Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze 8-9 States trip Jul-Aug 2007 (Las Vegas, Yellowstone, etc)

Discussie gestart

danny debals

We plannedn voor Juli volgend jaar (te vertrekken 11 Juli of daaromtrent) onze 3e grote US reis.
Onze vorige reizen waren in 1996 een 3 weken rit van LA - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Canyon de Chelley - Sandia Peaks - Santa Fe - Los Alamos - Taos - Durango - Mesa Verde - Moab - Bryce - Zion - Las Vegas terug naar LA. Dus 6 Staten aangedaan, heel mooie dingen gezien, sommige verwacht, sommige onverwacht. Toen nog met onze eerste zoon, was toen 6, maar mijn echtgenote was in verwachting van de jongste.
In 2003 keerden we terug, weer vanaf LA, via Phoenix- Montezuma - Grand Canyon - Coral Pink Sand Dunes - Zion - Bryce - Cedar Breaks - Valley of Fire - Las Vegas - Death Valley - Sequoia - Yosemite - Sacramento - Muir NP - SFrancisco - Monterey - Hearst Castle - Solvang - Santa Barbara - LA. Hier dus meer zee (en meer mist...). Paar dingen van 7 jaar eerder terug gezien, en ook veel nieuwe dingen gezien.
En nu onze 3e reis. Onze oudste zoon zal dan 16 zijn, en dat wil zeggen dat hij nog samen met onze andere zoon van 10 op 1 kamer met ons zal kunnen slapen aan gunsttarief. En ... hij wil nog altijd mee, zal binnen een paar jaar niet meer het geval zijn :-)...
Onze vorige reizen van 1996 en 2003 waren intensief voorbereid - uitzoeken van optimale reisroute (daar ben ik nu mee bezig), zelf boeken van hotels rechtstreeks ter plaatse, veel lezen, ook op websites, kaarten bekijken, route planners, enz enz enz...

Ons eerste gedacht, van een paar weken geleden, was dat onze volgende reis dus terug het zuid-westen zou worden, met zeker Las Vegas, heel waarschijnlijk Santa Fe en de Colorado Mountains, en ook eventueel een eerste tussenstop in New York. Maar ondertussen weten we al dat we New York zullen laten vallen - we willen ook nog Yellowstone zien, en Mount Rushmore, en liefst weer eens Moab, enz enz. Je kan niet alles zien!

Ik heb nu een bepaalde initiële route uitgezet. Ik heb ze vergeleken met de vorige keren in afstand en tijd-in-de-auto, het is een 10-20% meer - maar zowel mijn echtgenote als de zoons zien er zeker niet tegenop om redelijk veel in de auto te zitten... Goed zo.

Dus
Dag 1 - landen in Denver, slapen daar
Dag 2 - Colorado NP, naar Cheyenne.
Dag 3 - lange rit, door Wyoming naar SOuth Dakota, even Badlands zien, en dan 's avonds Mount Rushmore.
Dag 4 - weer lange rit, over Devils NM in Wyoming naar Cody tot juist voor Yellowstone.
Dag 5 - Yellowstone, slapen in Yellowstone
Dag 6 - Yellowstone, en Grand Tetons, daar ergens slapen,
Dag 7 - Grand Teton, Jackson Hole, en tot in Salt Lake City.
Dag 8 - Salt Lake City, en naar Moab.
Dag 9 - Moab (Arches)
Dag 10 - Moab (Canyonlands), en naar Capitol Reef, slapen in Hanksville of zo
Dag 11 - lange rit naar Las Vegas
Dag 12 - Las Vegas verkennen
Dag 13 - Las Vegas verkennen (we vinden Las Vegas fantastisch - maar hebben er nog nooit een cent vergokt!)
Dag 14 - via Interstate 40, Meteor Crater e.d., naar Santa Fe (lange rit, ja!)
Dag 15 - Santa Fe - prachtige stad, je kan er rondlopen
Dag 16 tot dag 24 ... eh, nog niet verder nagedacht... Ik denk dat de vorige dagen iets te vlug gegaan zijn, dus daar toch ergens 1 a 2 dagen ergens bij steken, en dan dus voor de resterende 6 dagen nog deel van Colorado te zien - bvb Black Canyon of the Gunnison... paar cowboy stadjes, nog wat berglandschappen en zo...

Kortom - wie kan wat achtergrond geven bij deze initiële toer...

