Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze droomreis naar de USA juli/augustus 2016

Discussie gestart

DeReintjes

Met 4 personen zou ik voor een minivan gaan. Of een grote SUV. Wij huren vaak via www.usareisen.de, maar er zijn veel mogelijkheden, het is een kwestie van goed vergelijken. Huren in CA betekent dat je niet hoeft te betalen voor een tweede bestuurder, dat betekent dat je niet het duurste pakket hoeft te nemen.

Wil je de standaardroute volgen, met meer tijd overal, of eventueel ook nog wat extra's toevoegen? Sequoia toevoegen kan - dat zou ik dan tussen SF en Yosemite doen - maar je kunt ook Moab toevoegen. Mocht je nog eens naar Yellowstone gaan dan kun je een bezoek aan Moab ook daarmee combineren.
Als je zo hier en daar in de parken wilt overnachten zou ik niet te lang wachten met het boeken van accommodatie daar.

Marianne, ik had zelf ook al Minivan of grote SUV in gedachten. Daar komen we wel uit.
Ik ga proberen wat extra's toe te voegen, maar daarnaast wil ik ook 2 dagen in Vegas blijven en minimaal een dag of 2-3 LA als slot. Doel is om al het parkgeweld/natuurschoon te combineren met een paar dagen wat meer luxe/zwemmen in Vegas en als slot LA met een dag pretpark/Hollywood/strand?
Overnachten in park gaat lastig worden denk ik. Heb al eens gezocht in Yosemite, maar daar is nu al amper wat te krijgen voor een redelijke prijs.
Alvast bedankt voor reactie.

Cees, ik heb inderdaad de extra modules gezien en ga er mee aan de slag. Ook je lijstje van de verhuurbedrijven kwam ik al op het forum tegen en heb er al wat bekeken. Die kortingscode van ANWB kan je gewoon gebruiken?
Jij ook bedankt voor de info.

Volgens mij heb je netto 27 dagen te besteden.
De basis route is dan wel 21 dagen, maar je kunt makkelijk op verschillende plaatsen een dag extra blijven, zonder dat de route daar extra lang van wordt.
Ligt er een beetje aan wat jullie interesses zijn. Als je een beetje sportief bent zijn er ook een aantal leuke wandelingen te maken van meerdere uren of een kajaktocht, tochten per paard.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een extra dag : San Francisco, Yosemite, pak Bodie / Mono Lake mee, Las Vegas, Page, Grand Canyon.
Ik begrijp dat je 'alles' wil zien, maar dat l;ukt toch niet.
Bovendien je ziet het pas als je uit de auto stapt en aan de wandel gaat.
Succes met de puzzel.

Hallo Hans, Ik tel 26 hele dagen, de dag van vertrek in LA, 5 augustus, tel ik maar niet mee. Die dag kunnen we toch niet zoveel meer doen, al vertrekken we pas om 5 uur in de middag.
Ik besef goed dat we niet alles kunnen zien. Vandaar dat ik graag commentaar en advies krijg op het reisschema wat ik een dezer weken hier op het forum zal zetten.
Waar en hoe ik de extra dagen ga gebruiken ga ik bepalen als ik het basis schema een beetje op papier heb.
Bedankt voor je reactie en commentaar en advies is altijd welkom

Groetjes Thijs
#16 - 12-10-2015, 22:49 uur

Cees A

Overnachten in park gaat lastig worden denk ik.
Heb al eens gezocht in Yosemite, maar daar is nu al amper wat te krijgen voor een redelijke prijs.
Beperk je zoektocht voor overnachtingsruimte niet tot de nationale parken !!
Veel parkaccommodaties zijn nogal primitief van aard (soms zelfs zonder eigen bad/wc).
Niet erg als je een raskampeerder bent en niet beter weet, maar de gevraagde prijzen suggereren een hoger comfortniveau
In plaatsjes net buiten de parken is de prijs/kwaliteitsverhouding van de accommodaties in ieder geval vaak veel beter.
Je krijgt daar een veel betere kamer voor veel minder geld.  In die plaatsjes is bovendien de restaurantkeuze ook veel groter
Oké, je zit dan 15, 20, en soms 30 min. van het park af. Big deal.
De besparing, het extra comfort en extra restaurantkeuze maken (voor mij, maar da's persoonlijk) die extra rij-minuten meer dan waard.
In de informatie bij de voorbeeldroute noem ik steeds alternatieve overnachtingsplaatsen.
Vergelijk de prijzen en mogelijkheden maar eens.

