Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ontwikkeling route

Discussie gestart

hubie

Hallo,

Ook wij zijn bezig met het plannen van onze route. Graag jullie advies. Heb via google maps het aantal mijl opgezocht.   We willen in ieder geval 3 nachtjes in Vegas verblijven. Verder is er nog veel open.

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Palm Springs
5 Palm Springs  - Joshua tree
6 Joshua tree - Phoenix
7 Phoenix - Grand Canyon
8 Grand Canyon
9 Grand Canyon - Zion 
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Death Valley
14 Death Valley - Yosemite
15 Yosemite - San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco

al vast bedankt!
#1 - 14-11-2008, 17:38 uur

Hans B

Ik zou zeker BRYCE invoegen en een dag extra in ZION blijven (wandelen).
Phoenix zou ik weglaten.
De route LA - Palm Springs - Joshua Tree - Grand Canyon zou ik wijzigen.
Jullie hebben maar weinig dagen, dus zo vlot mogelijk van A naar B en zo lang mogelijk genieten van het natuurschoon.
LA- Barstow (I-15) en verder over de I-40 - Kingman - Grand Canyon.
Denk aan Page (Antilope Canyon en Lake Powell)

Hans
#2 - 14-11-2008, 19:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bonnie

Hey !!!

Zelfde route als ik heb gedaan. Kijk eens wat wij hebben gedaan: http://www.bonbasreizen.bonbonvoetbalspel.nl.Je route is goed te doen hoor!

groeten Bonnie
#3 - 14-11-2008, 19:47 uur

Marianne

Een overnachting in Palm springs en een bij Joshua Tree is te veel, ik zou zlefs beide laten liggen. Joshua Tree is een mooi park, maar je laat ook veel moois liggen in deze route. Ook Phoenix zou ik overslaan.

Misschien handig om te vertellen wat je graag wilt zien en doen. Wat heb je in San Francisco gepland? Je kunt er natuurlijk wel een week of langer doorbrengen, maar voor een eerste bezoek is 2 of 3 dagen ook al mooi voor de highlights.

Je hebt voldoende tijd voor de Grand Canyon (relatief veel zelfs) terwijl je door Yosemite heen scheurt. Met 1 overnachting terwijl je helemaal uit Death Valley moet komen hou je absoluut geen tijd over voor het park, zelfs niet om het vanuit de auto te bekijken. De parken hebben allemaal veel prachitge wandelroutes, en ik zou zeker proberen om zoveel mogelijk de auto te laten staan; alleen op die manier zie je ook werkelijk wat van het park.

Tussen de Grand Canyon en Zion mag je Bryce niet overslaan.Misschien onderweg tussen de Grand canyon en Bryce een beozek aan Antelope canyon brengen, kost niet veel tijd.
Voor Zion zou ik 2 nachten reserveren, dat geeft je voldoende tijd voor Bryce (wandeling 's ochtends) en voor een prachtige lange wandeling als Angels Landing of de Narrows in Zion. En nantuurlijk moet je ook de Canon Overlok Trail doen, Weeping Rock, en Emerald Pools, ...

Marianne
#4 - 14-11-2008, 22:20 uur

hubie

Alvast bedankt voor de reacties. San Francisco is het eind punt van onze route!Is puur voor highlights de 2 dagen die we nu doen 1 prefect!
Maar om na Palm Spring in 1x door te rijden naar Grand Canyon? Is dit niet een te groot stuk? Wat we zeker willen zien zijn, Yosimete, Death Valley, Zion..NU hebben we nog 2 dagen om ergens in of tussen te plannen!Dus op en aanmerkingen!Graag

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Joshua tree
4 Joshua tree - Grand Canyon  (deze afstand is volgens mij veel te groot)
5 Grand Canyon - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion
8 Zion - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosimite -San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco
#5 - 15-11-2008, 18:27 uur

Marianne

In 1 dag van Joshua Tree naar de Grand Canyon kan heel goed, als je in Twentynine Palms overnacht rij je volgens google maps in nog geen 6 uur naar de GC. Je zou ook al na Joshua Tree iets verder door kunnen rijden, zeker als je die dag 's morgens al uit LA vertrekt.
Zie hier voor de route van JT naar GC.

Tussen Death Valley en Yosemite kun je een overnachting toevoegen, bijvoorbeeld bij Mammoth Lakes of Lee Vining. Dan heb je ook nog tijd voor de Alabama Hills, Mono Lake en Bodie. Zie ons 2004 (vanaf 29 juli)  en 2006 (vanaf 10 augustus) verslag.
Als je tussen Grand Canyon en Bryce nog een overnachting in Page toevoegt dan  heb je wat meer tijd voor de Grand Canyon, en kun je ook nog naar Horse  Shoe Bend, Antelope Canyon en de Glen Canyon dam (net zo indrukwekkend als de Hooverdam). Of neem twe nachten bij de Grand canyon, want met een lange rijdag ervoor en erna is 1 overnachting erg weinig.

Marianne
#6 - 15-11-2008, 20:39 uur

Eric

Je kan op 1 dag en door Joshua  Tree rijden (3 uur) en naar de Grand Canyon rijden (5,5 uur) vanaf Palm Springs.
Vorig jaar ook gedaan, ging prima. Zelfs nog een stukje Route 66 gedaan onderweg (waar je overigens niks aan ziet...)
Joshua Tree viel ons trouwens een beetje tegen in vergelijking met alle andere parken, maar je komt er langs dus pak het even mee...