Heb al bij connections nagezien, zou toch op 3400 Euro (zonder annulatieverzekering) komen voor ons vieren, niet goedkoop. Van Brussel via Atlanta naar Denver, of Las Vegas, of SLC.
Iemand tips om goedkoper te vliegen.

O ja .. en we zijn dus Belgen, we wonen in Kortrijk. Vorige keren namen we de trein naar Schiphol, vandaar ercthstrekse vlucht naar LA.

Dank!

Danny en Mieke

En o ja, behalve US hebben we ook al wat ervaring met Frankrijk, Spanje, Portugal, Kroatië...

#1 - 20-10-2006, 15:42 uur
Danny Debals

Loek

Citaat
Dag 1 - landen in Denver, slapen daar

Misschien iets langer in Denver?  Downtown bekijken, State Capitol, 16th Street Mall, Molly Brown House, Denver mint, Baseball Game in Coors Stadium, een concert in Pepsi Center, Denver Zoo, een of meerdere van de museums (Museum of Natural History, Childrens Museum, Firefighters Museum, Museum of Western Art, Wings over the Rockies Luchtvaartmuseum, Littleton Openlucht History musem etc)

Citaat
Dag 2 - Colorado NP, naar Cheyenne.
Dag 3 - lange rit, door Wyoming naar SOuth Dakota, even Badlands zien, en dan 's avonds Mount Rushmore.

Je zou deze lange rit kunnen onderbreken met een bezoek aan Fort Larimie waar je op een leuke manier de pioniers history kunt proeven van de Oregon Trail

Citaat
Dag 4 - weer lange rit, over Devils NM in Wyoming naar Cody tot juist voor Yellowstone.
Dag 5 - Yellowstone, slapen in Yellowstone
Dag 6 - Yellowstone, en Grand Tetons, daar ergens slapen,
Dag 7 - Grand Teton, Jackson Hole, en tot in Salt Lake City.

In deze twee parken kun je best nog een dag of twee langer blijven.  Zeker als je ook wat wandelingen wilt maken die je wat verder wegvoeren van de drukke toeristenstops in de parken.  Zelfs in het drukke toeristen zomerseizoen kun je je helemaal alleen wanen in het park als je een van de langere hiking trails kiest.

Citaat
Dag 8 - Salt Lake City, en naar Moab.
Dag 9 - Moab (Arches)
Dag 10 - Moab (Canyonlands), en naar Capitol Reef, slapen in Hanksville of zo
Dag 11 - lange rit naar Las Vegas
Dag 12 - Las Vegas verkennen
Dag 13 - Las Vegas verkennen (we vinden Las Vegas fantastisch - maar hebben er nog nooit een cent vergokt!)
Dag 14 - via Interstate 40, Meteor Crater e.d., naar Santa Fe (lange rit, ja!)
Dag 15 - Santa Fe - prachtige stad, je kan er rondlopen

Dan zul je Taos mogelijk ook wel leuk vinden.  Zelfde princiepe als Santa Fe, maar mogelijk ietsje minder druk.  Hier kun je ook nog wat indian pueblos bezoeken, en ook hier kun je alles wandelend af

Citaat
Dag 16 tot dag 24 ... eh, nog niet verder nagedacht... Ik denk dat de vorige dagen iets te
vlug gegaan zijn, dus daar toch ergens 1 a 2 dagen ergens bij steken, en dan dus voor de
resterende 6 dagen nog deel van Colorado te zien - bvb Black Canyon of the Gunnison...
paar cowboy stadjes, nog wat berglandschappen en zo...

Black Canyon of the Gunnison is inderdaad mooi.  En als je ook weer vanuit Denver denkt te vertrekken, kun je ook andere zaken in Colorado bekijken op de terugweg: Sand Dunes NM, Manitou Springs, Garden of the Gods,  Air Force Academy, Pikes Peak en de eindeloze winkelmalls in Colorado Springs en Denver en daartussen.

Die cowboystadjes kun je misschien ook bezoeken aan het begin van je reis als je de omgeving van Rocky Mountain NP bezoekt.  De gokstadjes Central City en Blackhawk combineren de Las Vegas achtige sfeer met de cowboy bergdorpjes uiterlijk. 

Mooie berglandschappen kun je ook zien als je via Steamboat Springs naar Cheyenne rijdt, inplaats van over de snelweg (I-25).  Uiteraard niet zo snel, maar wel mooi

Ik zou ook wat meer tijd uittrekken om Rocky Mountain NP te bekijken, maar dat is mijn persoonlijke mening.  Ik woon er vlakbij en kom er meerdere keren per jaar en zie elke keer weer nieuwe dingen.

