokopelli

Hallo Jojo,

Ziet er goed hoor! Nog even een tip over Mese Verde, is zeer de moeite waard, maar vergis je niet in de tijd. Het daadwerkelijke park ligt hoog in de bergen en de afstanden in het park van de ene lookout naar de andere zijn ook behoorlijk. Reken daar dus wel wat tijd voor. Maar zo te zien moet dat lukken.

Valley of the Gods is ook een aanrader. Complete rust en prachtige natuur. Wij reden er helemaal alleen doorheen. Hadden toen geen Tom Tom bij ons, maar dat had wel handig geweest. Want in de valley staan geen wegwijzers meer. Met een kompas in de auto kom je ook een heel eind, maar je doet er wat langer over.

In Las Vegas en Death Valley zou ik zeker een hotel boeken.
In Death Valley kom je laat aan waarschijnlijk, zodat je alleen een deel van de volgende dag hebt voor het park voordat je naar Las Veags gaat. Lijkt mij wat weinig. Wij gaan over 2 weken en hebben er 2 overnachtingen geboekt (Furnace Creek Ranch), zodat je een volle dag hebt. Ik denk dat je die nodig hebt wil je het park echt goed bezichtigen. Maar misschien vergis ik me en kunnen andere die er geweest zijn hier meer over zeggen.

In ieder geval wens ik jullie een hele fijne reis  cheer

#16 - 21-08-2006, 18:30 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

jojoplato

Hallo Jojo,

Ziet er goed hoor! Nog even een tip over Mese Verde, is zeer de moeite waard, maar vergis je niet in de tijd. Het daadwerkelijke park ligt hoog in de bergen en de afstanden in het park van de ene lookout naar de andere zijn ook behoorlijk. Reken daar dus wel wat tijd voor. Maar zo te zien moet dat lukken.

Valley of the Gods is ook een aanrader. Complete rust en prachtige natuur. Wij reden er helemaal alleen doorheen. Hadden toen geen Tom Tom bij ons, maar dat had wel handig geweest. Want in de valley staan geen wegwijzers meer. Met een kompas in de auto kom je ook een heel eind, maar je doet er wat langer over.

In Las Vegas en Death Valley zou ik zeker een hotel boeken.
In Death Valley kom je laat aan waarschijnlijk, zodat je alleen een deel van de volgende dag hebt voor het park voordat je naar Las Veags gaat. Lijkt mij wat weinig. Wij gaan over 2 weken en hebben er 2 overnachtingen geboekt (Furnace Creek Ranch), zodat je een volle dag hebt. Ik denk dat je die nodig hebt wil je het park echt goed bezichtigen. Maar misschien vergis ik me en kunnen andere die er geweest zijn hier meer over zeggen.

In ieder geval wens ik jullie een hele fijne reis  cheer

in Death valley zijn we ook van plan om 2 nachten te slapen,
en dus een volle dag te spenderen in het park.

Merci voor de tip ivm Mesa Verda!

Valley of the gods: wij zullen ook geen GPS meehebben. Is het dan gevaarlijk om verdwaald te rijden?

We zullen vermoedelijk nog hotels boeken in Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon en Los Angeles,
de rest zullen we daar wel zien!
#17 - 21-08-2006, 23:14 uur

Hans B

Hallo Jo,
betreffende jouw vraag over het bezoek aan Sequoia / Kings Canyon.
Ik ben er in 2002 geweest en heb Yosemite 2x bezocht (1988/2001).
Als je voor de 'grote bomen' in Sequoia gaat kun je net zo goed een dag extra in Yosemite verblijven en dan naar het zuidelijke punt de Mariposa Grove gaan.
Daar heb je ook sequoia's staan van 100+ meters en kun je enkele mooie wandelingen maken.

Als aanrijroute zou je kunnen overwegen eerst zuid Yosemite aan te doen : Monterey, dan een klein stukje noordelijk terug en over de 156, 152, 33, 59 naar Merced dan de 140, 49 naar Oakhurst (overnachten) en de volgende ochtend ben je vlakbij het Yosemite NP en de Mariposa Grove, als je die gedaan hebt ga je noordelijk door naar Yosemite Valley en vervolgens over de Tioga Road naar Mono Lake / Bodie.
Het scheelt je een hele hoop mijlen.
Tenzij je natuurlijk een andere reden hebt om Sequoia / Kings Canyon aan te doen.