Waar en hoe ik de extra dagen ga gebruiken ga ik bepalen als ik het basis schema een beetje op papier heb.
Zo te zien ben je goed bezig.  Extra tijdbesteding laten afhangen van je eigen interesse.  :afro:
De basisroute geeft je op alle plaatsen voldoende tijd voor de belangrijke bezienswaardigheden.
Wil je ergens iets extra ondernemen (bv lange wandeltochten of meer tijd in bepaalde steden) plan daar dan (extra) tijd voor in.

Die kortingscode van ANWB kan je gewoon gebruiken?
Ja, die kortingscode kun je gewoon gebruiken. De kans dat men er om vraagt is minimaal.
Ik heb in mijn jaren als Hertz klant in ieder geval nog nooit meegemaakt dat Hertz om een ANWB pasje vroeg.
Ik ben overigens zelf wel ANWB lid.
Veel hotels, sommige pretparken, musea enz. geven korting aan AAA leden (American Automobile Association) en als ANWB lid kun je ook gebruik maken van deze zgn "triple A" korting.
Bij deze gelegenheden wil men soms wel eens om een lidmaatschapskaartje vragen.

Tip: Als je van plan bent om een auto bij Hertz te boeken, wordt dan voor die boeking eerst lid van hun loyaliteitsprogramma, Gold Plus Reward.
Let op: die volgorde is belangrijk. Eerst lid worden, dan pas (als lid) boeken. Boekingen die gedaan zijn voor het lidmaatschap tellen namelijk niet mee.
Belangrijkste voordeel van zo'n programma is dat je geen formaliteiten meer hoeft af te wikkelen aan de verhuurbalie, met alle wachttijd die daarbij hoort.
Je loopt rechtstreeks naar de garage waar de auto's staan, je meld je daar bij de speciale Gold balie en daar ligt alles (huurcontract e.d.) al klaar.
Binnen 5 min zit je in je huurauto.
Als de auto die men voor je heeft klaar gezet niet bevalt kies je uit de Gold selectie gewoon een andere.

Bijkomend voordeel van dit lidmaatschap is dat je partner als "authorized operator" wordt gezien.
Authorized operators hoeven niet apart te worden bijgeschreven op het huurcontract.
Je partner mag ten alle tijden als extra chauffeur optreden.
Deze voorwaarde is belangrijk als je reis aanvangt in een staat waar je extra moet betalen voor een extra chauffeur.
Voor jou is dit punt bij deze reis niet belangrijk want jij haalt je auto op in LA, Californie en in Californie is een extra chauffeur sowieso gratis.

Andere verhuurders hebben natuurlijk ook een loyaliteitsprogramma.
De voordelen en voorwaarden bij die andere verhuurders kunnen verschillen en niet iedereen biedt de mogelijkheid van een partner als extra chauffeur. 
Kijk op hun websites goed naar de voordelen, de voorwaarden en de verschillen tussen de maatschappijen.   
#17 - 13-10-2015, 11:22 uur
« Laatst bewerkt op: 13-10-2015, 11:36 uur door Cees A »

Hans B

.
#18 - 13-10-2015, 13:31 uur
« Laatst bewerkt op: 13-10-2015, 13:40 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Hallo Hans, Ik tel 26 hele dagen, de dag van vertrek in LA, 5 augustus, tel ik maar niet mee. Die dag kunnen we toch niet zoveel meer doen, al vertrekken we pas om 5 uur in de middag.
Ik besef goed dat we niet alles kunnen zien. Vandaar dat ik graag commentaar en advies krijg op het reisschema wat ik een dezer weken hier op het forum zal zetten.
Waar en hoe ik de extra dagen ga gebruiken ga ik bepalen als ik het basis schema een beetje op papier heb.
Bedankt voor je reactie en commentaar en advies is altijd welkom
Groetjes Thijs