#2 - 20-10-2006, 18:47 uur

danny debals

Beste Loek

Alvast bedankt voor uitgebreide reactie.
Ivm je tips:
1. Iets langer in Denver - daar zorg ik voor tijdens de terugkeer - zo deden we het ook de vorige keren, nog 2 dagen in LA: inkopen doen (die eindeloze malls) , uitblazen, enz.
2. Fort Larimie - die had ik al aangestipt in mijn "Owner's Manual" van de National Park Service als mogelijkheid. Jouw http://www.loekvanhelden.com/forten.html legt het mooi uit .. ik denk er aan!
3. In Yellowstone en Grand Teton wat langer blijven - ja, dat moeten we doen. Ik ben aan het informeren qua overnachtingen in of rond het park. Jammer genoeg blijkt in het park de formule waarbij 2 kinderen gratis in de kamer kunnen verblijven (zoals Motel 6 enz) niet te werken...
4. Taos - ja, dat zagen we ook reeds 10 jaar geleden, en vonden we ook heel fijn, vooral de pueblo zelf, met de ladders. En die witte kerkjes, tussen Albuquerque en Taos... Eigenlijk maken we het ons wat moeilijk om ook nog eens New Mexico te willen zien, want dat maakt onze tocht een heel stuk langer...
5. En dan wordt het inderdaad wat moeilijk, er lijken inderdaad veel mooie dingen te zien in Colorado. Ik zal nog veel moeten inpassen.
6. Wat langer Colorado NP .. ja, ik denk van dat een dag langer te geven - op die manier hebben we ook nog een reserve voor het geval de vlucht vertraging heeft en we onderweg een dag of zo verliezen. Of, zoals ons 3 jaar geleden gebeurde, toen men ons 5 weken of zo voor de afreis meldde dat de voorziene vlucht (Northwest vanaf A'dam naar LAX) niet doorging, en we dus een dag later vertrokken, en dus het reisschema van de eerste dagen ter plaatse overhoop moest gegooid worden...

Dank,

Danny
#3 - 21-10-2006, 16:06 uur
Danny Debals

vana

Hoi Danny,

Dat wordt een mooie route die jullie gaan rijden.
Ik vind echter dat je wel in een sneltreinvaart overal doorheen gaat. Naar mijn idee wil je teveel in één route proppen.
Las Vegas ligt nogal uit de route en Taos ook.
Van Cheyenne naar South Dakota en dan ook nog langs de Badlands op één dag is gekkenwerk. Bovendien heb je geen tijd om Custer State Park en Wind Cave park te bezoeken. Ook de rit van South Dakota naar Cody vind ik erg lang. Op deze route ligt de mooie scenic 14 a door de Bighorn Mountains en boven Yellowstone ligt de schitterende Beartooth Pass.
Voor Yellowstone en Grand Teton zou ik absoluut meer tijd uit trekken, wij waren daar erg van onder de indruk.

Wij hebben gevlogen op Phoenix, dat is een veel goedkopere vluchthaven dan Denver.
In Yellowstone hebben we overnacht in Canyon Village in een Western Cabin en dat kan ik je van harte aanbevelen. Ruime cabins met zijn vieren en heel centraal in het park.
Bij Grand Teton hebben wij overnacht in Jackson, een heel leuk Western plaatsje. We heeben een mooie wandeling gemaakt bij Jenny Lake en daar zelfs een ontmoeting met beren gehad.

Wij hebben in juli / augustus een groot gedeelte van jullie route gereden en ik heb daarvan een reisverslag bijgehouden. Misschien kun je hier wat ideéen opdoen voor een route
Als je vragen hebt over onze route laat het me weten.  http://www.backtotheusa.web-log.nl/

Groetjes Marjon
#4 - 21-10-2006, 22:42 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2006, 22:47 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