Hans
#18 - 22-08-2006, 11:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jojoplato

Hallo Jo,
betreffende jouw vraag over het bezoek aan Sequoia / Kings Canyon.
Ik ben er in 2002 geweest en heb Yosemite 2x bezocht (1988/2001).
Als je voor de 'grote bomen' in Sequoia gaat kun je net zo goed een dag extra in Yosemite verblijven en dan naar het zuidelijke punt de Mariposa Grove gaan.
Daar heb je ook sequoia's staan van 100+ meters en kun je enkele mooie wandelingen maken.

Als aanrijroute zou je kunnen overwegen eerst zuid Yosemite aan te doen : Monterey, dan een klein stukje noordelijk terug en over de 156, 152, 33, 59 naar Merced dan de 140, 49 naar Oakhurst (overnachten) en de volgende ochtend ben je vlakbij het Yosemite NP en de Mariposa Grove, als je die gedaan hebt ga je noordelijk door naar Yosemite Valley en vervolgens over de Tioga Road naar Mono Lake / Bodie.
Het scheelt je een hele hoop mijlen.
Tenzij je natuurlijk een andere reden hebt om Sequoia / Kings Canyon aan te doen.

Hans


bedankt voor de tip!
daar zal ik zeker rekening mee houden.
Het was inderdaad voor die grote sequioa-bomen dat we naar Sequioa NP zouden gaan,
maar waarschijnlijk zal deze nu geschrapt worden van de planning!

Hierdoor komt nu een extra dag vrij.
Waar zouden jullie deze spenderen?

jojo
#19 - 22-08-2006, 12:29 uur

Hans B

Ik denk dat je wel 2 dagen kunt doorbrengen in Yosemite.
Grote bomen, Glacier Point, Valley, enkele wandelingen, Tioga Road.
Hans
#20 - 22-08-2006, 13:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JP

Jojo,
Ik vind een GPS systeem echt geen overbodige luxe, het binnenrijden van LV of LA is echt geen makkie....
Buiten de grootsteden lukt het erg goed met een kaart, maar het is wel leuk de afstanden in km te zien op je gps scherm.
Ik ben nu 4 dagen thuis van nagenoeg dezelfde route als jij, met uitzondering van een aantal parken.... het was formidabel!!!
Wil je wat weten, vraag het gerust....
Vergeet in elk geval niet genoeg cash geld mee te nemen... je kan echt niet ALLES met Visa betalen.
JP
#21 - 22-08-2006, 20:28 uur

Kokopelli

Nee, echt verdwalen zal je ook weer niet in Valley of the Gods. Maar wij kwamen wel op een hele andere weg de Valley uit dan dat we erin gegaan waren. En ja dan is het wel even zoeken. En je komt nou eenmaal niemand tegen aan wie je het kan vragen. Het is daar trouwens allemaal dirt road, dus je auto moet er wel tegen kunnen.
Je kunt ook een beetje aan het begin blijven, alleen de eerste bergen bekijken en dan weer terug, dat kan zeker niet missen. Is ook al de moeite waard!
#22 - 22-08-2006, 21:54 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

jojoplato

Jojo,
Ik vind een GPS systeem echt geen overbodige luxe, het binnenrijden van LV of LA is echt geen makkie....
Buiten de grootsteden lukt het erg goed met een kaart, maar het is wel leuk de afstanden in km te zien op je gps scherm.
Ik ben nu 4 dagen thuis van nagenoeg dezelfde route als jij, met uitzondering van een aantal parken.... het was formidabel!!!
Wil je wat weten, vraag het gerust....
Vergeet in elk geval niet genoeg cash geld mee te nemen... je kan echt niet ALLES met Visa betalen.
JP

ik heb mijn auto reeds gehuurd,
en eens laten berekenen wat zo'n gps zou kosten:
200 euro voor 25 gps-huur. Dat vond ik toch wat overdreven.

Ik heb even rondgekeken om hier een gps-toestel te kopen en dan de kaarten van USA op te zetten,
maar ik zie het bos door de bomen niet meer...
welke gps kopen, en welke kaarten voor erop?

mocht iemand hiervoor tips hebben, dan zijn deze altijd welkom!
#23 - 22-08-2006, 21:58 uur

JP

Ik heb een PDA met tomtom er op en kocht via internet de kaarten van west-USA.
je hebt wel een memokaartje van een 5120MB nodig.
Je kan het systeem trouwens zonder problemen hier in Europa verder gebruiken.
En het werkt echt goed hoor...
JP
#24 - 22-08-2006, 22:14 uur

jojoplato

Ik heb een PDA met tomtom er op en kocht via internet de kaarten van west-USA.
je hebt wel een memokaartje van een 5120MB nodig.
Je kan het systeem trouwens zonder problemen hier in Europa verder gebruiken.
En het werkt echt goed hoor...
JP

kan jij mij even zeggen waar jij die kaarten van West-Usa hebt gekocht?
voor een pda heb ik wel al een idee, maar ze verkopen er enkel europese kaarten...