27 dagen klopt, ik had me één verteld.
Ik ben alvast uitgegaan van de basis route 21 dagen zoals die op het forum vermeld is. Ik had het idee dat dit ook jouw uitgangspunt was. De extra dagen heb ik bij de steden en parken geplaatst, zodat je die wat uitgebreider kunt bezoeken en niet te veel hoeft te verplaatsen. Maar je bent natuurlijk vrij om wat anders te gaan doen.
Het gaat mij meer om "Ik ben er langs gereden, heb een foto geknipt en we moesten weer verder." te voorkomen. Kortom de meeste mensen maken er geen vakantie van maar een racebaan.

In Yosemite zul je weinig overnachting vinden. Probeer  een nacht in El Portal of Oakhurst en aan de andere kant is Lee Viving het dichtste bij. Niet ver van Lee Vining liggen Bodie (ghosttown) en Mono Lake (een bijzonder meer).
Succes met de puzzel.
#19 - 13-10-2015, 13:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Hans B wekt de suggestie dat de basis- of voorbeeldroute er een is van het type: "Ik ben er langs gereden, heb een foto geknipt en we moesten weer verder."
Als maker van die basisroute ben ik het daar absoluut niet mee eens.
De basisroute is gemaakt als houvast voor diegenen die voor het eerst naar Amerika gaan en in de beperkte tijd die ze hebben zoveel mogelijk willen zien zonder het idee te hebben van: "Ik ben er langs gereden, heb een foto geknipt en we moesten weer verder."
Integendeel. De route is zo gemaakt dat je op alle plaatsen die je aandoet genoeg tijd hebt om alle belangrijke bezienswaardige punten te bezoeken.
Er is ook tijd ingeruimd voor enige korte en/of middellange wandelingen.
De bijgevoegde informatie over de parken en steden geeft m.i. op korte en bondige manier een goed idee wat daar te zien en te doen is.

De basisroute houdt geen rekening met allerlei speciale en individuele wensen. Dat was ook nooit de bedoeling en dat kan ook niet.
Zo zal forumlid Dirc, Las Vegasfan bij uitstek, de tijd in Las Vegas te kort vinden.
Forumlid en Yosemite-fan Marianne vindt natuurlijk de tijd voor Yosemite veeeel te kort.
En degene die plannen heeft om de Grand Canyon te voet over te steken vraagt zich af waarom er geen 3 volle dagen voor dat park staan.

Dergelijke speciale wensen kunnen, na het openen van een eigen topic, kenbaar gemaakt worden en dan passen we de route aan.
Zo hebben we Dirc laatst een hele week in Las Vegas geparkeerd ......... ;D En op z'n volgende reis doen we dat gewoon weer .......  ;D

Ik ben van mening dat topicstarter Thijs zich serieus aan het voorbereiden is en zich goed heeft ingelezen of daar in ieder geval mee bezig is.
Ik weet dan ook zeker dat Thijs straks met een goed doordachte route komt en de dagen die hij over heeft goed gaat besteden.
 


 
#20 - 13-10-2015, 16:07 uur

Hans B

@cees
Het is zeker niet de bedoeling de basis route te bestempelen als een racebaan.
Maar met de extra dagen van Thijs wilde ik er nog wat meer rust inbrengen door meef tijd op/langs de route te besteden en niet door bijvoorbeeld Moab toe te voegen, waardoor het wel weer wat gehaaster gaat worden.

Met de dxtra dagen zou je ook San Diego kunnen t ook eviegen, wat ook niet ver van de basis route is.
#21 - 13-10-2015, 19:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

@ Hans.
In principe spreekt jouw manier van reizen, overal ruim de tijd voor nemen, mij heel erg aan.
In feite doe ik precies hetzelfde.  Dit jaar bijvoorbeeld 3 volle dgn in Tucson, 2 volle dgn Zion, 2 volle dgn Capitol Reef.
Hierover zijn we het dus volledig eens.