In ieder geval een dag extra Grand Canyon, omdat je er anders misschien maar een paar uurtjes kan zijn en dit is wel erg kort. 1 volledige dag is voldoende.
Bryce kan je daarentegen doen in een halve dag (2 uurtjes uitzichtpunten en 2 uurtjes hiken).
Ik zou verder nog een overnachting inderdaad doen tussen Bryce en Grand Canyon in Page voor Antelope Canyon, Horse Shoe Band, etc..
En/of een extra dag in Yosemite zodat je een mooie dag kan hiken langs een aantal watervallen (Vernal en Nevada falls).
En/of een extra dag in SF zodat je de kust in de buurt Monterey kan zien.

Succes,
Eric
#7 - 15-11-2008, 20:47 uur

hubie

Dus dan zal het zoiets worden..ga het wel even uitwerken!!verhalen klinken goed hoor Marianne!!

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Joshua tree (144 mijl)
4 Joshua tree - Grand Canyon  (366 mijl)
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon – Bryce (204 mijl)l
7 Bryce - Zion (26,5 mijl)
8 Zion
9 Zion - Las Vegas (191 mijl)
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Death Valley (155 mijl)
13 Death Valley - Mammoth Lakes  (198 mijl)
14 Mammoth Lakes - Yosemite (106 mijl)
15 Yosemite
16 Yosimite -San Francisco (190 mijll)
17 San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco
#8 - 16-11-2008, 20:37 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2008, 20:51 uur door hubie »

Zofsky

Als je eerst het stuk langs de kust rijdt (naar montery) wat echt prachtig is kun je daarna je auto inleveren en met het openbaar vervoer san francisco bekijken.
Je hoeft dan niet te betalen voor het parkeren van de auto en betaald minder autohuur.
#9 - 17-11-2008, 10:51 uur

hubie

bedankt voor de tip!!
#10 - 17-11-2008, 12:52 uur

Mickey99

Ik zou de auto niet eerder dan je vertrek inleveren. Ten eerste omdat je dan toch vervoer moet regelen vanuit je laatste hotel naar de luchthaven en ten tweede omdat het misschien niet eens zoveel scheelt in de autohuur. Meestal is de weekprijs van een huurauto namelijk goedkoper dan een aantal losse dagen. Je zou dan echt eens voor jezelf uit moeten rekenen of je dan wel zoveel goedkoper uit bent. Daarnaast is het toch wel heel erg handig als je nog ergens naartoe wilt waar je niet zo snel met het openbaar vervoer kunt komen, dan kun je alsnog met de auto kunt gaan.


Voor de rest leuke route! Wij hebben in mei-juni ongeveer dezelfde route gedaan t/m Death Valley. Helaas moesten wij onze vakantie toen afbreken.

Succes met de voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja
#11 - 17-11-2008, 13:01 uur
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 13:03 uur door Mickey99 »

Pete.Z

Ik zou zelf een dag Las vegas opgeven,en vanuit Yosemite eerst naar Monterey rijden,en pas de dag daarop naar SF via de kust.
#12 - 17-11-2008, 16:56 uur

hubie

route wat aangepast..
Kunnen nog wat schuiven met 1 dagje minder Miami.

1    Amsterdam - New York         
2    New York         
3    New York         
4    New York         
5    New York     
6    New York - Los Angeles         
7    Los Angeles         
8    Los Angeles - Joshua tree (144 mijl)         
9    Joshua tree - Grand Canyon  (366 mijl)         
10  Grand Canyon         
11  Grand Canyon – Bryce (204 mijl)l         
12  Bryce - Zion (108 mijl)         
13  Zion         
14  Zion - Las Vegas (191 mijl)         
15  Las Vegas         
16  Las Vegas         
17  Las Vegas - Death Valley (155 mijl)         
18  Death Valley - Mammoth Lakes  (198 mijl)         
19  Mammoth Lakes - Yosemite (106 mijl)         
20  Yosemite         
21  Yosimite -San Francisco (190 mijll)         
22  San Francisco         
23  San Francisco         
24  San Francisco - Miami         
25  Miami         
26  Miami
27  Miami         
28  Miami         
29  Miami         
30  Miami         
31  Miami - Amsterdam        
#13 - 18-11-2008, 07:58 uur
« Laatst bewerkt op: 18-11-2008, 08:00 uur door hubie »

Njit

Miami heb je nu dagen genoeg hoor. Vind het persoonlijk zelfs te lang.. Wat wil je allemaal doen in Miami?
Als je namelijk zoveel dagen hebt zou je ook 1 dag kunnen overnachten op Key West.
#14 - 18-11-2008, 08:18 uur

Coyote

Ik vind je route niet eens zo gek. Moet best te doen zijn en op deze manier heb je van alles wat. Houd er wel rekening mee dat je in een route als deze 4 reisdagen hebt.

Grand Canyon NP zou met 1 nacht toe kunnen. Maar wellicht willen jullie daar (lange) wandelingen maken en dan is het wel prettig om er 2 nachten te zijn. Hoewel de Grand Canyon prachtig is, heb je bij de viewpoints aan een halve dag (+ zonsopkomst en zonsondergang) genoeg vind ik.

Wat Miami betreft, wil je die allemaal in Miami doorbrengen of wil je ook richting Orlando en/of Key West?

Roland
#15 - 18-11-2008, 08:21 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15