jonathan
#25 - 22-08-2006, 23:11 uur

JP

Gewoon via de website van ToTom zelf... koste iets van 60 euro dacht ik.
JP
#26 - 22-08-2006, 23:23 uur

jojoplato

Gewoon via de website van ToTom zelf... koste iets van 60 euro dacht ik.
JP

ben even aan het zoeken geweest op de belgische en nederlandse site,
maar ik kan nergens de amerikaanse maps terugvinden....

edit:
ik denk dat ik het gevonden heb:
via tomtom plus services zijn de kaarten te downloaden
#27 - 23-08-2006, 11:13 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2006, 11:28 uur door jojoplato »

JDJ

ik hoor iedereen opeens over gps en navigatie. volgens mij zwager, die net terug is uit de usa, is het wel makkelijk maar zeker niet onmisbaar. in de steden staan de grote wegen goed aangegeven dus dat is geen probleem. hoe is jullie ervaring met de bewegwijzering in LA en LV? staan de geeikte routes en wegen goed aangegeven?
#28 - 23-08-2006, 14:55 uur

JP

Ik vind wel dat de wegen vrij goed aangegeven staan maar zo'n GPS-je is echt wel handig, vooral als je begint te twijfelen... en, het kan wel aan mij liggen, als je net als ik tijdens de spiots LA binnenrijdt kan het zweet je wel uitbreken hoor...
Dus, een must... nee maar ik heb er zeker geen spijt van dat ik mij GPS meehad.
JP
#29 - 23-08-2006, 22:05 uur

vana

Hoi Jojo


Citaat
24/sep   Yosemite
  
25/sep   rit naar Bodie (116 km - 1:45)
   Bodie + Mono Lakes
   +rit naar Kings Canyon (370 km - 6:00)

26/sep   Kings Canyon / Sequoia
   + rit naar Death Valley (712 km - 12:00)

Als je via de oostkant ( de Tiogapass) Yosemite verlaat om naar Bodi en Mono Lake te gaan kun je niet bij Sequoia komen, daar kun je alleen vanaf de westkant in.
Dat betekent dat je dus óf helemaal onderlangs moet rijden (via Bakersfield) óf weer terug via de tiogapass  en dan via de zuidkant Yosemite verlaten.
Als je dus Sequoia wilt bezoeken kun je dat beter vóór Yosemite doen.
Je kunt het misschien inderdaad beter overslaan.

Citaat
9/okt   rit van Mesa Verde naar Monument Vaaley + doorrijden naar Mexican Hat (200 km - 2:20)
Mexican Hat ligt voor Monument Valley

Citaat
10/okt   Gooseneck state park?
   muley point overlook
   valley of the gods

Gooseneck State Park en Muley Point overlook zijn schitterend.
De weg naar Muleypoint is een grove grintweg en lijkt eindeloos, maar je moet even doorzetten tot het eind en dan heb je ook een prachtig uitzicht.
Tussen Muley Point en Goosenecks ( aan de 261) loopt de Moky Dugway. Dat is een schitterende weg die vanaf jullie richting steil omlaag loopt.
Dit is een weg die in scherpe haarspeldbochten omlaag slingert ,in 3 mijl ruim 300 meter .
Het is een hobbelige unpaved road langs een diepe afgrond, en je hebt bovenaan een schitterend uitzicht op de Valley of the Gods en Monument Valley.
Valley of the gods hebben wij niet bezocht omdat ik heb begrepen dat de tocht door de valley toch wel zo'n twee uur duurt.

Voor foto's van de Moky Dugway kijk op ons weblog dag 5 en op onze fotopagina. http://www.backtotheusa.web-log.nl/


Wat betreft het GPS systeem. Wij zijn nu twee keer naar Amerika geweest en hebben ons prima gered zonder GPS. We hebben de Rand Mac Nally gids gebruikt voor onderweg en dat ging prima. Het rijden in Amerika is heel overzichtelijk. Je hoeft alleen de wegnummers te weten en of je East of West wil. Dan wijst het zichzelf.
Als je bij de staatsgrenzen even het visitorscentrum binnenstapt kun je ook vaak gedetailleerde kaarten en kaarten van de grote steden krijgen.

Marjon


#30 - 23-08-2006, 22:14 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15