Bij het maken van routes voor anderen probeer ik me (voor zover mogelijk) in te leven in degene voor wie de route is bedoeld.
Zo vind ik het bijvoorbeeld weinig zinvol om iemand die aangeeft niet te willen of te kunnen wandelen 2 dagen in Zion of Yosemite te parkeren.
Je kunt je ook afvragen of je iemand met een krap budget een overnachting in het peperdure Furnace Creek moet adviseren zoals wel eens gebeurt.

De specifieke wensen van Thijs zijn nog niet helemaal bekend, maar Thijs wekt wel de indruk serieus bezig te zijn met de voorbereiding.
Vandaar dat ik Thijs wijs op de diverse mogelijkheden en de vragen die hij nu al heeft zo goed en volledig mogelijk probeer te beantwoorden.
Ik heb bij die mogelijkheden overigens niet alleen Moab genoemd, maar o.a. ook de mogelijkheid van Joshua Tree en een paar dagen San Diego.
 
#22 - 13-10-2015, 20:50 uur

DeReintjes

He he mensen, geen ruzie maken, haha.
Ik ben zeker niet van plan om in parken te overnachten. Was meer een reactie op de opmerking van Marianne dat je niet meer te lang moet wachten als je bv in Yosemite wilt overnachten. Ik ga buiten de parken zitten om de reden die Cees geeft.

Heb ook ff wat beter of de site van Herz rond gekeken. Ik moet zeggen de prijzen vallen mij alleszins mee. Tenminste als ik goed gekeken heb.
Van 9 juli tot 5 augustus.
5 Passenger Standard SUV (Categorie L) bv Chevrolet Equinox: ± 1100 euro (is misschien toch wat klein?)
Minivan (Categorie R) bv Dodge Grand Caravan ook rond die prijs. (ziet er niet echt aantrekkelijk uit maar dat terzijde)
4WD/AWD Large SUV (Categorie T) bv Chevrolet Tahoe: ± 1800 euro, stukje duurder dus. Bij deze kan je de extra passagiers ruimte ook voor koffers gebruiken neem ik aan.
7/8 Passenger Standard 4WD SUV (Categorie L4) bv Ford Explorer: ± 1000 euro. Dit lijkt me onwaarschijnlijk goedkoop voor zo'n auto. Wat een stoere bak.
Of doe ik iets verkeerds?

Ik heb de route ± voor de helft klaar maar heb ff wat minder tijd ivm zakelijk reizen (moet weer klm punten verzamelen voor volgende Amerika reis  ;D)
Komend weekend ga ik er weer eens voor zitten.

Wederom iedereen bedankt voor de input.

Gr Thijs
#23 - 13-10-2015, 20:59 uur

Marianne

Het zou toch jammer zijn als je je door de verhalen hierboven laat weerhouden om eens iets in een park te boeken. Voor de Grand Canyon bijvoorbeeld zit je in het park echt niet duur, en zelfs niet zonder eigen badkamer. Tusayan is zeker niet goedkoper. Wil je echt goedkoper overnachten dan moet je in Williams kijken. Maar dan zit je toch al een behoorlijk eind van het park vandaan. Of je dat wil is een persoonlijke keuze; wij vinden het niet fijn om veel heen en weer te rijden, je rijdt immers al genoeg tijdens zo'n rondreis.

Forumlid en Yosemite-fan Marianne vindt natuurlijk de tijd voor Yosemite veeeel te kort.
Ik zou mezelf eerder bestempelen als Yosemite-kenner. En als kenner verbaas ik me er vaak over dat mensen voor zo'n groot park vaak net zoveel tijd uittrekken als voor kleinere of minder veelzijdige parken. Even los van wat je aanspreekt en wat niet, maar puur bekeken vanuit de groootte en de mogelijkheden. Bovendien is mijn ervaring met vakanties met kinderen dat die vaak de voorkeur geven aan parken met wat groen, water, zwemmogelijkheden etc. Daarnaast is het in Yosemite in de zomervakantie minder heet dan in veel andere parken.
Overigens geldt ook hier dat je ver buiten het park moet gaan zitten wil je veel minder betalen dan in het park; El Portal is ook niet goedkoop, en andere plaatsn liggen op meer dan een uur afstand van de vallei.