danny debals

Hi Marjon

Ook dank voor je reactie. Heb al deel gelezen van jullie vakantieverslag van dit jaar. Reuzeleuk om te merken dat "grote" kinderen inderdaad gemotiveerd kunnen zijn op reis! Onze kleinste, nu 9, wordt in maart 10 jaar, is natuurlijk overal graag blij als hij maar op tijd en stond een zwembad en McDonalds heeft. Onze oudste, is 15 en wordt 16 in december, is volop aan het puberen en heeft veel hobby's die door zo'n lange reis uiteraard ferm onderbroken worden (gitaar, basgitaar, waterpolo, chatten, enz). Maar ook hij ziet het wel zitten om terug naar de States te gaan.
En wat betreft de sneltreinvaart - da's inderdaad zo, maar zowel mijn echtgenote als onze oudste hebben er niets op tegen om, in vergelijking met de vorige reizen, (nog) meer in de auto te zitten... Maar het moet uiteraard 'doenbaar' blijven, niets ligt al vast, en dankzij o.a. jullie reisverslag kan ik beter inschatten wat het werkelijk inhoudt.
Het klopt dat Las Vegas en Taos ver uit de route liggen. Maar Las Vegas willen we absoluut terug 'ondergaan'. Op de vorige reizen vonden we het echt "de max". Let wel - we hebben zelfs geen cent vergokt! Wat Santa Fe en Taos betreft, daar heb ik het inderdaad wat moeilijk mee - we zagen dit in 1996, en vooral mijn echtgenote wil Santa Fe terugzien. Ik ben nu diverse routesimulaties aan het doen...
Ik heb ondertss reeds route deels aangepast:

Dag 1 woe 11 juli - landen in Denver, slapen daar
Dag 2 do 12 juli - Colorado NP, naar Cheyenne.
Dag 3 vr 13 juli - lange rit, door Wyoming naar SOuth Dakota, logeren bij Badlands zien. Onderweg Fort Larimie bezoeken.
Dag 4 za 14 juli – van Badlands naar Mount Rushmore, slapen bij Moutn Rushmore om het spektakel ’s avonds te zien.
Dag 5 zo 15 juli – lange rit, over Devils Peak NM, tot juist voor Yellowstone.
Dag 6 ma 16 juli – Yellowstone
Dag 7 di 17 juli – Yellowstone
Dag 8 wo 18 juli – ochtend Yellowstone, dan Grand Tetons, naar Jackson Hole
Dag 9 do 19 juli - naar Salt Lake City
Dag 10 vr 20 juli –naar Moab.
Dag 11 za 21 juli - Moab (Arches)
Dag 12 zo 22 juli - Moab (Canyonlands ochtend), dan naar Capitol Reef, slapen in Hanksville of zo
Dag 13 ma 23 juli - lange rit naar Las Vegas
Dag 14 di 24 juli - Las Vegas verkennen
Dag 15 wo 25 juli - Las Vegas verkennen deel II
Dag 16 do 26 juli - via I-40, Meteor Crater e.d., naar Santa Fe (heel lange rit)
Dag 17 vr 27 juli – uitblazen in Santa Fe
Dag 18 za 28 juli – ochtend Santa Fe, korte rit naar Taos
Dag 19 zo 29 juli – via allerlei naar Black Canyon of the Gunnison
Dag 20 ma 30 juli –Black Canyon of the Gunnison
Dag 21 di 31 juli – naar Denver
Dag 22 wo 1 Aug – Denver inkopen
Dag 23 do 2 Aug – terugreizen

Maar ik zou liefst de vrijdag 3 aug terugreizen, dus hebben we zeker nog ergens een spare-dag. Ik moet er ook voor zorgen dat Las Vegas niet in het weekend valt.
En wat betreft Phoenix als luchthaven - dat ligt iets uit de route, maar ik zal ook verder blijven informeren, als het stuk goedkoper is zou de route wel kunnen aangepast worden.
De tip van Yellowstone - heel leuk, zo'n cabin. Hebben we in Yosemite ook gedaan, 1 nacht maar (toen ik reserveerde in december 2002 had ik al niet meer veel keuze, daarom begin ik er deze keer vroeg(er) aan...). Toen konden we 's nachts even niet slapen, wat buiten gezeten op een bankje, en toen zagen we een beer lopen tussen de diverse cabins, op zo'n kleine 30 meter van ons!

Groet, en ik hou jullie op de hoogte :-)

Danny
#5 - 24-10-2006, 09:19 uur
Danny Debals

Vegas

Foto's van mijn Rockies trip:

#6 - 26-10-2006, 17:33 uur
« Laatst bewerkt op: 26-10-2006, 17:42 uur door Vegas »

Bren

wat een mooie foto's.. cheer cheerb cheerg cheerr
#7 - 26-10-2006, 18:38 uur



danny debals

Beste Jan-Vegas!

Hele mooie foto's, ben ze vanochtend eens goed aan het bekijken. Die bizons (buffalo's), het lijkt alsof je er vlak bij stond!
Heb je ergens een route-overzicht van wat je allemaal aangedaan hebt?


#8 - 01-11-2006, 10:06 uur
Danny Debals

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15