Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Highway 1

Discussie gestart

Tommie

Beste reisgenoten.

We hebben inmiddels ons plan bijgesteld. Rekeninghoudend met een praktische inslag, willen we vanuit Dallas, waar we familie bezoeken vliegen naar Phoenix. Vanuit LA willen we weer terugvliegen richting Nederland.

Onze reis:
Phoenix - Flagstaff
Flagstaff - Grand Canyon (VRAAG: dienen wij de Grand Canyon pas later op te nemen of is dit het meest praktisch?)
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Arches
Arches/Moab - Capitol Reef
Capitol Reef - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Vegas
Vegas - Death Valley (VRAAG: hoe is het beste te reizen van Death Valley richting Yosemtie als de Tioga Pas dichtzit )
Death Valley - Sequoia
Sequoia - Yosemtie
Yosemite - San Francisco
SF - LA

Verder ben ik benieuwd naar jullie visie op ons reisplan. Dit is opgesteld omdat we denken dat de omgeving tussen LA en Phoenix niet zo interessant is voor de tijd (max 3,5 week) die we hebben. Wat is jullie visie daarop. Wij zijn er van bewust dat de stad Pfoenix opzich niet bijzonder veel te bieden heeft.

Graag jullie visie op bovenstaande (vragen).
#16 - 28-11-2006, 20:44 uur

Hans B

Hallo Tom,
heb je al geinformeerd naar DROP-OFF kosten voor de auto.
Las Vegas - Los Angeles is gratis, voor Phoenix - Los Angeles ben ik daar niet zo zeker van.
De Grand Canyon is elk tijdstip van de dag mooi, maar wil je daar wat zien, dan mag een wandeling langs de rim niet ontbreken. Heb je daar tijd voor ingeruimd.
De verandering van kleur 's avonds is wel erg mooi.
De TIOGA-PAS : ik vind even niet het tijdstip dat je gaat, maar mocht de pas door de sneeuwval niet te rijden zijn, zou je iets noordelijker kunnen en dan boven Yosemite langs (kom je langs Bodie dacht ik en dan vanaf het noorden Yosemite en Sequoia. Hoewel, als je in Yosemite de grote bomen hebt gezien en het is je in Sequoia alleen om de grote bomen te doen, zou ik dat laten voor wat het was en elders de tijd besteden.
Hans
#17 - 29-11-2006, 18:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tommie

Drop offkosten geinformeerd, dit is gratis.

We gaan in april. Dat betekent dat we Yosemite niet vanuit het westen kunnen benaderen, of vanuit het zuiden (wat het meest logisch is) of vanuit het oosten. Niet vanuit het westen ivm de Tioga-pas. Ik begrijp dat we dus ook 'm vanuit het noorden kunnen benaderen.

We vragen ons nog wel even af of het de moeite waard is om richting Mesa Verde te gaan? We doen in dat gebied natuurlijk al veel parken aan. Ben benieuwd naar jullie visie. De verhalen er over zijn in ieder geval goed. Ook goed te doen met ons reisplan zie hieronder?

Gr.
#18 - 29-11-2006, 20:55 uur

Hans B

Drop offkosten geinformeerd, dit is gratis.

We gaan in april. Dat betekent dat we Yosemite niet vanuit het westen kunnen benaderen, of vanuit het zuiden (wat het meest logisch is) of vanuit het oosten. Niet vanuit het westen ivm de Tioga-pas. Ik begrijp dat we dus ook 'm vanuit het noorden kunnen benaderen.

Gr.

Dat dropoff kosten ook vanuit Phoenix gratis waren wist ik niet. Tof voor jullie.

Met "uit het noorden benaderen" bedoel ik, vanuit Death Valley over de 395 naar het noorden, de Tioga Pass overslaan, verder door naar het noorden. Bij de 108 (35 mile noordelijker) is de eerste mogelijkheid om naar het westen te gaan. Je zou kunnen overwegen Lake Tahoe aan te doen, maar dat is nog weer 60 mile verder noordelijk. Wel een prachtig meer. Wellicht is het raadzaam voordfat je de Death Valley verlaat even bij het visitor center te vragen wat de conditie van de passen is. Anders is je enige optie om toch maar zuidelijk via Bakersfield te gaan.
Hans
#19 - 29-11-2006, 21:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

We gaan in april. Dat betekent dat we Yosemite niet vanuit het westen kunnen benaderen, of vanuit het zuiden (wat het meest logisch is) of vanuit het oosten. Niet vanuit het westen ivm de Tioga-pas. Ik begrijp dat we dus ook 'm vanuit het noorden kunnen benaderen.

Gr.

De Tioga Pass is in het oosten, en die zal normaal gesproken nog dicht zijn in april. Alle andere ingangen (allemaal in het westen) zijn altijd open; kijk eens op de kaart die je op www.nps.gov/yose kunt vinden (had ik al eens eerder naar verwezen zie ik), dan zie je hoe de toegangswegen lopen. Er zijn er 3 vanuit het westen, als je vanuit Sequoia komt rijd je via de zuidwest-ingang het park binnen (de 41). De andere wegen zijn de 140 en de 120.

Marianne
#20 - 30-11-2006, 19:06 uur

Tommie

Dank jullie voor jullie reacties.

Het punt waar wij nog mee zitten is of we zowel Mesa Verde als Arches aan zullen doen? Gezien ons reisschema, zie een van de onderstaande berichten is dit misschien iets te veel van het goede. Nog adviezen daar omtrent?
#21 - 04-12-2006, 10:10 uur

SpaceAce

Wij vragen ons nu af of het de moeite waard is om de Highway 1 te nemen. Het betreft een autotocht. Ons plan leidt ons nu vanaf:

Dat is zeker de moeite waard ja  1smile

Er zijn alleen wel een heleboel leuke tussenstops te zien en te doen, waardoor je de reis niet in een dag van San Francisco naar Los Angeles kunt doen. Zelfs met één overnachting red je het al eigenlijk niet. Twee overnachtingen zou beter zijn (maar liever zelfs drie overnachtingen, mits je van plan bent om echt elke tussenstop te doen).
Zie onderstaand (op volgorde van San Francisco naar Los Angeles)

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele campingtip: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Om deze lijst volledig te doen zou je dus drie overnachtingen kunnen plannen (in bijvoorbeeld Monterey - San Simeon of Morro Bay - Pismo Beach of Solvang). Natuurlijk ben je er vrij in om maar een gedeelte van deze lijst te gaan bekijken (om zo bijvoorbeeld maar twee nachten in te hoeven plannen). Ik adviseer je om in ieder geval even naar deze internetlinks te kijken zodat je precies kunt bekijken welke van deze stops je leuk lijkt en welke vooral niet  1smile
#22 - 04-12-2006, 19:47 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

danny debals

Hearst Castle niet vergeten (http://www.hearstcastle.com/). Wij vonden dat echt fantastisch om zien. Wel een 2 maanden op voorhand je entry-ticket boeken, online.



#23 - 09-12-2006, 12:55 uur
Danny Debals

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15