Marianne
#24 - 13-10-2015, 22:02 uur

Dirc

Ik heb eenmaal overnacht in het park bij de Grand Canyon en een keer in Williams en de dag erna door de Grand Canyon richting het oosten gereden langs de rim. Beide keren is toch goed bevallen moet ik zeggen. Aan de rim overnachten betekent ook verplicht ontbijten daar of iets vooraf inkopen. Williams is weer iets meer variatie.
Nadeel is de zonsondergang en zonsopkomst als je die wilt meemaken aan de rim of als je echt een stuk naar beneden wilt lopen.

Voor Yosemite snap ik dat het een groot park is maar mensen die 'slechts' eenmaal in hun leven een USA reis maken of die een droomreis willen maken is er veel meer te zien dan alleen Yosemite en zul je keuzes moeten maken.
Ik heb eens overnacht in de curry canvas en in El Portal. Ik zou nooit meer kiezen voor de curry canvas omdat dit koud en primitief is, maar ieder zijn keuze.
Mijn overnachtingen in El Portal zijn prima bevallen. Dag 1 via de Tioga naar El Portal, dag 2 terug naar de Village, dag 3 Glacier Point via de village.

Ieder zijn ding zie je wel :)
#25 - 13-10-2015, 22:36 uur

DeReintjes

Hallo , hier ben ik weer,

Sorry voor de vele vragen maar ben nu ff lekker bezig.
Ben ff aan het doorpakken op de huurauto, vandaar wederom een vraag daarover.
Deze vraag is vooral gericht aan Cees A aangezien hij veel ervaring heeft met Herz. Andere mogen natuurlijk ook hun mening/ervaring delen.
Heb wat sites van autoverhuur bedrijven vergeleken en kom tot de conclusie dat de prijzen voor dezelfde periode en klasse auto flink kunnen verschillen.
Ook kom ik tot een snelle conclusie, weet niet of ie klopt,  dat Herz zeker niet de duurste is. Nu heb ik me vooral op dat bedrijf geconcentreerd en zie ik toch wat rare dingen. Ben bang dat ik iets mis of fout doe.
Als ik bv de (L) Chevrolet Equinox selecteer voor onze vakantie periode, 9 juli tot 5 augustus = 1249.74 USD, zie ik boven aan de pagina een upgrade naar de (T) Chevrolet Tahoe staan voor  2411.00 USD extra, dus in  totaal 3660.42 USD. Selecteer ik deze auto vanaf de hoofdpagina kost ie 2032.44 USD?? Onwerkelijk groot verschil. Wat doe ik fout? Er staat ook een upgrade (is eigenlijk een downgrade qua prijs) naar wederom de (L4) Ford Explorer. Deze prijs komt wel overeen met de prijs als je vanaf de hoofdpagina begint. Als deze prijs daadwerkelijk klopt is mijn keuze al gemaakt denk ik. Maar er zit vast een addertje onder het gras.

Gr Thijs
#26 - 13-10-2015, 23:56 uur

Cees A

Bij autohuur zijn er een aantal dingen waar je op moet letten.
Eerst en vooral de kofferruimte. Zeker als je met 4 personen gaat. Ik schreef daar al eerder over.
Grote SUV's en minivans hebben een 3e bankrij die neerklapbaar is. Da's ideaal, want dat geeft je een grote kofferruimte.

Het prijsverschil bij die Tahoe tussen een normale boeking en de upgrade boeking zie ik ook, maar ik heb hier geen verklaring voor.
Wel raar natuurlijk, want het scheelt nogal in prijs.
 
De prijs: Hertz kent in principe 2 tarieven. Het "betaal nu" tarief en het "betaal later" tarief.
Betaal nu tarief is meestal goedkoper en je weet waar je aan toe bent, maar dit tarief is niet voor alle auto's beschikbaar.
Bij het betaal later tarief betaal je pas bij afhalen van de auto.
Dit tarief heeft de onzekerheid van een wijzigende dollarkoers tussen boeken en afhalen van de auto.

Prijzen van de verschillende autotypen worden bepaald door grootte van de auto, populariteit, uitrusting en imago van een model.
Een zgn luxe premium model of een cabrio is niet echt groot, maar de luxe uitrusting en/of het imago zorgt voor een hoge huurprijs.
Aan de andere kant zie je soms modellen die om een of andere reden zo impopulair zijn dat de verhuurder er mee blijft zitten.
Om dat te voorkomen worden de prijzen van dergelijke impopulaire modellen aangepast. (soort van uitverkoop zeg maar)
Een auto die stilstaat brengt immers helemaal niks op.   Die redenering volgende zie ik dan ook niks vreemds aan die prijs.

Mooi voorbeeld van plotseling dalende populariteit van bepaalde modellen zag je een aantal jaren geleden toen de benzineprijs plotseling sterk steeg.
Amerikaanse huurders kozen toen in grote getale voor kleinere en zuiniger huurauto's en verhuurders bleven zitten met een (toen nog) enorme vloot aan grote SUV's
Veel Europese toeristen die in die tijd een middenklasser hadden geboekt kregen toen zomaar, gratis, een upgrade aangeboden naar zo'n SUV.
Verhuurders hadden die middenklassers nodig en Europeanen, die toch al gewend waren aan dure benzine, vonden die SUV wel stoer.

Verzekeringen:
Alle belangrijke en nodige verzekeringen zijn bij Hertz inclusief.
Je hebt een CDW cascoverzekering en een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering. In Amerika heb je geen eigen risico.
Bij "exclusief" zie je een  aantal extra verzekeringen en services waarvan je zelf mag uitmaken of je ze nodig hebt.
Zo zie je daar o.a. een persoonlijke verzekering staan. Als je een goeie reisverzekering hebt is zo'n persoonlijke verzekering onnodig
De 24 uurs pechhulp dekt dingen als lege tank, sleutels kwijt of in de auto, lege accu en het onderweg wisselen van een wiel ivm lekke band.
Als je op tijd tankt, je sleutels op zak houdt en zelf een wiel kunt wisselen heb je ook deze 24 uurs pechhulp niet nodig.

Ik persoonlijk neem nooit die 24 uurs pechhulp en had dit jaar toevallig een lekke band.
Ik ben (al zeg ik het zelf) best handig, heb zelf dat wiel gewisseld en binnen 10 min reed ik weer.
Het leegruimen van de kofferbak om bij het reservewiel te komen kostte nog het meeste tijd.
In het eerstvolgende dorp bij een bandenzaak Hertz gebeld en de bandenzaak kreeg meteen toestemming om een nieuwe band te monteren.
De bandenzaak kreeg zelfs het zakelijke creditcardnr. van Hertz en kon de kosten dus meteen op die creditcard boeken.
Ik hoefde, zoals bij andere verhuurders gebruikelijk is, zelf helemaal niks voor te schieten. 
Totaal tijdverlies van die lekke band (zelf wiel wisselen en bij bandenzaak band laten vervangen) was al bij al nog geen half uur.

PS: Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij wordt, als ik de ANWB code gebruik, bij veel modellen weergegeven dat er geen prijs beschikbaar is.
Zonder die ANWB code zie ik veel meer prijzen. De meeste prijzen zijn echter "betaal later" prijzen
Als dat bij jou ook is kun je misschien beter eens bellen met Hertz.
Telefonisch kan die ANWB korting misschien wel geregeld worden en misschien krijg je dan ook een (goedkopere) "betaal nu" prijs

2ePS: Wees maar gerust. Hans en ik maken nooit ruzie. Soms is er een misverstandje en dan praten we dat netjes uit.
Aan het eind blijkt dan dat we het eigenlijk helemaal met elkaar eens zijn ...............   :)   
#27 - 14-10-2015, 11:13 uur

Hans B

2ePS: Wees maar gerust. Hans en ik maken nooit ruzie. Soms is er een misverstandje en dan praten we dat netjes uit. Aan het eind blijkt dan dat we het eigenlijk helemaal met elkaar eens zijn ...............   :)

 :afro:  :afro:  :afro:

Heerlijk toch al die verschillende ideeën en ieder z'n ding.

Hertz is ook mijn maatschappij, geen gezeur of gedoe over verzekeringen of betaalde up-grades. Ik bel altijd met het kantoor in Amsterdam. Met een lidmaatschap van de ANWB, KLM, United en dergelijke krijg je ook korting.
Meestal ben ik binnen 20 minuten de deur uit met een mooie auto. Soms zelfs met een gratis up-grade.
#28 - 14-10-2015, 15:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DeReintjes

PS: Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij wordt, als ik de ANWB code gebruik, bij veel modellen weergegeven dat er geen prijs beschikbaar is.
Zonder die ANWB code zie ik veel meer prijzen. De meeste prijzen zijn echter "betaal later" prijzen
Als dat bij jou ook is kun je misschien beter eens bellen met Hertz.
Telefonisch kan die ANWB korting misschien wel geregeld worden en misschien krijg je dan ook een (goedkopere) "betaal nu" prijs

Hallo Cees,
Als ik de ANWB code invul krijg ik hetzelfde te zien als zonder. Eerst zie je maar een beperkt aantal modellen, klik je onder op 'toon de volledige voertuiglijst' komt de rest tevoorschijn.
Bij de meeste staat niet direct een prijs, maar klik je op de selecteer knop en dan 'verder' komt de prijs tevoorschijn.
Weer ff de 7/8 Passenger Standard 4WD SUV (Categorie L4) (L4) Ford Explorer als voorbeeld rekent ie netjes de 10% korting door. 900 euro.
Maar ik dacht laat ik eens baldadig zijn en  kijken onder de knop Speciale aanbiedingen. Onder de knop  'Uw American dream begint hier' kun je 15% korting krijgen als je voor 30 november boekt. En inderdaad bij hetzelfde model netjes 850 euro. Daar kun je toch geen buil aan vallen lijkt me voor bijna 4 weken al is het dan pas betalen bij aankomst.
Ik ga Herz een dezer dagen eens bellen, net als Hans, en eens horen of dit klopt. De auto lijkt me groot genoeg voor ons.

Nog snel een ander vraagje. Wij komen die zaterdag om 14.40 uur aan. Voordat we door de douane zijn zal het snel 17.00 uur of later zijn denk ik? Is het dan verstandig om de auto al op te halen en alvast een stukje de stad uit te rijden? Of hotel vlak bij vliegveld boeken en auto 's ochtends vroeg ophalen? Zie net trouwens dat het qua prijs niks uitmaakt als ik de ophaal tijd verander  in zondag 10 juli bv 8.00 uur.

Een ieder alweer hartelijk bedankt voor de feedback

Groetjes Thijs
#29 - 14-10-2015, 20:10 uur

jhbechthum

Nog snel een ander vraagje. Wij komen die zaterdag om 14.40 uur aan. Voordat we door de douane zijn zal het snel 17.00 uur of later zijn denk ik? Is het dan verstandig om de auto al op te halen en alvast een stukje de stad uit te rijden? Of hotel vlak bij vliegveld boeken en auto 's ochtends vroeg ophalen? Zie net trouwens dat het qua prijs niks uitmaakt als ik de ophaal tijd verander  in zondag 10 juli bv 8.00 uur.

Een ieder alweer hartelijk bedankt voor de feedback

Groetjes Thijs

Er wordt in hele dagen of weken gerekend.
Als je dus om 16:00 ophaalt, en 17:00 terug brengt kost dat (in principe) een hele dag extra.
Andersom is het ook zo: als je om 17:00 ophaalt maakt het niet uit of je om 7:00 of 16:30 terug brengt.

Verder is 5 'losse' dagen ongeveer net zo duur als een week. Dus ook daar kun je op letten.

Als de ANWB-code niet helpt kun je ook proberen met codes van bijvoorbeeld Delta, KLM, je CreditCard maatschappij of zelfs IKEA. Zoek maar eens op "hertz cdp codes". Je zult er meerdere vinden waar je wellicht 'qualified' voor bent, en kijk gewoon waarbij je de meeste korting krijgt.

Johan
#30 - 14-10-2015, 20:37 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15